Aiheettomat hälytykset SID:ssä
Aiheettomat hälytykset SID:ssä
Tuota, tuota - tuossa ajokissani on ilmennyt sellainen piirre, että se kertoilee vasemman lähivalopolttimon olevan rikki, mutta se on kyllä aivan ehjä (itse asiassa molemmat lähivalopolttimot on vaihdettukin äskettäin). Tämä on toistunut nyt muutaman kerran - en tiedä sitten onko tällä mitään yhteyttä noihin sumareihin, mutta jotenkin tuntuu siltä, että nuo häiriöilmoitukset on tulleet sen jälkeen kun olen käyttänyt sumareita päällä.
Onko kukaan törmännyt vastaaviin harhailmoituksiin?
Kiitti vinkistä - pitääpäs tarkistaa onko noissa polttimoissa mitään eroa ja samoin noiden ajovalojen maadoitukset. Ellei noista mitään löydy, niin sitten kysymyksessä lienee "ominaisuus", joka joka liittyy tuohon sumareiden kytkennän aiheuttamaan jännitealenemaan.Mimmi kirjoitti:SID herjailee, jos ajovalojen virrat ovat erisuuruiset (esim. eritehoiset polttimot, maadoitusvikaa, huono kontakti...).
Sumareiden kytkeminen voi aiheuttaa jännitteen notkahduksen (ja virtapiikin) jompaankumpaan lähivaloon.
-Bob-
-
- "Hölösuu"
Itse en ole vielä törmännyt samanlaiseen virheilmoitukseen, mutta olenkin käyttänyt sumareita varmaan yhden ainoan kerran. Eipä niitä tarvitse kovin usein, mutta kyllä ne mielestäni parantavat auton keulan ulkonäköäBob kirjoitti:Kiitti vinkistä - pitääpäs tarkistaa onko noissa polttimoissa mitään eroa ja samoin noiden ajovalojen maadoitukset. Ellei noista mitään löydy, niin sitten kysymyksessä lienee "ominaisuus", joka joka liittyy tuohon sumareiden kytkennän aiheuttamaan jännitealenemaan.
-Bob-

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Aiheettomat hälytykset SID:ssä
Joo. Parin päivän päästä sitten se polttimo lopulta paloi. En minä tähän ennustavaan kykyyn keksinyt mitään muuta syytä kuin että polttimon läpi kulkeva virta muuttuu siinä vaiheessa kun siitä alkaa aika jättää ja toi haistelee sen virranmuutoksen niin tarkkaan.Bob kirjoitti:
Tai sitten tolla systeemillä kävi tällä kertaa tuuri.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Olen havainnut saman SIDin herjailun muutaman kerran, aina se liittynyt valojen sammutukseen (kytken aina valot kytkimestä päälle ja pois) ennen auton sammutusta. Yhtään lamppua ei kuitenkaan ole tarvinnut vaihtaa. Ja kokemukset ovat kesäajalta, joten sumareita ei ole tarvinnut käytellä samaan aikaan. Auto on vm 2005 mallia.