Mittaritaulun"kehys"
Mittaritaulun"kehys"
Puhdistettaessa autoni koetaulua huomasin liinassa mustia maalinpalasia
jotka irtosi mittaristoa ja radion säätimiä kiertävästä kehyksestä,joka oli maalattu samalla lailla kun aikaisemmin autooni vaihdettu keskikonsolin osa jossa vaihdemerkinnät(automaatti).Maali irtoili saumankohdasta jossa
kehys vastaa koetauluun.Maalin alla näkyi olevan kirkas musta muovi.
Ihmettelen miksi ei panna läpivärjättyä muovia,vaan se pitää maalata.
Perjantaina kehys vaihdettiin uuteen,toivottavasti on pohjatyöt tehty paremmin???ps.onko muilla ollut vastaavaa.
terv.mikkoma Saab 9-3SS Aero vm.03
jotka irtosi mittaristoa ja radion säätimiä kiertävästä kehyksestä,joka oli maalattu samalla lailla kun aikaisemmin autooni vaihdettu keskikonsolin osa jossa vaihdemerkinnät(automaatti).Maali irtoili saumankohdasta jossa
kehys vastaa koetauluun.Maalin alla näkyi olevan kirkas musta muovi.
Ihmettelen miksi ei panna läpivärjättyä muovia,vaan se pitää maalata.
Perjantaina kehys vaihdettiin uuteen,toivottavasti on pohjatyöt tehty paremmin???ps.onko muilla ollut vastaavaa.
terv.mikkoma Saab 9-3SS Aero vm.03
Re: Mittaritaulun"kehys"
Ei se ole maalia - vaan sellaista kumimaista pinnoitetta - kysymys on siis siitä Saabin esitteessäkin mainostetun "nykyaikaisen viimeistelyn" irtoamisestamikkoma kirjoitti:Puhdistettaessa autoni koetaulua huomasin liinassa mustia maalinpalasia
jotka irtosi mittaristoa ja radion säätimiä kiertävästä kehyksestä,joka oli maalattu samalla lailla kun aikaisemmin autooni vaihdettu keskikonsolin osa jossa vaihdemerkinnät(automaatti).Maali irtoili saumankohdasta jossa
kehys vastaa koetauluun.Maalin alla näkyi olevan kirkas musta muovi.
Ihmettelen miksi ei panna läpivärjättyä muovia,vaan se pitää maalata.
Perjantaina kehys vaihdettiin uuteen,toivottavasti on pohjatyöt tehty paremmin???ps.onko muilla ollut vastaavaa.
terv.mikkoma Saab 9-3SS Aero vm.03

Ne jotka ovat tekemisissä kannettavien IBM:n Thinkpad T-sarjan tietokoneiden kanssa ovat todennäköisesti törmänneet vastaavan tyyppiseen pinnoitteeseen. Vertasin tuossa taannoin ko. läppärin ja kojelaudan pinnoitusta ja molemmat on samantuntuisia ja molemmissa on sellaisia pieniä kimaltavia hiukkasia nähtävissä auringon valossa (tietyssä kulmassa) - ja molemmista irtoaa pinta, itsellä näin on käynyt yhdessä Thinkpadissa ja SS:n hansikaslokeron nupissa.
En ole tuosta nupista valittanut, koska kosmeettinen haitta on vielä parin neliömillin luokkaa. Täytyypä seurata tuota kehystäkin jatkossa.
Mittaritaulun "kehys"
Huollossa puhuttiin maalista, mutta kyllä olet oikeassa jostain pinnoitteesta
on kysymys,keskikonsolissa vaihdevivun alla oleva muoviosa(automaatti)
joka on myös vaihdettu, (oli muuten pinnoitteen alta valkoista muovia), vaikutti ihan maalilta,mutta taitaa olla samaa pinnoitetta.En tiedä mitä etua on tuollaisella pinnoitteella läpivärjättyyn muoviin nähden on, tuskin se hinta on,heikompi pinta kylläkin???
tervmikkoma Saab 9-3SS Aero
on kysymys,keskikonsolissa vaihdevivun alla oleva muoviosa(automaatti)
joka on myös vaihdettu, (oli muuten pinnoitteen alta valkoista muovia), vaikutti ihan maalilta,mutta taitaa olla samaa pinnoitetta.En tiedä mitä etua on tuollaisella pinnoitteella läpivärjättyyn muoviin nähden on, tuskin se hinta on,heikompi pinta kylläkin???
tervmikkoma Saab 9-3SS Aero
Olen tuota mittariston kehystä ja radio systeemiä putsatessani huomannut, että parasta jälkeä saa kostealla mikrokuitu säämiskällä - kojelauta on aivan uuden veroinen ja pölytön pyyhinnän jälkeen.
Aluksi kokeilin Turtlen Carismaa ja jotakin muutakin kojelaudan "virkistettä" mutta nuo "nykyaikaisesti viimeistellyt" pinnoitetut osat olivat aivan täplikkäitä noiden käsittelyjen jäljeltä. No - onneksi parin mikrokuitusäämiskä käsittelyn (veteen kostutettuna) jälkeen sain palautettua alkuperäisen lookin kojelautaan.
Aluksi kokeilin Turtlen Carismaa ja jotakin muutakin kojelaudan "virkistettä" mutta nuo "nykyaikaisesti viimeistellyt" pinnoitetut osat olivat aivan täplikkäitä noiden käsittelyjen jäljeltä. No - onneksi parin mikrokuitusäämiskä käsittelyn (veteen kostutettuna) jälkeen sain palautettua alkuperäisen lookin kojelautaan.
Re: Kyllä on
Mulla menee kanssa kolmenkympin huollon yhteydessä nappi vaihtoon. En olisi uskonut muilla olevan sama juttu..9-3 kirjoitti: Samoin hanskalokeron avausnappi.
Sekä vaihdevivun ympäriltä että hansikaskotelon nupista on alkanut pinta kuoriutua. Edellisessä huollossa mainitsin tuosta vaihdekepin ympäristöstä (en vaatinut vaihtoa, vakka se valkoinen muovi on näkyvillä noin neliösentin alueelta), joten eivät tietenkään vaihtaneet. Jäi sellainen käsitys, että on ilmeisesti minun itseni raapima, eikä siten kuulu takuuseen.
Täytynee printata tämä keskustelu mukaan seuraavaan huoltoreissuun.
Täytynee printata tämä keskustelu mukaan seuraavaan huoltoreissuun.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Mittaritaulun"kehys"
Minulle vaihdettiin mitään kyselemättä niin mittaritaulun kehys kuin vaihdekepin juuriosa,eikä minultakaan pinnoite paljon ollut irronnut.ptme kirjoitti:Sekä vaihdevivun ympäriltä että hansikaskotelon nupista on alkanut pinta kuoriutua. Edellisessä huollossa mainitsin tuosta vaihdekepin ympäristöstä (en vaatinut vaihtoa, vakka se valkoinen muovi on näkyvillä noin neliösentin alueelta), joten eivät tietenkään vaihtaneet. Jäi sellainen käsitys, että on ilmeisesti minun itseni raapima, eikä siten kuulu takuuseen.
Täytynee printata tämä keskustelu mukaan seuraavaan huoltoreissuun.
ei kuin vaihtoon vaan!!
tervmikkoma
Väitän, että kojelaudan pinnoitteen tulee kestää myös esimerkiksi sellainen tilanne, että käyttäjän sormi painaa radion nappulaa ja samalla esim. kynnen nurkka koskettaa kojelaudan pintaa - ikävä kyllä SS:ssä tästä saattaa aiheutua pieni naarmu, josta sitten pinnoitus alkaa pikkuhiljaa kuoriutumaan pois. Näin on todennäköisesti käynyt esimerkiksi minulla tuo hansikaslokeron nupin kanssa.ptme kirjoitti:Sekä vaihdevivun ympäriltä että hansikaskotelon nupista on alkanut pinta kuoriutua. Edellisessä huollossa mainitsin tuosta vaihdekepin ympäristöstä (en vaatinut vaihtoa, vakka se valkoinen muovi on näkyvillä noin neliösentin alueelta), joten eivät tietenkään vaihtaneet. Jäi sellainen käsitys, että on ilmeisesti minun itseni raapima, eikä siten kuulu takuuseen.
Täytynee printata tämä keskustelu mukaan seuraavaan huoltoreissuun.
On eri asia, jos auton materiaalit vaurioituvat siivouksen vuoksi, sisään jätetyn eläimen vuoksi tms. mutta päivittäisen normaalin käytön mm. kojelaudan pitää kestää. Tulen itse myös jossakin vaiheessa käyttämään autoa merkkiliikkeellä ja vaatimaan tuon hansikaslokeron nupissa olevan heikosta materiaalista johtuvan VIRHEEN korjausta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Tuosta hansikaslokeron nupin "kuoriutumisesta" on ollut juttua myös ulkomaisella Saab -foorumilla, olisikohan ollut Saab Scene tai Saab Central.Bob kirjoitti:Väitän, että kojelaudan pinnoitteen tulee kestää myös esimerkiksi sellainen tilanne, että käyttäjän sormi painaa radion nappulaa ja samalla esim. kynnen nurkka koskettaa kojelaudan pintaa - ikävä kyllä SS:ssä tästä saattaa aiheutua pieni naarmu, josta sitten pinnoitus alkaa pikkuhiljaa kuoriutumaan pois. Näin on todennäköisesti käynyt esimerkiksi minulla tuo hansikaslokeron nupin kanssa.
On eri asia, jos auton materiaalit vaurioituvat siivouksen vuoksi, sisään jätetyn eläimen vuoksi tms. mutta päivittäisen normaalin käytön mm. kojelaudan pitää kestää. Tulen itse myös jossakin vaiheessa käyttämään autoa merkkiliikkeellä ja vaatimaan tuon hansikaslokeron nupissa olevan heikosta materiaalista johtuvan VIRHEEN korjausta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
nuppi, nuppi hanskalokeron nuppi
16000km on ilmeisesti hanskalokeron nupille maksimi kesto pinnoitteen osalta. Huomasin tänään, että pintaa alkaa lähteä vaikka meikäläisellä ei ole edes niin pitkiä kynsiä joilla osua...
onko näitä siis vaihdettu takuuseen ja jos on niin missä?
Lisäksi Apumiehenpuoleinen penkki ei tunnista onko joku istumassa vai ei eli huutelee välillä turvavyötä matkustajalle ja välillä ei (siis jos joku kyydissä ilman vyötä). Mitenköhän käy jos tulee kolari? Luuleeko Saba, ettei matkustajaa ole eli toimiikohan matkustajan Airbag?

Lisäksi Apumiehenpuoleinen penkki ei tunnista onko joku istumassa vai ei eli huutelee välillä turvavyötä matkustajalle ja välillä ei (siis jos joku kyydissä ilman vyötä). Mitenköhän käy jos tulee kolari? Luuleeko Saba, ettei matkustajaa ole eli toimiikohan matkustajan Airbag?
Lisäpainoa
Apukuskille lisäpaino syliin matkan ajaksi.Lisäksi Apumiehenpuoleinen penkki ei tunnista onko joku istumassa vai ei eli huutelee välillä turvavyötä matkustajalle ja välillä ei (siis jos joku kyydissä ilman vyötä).

Tästä kannattanee avata uusi keskusteluaihe jos ei jo ole. Kaikki eivät välttämättä hae/näe tästä viestiketjusta penkin tunnistimeen liittyviä juttuja.