Uuden ECUn paikka? P0606, P0601, P1681

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
SirJ9-3
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2024 16:03

Uuden ECUn paikka? P0606, P0601, P1681

Viesti Kirjoittaja SirJ9-3 »

Elikkäs mun 2003 Saab 9-3 2.0 t ei ole toiminut kunnolla.
Turbon paineet ei nouse kunnolla kun vasta 4 ja 5 vaihteella ja nykyään meinaa rajoittaa kaikilla vaihteilla alle puoleen, mitä pitäisi olla (auton mittariston painemittarin perusteella). Tyhjäkäynti on myös hiljattain ruvennut huonoksi ja humppaa koko ajan ja moottori rupee tärisemään kauheesti ja kun ei paina kaasua niin moottori ei pyöri hyvin vauhdissakaan.
Luin vikakoodit ja sain P0606, P0601 ja P1681. Mitä mun pitäisi tehdä diagnosoidakseni ongelman paremmin? Tarvitsenko todennäköisesti uuden ECU:n vai onko mahdollista jotenkin halvemmin hoitaa asian?
Edellinen omistaja on laittanut etanoli swapin ja ohjelmoinu niin että tekee enemmän tehoa.
Avatar
Ballantines
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Uuden ECUn paikka? P0606, P0601, P1681

Viesti Kirjoittaja Ballantines »

WIS antaa korjausohjeeksi kaikkiin noihin vikakoodeihin VAIHDA KOMPONENTTI TRIONIC.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
SirJ9-3
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2024 16:03

Re: Uuden ECUn paikka? P0606, P0601, P1681

Viesti Kirjoittaja SirJ9-3 »

Mikä olisi toimenpide, jos sen pitää ostaa? Mistä kannattaa/VOI ostaa? pitääkö ohjelmoida erikseen omaan autoon? Voiko vanhan koodin kopioida "uuteen", että tehot säilyisi piristettynä? Jos voi niin missä?
Viimeksi muokannut SirJ9-3, Ti Huhti 09, 2024 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SirJ9-3
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2024 16:03

Re: Uuden ECUn paikka? P0606, P0601, P1681

Viesti Kirjoittaja SirJ9-3 »

löyty tämmönen korjaus palvelu.
https://www.mtmhuolto.com/Trionic-8-korjau
Kumpi olisi parempi & luotettavampi vaihtoehto. tuo huolto vai eSaabpartsilta tai muualta "uusi" https://www.esaabparts.com/saab/parts/9992207
Jäisikö huollon yhteydessä vanha ohjelmointi vielä käyväksi, että auto ei muuttuisi tehoissa, kun toimii.


Tämän videon mukaan ei kannata käyttää noita muita korjauksia.
https://www.youtube.com/watch?v=bA_k-OlPTKE
https://hirschmann-koxha.de/en/Trionic- ... ce/SW10048
Onko sitten noilla sen parempi korjaus kun muilla?

Voiko kans vika olla joissain antureissa, ettei heti tarviis välttämättä montaa sataa mennä tuhlaamaan?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5255
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Uuden ECUn paikka? P0606, P0601, P1681

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

MTM on korjaillut vuosia kaikenlaisia elektroniikkayksitöitä.
Myös ediag jyväskylässä on t8 ecuja korjannut menestyksellä.
Aina ei korjaus onnistu, mutta ainakaan ediag ei laskuta, jos joutuvat nostamaan kädet pystyyn.
Ulkomaille ei tarvitse ecua siis lähettää.

Ehjä käytetty ecu on myös vaihtoehto, jos ei uuteen(tehdaskunnostettuun) halua/voi panostaa. Hinnat ovat joka tapauksessa karanneet käsistä. Käytettyjen hinnat pyörivät muutamissa satasissa, uudet/tehdaskunnostetut tonnin kahta puolta.

Jos nykyinen ecu korjataan, niin ohjelma pysyy tallessa.
Jos ecu vaihdetaan, niin tulee kloonata nykyisestä ohjelma uuteen. Tämän tempun osaa tehdä useat harrastajatkin ympäri suomea.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: Uuden ECUn paikka? P0606, P0601, P1681

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

täältä löytyy ecu jos tarvetta. Otettu aikoinaan pois uudemman boksin tieltä kun biopower ohjelmoitu . Tosin Opelista jos sillä merkitystä, ei pitäisi olla.

oli ensimmäinen opel mihkä Jcarlsson teki biopower ohjelmoinnin.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Vastaa Viestiin