MY2005 huoltoilmaisimen nollaus, Diesel

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Aero04

MY2005 huoltoilmaisimen nollaus, Diesel

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

WIS:istä poimittua:

2005 huoltoimaisimen saa nollattua itse, esim ylim. öljynvaihtovälin johdosta:

1. Aseta virta-avain asentoon ON. Moottorin pitää olla sammuksissa.

2. Paina jarrupoljinta ja pidä se painettuna.

3. Nollaa huoltoilmaisin paimamalla auton kojelaudassa olevaa "CUSTOMIZE"-painiketta.

3.a. Valitse "Järjestelmäasetukset"

3.b. Valitse "Huoltoinformaatio"

3.c. Valitse "Nollaa huolto"

4. Päästä jarrupoljin ylös.

PS. PRKL ei toiminut ainakaan minun 2004 autossa..
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

sä et painanut takaluukun lukkoa samalla ja pitänyt öljytikusta kiinni :lol:

On se monen mutkan takana toikin homma nykyään.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

potkuhousu kirjoitti:sä et painanut takaluukun lukkoa samalla ja pitänyt öljytikusta kiinni :lol:

On se monen mutkan takana toikin homma nykyään.
Jaa täällä on joku muukin on ottanut pari saunaolutta :D

No onneksi mulla on tuollainen kiesuksen vanha 9-5 jonka näytöistä ei tiedä mitään, parempi kun vetää mustaa teippiä vaan päälle niin ei tartte katella noita vikailmoituksia tms, onneksi noissa acc:n nappuloiden vieressä on symbolit jotta tietää mitä painaa jos tulee kylmä tai hiki :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

ng900aero kirjoitti:
potkuhousu kirjoitti:sä et painanut takaluukun lukkoa samalla ja pitänyt öljytikusta kiinni :lol:

On se monen mutkan takana toikin homma nykyään.
Jaa täällä on joku muukin on ottanut pari saunaolutta :D

No onneksi mulla on tuollainen kiesuksen vanha 9-5 jonka näytöistä ei tiedä mitään, parempi kun vetää mustaa teippiä vaan päälle niin ei tartte katella noita vikailmoituksia tms, onneksi noissa acc:n nappuloiden vieressä on symbolit jotta tietää mitä painaa jos tulee kylmä tai hiki :)
8O :lol: :lol: Juuri niin!
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

"Time for Service" -ilmoitusta alkoi tulla SID:in näyttöön kun kuusikymppiä lähenee.
Tsekkasin mitä ServiceData ilmoittaa ja ko. valikon alle oli tullut uusi alivalikko nimeltään "Reset Service Data" (jota ei siis ole tuolla ellei ilmoita "Time for Serviceä").
Napin painalluksen jälkeen olikin öljyt täydessä 100%:in terässä ja 720 päivää huoltoon. "Reset Service Data" -valikko katosi näkyvistä.
Ei vaatinut minkäänlaisia ylimääräisiä kikkailuja.
Tämä siis bensa-autossa, Dieselistä ei havaintoa.
EDIT: ai niin ja auto oli käynnissä.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Pointtihan oli tässä jutussa nimenomaan se, että tuon huoltovälin saisi nollattua koska haluaa esim. 15000 km:n ajon jälkeen (tihennetty öljynvaihtoväli), jolloin tuolla SID:ssä ei ole näkyvissä tuota nollausvalikkoa.

SID:iin ilmestyy kyllä tuo nollausvalikko, mutta vasta silloin kun öljyn"laadun" prosentit ovat 2%. Tällöin nollauksen jälkeen tuo valikko häipyy ja öljyn laatu on 100% vaikka ei olisi öljyjä vaihtanutkaan.
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Bob kirjoitti:Pointtihan oli tässä jutussa nimenomaan se, että tuon huoltovälin saisi nollattua koska haluaa esim. 15000 km:n ajon jälkeen (tihennetty öljynvaihtoväli), jolloin tuolla SID:ssä ei ole näkyvissä tuota nollausvalikkoa.
Kappas, pitäis lukee tarkemmin...
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Vastaa Viestiin