B284 apulaitehihnan rullasarja

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

B284 apulaitehihnan rullasarja

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Olisi aika uusia apulaitehihna rullineen. Konehan on GM LP9, jota on käytetty vaikka missä kikottimissa, joten luulisi, että noita löytää kun vaan näppäsee. Mutta, mutta. Hihnan minä sain kyllä tilattua, mutta mistäs minä taion tuon rullasarjan? Olisikohan kenelläkään parempaa tietoa mistä tarjota ihmeteltäväksi? Autolla on ajettu parisataatuhatta ja jokin rulla siellä jo antaa pientä ääntä. Arvelin, että tilaisi nuo valmiiksi ja rupeaa sitten purkamaan ja ihmettelemään.

Ostin tuon auton enemmän harrasteautoksi kuin käyttöautoksi ja siitä olisi tarkoitus pitää erittäin hyvä huoli. Sillä minä mieluusti pyrin aina vaihtamaan mahdollisimman paljon uutta vanhan tilalle kun jotain ruvetaan nykimään.
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: B284 apulaitehihnan rullasarja

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Tätä kuvaa minä koitin katsella ja sen perusteella tilailla noita rullia.
https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... oner-b284/

Löysin artikkeleita nimillä "kiristinrulla" joka lienee tuon kiristimen rulla erikseen, sekä "ohjainrulla", josta en nyt ole aivan varma mikä se noista mahtaa olla. Pistin nyt ainakin ne tilaukseen.
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: B284 apulaitehihnan rullasarja

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Vastailen tässä taas vähän itselleni. Eli tuolla ei nyt oikeastaan ole mitään ohjainrullia. Siellä on lähinnä vain tuo kiristin ja sitten apulaitteet. Se voi olla, että mikäli autolla on jo jonkin verran kilometrejä takana kannattanee uusia tuo kiristin kokonaan. Noita löytyy netistä hintahaarukalla 100€-600€. Elikkä niitä kannattaa vähän katsella eri paikoista. Minä löysin ihan SKF:n valmistaman vähän reiluun sataan euroon.
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
Scraab
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2018 13:03

Re: B284 apulaitehihnan rullasarja

Viesti Kirjoittaja Scraab »

PaulMuadDib kirjoitti:
Ti Touko 16, 2023 07:35
Minä löysin ihan SKF:n valmistaman vähän reiluun sataan euroon.
Saabin hihnoista ei ole kokemusta, mutta VRCF:n puolella SKF ei nauti kummoistakaan luottamusta: Voi olla "kiinan kuraa" tai laadukasta -ei voi tietää.
Halpa hinta ja laatu sopivat harvoin yhteen.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: B284 apulaitehihnan rullasarja

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Aeromotorssilla kiristin (INA) 79,53 €. Siellä on luettelo perinteisesti hiukan sekaisin (myyvät sekä ohjain- että kiristinrullia), joten kannattaa tietää mitä tilaa, jos kerta ohjainrullaa ei ole.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: B284 apulaitehihnan rullasarja

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Mikäs tuon kiristimen originelli varaosanumero on? Minulta saattais jopa löytyä...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: B284 apulaitehihnan rullasarja

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Scraab kirjoitti:
Ke Touko 17, 2023 06:21
Saabin hihnoista ei ole kokemusta, mutta VRCF:n puolella SKF ei nauti kummoistakaan luottamusta: Voi olla "kiinan kuraa" tai laadukasta -ei voi tietää.
Halpa hinta ja laatu sopivat harvoin yhteen.
No minä tuon jo tilasin ja se on jo tullutkin. Tällä hetkellä sama paikka huutaa samasta osasta yli 300€. Nähtäväksi jää oliko se sitten laatua vai ei. Onneksi se ei ole vaikea vaihtaa oli miten oli.

Edit. Ei ollut kiinan kamaa. Kiristimessä lukee "Made in Canada".
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
Vastaa Viestiin