9-3 ja Hirsch Performance

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Tirolis
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Marras 02, 2023 11:33

9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Tirolis »

Kaksilitrainen 9-3 vuodelta 2006. Huoltokirjassa lukee tehdasasennetuissa lisävarusteista "Hircsh -paketti". Trafitiedoissa normaali 150 hv eikä muuta tietoa. Mistä saisi tietoon, mitä tuohon pakettiin sisältyy / kuuluu?
Viimeksi muokannut Tirolis, Pe Marras 10, 2023 07:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja mikan »

Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Tirolis
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Marras 02, 2023 11:33

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Tirolis »

Kiitos tiedosta!

Jatkokysymys. Mikähän kone oikeasti on, kun otteessa 2.0t 150hv, mutta tuossakaan listauksessa ei sellaista ole? Moottorikoodi on B207E.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5361
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja VKe »

Oisko kirjoitusfiba otteessa litrojen osalta.

B207E on kyllä 150 hp.

Täällä lisää moottoreista aika kätevästi koottuna:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Saab_9-3
Sininen Saab 9-3, '99
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja mikan »

Tirolis kirjoitti:
To Marras 02, 2023 21:25
Kiitos tiedosta!

Jatkokysymys. Mikähän kone oikeasti on, kun otteessa 2.0t 150hv, mutta tuossakaan listauksessa ei sellaista ole? Moottorikoodi on B207E.
Kakslitranen se on. Eikös otteessakin olen moottorin kokona kakslitraa? Ei pidä hämääntyä 1.8t jutusta.

https://extranet.hirsch-performance.ch/ ... F270006051
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5361
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja VKe »

Tosiaan, en huomannu sanoa aikaisemmin mainita.

1.8t ja 2.0t ovat molemmat samalla tilavuudella. 1.8t on vain badge-tuninkia :) Down-greidausta ovat harrastaneet :roll:
Sininen Saab 9-3, '99
aero
-
Viestit: 8675
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja aero »

Silloin kun 9-3SS julkaistiin, 2000-luvun alussa, oli 1,8-litraisten markkina kuuma ja kova. Saabbia ei kuitenkaan houkuttanut kehittää uutta ja pienempää moottoria, joten pudottivat vähän softasta tehoa ja kehittivät uuden ja pienemmän merkin auton peräpäähän.

Ja kah, Saab oli suvereenisti mukana 1,8t -markkinoilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ja sitten GM viisaudessaan keksi laittaa saapin keulalle konsernin 1.8 -vaparikoneen, joka on siis ihan oikeasti 1.8-litrainen :twisted:

Eski
Tirolis
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Marras 02, 2023 11:33

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Tirolis »

Kiitos vastauksista!
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:
Pe Marras 03, 2023 11:36
Ja sitten GM viisaudessaan keksi laittaa saapin keulalle konsernin 1.8 -vaparikoneen, joka on siis ihan oikeasti 1.8-litrainen :twisted:

Eski
Saabilla työskennellyt klubilainen kertoi, että Saabilla oli aikomus turbottaa Opelissakin käytetty 1.8i, mutta siitä luovuttiin kustannussyistä ja lyötiin keulille sama B207 mitä 2.0t:ssäkin käytettiin hieman miedommalla softalla.

Myöhemmin esimerkiksi Volvo käytti D2, D3, D4 ja D5:ssä samaa moottoria eri softalla. Kustannustehokkuutta :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja mikan »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Su Marras 05, 2023 10:51
Myöhemmin esimerkiksi Volvo käytti D2, D3, D4 ja D5:ssä samaa moottoria eri softalla. Kustannustehokkuutta :D
Kauheeta keskustella täällä volvoista, mutta eikös ainakin D5 ole 2,4 motti?
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Scraab
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2018 13:03

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Scraab »

mikan kirjoitti:
Su Marras 05, 2023 13:50
Turbo Sensonic kirjoitti:
Su Marras 05, 2023 10:51
Myöhemmin esimerkiksi Volvo käytti D2, D3, D4 ja D5:ssä samaa moottoria eri softalla. Kustannustehokkuutta :D
Kauheeta keskustella täällä volvoista, mutta eikös ainakin D5 ole 2,4 motti?
Näin enemmän Volvoja, kuin Saabeja omistavana tohdin epäillä alkuperäistä väittämää pelkästä softaerosta nk palturiksi.
Ja ei, D5 on myös 2-litraisena.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Scraab kirjoitti:
Su Marras 05, 2023 14:05
mikan kirjoitti:
Su Marras 05, 2023 13:50
Turbo Sensonic kirjoitti:
Su Marras 05, 2023 10:51
Myöhemmin esimerkiksi Volvo käytti D2, D3, D4 ja D5:ssä samaa moottoria eri softalla. Kustannustehokkuutta :D
Kauheeta keskustella täällä volvoista, mutta eikös ainakin D5 ole 2,4 motti?
Näin enemmän Volvoja, kuin Saabeja omistavana tohdin epäillä alkuperäistä väittämää pelkästä softaerosta nk palturiksi.
Ja ei, D5 on myös 2-litraisena.
Riippuu siitä minkä vuosimallin Volvoja omistaa.
Itselläni oli työsuhdeautona viimeisen vuosimallin V70 Classic. Silloin kaikki D-sarjan moottorit olivat kaksilitraisia.
Aiemmin siellä on ollut viisisylinteristä D5:sta, Fordilta lainattu 1.6D:tä jne.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tirolis
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Marras 02, 2023 11:33

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Tirolis »

Vielä tuohon Hirschiin. Foorumin aiempia keskusteluita lukien löytyi, että näissä Hirscheissä on rekisteritiedot perusdatalla kuitenkin järjestelmässä. Mitenkähän näin voi olla, jos Hirsch -paketti ollut jo tehdaslisävarusteena suomi-autossa?
Scraab
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2018 13:03

Re: 9-3 ja Hirsch Performance

Viesti Kirjoittaja Scraab »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Marras 06, 2023 06:56
Scraab kirjoitti:
Su Marras 05, 2023 14:05
mikan kirjoitti:
Su Marras 05, 2023 13:50


Kauheeta keskustella täällä volvoista, mutta eikös ainakin D5 ole 2,4 motti?
Näin enemmän Volvoja, kuin Saabeja omistavana tohdin epäillä alkuperäistä väittämää pelkästä softaerosta nk palturiksi.
Ja ei, D5 on myös 2-litraisena.
Riippuu siitä minkä vuosimallin Volvoja omistaa.
Itselläni oli työsuhdeautona viimeisen vuosimallin V70 Classic. Silloin kaikki D-sarjan moottorit olivat kaksilitraisia.
Aiemmin siellä on ollut viisisylinteristä D5:sta, Fordilta lainattu 1.6D:tä jne.
Eikös viimeisessä V70 ollut etuvedossa VEA-nelonen ja nelivedoissa 2,4 vitonen. VEA-koneissa erot eivät jää softaan, vaan eroja on esimerkiksi ahtimissa, tasapainoakselissa, ym kovassa tavarassa. Ja väitehän oli, että D2 - D5 ovat sama moottori eri softalla. Osa on, huomattava osa ei.
Vastaa Viestiin