Rengastesteistä
Rengastesteistä
Selasin TM:n ja Tuulilasin renkastestejä, ja varsinkin melun osalta menivät pahasti ristiin esim.Bridgestone Turanza ER200 sai TM:n testeissä
varsinkin mukavuudesta parhaat pisteet ja melusta toiseksi parhaat,Tuulilasin testissä sama rengas oli melunosalta toiseksi heikoin vain Pirelli oli huonompi melun suhteen,että eipä näistä testeistä paljon apua taida olla,parempi vain seurata kommentteja täältä foorumista.
Ps.Sentronic on toiminut loistavasti sen "venttilipöydän"vaihdon jälkeen joten kyllä vika siinä oli.
terv.mikkoma Saab 9-3 SS Aero Sentronic
varsinkin mukavuudesta parhaat pisteet ja melusta toiseksi parhaat,Tuulilasin testissä sama rengas oli melunosalta toiseksi heikoin vain Pirelli oli huonompi melun suhteen,että eipä näistä testeistä paljon apua taida olla,parempi vain seurata kommentteja täältä foorumista.
Ps.Sentronic on toiminut loistavasti sen "venttilipöydän"vaihdon jälkeen joten kyllä vika siinä oli.
terv.mikkoma Saab 9-3 SS Aero Sentronic
Milläs rengaskoolla ja nopeusluokalla testit oli tehty ? Niillä voi olla yllättävän suuri merkitys meluun, kuten kaikki tietävät...
Itse katselen testeistä lähinnä ajajien kommentit tms., jos ne ovat luettavissa. Samoin mittaustulokset. Lopputuloksia pidän lähinnä suuntaa-antavina ja suunnattuina niille, jotka eivät osaa lukea numeroita. Samoin osatulosten painotus loppuarvosanassa ei välttämättä vastaa omia tarpeita.
Itse katselen testeistä lähinnä ajajien kommentit tms., jos ne ovat luettavissa. Samoin mittaustulokset. Lopputuloksia pidän lähinnä suuntaa-antavina ja suunnattuina niille, jotka eivät osaa lukea numeroita. Samoin osatulosten painotus loppuarvosanassa ei välttämättä vastaa omia tarpeita.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
TM:ssä Alfa Romeo 147,tuulilasissa Opel Astra, mutta jotenkin tuntuu että hiljainen rengas olisi hiljainen automerkistä riippumatta???Haikara kirjoitti:Meluominaisuuteen kai vaikuttaa mm. se, millä autolla testi on tehty. Mitä autoja muuten em.lehdet testeissään käyttivät?
Molemmat lehdet testasi V-nopeusluokan renkaita koko oli 205/55 R16.
terv.mikkoma
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2728
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Juu, noissa testeissä painotetaan todella paljon pito-ominaisuuksia märällä. Itselle tärkeämpi on pito kuivalla asvaltilla. Sateella ajaa kuitenkin sen verran rauhassa, ettei pahemmin ole ongelmia ollutkoistha kirjoitti: Itse katselen testeistä lähinnä ajajien kommentit tms., jos ne ovat luettavissa. Samoin mittaustulokset. Lopputuloksia pidän lähinnä suuntaa-antavina ja suunnattuina niille, jotka eivät osaa lukea numeroita. Samoin osatulosten painotus loppuarvosanassa ei välttämättä vastaa omia tarpeita.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ja rengasmelua, vähän liiaksikin. Ei muuta kuin mankkaa vain kovemmalle, niin ei tarvitse kuunnella rengasmelua, jos se häiritsee. Meikäläisellä on aina radio, CD tai puhelimen HF päällä ajettaessa, joten rengasmelu ei kuulu "top -kriteereihin" renkaita ostettaessa. Renkaiden pito on sitäkin tärkeämpää.Rommitommi kirjoitti:Juu, noissa testeissä painotetaan todella paljon pito-ominaisuuksia märällä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tästä päästään taas niihin 9-3SS:n huonohin stereoihinTurbo Sensonic kirjoitti:Ja rengasmelua, vähän liiaksikin. Ei muuta kuin mankkaa vain kovemmalle, niin ei tarvitse kuunnella rengasmelua, jos se häiritsee. Meikäläisellä on aina radio, CD tai puhelimen HF päällä ajettaessa, joten rengasmelu ei kuulu "top -kriteereihin" renkaita ostettaessa. Renkaiden pito on sitäkin tärkeämpää.Rommitommi kirjoitti:Juu, noissa testeissä painotetaan todella paljon pito-ominaisuuksia märällä.
On se rasittavaa jos renkaat mekastaa liikaa. Yksi kriteeri auton ostossa oli viimeksi että on hiljaisempi kuin edellinen 406. Nyt tossa on ens kesäksi menossa setti vaihtoon niin varmaan toi hiljaisuus on eräs kriteeri valinnassa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
joopa joo! eihän tuo rengasmelu ole Saabin ongelma, kyllä lähes joka merkillä moititaan rengasmelua Suomen teillä ajettaessa, tietysti yksi syy on rengaskoko, matalaprofiilista rengasta autotehtaat laittavat autoihin alle, muualla maailmaa testattaessa kehutaan kuinka äänettömiä
autot on,mutta meillä Suomessa tilanne on toinen, kyllähän rengasmelun kuntoon saa laittamalla toisenkokoiset kumit alle.
terv.mikkoma Saab 9-3SS Aero
autot on,mutta meillä Suomessa tilanne on toinen, kyllähän rengasmelun kuntoon saa laittamalla toisenkokoiset kumit alle.
terv.mikkoma Saab 9-3SS Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2728
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Eipä mielestäni ole mitään ongelmia melun kanssa, kunhan valitsee oikeat renkaat ja ei käytä niitä aivan loppuun, hyvin on pysynyt melut hallinnassa.mikkoma kirjoitti:joopa joo! eihän tuo rengasmelu ole Saabin ongelma, kyllä lähes joka merkillä moititaan rengasmelua Suomen teillä ajettaessa, tietysti yksi syy on rengaskoko, matalaprofiilista rengasta autotehtaat laittavat autoihin alle, muualla maailmaa testattaessa kehutaan kuinka äänettömiä
autot on,mutta meillä Suomessa tilanne on toinen, kyllähän rengasmelun kuntoon saa laittamalla toisenkokoiset kumit alle.
terv.mikkoma Saab 9-3SS Aero
Ei ole kyllä mielestäni liian kovatkaan esim. 17" renkaat jollain 225/45 kumeilla, seuraavaksi kuitenkin ajattelin kokeilla 235/45 kumeja, josko olisi suurtakin eroa, kun profiili kasvaa edes vähäsen
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Totta on, ei rengasmelu Saabin kohdalla ongelma ole, Tuulilasi kirjoitti ensitestissä elokuussa 2002 seuraavaa, ajokilometrien kertyessä huomio kiinnittyy miellyttävän alhaiseen melutasoon,tätä korostaa isoista peileistä
90km/h nopeudessa kantautuva vaimea suhina,joka nousee muiden äänien yläpuolelle.Auto oli Aero versio ja koeajo ajettiin Ruotsissa.
terv.mikkoma
90km/h nopeudessa kantautuva vaimea suhina,joka nousee muiden äänien yläpuolelle.Auto oli Aero versio ja koeajo ajettiin Ruotsissa.
terv.mikkoma
Suosittelen Nokian NRvi renkaita
TM:ssä ja TL:ssä Nokialaiset pärjäsivät hyvin ja ne oli testissä jossakin muussakin lehdessä ja missään lehdessä arviot ei menneet pahasti ristiin. Anyway ainakin Laakkosella ja Länkkärissä auomyyjät myöskin suosittelivat Nokialaisia niiden äänettömyyden takia. Minustakin hiljaisilla renkailla on mukava ajaa (jos se hiljaisuus ei heikennä muita ominaisuuksia) ja ero vanhoihin Pirelleihin verrattuna on huomattava. Ajotuntuma oli ensimmäiset 50 kilometriä hiukan "leijuvan" oloinen, kuin olisi laittanut kitkat alle, mutta sen jälkeen on tuntunut hyvältä. Yhden kesän kokemuksella voin suositella vilpittömästi.
t. AEROFAN