Uudet avaimet?!?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Uudet avaimet?!?

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Kävin määräaikaishuollossa tänään ja samalla he pyysivät tuomaan toisenkin avaimen pois autoa noutaessani. He kuulemma ohjelmoivat ne uudelleen. No eihän siinä mitään ja iltapäivällä vein toisenkin avaimen ja he antoivat siihen uuden kärkikappaleen (Eli entinen manuaalinen avain laitettiin sen uuden avaimen sisälle). Sen verran katsoin sitä toistakin avainta, että uusi oli sekin.------>Miksi tuo tehtiin, niin siihen en saanut vastausta. "Ranskalaiseen tyyliin" asia esitettiin tietysti, että se nyt vaan piti tehdä. Toimenpide oli ilmainen.
Johtuiko tilanne samalla tehdystä peilien vaihdosta???
Siksipä kysynkin, olisiko jollain tietoa tuollaisesta manooveristä ja kuuluuko se juuri tehdä esim. tässä 40 tkm huollossa, vai onko tapahtunut jotain, jonka takia takia tämä avainten vaihto nyt tehtiin?
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Avaimen vaihto

Viesti Kirjoittaja opardi »

Moi,

Mulla on keskuslukko temppuillut silloin tällöin ja huollossa kertoivat, että ainakin osaan vuosimallien 2003-2004 autoista on tulossa maahantuojan puolesta avaimenvaihto-operaatio nyt lähiviikkoina jonka pitäisi ko. häiriö korjata. Mulla vika on ilmennyt niin, että lukitus ei vaan aina reagoi avaimen painamiseen. On käynyt sekä lukitus että avaamisvaiheessa silloin tällöin.
Vector
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 08:10

Re: Avaimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Vector »

opardi kirjoitti:Moi,

Mulla on keskuslukko temppuillut silloin tällöin ja huollossa kertoivat, että ainakin osaan vuosimallien 2003-2004 autoista on tulossa maahantuojan puolesta avaimenvaihto-operaatio nyt lähiviikkoina jonka pitäisi ko. häiriö korjata. Mulla vika on ilmennyt niin, että lukitus ei vaan aina reagoi avaimen painamiseen. On käynyt sekä lukitus että avaamisvaiheessa silloin tällöin.
Mulla on ollut viime viikon ajan ihan samaa oiretta. Olen vaan ajatellut, että paristo alkaa olla lopussa. Täytyykin mainita seuraavassa huollossa.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uudet avaimet?!?

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Saabel kirjoitti:Kävin määräaikaishuollossa tänään ja samalla he pyysivät tuomaan toisenkin avaimen pois autoa noutaessani. He kuulemma ohjelmoivat ne uudelleen. No eihän siinä mitään ja iltapäivällä vein toisenkin avaimen ja he antoivat siihen uuden kärkikappaleen (Eli entinen manuaalinen avain laitettiin sen uuden avaimen sisälle). Sen verran katsoin sitä toistakin avainta, että uusi oli sekin.------>Miksi tuo tehtiin, niin siihen en saanut vastausta. "Ranskalaiseen tyyliin" asia esitettiin tietysti, että se nyt vaan piti tehdä. Toimenpide oli ilmainen.
Johtuiko tilanne samalla tehdystä peilien vaihdosta???
Siksipä kysynkin, olisiko jollain tietoa tuollaisesta manooveristä ja kuuluuko se juuri tehdä esim. tässä 40 tkm huollossa, vai onko tapahtunut jotain, jonka takia takia tämä avainten vaihto nyt tehtiin?
Outoa ettei mainittu korjaamolla. Tälläinen kampanja on tulossa ja ilmeisesti ennakoivat tuon verran sinun autosi osalta. Niitä joiden autoja tämä vaihtokampanja koskee saavat käsittääkseni kirjeen aiheesta.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Avaimen vaihto

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Vector kirjoitti:
opardi kirjoitti:Moi,

Mulla on keskuslukko temppuillut silloin tällöin ja huollossa kertoivat, että ainakin osaan vuosimallien 2003-2004 autoista on tulossa maahantuojan puolesta avaimenvaihto-operaatio nyt lähiviikkoina jonka pitäisi ko. häiriö korjata. Mulla vika on ilmennyt niin, että lukitus ei vaan aina reagoi avaimen painamiseen. On käynyt sekä lukitus että avaamisvaiheessa silloin tällöin.
Mulla on ollut viime viikon ajan ihan samaa oiretta. Olen vaan ajatellut, että paristo alkaa olla lopussa. Täytyykin mainita seuraavassa huollossa.
Patterin vaihto on mullakin ollut mielessä viime aikoina, mutta hyvä tietää tämäkin.

En kyllä pidätä hengitystäni että saisin tuon kirjeen, ei tuolta maahantuojalta kukaan yhteyttä pidä missään muodossa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Avaimen hinta tilattuna on 115€ (Länsiauton hinta), siis jos on itse sitä tilaamassa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Pikkuisen lisäystä

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Olikos se avaimen hinta 115 egee kpl, jos joutuu uusia tilaamaan?
Ois ottanut pikkuisen ohimoon, jos olisi tarvinnut itse tehdä tuo uusiminen.
Joka tapauksessa siellä liikkeessä oltiin erittäin ystävällisiä ja ehkäpä tuo palvelutiskin kaveri oli saanut vain tiedon "uudelleenohjelmoinnista", eikä noiden avainten vaihtamisesta.
Täällä ei ole oikein tapana painostaa toista nurkkaan ongelmatilanteessa ja minulla oli hieman kiire autoa hakiessa, niin läksin tyytyväisenä pois.
Varmasti olisin sanut selityksen asialle, jos olisin jaksanut 15 minuuttia jauhaa säästä ja kertoilla kuulumisia ja sen jälkeen raoitella sen avainjutun saloja varovaisesti, vähän niinkuin salaliittolainen, joka ei sitten varmasti kerro kenelleekkään tästä asiasta eteenpäin.. :lol:
Sinänsä kokonaissaldona voisin kuitenkin sanoa, että takuun jälkeistäkin elämää siis on. (Muistitoiminnoilla varustetut peilit ja 2 uutta avainta vaihdettu 0 euroa). Lisäksi taitaa se vain olla niin, että kannan sen verran euroja sille pajalle vuosittain, niin ne ei ole vuosien mittaan enää kaikkia pikkujuttuja enää edes laskuttaneet. :D
Kiitos kaikille vastaajille ! Täällä sai taas asiallisen vastauksen kaikkiin juttuihin. Mulla oli alkuun vähän mielessä, että se avainten ohjelmointi liittyi niihin peileihin, kun niissä on se muistitoiminto kytkettynä siihen penkinkin muistiasetuksiin jne. jne.
Joissakin automerkeissä sen auton muistissa on kaikki sähköpenkin ja peilien asennot ja ne menevät omaan asentoonsa, kun avaa ovet. Tällöin on mahdollista asettaa erilaiset säädöt eri avaimille. (Puoliskon avain ja oma kaahausavain)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkuisen lisäystä

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabel kirjoitti:Olikos se avaimen hinta 115 egee kpl, jos joutuu uusia tilaamaan?
Jep.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Mulla osui alustanumero ja avaimen sisältä löytyvän koodinumeron kolme vikaa numeroa oikein, joten meneepi avaimet vaihtoon. Alustava arvio on että puolen tunnin jobi, uudet aihiot hyllystä ja opetetaan Tech2:lle ne tavoille.

Kirjeet omistajille eivät ole kuulemma vielä lähteneet, itse sain tiedon sattumalta Laakkoselta.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Vastaa Viestiin