Moniurahihnan vaihto
Moniurahihnan vaihto
No niin tänään oli tarkoitus vaihtaa 2004 vuosimalliseen 9-3 moniurahihna ja kiristin .
Ensi teetti vaikeuksia löysätä kiristin, no puukapula ja alhaalta tunkilla löysääntyihän se.
Sitten kiristin irti no eihän se tule alas kun tuo pulttikin jää paikoilleen irroitin hihnapyörän mutta ei tule alas.
No olkoon takasin vanhat osat ja tilasin ajan korjaamolta.
Turhaa työtä tänään..
Ensi teetti vaikeuksia löysätä kiristin, no puukapula ja alhaalta tunkilla löysääntyihän se.
Sitten kiristin irti no eihän se tule alas kun tuo pulttikin jää paikoilleen irroitin hihnapyörän mutta ei tule alas.
No olkoon takasin vanhat osat ja tilasin ajan korjaamolta.
Turhaa työtä tänään..
Re: Moniurahihnan vaihto
Siinä kiristäjässä on päällä puolen tuuman vääntimelle kolo. Siitä muistaakseni jatkovarrella työntämällä rintapeltiä kohti, saa kiristäjän löysättyä ja lukitusreikäkin löytyy sopivalle kuusiokoloavaimelle, meisselille, rautanaulalle tms. Itse kiristäjää en ole irroitellut, mutta olikohan niin että konetta piti vähän tunkata toiseen reunaan.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Moniurahihnan vaihto
Noin se on "virallisesti" tarkoitettu.anv kirjoitti: ↑Su Elo 20, 2023 00:30Siinä kiristäjässä on päällä puolen tuuman vääntimelle kolo. Siitä muistaakseni jatkovarrella työntämällä rintapeltiä kohti, saa kiristäjän löysättyä ja lukitusreikäkin löytyy sopivalle kuusiokoloavaimelle, meisselille, rautanaulalle tms. Itse kiristäjää en ole irroitellut, mutta olikohan niin että konetta piti vähän tunkata toiseen reunaan.
Itse olen juuri löysännyt kiristäjän aloittajan kertomalla tavalla (tunkilla ja tukevalla kepillä) kaksikin eri kertaa. Kerran piti vaihtaa Saabiin laturi ja toisella kerralla Opelista katkesi hihna.
Itse kiristää en ole irroitellut, kun mitäpä sitä toimivaa osaa irroittamaan. Kiristäjät olivat silloin ihan tikissä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Moniurahihnan vaihto
Mulla kiristäjän rulla loikuu , siksi olisin vaihtanut kiristäjän , mutta en sanut sitä pois ..hihnan poiston jälkeen laitoin auton käyntiin, ja ei ulinaa kuulunut , tosin kun oli ilmanpuhdistin kotelo pois ei ilmamassa mittari ollut paikoillaan , niin jäi häiriövalo palamaan..no sen saa kuitattua vikakoodin lukijalla pois.
Re: Moniurahihnan vaihto
Korjaamolle pitkät jonot.. miten tuon hihnan kiristäjän saa pois paikoiltaan vaihdan itse sen.
Re: Moniurahihnan vaihto
Siis kyseessä on 2-litrainen bensakone? Avaa se pultti ja pujottele pultti kolossaan pois alakautta. Kyllä se sieltä tulee yhtä reittiä pitkin eikä tartte konetta väännellä tai tunkkailla.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Moniurahihnan vaihto
Ok täytyy alkaa kokeileen.
Re: Moniurahihnan vaihto
Ei hitto tule alas tuo kiristyspyörä aina jää pultista kiinni.
Re: Moniurahihnan vaihto
Yläkautta lähtee helposti: viewtopic.php?p=1141143#p1141143
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96