BSR Steg1 tilattu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

BSR Steg1 tilattu

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Noniin, nyt on sitten tilattu lisää polleja konepellin alle :twisted:

Luovuin kuitenkin tuosta Hirsch virin hankinnasta kun tuntui niin vaikealta, eikä takuuhommakaan tuntunut olevan sen kummempi.

Päädyin sitten BSR:än softaan koska sen on helppo itse siirtää autoon, ja pois tarvittaessa. Maptunissa ja Nordicissa olis joutunut fyysisesti vaihtamaan boxin ja lisäksi olis tarvinnut tech2 ohjelmoinnin.

Jos hyvin menee, niin huomenna pitääs jo päästä testaamaan lisäpollet. Kerron sitten ensituntuman.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Odotamme kiinnostuneina koeajoraporttia :D .
Avatar
Recon
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 08:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Recon »

Joo, olen itekkin harkinnut tota samaa pakettia. Kuinkahan tollanen viritys vaikuttaa muuten jälleenmyyntiin? Autokauppiashan haukkuu sen tietysti vaihtotilanteessa piloille rääsätyksi ja sitten taas eteenpäin myydessä se on se "tositykki". Tässä BSR:n paketissa on toisaalta tosiaan se hyvä puoli, että voi tarvittaessa ladata orkkissoftat takaisin ja vaihtaa se sitten vakiotehoisena. Kauppaisi sitten jälkeenpäin uudelle omistajalle halavalla tuninkia, vai meneekö kikkailuksi...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Recon kirjoitti:Joo, olen itekkin harkinnut tota samaa pakettia. Kuinkahan tollanen viritys vaikuttaa muuten jälleenmyyntiin? Autokauppiashan haukkuu sen tietysti vaihtotilanteessa piloille rääsätyksi ja sitten taas eteenpäin myydessä se on se "tositykki". Tässä BSR:n paketissa on toisaalta tosiaan se hyvä puoli, että voi tarvittaessa ladata orkkissoftat takaisin ja vaihtaa se sitten vakiotehoisena. Kauppaisi sitten jälkeenpäin uudelle omistajalle halavalla tuninkia, vai meneekö kikkailuksi...
Eipähän varmaan kannata autoa myydessä mainita jos auto on kunnossa, niinkuin varmasti onkin

No just tuon BSR-paketin myyminen on käsittääkseni lähinnä mahdotonta. Tai vielä ei ainakaan ole kiertänyt huhuja, kuinka tuo laitos pystytään koodaamaan toiseen autoon.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

peinu kirjoitti:No just tuon BSR-paketin myyminen on käsittääkseni lähinnä mahdotonta. Tai vielä ei ainakaan ole kiertänyt huhuja, kuinka tuo laitos pystytään koodaamaan toiseen autoon.
Sanokaas joku jolla tuo PPC on, että saako sen purettua helposti (ruuveilla kiinni, ekäi mitään turhia sinettejä haittaamassa "takuun" raukeamista)? Olisi kiva nähdä kuvia sen sisälmyksistä, tai tietenkin päästä kopeloimaan oikeaa yksilöä. Sisällä olevista piireistä voi päätellä jo kuinka helppoa tai vaikeaa koodauksen kiertäminen on.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
Avatar
Recon
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 08:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Recon »

peinu kirjoitti:
Recon kirjoitti:Joo, olen itekkin harkinnut tota samaa pakettia. Kuinkahan tollanen viritys vaikuttaa muuten jälleenmyyntiin? Autokauppiashan haukkuu sen tietysti vaihtotilanteessa piloille rääsätyksi ja sitten taas eteenpäin myydessä se on se "tositykki". Tässä BSR:n paketissa on toisaalta tosiaan se hyvä puoli, että voi tarvittaessa ladata orkkissoftat takaisin ja vaihtaa se sitten vakiotehoisena. Kauppaisi sitten jälkeenpäin uudelle omistajalle halavalla tuninkia, vai meneekö kikkailuksi...
Eipähän varmaan kannata autoa myydessä mainita jos auto on kunnossa, niinkuin varmasti onkin

No just tuon BSR-paketin myyminen on käsittääkseni lähinnä mahdotonta. Tai vielä ei ainakaan ole kiertänyt huhuja, kuinka tuo laitos pystytään koodaamaan toiseen autoon.
Tarkoitinkin paketin myymistä ko.auton uudelle omistajalle. Muutenhan siitä ei ole kun verkon painoksi ja vissiin huonoksi sellaiseksi...
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Recon kirjoitti:
peinu kirjoitti:
Recon kirjoitti:Joo, olen itekkin harkinnut tota samaa pakettia. Kuinkahan tollanen viritys vaikuttaa muuten jälleenmyyntiin? Autokauppiashan haukkuu sen tietysti vaihtotilanteessa piloille rääsätyksi ja sitten taas eteenpäin myydessä se on se "tositykki". Tässä BSR:n paketissa on toisaalta tosiaan se hyvä puoli, että voi tarvittaessa ladata orkkissoftat takaisin ja vaihtaa se sitten vakiotehoisena. Kauppaisi sitten jälkeenpäin uudelle omistajalle halavalla tuninkia, vai meneekö kikkailuksi...
Eipähän varmaan kannata autoa myydessä mainita jos auto on kunnossa, niinkuin varmasti onkin

No just tuon BSR-paketin myyminen on käsittääkseni lähinnä mahdotonta. Tai vielä ei ainakaan ole kiertänyt huhuja, kuinka tuo laitos pystytään koodaamaan toiseen autoon.
Tarkoitinkin paketin myymistä ko.auton uudelle omistajalle. Muutenhan siitä ei ole kun verkon painoksi ja vissiin huonoksi sellaiseksi...
Jep - se kelluu... :lol:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Saahan ne Nordicin softatkin PPC:hen, tai ainakin näin "julistivat" svedu foorumissa vuoden alussa. Hiedän sivuilta en toisn löytänyt mitään mainintaa asiasta.

http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... nordic+ppc
Rolf Uhr kirjoitti: Efter att vi under lång tid undersökt möjligheten att på ett smidigt sätt läsa ur eller läsa in mjukvara i motorstyrdon har vi nu sedan någon månad tillbaka genom ett avtal med BSR Svenska AB fått möjligheten att använda PPC.
Nordic Uhr AB planerar inom kort även att utöka sortimentet med trimsteg även till andra bilmärken än Saab.

Nordic leverar PPC med Nordic programvara eller programvara som är testad och godkänd av Nordic.

Detta innebär inga förändringar i Nordic Uhr AB sätt att sälja trimprogram.

Vilken annan utrustning och utvecklingsvertyg Nordic Uhr AB förfogar över kommer att förbli Nordic Uhr AB's egen angelägenhet.

MVH. Rolf Uhr
VD
Nordic Uhr AB
#1730
500whp.net member
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Vigge kirjoitti:Saahan ne Nordicin softatkin PPC:hen, tai ainakin näin "julistivat" svedu foorumissa vuoden alussa. Hiedän sivuilta en toisn löytänyt mitään mainintaa asiasta.

http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... nordic+ppc
Rolf Uhr kirjoitti: Efter att vi under lång tid undersökt möjligheten att på ett smidigt sätt läsa ur eller läsa in mjukvara i motorstyrdon har vi nu sedan någon månad tillbaka genom ett avtal med BSR Svenska AB fått möjligheten att använda PPC.
Nordic Uhr AB planerar inom kort även att utöka sortimentet med trimsteg även till andra bilmärken än Saab.

Nordic leverar PPC med Nordic programvara eller programvara som är testad och godkänd av Nordic.

Detta innebär inga förändringar i Nordic Uhr AB sätt att sälja trimprogram.

Vilken annan utrustning och utvecklingsvertyg Nordic Uhr AB förfogar över kommer att förbli Nordic Uhr AB's egen angelägenhet.

MVH. Rolf Uhr
VD
Nordic Uhr AB
Näin minullekin on kerrottu, kun keskustelin yhden näitä Nordic:n tuotteita myyvän tahon kanssa viime keväänä. Tosin, en ole vielä missään nähnyt edes kuviakaan tuosta Nordic:n PPC:stä.
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

PPC

Viesti Kirjoittaja opardi »

Tomi Liljemark kirjoitti:
peinu kirjoitti:No just tuon BSR-paketin myyminen on käsittääkseni lähinnä mahdotonta. Tai vielä ei ainakaan ole kiertänyt huhuja, kuinka tuo laitos pystytään koodaamaan toiseen autoon.
Sanokaas joku jolla tuo PPC on, että saako sen purettua helposti (ruuveilla kiinni, ekäi mitään turhia sinettejä haittaamassa "takuun" raukeamista)? Olisi kiva nähdä kuvia sen sisälmyksistä, tai tietenkin päästä kopeloimaan oikeaa yksilöä. Sisällä olevista piireistä voi päätellä jo kuinka helppoa tai vaikeaa koodauksen kiertäminen on.
Neljällä ruuvilla on boksi ruuvattu kiinni ja neljännen päällä on tarra, jossa tässä yksilössä lukee Sw: 6.55 Hw: 5.4
Mitälie sitten tarkoittavatkin...
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Willi arvaus...

ohjelmistoversio: 6.55
laitteistoversio: 5.4
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Nyt on BSR:än softa siirretty autoon, ja voin vain sanoa näin ensituntumalta, että jokainen siihen sijoitettu ropponen oli sen arvoista.

Nyt voidaan puhua ajonautinnosta, ohituskiihtyvyys on aivan eri svääreistä kuin aijemmin :twisted:

Softan siirtäminen sujui helposti ja täysin ilman ongelmia. Pitääkin tästä lähtiä ajelemaan :)
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Teretulemast onnellisten kuskien klubiin! :twisted:

Lisäkicksejä saa siitä, kun lataat orkkissoftat takaisin (tai eihän sitä orkkikseksi saa, mutta enivei..), ajat sillä viikon ja vaihdat takaisin tehokkaampaan.. :lol: :lol: :lol:
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Aerochick kirjoitti: Lisäkicksejä saa siitä, kun lataat orkkissoftat takaisin (tai eihän sitä orkkikseksi saa, mutta enivei..), ajat sillä viikon ja vaihdat takaisin tehokkaampaan.. :lol: :lol: :lol:
Olet ytimessä :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Juttelin Rikun kanssa PCS:llä käydessäni ja hän sanoi, että joku asiakas oli tilannut 1.8t Sport Sedaniin BSR steg 4:n ja se on nyt ollut kiinni autossa lähes vuoden päivät. Ei ole kuulemma ollut mitään ongelmia (riippuu varmaan aika paljon siitäkin, miten autolla ajelee). Steg 4:lla saa 1.8t:stä 268 hv, 400 Nm. Setti on aika "ihanan kallis".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin