B207 ei lähde käyntiin

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Olispa Aero
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Syys 28, 2023 15:42

B207 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Olispa Aero »

Autona 9-3 1.8t vm. 2005

Ajoin autolla viimeksi toimivasti eilen iltapäivällä. Tänään aamulla normaalisti löin käyntiin ja aloin tekemään lumitöitä, parin minuutin jälkeen sammui, enkä saanut enään millään käyntiin. Avainta kääntäessä moottori kuitenkin sahasi, mutta useiden yrityksien jälkeen ei tahtonut millään lähteä. Muutaman kerran sahatessa yritti sytyttää, mutta ei saanut käyntiin. Sama tapahtui kun iltapäivällä kokeilin uudelleen. Ihme kun niillä parinkympin pakkasilla lähti aina muutamankin päivän seisonnan jälkeen sahaamatta ollenkaan, mutta nyt viiden pakkasella on tällästä. Pakkasella ei siis varmaan osaa asiaan.

Mikähän voisi olla ongelmana? Tulpat pitäisi olla ok, vaihdoin alle tkm sitten. Itse epäilen vähän bensapumppua, mutta en ole asiantuntija. Mitä ootte mieltä?
Olispa Aero
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Syys 28, 2023 15:42

Re: B207 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Olispa Aero »

https://imgur.com/a/S2m9U5K

Pari kuukautta lyönyt käyntiin tällälailla, jos vaikuttaa asiaan jotenkin.
petromies
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: B207 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja petromies »

Kuuluuko takapenkin alta bensapumpun surahus kun panet virrat päälle. Jos ei niin koputtele tankin pohjaa katuharjalla tms.
Onko starttiääni normaali. Onko puristuksia vai pyöriikö kuin tulpaton mopo?
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Olispa Aero
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Syys 28, 2023 15:42

Re: B207 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Olispa Aero »

Tarkistan ton bensapumpun äänen kun palaan kotiin. Sahatessa välillä täristi ja vähän nosti kierroksia kun yrittäis käynnistää, mutta ei saanut käyntiin.
petromies
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: B207 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja petromies »

Sittehä se tullee vielä mieleen, oisko tempassu liimaventtiilit.. mutta tulleeko ne käyvessä.
Starttipilottia voi omalla vastuulla ruiskuttaa startayessa suoraan imusarjaan ja kattoa mitä tapahtuu. Pitkä starttaus. Jos liimaventtiili, niin reilu pilottimäärä liottaa niitä irti.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Kuhaoontääl
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Syys 24, 2022 17:26

Re: B207 ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Kuhaoontääl »

Miten on toiminut auton käydessä? Palaako moottorin vikavalo vai onko mitään koodeja?

Itsellä on ollut samanlainen ongelma n. vuosi sitten. Olin vaihtanut autoon jo tulpat, puolat ja tarkastanut bensapumpun. Loppujen lopuksi vika oli lähtenyt ECUn vaihdolla. Tosin samalla lämpimällä koneella auto oli myös nykinyt kovassa kiihdytyksessä, eikä turbo kerännyt boostia kun bypass oli kokoajan auki.

On kuulemma näissä moottoreissa turhan yleinenkin ongelma, sillä kyseinen ECU on sijoitettu imusarjaan kiinni, jossa se kokee paljon lämpösyklejä.
Vastaa Viestiin