Autojen laatu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

sc93 kirjoitti:Ei kovin lupaavasti alkanut uuden sportcombini taivalkaan. Ollut reilun viikon ajossa ja jo tuli kutsu huoltoon tsekkaamaan takapyörien laakerit - niissä on kuulemma viallinen erä päässyt asennukseen. Muilla ajamillani Saab-malleilla ei laadussa ole ole ollut suurempaa moittimista - pitää nyt toivoa että tässä on poikkeustapauksesta kyse. :(
No toihan on mielestäni ihan hyvä, ettei varrota niin kauan että hajoo ja sit sanota: "että onhan näitö ollut tai tiedossa on"
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Markus_K
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 13:46
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Markus_K »

Jotenkin vaikuttaa aina ikuisuuskeskustelulta jauhaminen autojen laadusta. Omasta mielestäni on fakta että kaikissa autoissa ON vikoja mallisarjan jossain vaiheessa. Jyvät erottuvat akanoista silloin kun niitä vikoja korjataan. Jos automerkki oma-aloitteisesti kutsuu asiakkaan huoltoon, korjaa vian ja hyvittää asiakkaalle aiheutuneen harmin edes antamalla sijaisauton veloituksetta ei mielestäni vielä ole katastrofi.

Mulla on tällä hetkellä Peugeot, niitä on ollut nyt kolme putkeen ja se saa riittää. Automaa pääkaupunkisudulla on itse tuhonnut pökötin maineen minun silmissäni. Tähän tekisi mieli vuodattaa kaikki se pee mitä sen liikkeen kanssa on saanut kärsiä. Auto on kyllä muuten hyvä. No, neljän viikon päästä siirrytään takaisin Saabiin. Aikaisemmin Saabeja on ollut kolme ja niissä ei ollut ensimmäistäkään vikaa (9-3 kaikki). Tyhmästä päästä kärsii koko raato... :D
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Markus_K kirjoitti:Aikaisemmin Saabeja on ollut kolme ja niissä ei ollut ensimmäistäkään vikaa (9-3 kaikki)
Itse erehdyin kans vaihtaan kahden saabin jälkeen ko. ranskattareen. Aina yli 20 asteen pakkasilla sai jännätä, sylkeekö öljyt pihalle surkean huohotinsysteemin vuoksi.

Kyllä mun Saabeissa enemmän vikaa oli, vuosimallit oli -85 ja -88, pösö -99. Mutta kertaakaan ei saappi välille jättänyt, toisin kuin pösö.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5636
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

taitaa olla ylestä täällä helsingin seudulla että tavalliset yksityishenkilöt, jotka ostavat normaalin hintaluokan autoja, saavat huonoa palvelua autokauppojen jälkeen. Isällä oli 2 volvoa siis jotakuinkin 7 vuoden ajan ja kyllä oli paskaa palvelua Biliassa. Heti kun menee maakuntaan autoja katsomaan niin palvelu on ihan eri luokkaa...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Markus_K kirjoitti:Jotenkin vaikuttaa aina ikuisuuskeskustelulta jauhaminen autojen laadusta. Omasta mielestäni on fakta että kaikissa autoissa ON vikoja mallisarjan jossain vaiheessa. Jyvät erottuvat akanoista silloin kun niitä vikoja korjataan. Jos automerkki oma-aloitteisesti kutsuu asiakkaan huoltoon, korjaa vian ja hyvittää asiakkaalle aiheutuneen harmin edes antamalla sijaisauton veloituksetta ei mielestäni vielä ole katastrofi.

Mulla on tällä hetkellä Peugeot, niitä on ollut nyt kolme putkeen ja se saa riittää. Automaa pääkaupunkisudulla on itse tuhonnut pökötin maineen minun silmissäni. Tähän tekisi mieli vuodattaa kaikki se pee mitä sen liikkeen kanssa on saanut kärsiä. Auto on kyllä muuten hyvä. No, neljän viikon päästä siirrytään takaisin Saabiin. Aikaisemmin Saabeja on ollut kolme ja niissä ei ollut ensimmäistäkään vikaa (9-3 kaikki). Tyhmästä päästä kärsii koko raato... :D
Nyt ainakin vikojen korjaus onnistunee - itse olen saanut hyvää palvelua (Espoossa). Vikoihin puuttuminen/korjaaminen Saabilla on kuitenkin omien kokemusteni mukaan riippuvainen siitä, JOS ASIAKAS VALITTAA, NIIN SITTEN KORJATAAN. Mutta sitten hommat sujuukin ja ammattitaitoisesti - näin ainakin minun kohdallani.
Markus_K
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 13:46
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Markus_K »

Bob,

Tarkoittanet Länsi-Autoa? (Olari?)
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Markus_K kirjoitti:Bob,

Tarkoittanet Länsi-Autoa? (Olari?)
Yes.
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Bob kirjoitti:
Markus_K kirjoitti:Bob,

Tarkoittanet Länsi-Autoa? (Olari?)
Yes.
Mukava kuulla jos huoltopalvelut toimivat hyvin Olarissa.
Myyntihenkilöstöön, ainakin käytettyjen puolella saisivat panostaa "vähän" enemmän. (josta olen avautunut jo aiemmin) :evil:
Nimim. näin nämä yleistykset syntyvät vaikka kyse olisikin vain yhdestä kädettömästä/ammattitaidottomasta yksilöstä.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

TKL kirjoitti: Mukava kuulla jos huoltopalvelut toimivat hyvin Olarissa.
Myyntihenkilöstöön, ainakin käytettyjen puolella saisivat panostaa "vähän" enemmän. (josta olen avautunut jo aiemmin) :evil:
Nimim. näin nämä yleistykset syntyvät vaikka kyse olisikin vain yhdestä kädettömästä/ammattitaidottomasta yksilöstä.
Olarin länkkäristä ei kyllä itsellä ole kuin hyviä kokemuksia, tosin Hertsikan länkkäri oli alle kaiken arvostelun..

Olarissa pikahuolto toimi nopeesti, vastaanotossakin oltiin ystävällisiä.
Kun olin Saabia vaihtamassa pois, niin kävin kattelemassa vaihtaria myös Olarissa, silloinkin sai hyvää palvelua. Myyjä hyökkäs kimppuun heti kun vähän käytettyjen seassa käveli. No siinähän tuli kyseltyä myyjältä vaihtohyvityksiä ja muuta..Ois heti antanut ihan kelpo hyvityshinnan, eikä mitään viereisen Bilian hattuilutarjouksia(vähän yli 10kE vm. 2002 9.3 2.0t 80tkm)
Ei kuitenkaan mitään kiinnostavaa löytynyt vaihtoautoista, ja kaks päivää aikasemmin tullut 9-5 Aero olikin mennyt saman tien. No pyysin soittamaan jos tulee faceliftattua 9-5 Aeroa alle 50tkm ajettuna. No kesti n. 1kk ja myyjä soitti.
Ois ollu nätti Aero sopivaan hintaan, mutta siinä vaiheessa oli tullut jo Volvo tilattua, niin jäi sitten ostamatta :)

Eli itse en voi Olarin Länsi-Autoa kyllä haukkua minkään palvelujen osalta :wink:
Tomppa & Saabit myyty :(
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Niin no, jonkun kohdalle se huono palvelu vaan sattuu jos on sattuakseen, yleensä olen kyllä autoliikkeissä tottunut vähän toisenlaiseen palveluun.
En nyt viitsi kaverin nimeä julkisesti tähän laittaa. Ja osaltani tämä vuodatus saa riittää ennenkuin siitä joku huomauttaa :wink:
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

TKL kirjoitti:Niin no, jonkun kohdalle se huono palvelu vaan sattuu jos on sattuakseen, yleensä olen kyllä autoliikkeissä tottunut vähän toisenlaiseen palveluun.
En nyt viitsi kaverin nimeä julkisesti tähän laittaa. Ja osaltani tämä vuodatus saa riittää ennenkuin siitä joku huomauttaa :wink:
Eikai siitä kenelläkään voi olla mitään huomautettavaa jos kertoo vain omista kokemuksistaan. Itsellä ei ainakaan ole minkäänlaisia sidoksia mihinkään liikkeeseen, joten itsekkin ihan omalta kokemuspohjalta juttuja kertoilen :)
Herttoniemen länkkäristä olen monen kuullut saaneen hyvää palvelua. Itse n. 10 kertaa käyneenä sain kerran hyvää palvelua, kun taas Espoossa tuli käytyä suunnilleen saman verran ja jokaisella kerralla on ollut hyvää palvelua.
Tuurista kiinni, mutta ei kyllä pitäs olla. Yleensä noista autoliikkeistä ei saa palvelua ollenkaan, ellei mene puku päällä autoa ostamaan :?

Tosin palvelu on Suomessa ihan yleisestikkin niin lastenkengissä, että ei voi paljoa odottaakkaan :D
Tomppa & Saabit myyty :(
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

Variston länsiautoa en voi olla ylistämättä liikaa!

Itse työssäni asioin ja olen asioinut monien jälleenmyyntiliikkeiden kanssa, ja kirkkaasti parhaiten Variston L-A:ssa hoidetaan niin uusien autojen myynti, jälkimarkkinointi kuin huolto-organisaation ylläpito.

Ja nyt puhun niin siviiliautoilijana kuin ammattiliikennöitsijänä.

Ei ole kertaakaan kuin emme olisi päässeet johonkin kumpaakin osapuolta tyydyttävään kompromissiin, oli kyse sitten Opelin tavara-autoista tai Saabistani.

Täydet pisteet uusien autojen myyjille ja huoltoporukalle (työnjohtajat & mekaanikot) :D
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aero04 kirjoitti:Variston länsiautoa en voi olla ylistämättä liikaa!

Itse työssäni asioin ja olen asioinut monien jälleenmyyntiliikkeiden kanssa, ja kirkkaasti parhaiten Variston L-A:ssa hoidetaan niin uusien autojen myynti, jälkimarkkinointi kuin huolto-organisaation ylläpito.

Ja nyt puhun niin siviiliautoilijana kuin ammattiliikennöitsijänä.

Ei ole kertaakaan kuin emme olisi päässeet johonkin kumpaakin osapuolta tyydyttävään kompromissiin, oli kyse sitten Opelin tavara-autoista tai Saabistani.

Täydet pisteet uusien autojen myyjille ja huoltoporukalle (työnjohtajat & mekaanikot) :D
Omat kommentit Variston Länsiautosta:

tutustuin koko puljuun viime vuonna, kun ostin heiltä Sport Sedanin. Alunperin minun piti ostaa auto Herttoniemen Länsiautosta, mutta sattuivat olemaan kiinni lauantaina, kun menin pyytämään tarjousta autosta. Siispä menin sen jälkeen Variston Länsiautoon.

Automyyjä, joka myi auton, oli Opel -myyjä ja ei tiennyt hirveästi Saabeista. Nykyään hän on Konalan "Teltta-autossa" "Hiivatti -myyjänä".

Aluksi firman huolto-organisaatio vaikutti siltä, että he tietävät Opeleista aika paljon, mutta aika vähän Saabeista. Organisaatiota kuitenkin vahvistettiin Saab -tietämystä omaavilla henkilöillä, joten Saab -asiantuntemus on parantunut huomattavasti.

Erityisen kunniamaininnan ansaitsevat automyyjä Janne Peura ja huoltopäällikkö Petri Kokko. Siinä on todella asiantuntevia ja asiakaspalvelevia ja -ystävällisiä henkilöitä. Hatunnosto heille Kuva
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

Turbo Sensonic kirjoitti: Erityisen kunniamaininnan ansaitsevat automyyjä Janne Peura ja huoltopäällikkö Petri Kokko. Siinä on todella asiantuntevia ja asiakaspalvelevia ja -ystävällisiä henkilöitä. Hatunnosto heille Kuva
Kari Vaahteraa, Harri Pietilää ja Samuli Takalaa unohtamatta!!

PS. Siinähän ne taisi koko hlökunta ollakin.. :lol:
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Annan Kokkolan Saabhuollolle kaikki mahdolliuudet parantaa palveluaan, mutta kyllä Seinäjoen Saab huolto on toistaiseksi lyönyt heidät laudaltaan.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Vastaa Viestiin