Hei.
Aamulla ajoon lähtiessä outo ilmiö. Ulkolämpömittari näyttää +60 astetta celsiusta, ilmastointi "huutaa" täysillä, penkinlämppärit pois päältä ja sisään tulee vaan tietysti kylmää ilmaa suuttimista. Ei korjautunut akun kengän irrotuksella. Olisko lämpömittarin anturi rikki tai katkos johdotuksessa. Liekö tuo +60 maksimi järjestelmässä ja laitteisto "pelaa" sillä jos ei oikeaa lukemaa saada anturista. Ja valittuna metrinen asetus valikossa, ei fahrenheitia. Anturihan on puskurin alaosassa keskellä, mutta missä on ensimmäinen liitos, sais irti ja vois yrittää mitata anturin vastusarvoa, onko nolla tai ääretön. Ei olis oikein halua irrottaa puskuria, jos ei ole välttämätöntä.
Lämmityslaite "sekaisin"!
Lämmityslaite "sekaisin"!
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: Lämmityslaite "sekaisin"!
Kokeillut toimiiko manuaali asennolla puhallus oiken. Auto asennossa väärä ulkolämpötilan lukema yleensä sotkee kyllä puhallusta
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Lämmityslaite "sekaisin"!
Löytyi vanhoista viesteistä juttua aiheesta, irrotan anturin ja testaan. Pitäisi löytyä Motonetistä kohtuuhinnalla, jos rikki.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: Lämmityslaite "sekaisin"!
Voi olla myös johto poikki. Eli ulkolämpötila-anturi rikki tai sen johto poikki.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Lämmityslaite "sekaisin"!
Oli anturi rikki, Motonetistä uusi tilalle, 18,90€, nyt toimii. Vaihdoin Motonetin parkkipaikalla uuden ja käynnistyksen jälkeen näytti sid 34+ ja numerot putosi muutaman sekunnin välein nollaan ja hitaammin todelliseen -5 asteeseen. Manuaaliasetuksen vaihto automaattiin ja kaikki toimi kuten ennenkin. Vanhassa anturissa vastusarvo muuttui kyllä lämmön mukaan, mutta kun ei ollut tietoa oikeista arvoista, niin ei pysty arviomaan mikä siinä "mätti". Pääasia että "pelaa".
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!