Morjens,
TTiDssä alkanut EGR herjaamaan liian suuresta virtauksesta. Koitin vaihtaa toista käytettyä EGR venttiiliä autoon ja ohjelmoinnin jälkeen tuli todettua että se yksilö oli vielä enemmän rikki.
Laitoin siis vanhan EGR takaisin ja Techillä seurattiin sen toimintaa. Näytti siltä, että venttiili on melkolailla kokoajan n. 50% asennossa. Muuttuu hieman suuntaan jos toiseen ajon aikana, mutta ei kauheasti. Tämä tuntuu hieman hassulta.
Osaisikohan joku sanoa, mitenkä tuon EGR tulisi normaalissa tilanteessa toimia, esim tyhjäkäynnillä, kiihdytyksessä yms?
EGR toiminta?
- Airokolkki
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 16:46
EGR toiminta?
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Re: EGR toiminta?
Juuri tuosta moottorista en tiedä, mutta vaggilaisessa tyhjäkäynti ja reipas kiihdytys 0, moottorijarrutus 80, tasainen ajo 50.
Karkeasti. Moottorin lämpö vaikuttaa myös.
Jotain on kuollut jos koko ajan 50. Mikä sitä venttiiliä ohjaa...
Karkeasti. Moottorin lämpö vaikuttaa myös.
Jotain on kuollut jos koko ajan 50. Mikä sitä venttiiliä ohjaa...
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: EGR toiminta?
Kyllä se kutakuinkin noin toimii kaikissa dieseleissä. Varsinkin kiihdytyksissä EGR on kiinni ja muutoin jonkin verran auki. Varsinkin tasaisella ajonopeudella ja osakaasulla auki ja kuormituksen mukaan aukiolon prosentit muuttuvat. On se hivenen yleensä auki tyhjäkäynnilläkin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)