Rengastesteistä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
AEROFAN
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 19:51
Paikkakunta: Hämeenlinna

Suosittelen Nokian NRvi renkaita

Viesti Kirjoittaja AEROFAN »

TM:ssä ja TL:ssä Nokialaiset pärjäsivät hyvin ja ne oli testissä jossakin muussakin lehdessä ja missään lehdessä arviot ei menneet pahasti ristiin. Anyway ainakin Laakkosella ja Länkkärissä auomyyjät myöskin suosittelivat Nokialaisia niiden äänettömyyden takia. Minustakin hiljaisilla renkailla on mukava ajaa (jos se hiljaisuus ei heikennä muita ominaisuuksia) ja ero vanhoihin Pirelleihin verrattuna on huomattava. Ajotuntuma oli ensimmäiset 50 kilometriä hiukan "leijuvan" oloinen, kuin olisi laittanut kitkat alle, mutta sen jälkeen on tuntunut hyvältä. Yhden kesän kokemuksella voin suositella vilpittömästi. :wink:
t. AEROFAN
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

kimmop kirjoitti:Yksi kriteeri auton ostossa oli viimeksi että on hiljaisempi kuin edellinen 406
Jaaha... siirryit sinäkin 406:sesta SS:n rattiin? Ei mun mielestä pösö ollut paljoakaan meluisempi kuin SS. Itsellä oli 406 ST 2.0 -99 facelift.

Toivottavasti saappaan rengasmelu ei kasva, kun ensi kesänä olisi tarkoitus heittää 225/45 17" gummit alle. :roll:
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Miika79 kirjoitti:
kimmop kirjoitti:Yksi kriteeri auton ostossa oli viimeksi että on hiljaisempi kuin edellinen 406
Jaaha... siirryit sinäkin 406:sesta SS:n rattiin? Ei mun mielestä pösö ollut paljoakaan meluisempi kuin SS. Itsellä oli 406 ST 2.0 -99 facelift.

Toivottavasti saappaan rengasmelu ei kasva, kun ensi kesänä olisi tarkoitus heittää 225/45 17" gummit alle. :roll:
No mulla oli justiinsa tismalleen samanlainen.

Lähinnä se mekkala otti päähän moottoriteillä, joita sahaan paljon, siellä ero on ihan huomattava. Muutenhan toi Pösö oli aivan loistava auto, hinta-laatusuhteesta puhumattakaan (käytettynä ostettuna).
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Renkaista - talvisellaisista

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Mennään vähän toisen vuodenajan puolelle mutta...
Onko kellään tietopohjaista vinkkiä rengasvalinnan tueksi - tulossa on 9-3 SC ja olen ajatellut siihen joko HKPL RSi tai Conti CVC3 kitkoja (nykyisessä autossa on nuo Contit). Meillä on viiden talven kokemukset piikittömistä joten valitsemallamme linjalla jatketaan. Entä sitten Michelin X-Ice?

THNX
Jusam
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:41

Viesti Kirjoittaja Jusam »

Nokialaisia kitkarenkaita en ainakaan itse voi suositella. Märällä asfaltilla pito on surke. Itse yhden kolarin ajaneena ihan vaan siksi että rengas ei pitänyt märällä.

Viime talven ajoin Michelinin kitkoilla ajoin viime talven eikä ole mitään valittamista. Ajoin myöhään kevääseen enkä havainnut samanlaista märänkelin pidon puutetta kuin Nokialaisilla.
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Michelin Pilot Alpine -kitkat, en suosittele. X Icet toivottavasti paremmat. (ei kokemusta).
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Isukki osti viime talvena RSi:t. On tykännyt. Itsellä kokemusta lähinnä Hakkapeliitta Q:sta. En voi niitäkään moittia. Saa nähdä, joutuuko ensi talven jälkeen siirtyä takaisin kitkoihin kun olisi tarkoitus ajella noilla mukana tulleilla Hakkapeliitta 4:silla talvi.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Jusam kirjoitti:Nokialaisia kitkarenkaita en ainakaan itse voi suositella. Märällä asfaltilla pito on surke. Itse yhden kolarin ajaneena ihan vaan siksi että rengas ei pitänyt märällä.

Viime talven ajoin Michelinin kitkoilla ajoin viime talven eikä ole mitään valittamista. Ajoin myöhään kevääseen enkä havainnut samanlaista märänkelin pidon puutetta kuin Nokialaisilla.
"Samat kokemukset on minullakin Nokian kitkarenkaista, samoin uusimmissa rengastestissäkin rengasta moitittiin nimenomaan markäpidosta,muuten lumella ja miksei jäälläkin?rengas on ihankärkeä, itsellä on kolmetalvea ollut Nokiankitkat.
PS.Uusin Nordic Autoindex tutkimus oli ainakin Saabin kohdalla tosi hyvä kokonaistuloksessa toinen BMW:n jälkeen.(tuulilasi lokakuun nro,)
terv.mikkoma
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Talvikumeista

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Sain tosi hyvän tarjouksen Gislaved SoftFrosteista. Taidan kuitenkin maksaa muutaman kympin enemmän ja ottaa Contit. Vaikutti TM:n vertailun perusteella tasapainoisimmalta suoritukselta.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Contin kitkoja VOIN SUOSITELLA: Koossa 225/45 17" pelasivat loistavasti. Pito lumella oli suorastaan uskomattoman hyvä.
STCF #3
Vastaa Viestiin