Rengastesteistä
Suosittelen Nokian NRvi renkaita
TM:ssä ja TL:ssä Nokialaiset pärjäsivät hyvin ja ne oli testissä jossakin muussakin lehdessä ja missään lehdessä arviot ei menneet pahasti ristiin. Anyway ainakin Laakkosella ja Länkkärissä auomyyjät myöskin suosittelivat Nokialaisia niiden äänettömyyden takia. Minustakin hiljaisilla renkailla on mukava ajaa (jos se hiljaisuus ei heikennä muita ominaisuuksia) ja ero vanhoihin Pirelleihin verrattuna on huomattava. Ajotuntuma oli ensimmäiset 50 kilometriä hiukan "leijuvan" oloinen, kuin olisi laittanut kitkat alle, mutta sen jälkeen on tuntunut hyvältä. Yhden kesän kokemuksella voin suositella vilpittömästi.
t. AEROFAN
Jaaha... siirryit sinäkin 406:sesta SS:n rattiin? Ei mun mielestä pösö ollut paljoakaan meluisempi kuin SS. Itsellä oli 406 ST 2.0 -99 facelift.kimmop kirjoitti:Yksi kriteeri auton ostossa oli viimeksi että on hiljaisempi kuin edellinen 406
Toivottavasti saappaan rengasmelu ei kasva, kun ensi kesänä olisi tarkoitus heittää 225/45 17" gummit alle.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
No mulla oli justiinsa tismalleen samanlainen.Miika79 kirjoitti:Jaaha... siirryit sinäkin 406:sesta SS:n rattiin? Ei mun mielestä pösö ollut paljoakaan meluisempi kuin SS. Itsellä oli 406 ST 2.0 -99 facelift.kimmop kirjoitti:Yksi kriteeri auton ostossa oli viimeksi että on hiljaisempi kuin edellinen 406
Toivottavasti saappaan rengasmelu ei kasva, kun ensi kesänä olisi tarkoitus heittää 225/45 17" gummit alle.
Lähinnä se mekkala otti päähän moottoriteillä, joita sahaan paljon, siellä ero on ihan huomattava. Muutenhan toi Pösö oli aivan loistava auto, hinta-laatusuhteesta puhumattakaan (käytettynä ostettuna).
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Renkaista - talvisellaisista
Mennään vähän toisen vuodenajan puolelle mutta...
Onko kellään tietopohjaista vinkkiä rengasvalinnan tueksi - tulossa on 9-3 SC ja olen ajatellut siihen joko HKPL RSi tai Conti CVC3 kitkoja (nykyisessä autossa on nuo Contit). Meillä on viiden talven kokemukset piikittömistä joten valitsemallamme linjalla jatketaan. Entä sitten Michelin X-Ice?
THNX
Onko kellään tietopohjaista vinkkiä rengasvalinnan tueksi - tulossa on 9-3 SC ja olen ajatellut siihen joko HKPL RSi tai Conti CVC3 kitkoja (nykyisessä autossa on nuo Contit). Meillä on viiden talven kokemukset piikittömistä joten valitsemallamme linjalla jatketaan. Entä sitten Michelin X-Ice?
THNX
Nokialaisia kitkarenkaita en ainakaan itse voi suositella. Märällä asfaltilla pito on surke. Itse yhden kolarin ajaneena ihan vaan siksi että rengas ei pitänyt märällä.
Viime talven ajoin Michelinin kitkoilla ajoin viime talven eikä ole mitään valittamista. Ajoin myöhään kevääseen enkä havainnut samanlaista märänkelin pidon puutetta kuin Nokialaisilla.
Viime talven ajoin Michelinin kitkoilla ajoin viime talven eikä ole mitään valittamista. Ajoin myöhään kevääseen enkä havainnut samanlaista märänkelin pidon puutetta kuin Nokialaisilla.
"Samat kokemukset on minullakin Nokian kitkarenkaista, samoin uusimmissa rengastestissäkin rengasta moitittiin nimenomaan markäpidosta,muuten lumella ja miksei jäälläkin?rengas on ihankärkeä, itsellä on kolmetalvea ollut Nokiankitkat.Jusam kirjoitti:Nokialaisia kitkarenkaita en ainakaan itse voi suositella. Märällä asfaltilla pito on surke. Itse yhden kolarin ajaneena ihan vaan siksi että rengas ei pitänyt märällä.
Viime talven ajoin Michelinin kitkoilla ajoin viime talven eikä ole mitään valittamista. Ajoin myöhään kevääseen enkä havainnut samanlaista märänkelin pidon puutetta kuin Nokialaisilla.
PS.Uusin Nordic Autoindex tutkimus oli ainakin Saabin kohdalla tosi hyvä kokonaistuloksessa toinen BMW:n jälkeen.(tuulilasi lokakuun nro,)
terv.mikkoma
Talvikumeista
Sain tosi hyvän tarjouksen Gislaved SoftFrosteista. Taidan kuitenkin maksaa muutaman kympin enemmän ja ottaa Contit. Vaikutti TM:n vertailun perusteella tasapainoisimmalta suoritukselta.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K