DTE ja SID

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Softapäivitys

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

opardi kirjoitti:Mulla ilmaantui päivityksen jälkeen SID:iin uusia ominaisuuksia: mm. nopeusvaroitin, toinen trippi/jäljellä oleva matka ja keskinopeus. Eivät kyllä huollossa maininneet mitään, vahingossa löysin...no kerrankin iloisia ylläreitä.
Joo, se johtuu siitä, että tuo softa, jolla SID päivitettiin, on SID2:n softa. Sinun autossasi oli alunperin todennäköisesti SID1, jossa on paljon rajoitetummat toiminnot. SID1:n voi päivittää SID2:ksi vaihtamalla SIDin softa.

Vuoden 2005 Sport Sedaniin myytiin SID2:sta ja vakionopeudensäädintä (varustepaketti) 800 euron lisävarustehintaan. Aika törkeää rahastusta, kun Sport Sedaniin voi ostaa vakionopeudensäätimen 99 eurolla ja SID:in voi päivittää pikkurahalla SID1 :arrow: SID2. Näin mä tein. Itse asiassa en maksanut mitään tuon SID:n päivityksestä :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Aero04 kirjoitti:Meidän saabi oli myös päivityksessä ja avaimien vaihdossa.
Ainoa konkreettinen ero oli tosiaan kulutukset oli tapissa auton saatuamme (lieneekö asentaja antanut monoa kunnolla.. 8O ) ja rikkinäisen polttimon herjaus on muuttunut fraasista "left low beam failure" fraasiin "left dipped beam failure"
Mitäköhän hyötyä tostakin oli vaihtaa. :roll:
Sulla on asentaja valinnut vahingossa UK English vaihtoehdon US English:n sijasta - siinäpä syy tuohon muutokseen.

Multa asentaja tuon kysyi kun olin vieressä ihmettelemässä - US on kuulemma oletuskin ellei asiakas muuta halua.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Softapäivitys

Viesti Kirjoittaja Bob »

Turbo Sensonic kirjoitti:
opardi kirjoitti:Mulla ilmaantui päivityksen jälkeen SID:iin uusia ominaisuuksia: mm. nopeusvaroitin, toinen trippi/jäljellä oleva matka ja keskinopeus. Eivät kyllä huollossa maininneet mitään, vahingossa löysin...no kerrankin iloisia ylläreitä.
Joo, se johtuu siitä, että tuo softa, jolla SID päivitettiin, on SID2:n softa. Sinun autossasi oli alunperin todennäköisesti SID1, jossa on paljon rajoitetummat toiminnot. SID1:n voi päivittää SID2:ksi vaihtamalla SIDin softa.

Vuoden 2005 Sport Sedaniin myytiin SID2:sta ja vakionopeudensäädintä (varustepaketti) 800 euron lisävarustehintaan. Aika törkeää rahastusta, kun Sport Sedaniin voi ostaa vakionopeudensäätimen 99 eurolla ja SID:in voi päivittää pikkurahalla SID1 :arrow: SID2. Näin mä tein. Itse asiassa en maksanut mitään tuon SID:n päivityksestä :wink:
Käännetään puukkoa haavassa... itse asiassa cruisen saa 14 ekellä. :D
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

Bob kirjoitti:
Aero04 kirjoitti:Meidän saabi oli myös päivityksessä ja avaimien vaihdossa.
Ainoa konkreettinen ero oli tosiaan kulutukset oli tapissa auton saatuamme (lieneekö asentaja antanut monoa kunnolla.. 8O ) ja rikkinäisen polttimon herjaus on muuttunut fraasista "left low beam failure" fraasiin "left dipped beam failure"
Mitäköhän hyötyä tostakin oli vaihtaa. :roll:
Sulla on asentaja valinnut vahingossa UK English vaihtoehdon US English:n sijasta - siinäpä syy tuohon muutokseen.

Multa asentaja tuon kysyi kun olin vieressä ihmettelemässä - US on kuulemma oletuskin ellei asiakas muuta halua.
Tais mennä väärinpäin. Autot toimitetaan tehtaalta EU-alueelle UK English -asetuksella ja aivan oikein myös ko. päivityksen jälkeen oli oletusarvona UK English aktiivisena (päätellen "left dipped beam failure" -herjasta).
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

SportySedan kirjoitti:
Bob kirjoitti:
Aero04 kirjoitti:Meidän saabi oli myös päivityksessä ja avaimien vaihdossa.
Ainoa konkreettinen ero oli tosiaan kulutukset oli tapissa auton saatuamme (lieneekö asentaja antanut monoa kunnolla.. 8O ) ja rikkinäisen polttimon herjaus on muuttunut fraasista "left low beam failure" fraasiin "left dipped beam failure"
Mitäköhän hyötyä tostakin oli vaihtaa. :roll:
Sulla on asentaja valinnut vahingossa UK English vaihtoehdon US English:n sijasta - siinäpä syy tuohon muutokseen.

Multa asentaja tuon kysyi kun olin vieressä ihmettelemässä - US on kuulemma oletuskin ellei asiakas muuta halua.
Tais mennä väärinpäin. Autot toimitetaan tehtaalta EU-alueelle UK English -asetuksella ja aivan oikein myös ko. päivityksen jälkeen oli oletusarvona UK English aktiivisena (päätellen "left dipped beam failure" -herjasta).
Tuon aiemman Aero04:n viestin pohjalta ymmärsin, että hänellä oli, kuten minullakin tuo "left low beam failure" -ilmoitus aiemmin eli siis US English.

Ja minulta tuo asentaja kysyi, että jätetäänkö oletuksiin eli US English (=kuulemma yleisasetus).

Minulta ei ainakaan ole aiemmin muutettu tuota kieliasetusta eli se on ollut uudesta lähtien tuo US English.

Mutta samapa tuo - pääasia on, että on edes enkkua noi ilmoitukset kun niitä ei saa Suomeksi.
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

Bob kirjoitti:
SportySedan kirjoitti:
Bob kirjoitti: Sulla on asentaja valinnut vahingossa UK English vaihtoehdon US English:n sijasta - siinäpä syy tuohon muutokseen.

Multa asentaja tuon kysyi kun olin vieressä ihmettelemässä - US on kuulemma oletuskin ellei asiakas muuta halua.
Tais mennä väärinpäin. Autot toimitetaan tehtaalta EU-alueelle UK English -asetuksella ja aivan oikein myös ko. päivityksen jälkeen oli oletusarvona UK English aktiivisena (päätellen "left dipped beam failure" -herjasta).
Tuon aiemman Aero04:n viestin pohjalta ymmärsin, että hänellä oli, kuten minullakin tuo "left low beam failure" -ilmoitus aiemmin eli siis US English.

Ja minulta tuo asentaja kysyi, että jätetäänkö oletuksiin eli US English (=kuulemma yleisasetus).

Minulta ei ainakaan ole aiemmin muutettu tuota kieliasetusta eli se on ollut uudesta lähtien tuo US English.

Mutta samapa tuo - pääasia on, että on edes enkkua noi ilmoitukset kun niitä ei saa Suomeksi.
No niinpäs onkin kieliasetus.
Eli SIDin valikosta kun vaihtaa US English niin taas on "low beam" kun taas UK English sanoo "dipped beam"

On sekin hyvä että rikkinäiselle polttimolle on kaksi sanamuotoa että kummatkin kansat tajuaa.. :roll:
yarski
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 20:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Softapäivitys

Viesti Kirjoittaja yarski »

Turbo Sensonic kirjoitti:
opardi kirjoitti:Mulla ilmaantui päivityksen jälkeen SID:iin uusia ominaisuuksia: mm. nopeusvaroitin, toinen trippi/jäljellä oleva matka ja keskinopeus. Eivät kyllä huollossa maininneet mitään, vahingossa löysin...no kerrankin iloisia ylläreitä.
Joo, se johtuu siitä, että tuo softa, jolla SID päivitettiin, on SID2:n softa. Sinun autossasi oli alunperin todennäköisesti SID1, jossa on paljon rajoitetummat toiminnot. SID1:n voi päivittää SID2:ksi vaihtamalla SIDin softa.

Toi mun "uusi" ss on kuulemma käynyt sidipäivityksessä mutta kyllä se on edelleenkin sid1. Onkohan tota päivitystä oikeasti tehty vai päivitteleekö ne siis myös sid1 softalla ???
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Softapäivitys

Viesti Kirjoittaja Bob »

yarski kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:
opardi kirjoitti:Mulla ilmaantui päivityksen jälkeen SID:iin uusia ominaisuuksia: mm. nopeusvaroitin, toinen trippi/jäljellä oleva matka ja keskinopeus. Eivät kyllä huollossa maininneet mitään, vahingossa löysin...no kerrankin iloisia ylläreitä.
Joo, se johtuu siitä, että tuo softa, jolla SID päivitettiin, on SID2:n softa. Sinun autossasi oli alunperin todennäköisesti SID1, jossa on paljon rajoitetummat toiminnot. SID1:n voi päivittää SID2:ksi vaihtamalla SIDin softa.

Toi mun "uusi" ss on kuulemma käynyt sidipäivityksessä mutta kyllä se on edelleenkin sid1. Onkohan tota päivitystä oikeasti tehty vai päivitteleekö ne siis myös sid1 softalla ???
DTE/SID -päivitys ei muuta SID1 -> SID2, eikä ole olemassa erikseen SID1:n tai SID2:n DTE-päivitystä, mutta päivityksen yhteydessä valitaan, onko ko. autossa SID1 vai SID2. Samassa yhteydessä voidaan tehdä muitakin valintoja onko autossa esim. aux-liitäntä, lisälämmitin yms.

Itse esimerkiksi halusin, että muutetaan samalla SID2:ksi - tämä toimenpide ei siis kuulu tuohon päivitykseen ja maksaa - kuinka paljon - riippuu liikkeen hinnoittelusta.
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Softapäivitys

Viesti Kirjoittaja opardi »

[/quote]DTE/SID -päivitys ei muuta SID1 -> SID2, eikä ole olemassa erikseen SID1:n tai SID2:n DTE-päivitystä, mutta päivityksen yhteydessä valitaan, onko ko. autossa SID1 vai SID2. Samassa yhteydessä voidaan tehdä muitakin valintoja onko autossa esim. aux-liitäntä, lisälämmitin yms.

Itse esimerkiksi halusin, että muutetaan samalla SID2:ksi - tämä toimenpide ei siis kuulu tuohon päivitykseen ja maksaa - kuinka paljon - riippuu liikkeen hinnoittelusta.[/quote]

Nooh, mulla ainakin kävi näin DTE-päivityksen yhteydessä. En sitä tilannut, enkä siitä myös mitään maksanut...
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Softapäivitys

Viesti Kirjoittaja Bob »

opardi kirjoitti:
DTE/SID -päivitys ei muuta SID1 -> SID2, eikä ole olemassa erikseen SID1:n tai SID2:n DTE-päivitystä, mutta päivityksen yhteydessä valitaan, onko ko. autossa SID1 vai SID2. Samassa yhteydessä voidaan tehdä muitakin valintoja onko autossa esim. aux-liitäntä, lisälämmitin yms.

Itse esimerkiksi halusin, että muutetaan samalla SID2:ksi - tämä toimenpide ei siis kuulu tuohon päivitykseen ja maksaa - kuinka paljon - riippuu liikkeen hinnoittelusta.[/quote]

Nooh, mulla ainakin kävi näin DTE-päivityksen yhteydessä. En sitä tilannut, enkä siitä myös mitään maksanut...[/quote]

Hyvä niin, sait SID2:n lisättyä ilmaiseksi - asentaja oletti autossasi olleen SID2:n jo aiemmin ja valitsi sen mukaan vaihtoehdon - itse jouduin maksamaan hieman, jotta valitaan SID2.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Softapäivitys

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Bob kirjoitti:itse jouduin maksamaan hieman, jotta valitaan SID2.
Uskaltaako kysyä, kuinka paljon? Sain itse myös tuon SID2 -päivityksen ilmaiseksi, kun ensin selvitin, että SID:iä on saatavilla ainoastaan yhdellä varaosanumerolla, mutta siihen on saatavissa kaksi eri softaa, SID1:n ja SID2:n softat.

Edelleen kaikista "puistattavinta" Sport Sedanin vm. 2005 lisävarusteluettelossa oli mielestäni varustepaketti, jolla sai SID2:n ja vakionopeudensäätäjän autoonsa. Se maksoi 800 euroa 8O Vakionopeudensäätäjän pystyi erikseen saamaan autoonsa paljon pienemmällä rahalla ja SID:n pystyi päivittämään SID1 :arrow: SID2:ksi softapäivityksellä, josta ystävällisimmät Saab -huoltoliikkeet eivät ottaneet mitään lisäveloitusta. Kyllä tuossa varustepaketissa on vahvasti rahastuksen makua. Ja ei edes uskalla ajatella, kuinka moni on maksanut tuon 800 euroa vain sen takia, että ei ole tiennyt asiasta, tai ei ole viitsinyt selvittää sitä :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Maksoin kaksi kymppiä tuosta SID2:sta.

Niin ja tuosta vakionopeussäätimestä: osat + ohjelmointi yhteensä 44 euroa.

Eli ei tuo 64 ekee ole paljon mitään tuohon 800 euroon verrattuna.

Tosin en tuolle SID2:lle ole oikein keksinyt vielä kovin paljon käyttöä - laitatin se etupäässä sitä varten, että lasten ei tarvitse kysyä 5 minuutin välein - montako kilometriä / kauanko kestää vielä mummolaan.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Bob kirjoitti:Tosin en tuolle SID2:lle ole oikein keksinyt vielä kovin paljon käyttöä - laitatin se etupäässä sitä varten, että lasten ei tarvitse kysyä 5 minuutin välein - montako kilometriä / kauanko kestää vielä mummolaan.
:lol: 8)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
yarski
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 20:15
Paikkakunta: Rauma

päivityksiä...

Viesti Kirjoittaja yarski »

No niin, nyt on sitten ss käynyt hakemassa uudet avaimet. Samalla käskin tarkistaa sen dte jutun, kun en itse eikä ko. liikekään ollut varma että onko se tehty. Kun kerran ajotietokoneeseen kosketaan niin kai sen voi samalla päivittää sid1 -> sid2 eikö.... "No joo, tehdään se sitten"
Eli nyt siinä on sitten varmuudella uudet avaimet ja dte + sid2, meni "asiakastyytyväisyys-ohjelman" piikkiin 8)
Otin samalla vakionopeussäätimen, sen toki jouduin maksamaan. About 100e, ei paha mun mielestä. Alkuperäisen varustepaketin hinta ( 800e?) - siis vak.nop+sid2 - on kyllä todellista rosvoamista 8O
Lastu vielä puuttuu... :wink:
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Nyt se pe**ele teki tuon mulle. Ajelin päivällä töihin ja kattelin että on jonoa huoltoasemalla, joten ajoin töihin ja ajattelin että tankkaan tulomatkalla. Tällöin sid näytti 44km. Töistä lähtiessä rapasin laseja ja sid näytti 39km. Auto kävi pari minuuttia tämän jälkeen ja kun lähdin ajamaan niin pääsin noin 50 metriä ja auto hyytyi. SID NÄYTTI 34KM. Vartin noitumisen jälkeen ei kun soitteleen isäukolle. Noh... kolme litraa bensaa tankkiin ja äkkiä huoltoasemalle.

Alkoi ihmetyttämään, kun bensamittari oli punasella siinä ylimmän ja toiseksi ylimmän viivan välissä. Luulisi että se olisi ollut ihan pohjassa.

Ja eikun huomenna valittamaan asiasta saab-liikkeeseen...
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Vastaa Viestiin