Varaosat halvemmalla?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Bob
"Hölösuu"

Varaosat halvemmalla?

Viesti Kirjoittaja Bob »

Tiedättekö 150/175/210 hp:n koneella ajelevat Saabistit, että alkuperäistä varaosista ei välttämättä tarvitse maksaa niin paljon kuin Saabin liikkeellä niistä pyydetään?

Samaa konetta pl. tietyiltä osin tuo 210hp:n mylly löytyy Vectra C turbon pellin alta. Eli monet Opelin osat käy suoraan Saabiin.

Näitä alkuperäisiä Opelin osia tuo suoraan maahan Automuovi Oy / Osatoimitus Helsingissä. Yritys tuo osansa Saksan Opelilta suoraan eli hinnat ovat huomattavasti halvempia kuin Suomen merkkiorganisaation kautta.

Itse aikaisemmin myös Opeleitakin omistaneena olen ostanut alkuperäisosat tuon Osatoimituksen kautta.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Re: Varaosat halvemmalla?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Bob kirjoitti:Tiedättekö 150/175/210 hp:n koneella ajelevat Saabistit, että alkuperäistä varaosista ei välttämättä tarvitse maksaa niin paljon kuin Saabin liikkeellä niistä pyydetään?

Samaa konetta pl. tietyiltä osin tuo 210hp:n mylly löytyy Vectra C turbon pellin alta. Eli monet Opelin osat käy suoraan Saabiin.

Näitä alkuperäisiä Opelin osia tuo suoraan maahan Automuovi Oy / Osatoimitus Helsingissä. Yritys tuo osansa Saksan Opelilta suoraan eli hinnat ovat huomattavasti halvempia kuin Suomen merkkiorganisaation kautta.

Itse aikaisemmin myös Opeleitakin omistaneena olen ostanut alkuperäisosat tuon Osatoimituksen kautta.
Voi mennä offtopicin puolelle, mutta Motonet mainostaa, että heillä on valikoimissaan uuden ysikolmosen ja Vectran pyyhkijänsulkija, mutta kun menin ostamaan niitä, niin niiden pituus oli 60 cm, ja alkuperäisten sulkien pituus on 58 cm. Arvatkaa, ostinko noita Motonetin sulkia.

Se on totta, että jotkut Opelin osat ovat halvempia kuin Saabin, vaikka kyseessä on sama osa. Toinen vaihtoehto on tilata osia Pro-Car Serviceltä, joka taas tilaa niitä Speedpartsilta, joka tilaa niitä Ruotsin Saabilta. Eli ketjussa on ennen Pro-Car Serviceä pari "välistävetäjää", jos tuon asian voisi humoristisesti ilmaista.

Aika kummallista sinänsä, että jos menet Ana Trollhättaniin ostoksille ja sanot olevasi Saabklubin jäsen, sinulle paukahtaa lähes automaattisesti 15% alennukset osista. Suomen Saab -jälleenmyyjiltä ei varmaan koskaan saisi tuollaisia alennuksia :roll:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin