Bio power softa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Jyli
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Syys 11, 2023 08:49

Bio power softa

Viesti Kirjoittaja Jyli »

Löytyisköhän Uudenmaan alueelta semmoista kaveria joka ymmärtää noiden ohjelmien päälle? Luulen että omassa softassa olis jotain hämärää ja aattelin että jos joku osaisi tarkistaa sen ja vaikka ajaa uuden ohjelman sisään. Korvausta vastaan tottakai!
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Bio power softa

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Miksikäs niin, eli mitä epäilet olevan vialla?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Jyli
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Syys 11, 2023 08:49

Re: Bio power softa

Viesti Kirjoittaja Jyli »

Täysi arvaushan se on mutta perustuu siihen että muutkin ovat tällä foorumilla sanoneet että ajoittainen hummaus ja pätkiminen on poistunut kun on bio ohjelma ajettu uusiksi. Kaasuläpästä oli aluksi koodia ja kun putsaus ei auttanut niin vaihdoin käytetyn tilalle, sen jälkeen ei oo koodia läpältä antanut.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Bio power softa

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Jos siinä jo joku luotettavaksi tiedettävän tekijän softa on, niin tuskin uudella softalla korjaantuu. Ensin on poisluettava kaikki muut mahdolliset viat. Ilmamassamittari, ilmavuodot, bensapumppu, puolat jne.. Toki ecukin voi olla rikki ja silloin voi tulla myös ns. haamuista vikakoodeja ja toiminta olla epämääräistä. Mutta yhtä kaikki, jos se aiemmin on nykyisellä softalla toiminut, niin vika on mitä luultavimmin jossain muualla.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Bio power softa

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Se on juuri näin kuin edellä @Tobbana kertoi.

Tyypillisesti nuo pätkimiset ja vastaavat johtuvat joko

- puolavika
- polttoaineen paineensäädin
- polttoainepumppu

Kaikki nämä luetellut voidaan luokitella jollain tapaa tyyppivioiksi. Tärkeintä olisi selvittää nuo kohteet, jotta ovat kunnossa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Jyli
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Syys 11, 2023 08:49

Re: Bio power softa

Viesti Kirjoittaja Jyli »

Nuo puolat tuli juuri vaihdettua. Täytyy siis seuraavaksi kääntää katse polttoaine puolelle. Mitään vikakoodeja auto ei anna. Se vähän vaikeuttaa asian selvittämistä.
aero
-
Viestit: 8675
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Bio power softa

Viesti Kirjoittaja aero »

Mainitaan myös se, että joitain vikoja pystyy peittämään softalla (esim. muuttamalla reagointirajoja, laskemalla ahtopaineita tms) mutta se on aina peittelyä eikä koskaan korjaa sitä itse vikaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Bio power softa

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Jyli kirjoitti:
Su Joulu 10, 2023 13:06
Nuo puolat tuli juuri vaihdettua. Täytyy siis seuraavaksi kääntää katse polttoaine puolelle. Mitään vikakoodeja auto ei anna. Se vähän vaikeuttaa asian selvittämistä.
Mitkä tulpat laitoit uusien puolien kanssa ja menihän alkuperäiset Saab-puolat? Tarvikepuolat eivät näissä toimi ja ainoat tulpat mitkä toimivat ovat NGK:n valmistamat.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Numba
"Viggen"
Viestit: 674
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Bio power softa

Viesti Kirjoittaja Numba »

Tarvikepuolat eivät näissä toimi ja ainoat tulpat mitkä toimivat ovat NGK:n valmistamat.
Niin muulla ei väliä, kunhan NGK:t? Tuohon mun etanoliin ilmestyi huollossa aina Densot, kunnes kysyin NGK:n perään. Tulpat ovat niitä jalometallisia, kun vaihtoväli on aika pitkä.

Nyt kuitenkin eSidiä seuraillessa olen havainnut knockkien ja misfirejen lisääntymistä. Lukemat ei suuren suuria 0-8/sylinteri tankkausvälillä 300-600km. Eniten knockkeja tuli viime kesänä, kun testi mielessä vaihdoin 3 tankkauksella puhtaalle 98:lle. Silloinkin tais olla 25 kopua max.

Millaiset knock ja misfiret lukemat vaativat toimia?
tids -08 | biopower -11
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Bio power softa

Viesti Kirjoittaja tturku »

Tulee noita aina vähän. Noi sun määrät on tosi pieniä. Sit kun niitä tulee satoja tankin aikana niin sitten alkaisin seuraamaan tarkemmin. Joku viisaampi osaa antaa paremman arvion, esim. paljonko niitä tulee normaalisti yhden kiihdytyksen aikana.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Numba
"Viggen"
Viestit: 674
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Bio power softa

Viesti Kirjoittaja Numba »

Kiitoksia, taas nukun vähän paremmin :)
Huoleton mies on hevoseton mies (taitaa koskea myös eSidiäkin). Ei pitäisi tutkia asioita ennen vikailmoituksia.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Bio power softa

Viesti Kirjoittaja Pakari »

tturku kirjoitti:
Ma Joulu 11, 2023 10:51
Tulee noita aina vähän. Noi sun määrät on tosi pieniä. Sit kun niitä tulee satoja tankin aikana niin sitten alkaisin seuraamaan tarkemmin. Joku viisaampi osaa antaa paremman arvion, esim. paljonko niitä tulee normaalisti yhden kiihdytyksen aikana.
Väärät tulpat voivat aiheuttaa yhtälailla tunnistamaan nakutukset ja missfiret myös liian pieniksi suhteessa todellisiin virheellisiin palotapahtumiin... Saab ei ole turhaan suositellut käytettäväksi vain ja ainoastaan tiettyjä NGK:n tulppia, koska niiden kautta Trionic tunnistaa ionisaatiomittauksella mm. nakutukset, missfiret, analysoidaan palotapahtumaa, tunnistetaan nokan asento jne..

Se kuinka paljon nakutuksia tai missfirejä tulee kiihdytyksen aikana riippuu täysin siitä miten softa on tehty ja minkälaiset "sietorajat" sinne on laitettu.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Jyli
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Syys 11, 2023 08:49

Re: Bio power softa

Viesti Kirjoittaja Jyli »

Mitkä tulpat laitoit uusien puolien kanssa ja menihän alkuperäiset Saab-puolat? Tarvikepuolat eivät näissä toimi ja ainoat tulpat mitkä toimivat ovat NGK:n valmistamat.
On alkuperäiset saabin puolat ja ngk:n tulpat.
Vastaa Viestiin