Neliveto, kannattaako?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: To Loka 08, 2020 18:09
Neliveto, kannattaako?
Saab hammasta kolottaa jälleen ja harkinnassa olisi 9-3 nelivetoisena, eikä niistä aiempaa kokemusta ole. Foorumia olen hieman selaillut ja täältä potentiaalisia ongelmia nelivedon suhteen löytänytkin. Itse olen suhteellisen laiska korjailemaan mahdollisia vikoja, mutta onneksi löytyy osaavia kavereita huoltamaan autoja kaljapalkalla. Toki oluen hinnallakin on oma rajansa, että kannattaako tässä kuitenkin pitäytyä tutussa ja turvallisessa etuvetoisessa 9-3:ssa?
Re: Neliveto, kannattaako?
Nelivetoisten tarjontaa on hyvin vähän ja hinnat selvästi etuvetoista isommat. Saabin neliveto toimii kyllä hienosti ainakin omaan makuuni. Antaa sutia jonkin verran ja heittää perää. Neljä vuotta sitten kun ostin omani, niin se oli heräteostos. Olin pidempään katsellut, jos löytyisi sedan 2.0 aero ja automaatti nelivetona. No eihän niitä ollut ja sitten kun yksi oli myynnissä, niin oli pakko ostaa. Vielä kun värikin oli mulle sopiva sininen, kohtuulliset kilsat ja hyvä omistajahistoria. Murheeton se ei ole ollut, on vaihdettu perävälitys, vetoakseli, haldexin pumppu, takajouset, isakrit, etujouset ja puolat. Alkuperäiset takaiskarit on ihan hanurista.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Neliveto, kannattaako?
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Neliveto, kannattaako?
Jos haluat pysyä tutussa ja turvallisessa etuvedossa, niin koeaja XWD kesällä .
Mutta jos ihan asiapohjalta puhutaan, niin jos etuvedossa ei ikinä vetopidon puute häiritse tahi harmita, niin aika vähissä on ne harmitukset mitkä nelivedolla vähenisi. Toisaalta, jos sutiminen on jokatalvinen riesa, niin neliveto voi helposti tuoda iloa yli oman hintansa.
Mutta jos ihan asiapohjalta puhutaan, niin jos etuvedossa ei ikinä vetopidon puute häiritse tahi harmita, niin aika vähissä on ne harmitukset mitkä nelivedolla vähenisi. Toisaalta, jos sutiminen on jokatalvinen riesa, niin neliveto voi helposti tuoda iloa yli oman hintansa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Neliveto, kannattaako?
Kansivikainen, jakopää lopussa, vetopuoli alkuperäinen.mikan kirjoitti: ↑Pe Maalis 08, 2024 10:30"Pientä laittoa."
https://huutokaupat.com/4667091/saab-9- ... ss-m6-2009
Re: Neliveto, kannattaako?
Mulla oli yhden talven neliveto. Se oli aika taivaallinen peli ja se on niin eleetön, kunnes sillä halus leikkiä. Sitä nelivetoa ei pappaillessa huomaa, koska viivettä ei ole.
Kortin ainoa kääntöpuoli on ehkä se, että sen yhden talven perusteella se on vähä semmonen käyttöharraste, jossa ei saa iskeä harmitus kun metsästää osia milloin Opelin ja milloin Cadillacin osanumeroilla. Toki mulla oli neljättä sataa tuupattu yksilö, eli ei ne kaikki semmosia oo. Ja toisaalta kaikki autot on kalliita harrasteita, jos ne korjauttaa hienolla korjaamolla premium-kahvia lipitellen.
Eli osta pois, jos sellasta joka kelin erikoisempaa harrastepeliä kaipaat. Jos pinkka on kunnos, niin kattele laakista TurboX, niin sillä lienee jälleenmyyntiarvoa nyt ja aina.
Kortin ainoa kääntöpuoli on ehkä se, että sen yhden talven perusteella se on vähä semmonen käyttöharraste, jossa ei saa iskeä harmitus kun metsästää osia milloin Opelin ja milloin Cadillacin osanumeroilla. Toki mulla oli neljättä sataa tuupattu yksilö, eli ei ne kaikki semmosia oo. Ja toisaalta kaikki autot on kalliita harrasteita, jos ne korjauttaa hienolla korjaamolla premium-kahvia lipitellen.
Eli osta pois, jos sellasta joka kelin erikoisempaa harrastepeliä kaipaat. Jos pinkka on kunnos, niin kattele laakista TurboX, niin sillä lienee jälleenmyyntiarvoa nyt ja aina.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Neliveto, kannattaako?
Liki 9 vuotta tuli moinen omistettua ja hyvin vähän oli itse nelivedon kanssa murheita. Toki viat osaa sitten olla kalliita, kun sattuu kohdalle.
Jos taskussa on painetta, niin nelivetoa alle.
Jos taskussa on painetta, niin nelivetoa alle.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: To Loka 08, 2020 18:09
Re: Neliveto, kannattaako?
Kiitos tähänastisista vastauksista! Etuvetoisilla on pärjätty tähänkin asti riittävän hyvin, mutta neliveto houkuttelisi, kun sellaisia yksilöitä mahdollisesti saatavilla kohtuuhintaan. Myös paikallisen tieverkoston talvikunnossapidon taso on romahtanut viime vuosina, jolloin nelivedosta saattaisi kenties olla käytännön hyötyäkin. Lähinnä nelivetoisen vikaantumisaste ja siitä koituvat varaosien hinnat suhteessa etuvetoon arveluttavat hieman. Yksi tapaus joka on avoimessa myynnissä, ja jota olen tsekannut, löytyisi Lempäälän vaihtoautomaasta.
Re: Neliveto, kannattaako?
Teitten kunnon ja kunnossapidon näkökulmasta ajateltuna minua jonkun verran häiritsee kun on vähän turhan matala (ei ole X tuo oma). Takavetoon liittyvää korjattavaa ei vielä ensimmäisen 30 tkm aikana ole ollut. Edellinen omistaja oli vetarin kumeja vaihtanut. Muusta ei ole tietoa. Takaiskaritkin on vielä alkuperäiset.
Re: Neliveto, kannattaako?
Päätyikö tuo huutokaupassa ollut xwd jollekin tänne vai putkahtaako kohta jossakin myyntiin tuplahinnalla jäähdytinnesteet vaihdettuna?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Neliveto, kannattaako?
Liike oli ennen huutokauppaan laittoa tehnyt tonnilla remppaa mm.jäähdytysjärjestelmän huuhtelun.
Ei auttanut paisarissa olevaan öljyyn.
Viimeinen huutaja tuli puskista jota veikkaan joupin huutajaksi.
Re: Neliveto, kannattaako?
Tää on kyllä huutokaupat.comin paras puoli, kun huudat jotain romua yhtä vastaan viimeset 500 € ja viikon päästä se on taas myynnissä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Neliveto, kannattaako?
Ollaan nyt ainakin olevinaan yllättyneitä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Neliveto, kannattaako?
Laitetaan rekkari mahdollista ostajaa varten LOZ-235 jos ostaja etsii googlella eikä myyjä muista mainita jäähäri/öljyn sekoittumisesta oli korjannut tai ei.