WIS:istä poimittua:
2005 huoltoimaisimen saa nollattua itse, esim ylim. öljynvaihtovälin johdosta:
1. Aseta virta-avain asentoon ON. Moottorin pitää olla sammuksissa.
2. Paina jarrupoljinta ja pidä se painettuna.
3. Nollaa huoltoilmaisin paimamalla auton kojelaudassa olevaa "CUSTOMIZE"-painiketta.
3.a. Valitse "Järjestelmäasetukset"
3.b. Valitse "Huoltoinformaatio"
3.c. Valitse "Nollaa huolto"
4. Päästä jarrupoljin ylös.
PS. PRKL ei toiminut ainakaan minun 2004 autossa..
MY2005 huoltoilmaisimen nollaus, Diesel
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
sä et painanut takaluukun lukkoa samalla ja pitänyt öljytikusta kiinni
On se monen mutkan takana toikin homma nykyään.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
On se monen mutkan takana toikin homma nykyään.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Jaa täällä on joku muukin on ottanut pari saunaoluttapotkuhousu kirjoitti:sä et painanut takaluukun lukkoa samalla ja pitänyt öljytikusta kiinni![]()
On se monen mutkan takana toikin homma nykyään.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No onneksi mulla on tuollainen kiesuksen vanha 9-5 jonka näytöistä ei tiedä mitään, parempi kun vetää mustaa teippiä vaan päälle niin ei tartte katella noita vikailmoituksia tms, onneksi noissa acc:n nappuloiden vieressä on symbolit jotta tietää mitä painaa jos tulee kylmä tai hiki
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:Jaa täällä on joku muukin on ottanut pari saunaoluttapotkuhousu kirjoitti:sä et painanut takaluukun lukkoa samalla ja pitänyt öljytikusta kiinni![]()
On se monen mutkan takana toikin homma nykyään.![]()
No onneksi mulla on tuollainen kiesuksen vanha 9-5 jonka näytöistä ei tiedä mitään, parempi kun vetää mustaa teippiä vaan päälle niin ei tartte katella noita vikailmoituksia tms, onneksi noissa acc:n nappuloiden vieressä on symbolit jotta tietää mitä painaa jos tulee kylmä tai hiki
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
"Time for Service" -ilmoitusta alkoi tulla SID:in näyttöön kun kuusikymppiä lähenee.
Tsekkasin mitä ServiceData ilmoittaa ja ko. valikon alle oli tullut uusi alivalikko nimeltään "Reset Service Data" (jota ei siis ole tuolla ellei ilmoita "Time for Serviceä").
Napin painalluksen jälkeen olikin öljyt täydessä 100%:in terässä ja 720 päivää huoltoon. "Reset Service Data" -valikko katosi näkyvistä.
Ei vaatinut minkäänlaisia ylimääräisiä kikkailuja.
Tämä siis bensa-autossa, Dieselistä ei havaintoa.
EDIT: ai niin ja auto oli käynnissä.
Tsekkasin mitä ServiceData ilmoittaa ja ko. valikon alle oli tullut uusi alivalikko nimeltään "Reset Service Data" (jota ei siis ole tuolla ellei ilmoita "Time for Serviceä").
Napin painalluksen jälkeen olikin öljyt täydessä 100%:in terässä ja 720 päivää huoltoon. "Reset Service Data" -valikko katosi näkyvistä.
Ei vaatinut minkäänlaisia ylimääräisiä kikkailuja.
Tämä siis bensa-autossa, Dieselistä ei havaintoa.
EDIT: ai niin ja auto oli käynnissä.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Pointtihan oli tässä jutussa nimenomaan se, että tuon huoltovälin saisi nollattua koska haluaa esim. 15000 km:n ajon jälkeen (tihennetty öljynvaihtoväli), jolloin tuolla SID:ssä ei ole näkyvissä tuota nollausvalikkoa.
SID:iin ilmestyy kyllä tuo nollausvalikko, mutta vasta silloin kun öljyn"laadun" prosentit ovat 2%. Tällöin nollauksen jälkeen tuo valikko häipyy ja öljyn laatu on 100% vaikka ei olisi öljyjä vaihtanutkaan.
SID:iin ilmestyy kyllä tuo nollausvalikko, mutta vasta silloin kun öljyn"laadun" prosentit ovat 2%. Tällöin nollauksen jälkeen tuo valikko häipyy ja öljyn laatu on 100% vaikka ei olisi öljyjä vaihtanutkaan.