Onko vielä toivoa 9-3:lla?
Re: Onko vielä toivoa 9-3:lla?
Toivoa ja uskoa oli. Kohtuullisilla kustannuksilla ja omalla työllä Saab sai taas vuodeksi luvan liikkua suomen teillä. Onnittelut!
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Onko vielä toivoa 9-3:lla?
Ei ne silti oikeita osia ole. Saabin aurauksensäätötankojen päissä on pallonivelet ja opelin/fiatin tangoissa kumipuslat. Nyt sieltä puuttuu se muutaman asteen liike, jonka pallonivelet sallii
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Onko vielä toivoa 9-3:lla?
Moi,
Eivät toki ole oikeita ja varmasti Saab on aikoinaan saanut tuolla muutoksella alustan vielä paremmaksi. Fiatissa, Ooppelissa ja nyt tuossa pojan Saabissa se pieni kulmanmuutos täytyy tulla kumipuslan joustosta ja sehän on varmasti epätarkempi kuin pallonivel.
Olisi kuitenkin mielenkiintoista nähdä huomaisiko tuota sokkotestissä perstuntumalla jos samaan täysin kunnossa olevaan Saabiin vaihdetaan tuo yksi tanko. Veikkaan että 380tkm ajetussa monin muin paikoin väjällä alustalla varustetussa autossa tuota aika harva huomaa. En ainakaan minä.
t. Samuli
Eivät toki ole oikeita ja varmasti Saab on aikoinaan saanut tuolla muutoksella alustan vielä paremmaksi. Fiatissa, Ooppelissa ja nyt tuossa pojan Saabissa se pieni kulmanmuutos täytyy tulla kumipuslan joustosta ja sehän on varmasti epätarkempi kuin pallonivel.
Olisi kuitenkin mielenkiintoista nähdä huomaisiko tuota sokkotestissä perstuntumalla jos samaan täysin kunnossa olevaan Saabiin vaihdetaan tuo yksi tanko. Veikkaan että 380tkm ajetussa monin muin paikoin väjällä alustalla varustetussa autossa tuota aika harva huomaa. En ainakaan minä.
t. Samuli
Saab-Klubi #2620
9-3 -2004 pojan käyttöauto
John Deere -76 & Leyland -70 - V****N korvikeet
9-3 -2004 pojan käyttöauto
John Deere -76 & Leyland -70 - V****N korvikeet
Re: Onko vielä toivoa 9-3:lla?
kuka sitä ens viikolla taas muistaa ja kiinnostaa mitä siellä alla on kun leima on päällä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Onko vielä toivoa 9-3:lla?
Meillä on ollut kaksikin eri Saab NG 9-3:sta. Toinen SS ja toinen SC. Näiden lisäksi yhtä aikaa Vectra C. Ajokilometritkin samalla sivulla.
Sanoisinpa, että mitään eroa alustan suhteen en ajossa huomannut, eikä ainakaan Vectra huonompi ollut. Väittäisin, että Vectra oli jopa aavistuksen suuntavakaampi suoralla tiellä. Mistä sihten johtui, mene ja tiedä. Mitään kovaa kaarreajoa en suorittanut, joten siihen en voi ottaa kantaa.
Sanoisinpa, että mitään eroa alustan suhteen en ajossa huomannut, eikä ainakaan Vectra huonompi ollut. Väittäisin, että Vectra oli jopa aavistuksen suuntavakaampi suoralla tiellä. Mistä sihten johtui, mene ja tiedä. Mitään kovaa kaarreajoa en suorittanut, joten siihen en voi ottaa kantaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Onko vielä toivoa 9-3:lla?
Veikkaan, että renkaat (merkki, mitoitus ja kunto) vaikuttavat ajo-ominaisuuksiin enemmän. Sen sijaan riippuen vähän tuon nivelen sijainnista/toiminnallisuudesta pallonivel saattaa olla kumipuslaa kestävämpi. Kumipusla lienee halvempi ja siksi valittu mainittuihin automerkkeihin. Kumipusla retkuuntuu luultavasti löysäksi aiemmin kuin pallonivel.
Mutta kyseisessä autossa hoitanee varmasti hommansa "riittävän" pitkään.
Mutta kyseisessä autossa hoitanee varmasti hommansa "riittävän" pitkään.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: Onko vielä toivoa 9-3:lla?
Eipä ole kuitenkaan saappi yksin tämän taka-akselipalkin ruostumisen kanssa. Naapurin E-merssu ei äskettäin kelvannut leimaukolle, kun taka-akseli oli mätä ja bonuksena molemmat takajouset poikki. Ajokieltoa napsahti, mutta hymy hyytyi lopullisesti, kun marmoritiskillä selvisi, että akselipalkkien tilausjono oli 400kpl, joten keväämmällä voidaan kahtella
Eski
Eski
Re: Onko vielä toivoa 9-3:lla?
Saisiko tuota palkkia käsiteltyä riittävän kattavasti jollain ruostesuojalla ilman että sitä irrottaa autosta?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Onko vielä toivoa 9-3:lla?
Helppoahan siihen olisi ruiskia kotelosuojaa paikallaan. Edellinen oli kestänyt 19 vuotta, eli välttämättä tuossa pojan autossa korroosio ei ole se syy jonka vuoksi autosta tullaan aikanaan luopumaan...
Saab-Klubi #2620
9-3 -2004 pojan käyttöauto
John Deere -76 & Leyland -70 - V****N korvikeet
9-3 -2004 pojan käyttöauto
John Deere -76 & Leyland -70 - V****N korvikeet