9-3 2010 1,9TTiD
9-3 2010 1,9TTiD
Moro. Tämmönen tuli taloon. Aika vähän ite löydän tietoa mistään ja ensimmäinen saabbi talossa.
Takajousi oli ainut murhe leimalle ja sen jälkeen etupyörän laakeri vaihdettiin.
Mutta se kysymys.
Onko tämä tupla turbolla oleva 160 vai 180hp? 6 vaihteinen manuaali. Tuuletetut levyt takana ja kirkkaat takavalot. Lyhyet xsenonit.
Ja tosiaan olen aivan pihalla saabismista. Helvetin hyvä ajaa ja kulkee kyllä.
Takajousi oli ainut murhe leimalle ja sen jälkeen etupyörän laakeri vaihdettiin.
Mutta se kysymys.
Onko tämä tupla turbolla oleva 160 vai 180hp? 6 vaihteinen manuaali. Tuuletetut levyt takana ja kirkkaat takavalot. Lyhyet xsenonit.
Ja tosiaan olen aivan pihalla saabismista. Helvetin hyvä ajaa ja kulkee kyllä.
Re: 9-3 2010 1,9TTiD
Tjaa, voi jopa olla 130hp vuosimallista päätellen. Kaikki 3 vissiin raudaltaan samoja nämä tehoversiot, rekkari kertoo varmaan paljonko tehoja tehtaalta. Mitä vähemmän tehoja paprulla, sitä pienemmät päästöt.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-3 2010 1,9TTiD
Kyllä ne on bi-xenonit, eli näyttää kauaskin. H7:t on siinä vieressä lisäpitkinä.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9-3 2010 1,9TTiD
160 on paperissa. Siis jäin vaan miettimään ku en oikein löytäny tuohon sopivia specsejä oikein mistään.
Re: 9-3 2010 1,9TTiD
Ja enemmän tullu pelattua toisen maan autojen kans. Siks kysyinkin, että onko näissä joku mistä erottaa mallit toisistaan.
Kait toi menee siihen 2011 korimalliin vai onko sit joku facelift.
Toisille asiat on selvät ja simppelit. Ja toiset saa selville vaan kysymällä ja oppimalla uutta.
Siis ttid4.
Kait toi menee siihen 2011 korimalliin vai onko sit joku facelift.
Toisille asiat on selvät ja simppelit. Ja toiset saa selville vaan kysymällä ja oppimalla uutta.
Siis ttid4.
Re: 9-3 2010 1,9TTiD
TTID:t tais tulla 2008 vuosimalliin, jolloin tuli myös Facelift. olikohan se niin että 2006 on vielä vanha, 2007 tuli uusi mittaristo ja dashboard ja 2008 Facelift. Mulla on vaan ollu cabrioita pari niin en tarkemmin tiedä noita eroja eri vuosimalleissa. Varusteet menny kutakuinkin aina Linear = karvalakki, Vector = hyvin varusteltu ja Aero = sportti hyvillä varusteilla. VIN decooderi kertoo auton varusteet tehtaalta lähtiessään.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-3 2010 1,9TTiD
Joo, 180hv TTiD tuli 2008. Viimeiset yksiturboiset taisi olla 2009 vai oliko vielä 2010, kun tuli tuo kolmen eritehoisen (130/160/180hv) tuplaturbon linja. Niissä tosiaan käytännössä eroa tietääkseni vain softassa ja hinnassa - jopa se päästölukema on sama, olikohan 119g/km.
Jos paperi sanoo 160hv niin sillä se on tehtaalta lähtenyt, mutta ei mikään sinänsä takaa että 14v ikäisenä siellä olisi vielä sama softa sisällä, eli voi olla piristetty 180hv tasolle tai ylikin.
Tuossa vaiheessa alkoi Saabeissa muutostahti olla jo melko rauhallinen, kun rahaa ei tuotekehitykseen enää pahemmin ollut. Eikä sitäkään vähää haluttu uhrata ~20v ikäisen mallin jatkokehitykseen, joten NG9-3 ei enää juur muuta saanut kuin pakollisia asioita.
Jos paperi sanoo 160hv niin sillä se on tehtaalta lähtenyt, mutta ei mikään sinänsä takaa että 14v ikäisenä siellä olisi vielä sama softa sisällä, eli voi olla piristetty 180hv tasolle tai ylikin.
Tuossa vaiheessa alkoi Saabeissa muutostahti olla jo melko rauhallinen, kun rahaa ei tuotekehitykseen enää pahemmin ollut. Eikä sitäkään vähää haluttu uhrata ~20v ikäisen mallin jatkokehitykseen, joten NG9-3 ei enää juur muuta saanut kuin pakollisia asioita.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9-3 2010 1,9TTiD
Mä muistelen että toi 130hv kuristettu malli tehtiin juuri sen takia, että saivat tarjottua työsuhdeautoina niitä kun työsuhdeautojen päästörajoja rukattiin alaspäin. Mun cabessa on päästöt 154g, 180hv. Mutta saattoihan se olla, että 2010 vuosimallissa on pienemmät päästöt paperilla myös tossa 180 koneessa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-3 2010 1,9TTiD
Meidän Ttid 2010 180hv trafin mukaan 173g/km.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: 9-3 2010 1,9TTiD
Vuosimallissa 2010 oli vielä tarjolla 120 ja 150 hv yksiturboiset (TiD ja TiDS) sekä 180 hv tuplaturboinen TTiD. Vuoden 2010 aikana myyntiin tuli MY2011-mallit, jolloin kaikki dieselit oli tuplaturboja ja samasta mekaniikasta otettiin sitten softalla irti 130, 160 tai 180 hv. Samalla nuo co2-lukemat laskivat manuaalivaihteisilla sedaneilla mainitulle 119 g/km tasolle.
Eli vaikuttaisi siltä, että alkuperäisen kysyjän auto on ehkäpä vuonna 2010 kilvitetty MY2011-auto. Tämä selviää tutkimalla valmistenumeron 10. merkkiä, se lienee B?
Eli vaikuttaisi siltä, että alkuperäisen kysyjän auto on ehkäpä vuonna 2010 kilvitetty MY2011-auto. Tämä selviää tutkimalla valmistenumeron 10. merkkiä, se lienee B?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-3 2010 1,9TTiD
Meinaatko vin koodia vai? Eipähän tuosta tiedä onko ohjelmoitu vai ei. Sitä tuskin saa selville mistään.AZP kirjoitti: ↑Pe Loka 18, 2024 22:00Vuosimallissa 2010 oli vielä tarjolla 120 ja 150 hv yksiturboiset (TiD ja TiDS) sekä 180 hv tuplaturboinen TTiD. Vuoden 2010 aikana myyntiin tuli MY2011-mallit, jolloin kaikki dieselit oli tuplaturboja ja samasta mekaniikasta otettiin sitten softalla irti 130, 160 tai 180 hv. Samalla nuo co2-lukemat laskivat manuaalivaihteisilla sedaneilla mainitulle 119 g/km tasolle.
Eli vaikuttaisi siltä, että alkuperäisen kysyjän auto on ehkäpä vuonna 2010 kilvitetty MY2011-auto. Tämä selviää tutkimalla valmistenumeron 10. merkkiä, se lienee B?
Mut ihan eri kulkine jos vertaa japsi turboihin joista on kokemusta.
Re: 9-3 2010 1,9TTiD
Kyllä, juurikin VIN-koodin 10. merkki on se joka kertoo auton vuosimallin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-3 2010 1,9TTiD
Tällöin auton vuosimalli on 2011.
Mutta nyt kiinnostaisi tietää missä kohtaa valmistenumeroa on tuo kauttaviiva?
Tuonne kun kirjoitat sen VINin niin saat auton tekniikasta ja varusteista aika laajan listauksen:
https://shop.speedparts.se/en/pages/vin-checkup.html
Mutta nyt kiinnostaisi tietää missä kohtaa valmistenumeroa on tuo kauttaviiva?
Tuonne kun kirjoitat sen VINin niin saat auton tekniikasta ja varusteista aika laajan listauksen:
https://shop.speedparts.se/en/pages/vin-checkup.html
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K