93ss Farkku

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
pelle hermanni
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 28, 2005 13:53
Paikkakunta: HML

Hätähuuto Tovereille!!!!

Viesti Kirjoittaja pelle hermanni »

TUNNUSTUS!!!!!!

Kävin tänään vitutuksissa vehossa aikeissa vaihtaa 1300 km ajettu sc aero mercedekseen.
Tässä syitä;
-tankkasin aamulla tankin täyteen ja olin ajanut 100 km neljäsosa tankki mennyt(maantietä 80 kmja 20 kaup) POIKA ON JANOINEN!!!!(en uskonut että noin mutta katseltuani manuaalia 17,7 l/100 kaup)
-automaattivaihteisto ei toimi niin hyvin kuin toivoin; ihme nykimistä ja tuntuu, että pitäisi ajaa pykälää suuremmalla koko ajan
-ovia saa repiä todella lujaa kiinni. lapset eivät saa niitä itse kiinni!!!!
-surkea ja suppea ajotietokone
-todella siis TODELLA ärsyttävä automaattitihku. pyyhkii silloin kun ei tarvitsisi ja toistepäin. luulin, että olisi ollut manuaalinenkin, mutta
ei. siskon avensiksessakin on auto ja manuaali
-surkea äänentoisto(7 kaiutinta,mutta surkeaa pöhinää!!!)
-hyvitysarvo 45000 euroa

mutta kun kävelin vehosta tarjous taskussa ja katsoin poikaa;

-mielestäni komein ja aggressiivisin mihin minulla on varaa
-äänet, kun painaa kaasua ja ohituskiihtyvyys

Pitäisiköhän mennä parisuhdeterapiaan, en haluaisi luopua autosta vaikka järki sanoo, että vaihda dieselMB/BMW/Audiin, niin tunteet sanoo muuta.
Auttakaa kanssa-Saabistit!!!!
9-3 SportCombi2.8T V6 A Aero -05
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

No ei V6:lla pääse mitenkään V4:n kulutuslukemiin ja perinteinen automaattivaihteisto on tietenkin kantona kaskessa se 2 litraa extraa kaupungissa.

Eihän sitä merkkiä tarvi vaihtaa, löytyy Saabilta V4 ja manuaalikin. Mutta siinä on taas täpärät neuvottelut liikkeen kanssa miten paljo arvo on laskenut.

Toinen vaihtoehto on tietysti toivoa, että kulutus paranee hiukan ajanmyötä ja että lootassa olisi kyse vain softasta, joka on parannettavissa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Noudettu on!!

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

saab93f kirjoitti:No niin,
tänään iltapäivällä sain auton käsiini. Kerrassaan upeaa - auto on niin hiljainen ja miellyttävä. Moottori on loistava, se on yhtä hymyä nyt vaan joku aika.

http://upload.isaab.net/SMOKE_BEIGE_9-3_SC_1.jpg
http://upload.isaab.net/SMOKE_BEIGE_9-3_SC_2.jpg
Onneksi olkoon uudesta Saabista! Kuva
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hätähuuto Tovereille!!!!

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pelle hermanni kirjoitti:TUNNUSTUS!!!!!!

Kävin tänään vitutuksissa vehossa aikeissa vaihtaa 1300 km ajettu sc aero mercedekseen.
Tässä syitä;
-tankkasin aamulla tankin täyteen ja olin ajanut 100 km neljäsosa tankki mennyt(maantietä 80 kmja 20 kaup) POIKA ON JANOINEN!!!!(en uskonut että noin mutta katseltuani manuaalia 17,7 l/100 kaup)
-automaattivaihteisto ei toimi niin hyvin kuin toivoin; ihme nykimistä ja tuntuu, että pitäisi ajaa pykälää suuremmalla koko ajan
-ovia saa repiä todella lujaa kiinni. lapset eivät saa niitä itse kiinni!!!!
-surkea ja suppea ajotietokone
-todella siis TODELLA ärsyttävä automaattitihku. pyyhkii silloin kun ei tarvitsisi ja toistepäin. luulin, että olisi ollut manuaalinenkin, mutta
ei. siskon avensiksessakin on auto ja manuaali
-surkea äänentoisto(7 kaiutinta,mutta surkeaa pöhinää!!!)
-hyvitysarvo 45000 euroa

mutta kun kävelin vehosta tarjous taskussa ja katsoin poikaa;

-mielestäni komein ja aggressiivisin mihin minulla on varaa
-äänet, kun painaa kaasua ja ohituskiihtyvyys

Pitäisiköhän mennä parisuhdeterapiaan, en haluaisi luopua autosta vaikka järki sanoo, että vaihda dieselMB/BMW/Audiin, niin tunteet sanoo muuta.
Auttakaa kanssa-Saabistit!!!!
Auton automaattivaihteiston softan saa päivitettyä. Jos olet lukenut tätä palstaa, niin joillekin Sport Sedanin omistajille on jo päivitetty automaattivaihteiston softa. En tiedä, onko vm. 2006 malleissa jo uusin automaattivaihteiston softa, mutta kannattaa mennä valittamaan asiasta liikkeeseen, josta ostit auton. Heillä voi olla jo tiedossaan uusi softa, tai sitten he lähettävät autosi käyttäytymisestä valituksen Saabille. Näin meikäläisen käytössä olevan Sport Sedanin kanssa meneteltiin, kun ohjauspyörä tärisi epämiellyttävästi tyhjäkäynnillä (tyhjäkäyntikierroslukua ei voinut säätää). Parin kolmen kuukauden päästä sain sitten autoon sellaisen softan, joka eliminoi tuon värinän (uusi softa mahdollisti tyhjäkäyntikierrosluvun säätämisen).

Ovet ovat tosi "jykeviä", olen itsekin huomannut sen verrattuna esim. NG900:n oviin. Mutta mahdollisessa sivukolaritilanteessa niitä varmaan sitten osaa arvostaa. Näin minä olen ainakin asian mieltänyt.

Onko sinulla autossasi SID1 vai SID2? Jos autosi ajotietokone on SID1, niin sen voi päivittää SID2:si ihan softan muutoksella.

Automaattitihkusta: itse en ole koskaan luottanut noihin vehkeisiin. Senpä takia en ottanut sitä Sport Sedaniin. Auton kuuden alueen (muistaakseni :roll: ) manuaalisesti säädettävä tihku on mielestäni ihan OK.

Äänentoistoa voi parantaa Saabin omilla kamoilla, jos autossasi on ES2 tai ES3. Jos autossa on ES1, niin sitten kannattaa lukea tältä foorumilta, miten äänentoistoa voi parantaa.

Auton arvonpudotus on melko suuri juuri sillä hetkellä, kun auton vie ulos liikkeestä. Siksi ei kannattakaan vaihtaa autoa heti, vaan kannattaa ajella sillä vähän aikaa.

Minusta sinun ei kannattaisi "heittää pyyhettä" kehään, vaan vaadi huoltoliikettä päivittämään automaattilaatikon softa, tihkukytkimen voi vaihtaa manuaaliseksi ja audion äänentoistoa voi päivittää. Ja jos nämä kuulosti tyhmiltä ideoilta, niin se oli sitten vain mun ideoita :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: Hätähuuto Tovereille!!!!

Viesti Kirjoittaja TKL »

pelle hermanni kirjoitti:TUNNUSTUS!!!!!!

-tankkasin aamulla tankin täyteen ja olin ajanut 100 km neljäsosa tankki mennyt(maantietä 80 kmja 20 kaup) POIKA ON JANOINEN!!!!(en uskonut että noin mutta katseltuani manuaalia 17,7 l/100 kaup)
Samaa luokkaa näyttää olevan kulutus kuin velipojan Mondeo ST220 STW:ssä, nuo V6:set eivät yksinkertaisesti pärjää kovin pienellä soppamäärällä.. kolikon kääntöpuolelta löytyy sitten sitä v :twisted: :twisted: ntö :twisted:
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
pelle hermanni
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 28, 2005 13:53
Paikkakunta: HML

Tunnustuksia osa II

Viesti Kirjoittaja pelle hermanni »

Yön yli nukuttua ja Turbo Sensonicin viestin luettuani mieli kummasti on
parantunut. SC Aero oli juurikin se mitä halusin, ehkä odotukset olivat
hiukan liian korkealla. Maanantaina liikkeeseen ja toivottavasti lootan
softassa vikaa. Tihkukytkin kyllä menee ehdottomasti vaihtoon; tänäkin
aamuna se toimi aivan käsittämättömästi. Asia, joka raivostuttaa
suuresti. Oletin todella, että viiksessä olisi ollut auto/manuaali. Autossa on infortaiment 150 ja olenkin jo kysynyt subwoofer-setin hintaa, mutta yllätten vastausta ei ole kuulunut. Edellisissä autoissa esim Bosen systeemit ja
audin concert-järjestelmä mielestäni erinomainen.

ps. anteeksi kirjoituksen ulkoasu, ei osaa muokkaa!!!
9-3 SportCombi2.8T V6 A Aero -05
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Mielestäni SS 9-3 SS Aeron automaatti toimii erittäin hyvin kokeilin useampia merkkejä joista automaatti löytyi ja kyllä Saabin oli tosi miellyttävä ,tosin minullakin tehtiin useita takuukorjauksia vaihteiston kanssa, mutta nyt on toiminut(k:tso foorumia)myös äänen toisto on helppo ja suhteellisen halpa saada hyväksi ainakin itse olen tyytyväinen äänentoistoon(foorumissa tästäkin hyviä juttuja)Totta sekin että kyllä tämän hintaluokan autossa pitäisi vakiona ollaa parempi äänentoisto.Itsellä ES-2 korjattuna ylim.vahvistimella ja kaiuttimilla.
Ps.onkohan vm.06 sama laatikko kuin vm.03:sessa.Valmistaja on muistaakseni Aisin-Warner.made in japan
terv.mikkoma
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

mikkoma kirjoitti:Ps.onkohan vm.06 sama laatikko kuin vm.03:sessa.Valmistaja on muistaakseni Aisin-Warner.made in japan
Ei ole. Uudessa Aerossa on kuusipykäläinen automaattilaatikko, vanhassa Aerossa (nykyään 2.0T) oli viisipykäläinen (tyyppikoodi FA 57).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Satu Lappi
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Marras 03, 2005 21:58

Viesti Kirjoittaja Satu Lappi »

Turbo Sensonic kirjoitti:
mikkoma kirjoitti:Ps.onkohan vm.06 sama laatikko kuin vm.03:sessa.Valmistaja on muistaakseni Aisin-Warner.made in japan
Ei ole. Uudessa Aerossa on kuusipykäläinen automaattilaatikko, vanhassa Aerossa (nykyään 2.0T) oli viisipykäläinen (tyyppikoodi FA 57).
Joka taas tuntui täyskiihdytyksessä täysin järjettömältä. Eli V6T:n automaatti.
Sutii ( !!!??? ) miltei koko kierrosrekisterin läpi ja 1. ja 2.-vaihtovälillä nyykähtää pahasti - oikea kiihdytys alkaa vasta jossain 70-80:ssä. No, onhan tuossa sellaista herrasmiesmäistä kiihtyvyyttä että kun ei kuulu eikä tunnu niin ehkä sitä sitten pettyy. Enpä ole automaattien ystävä muutenkaan mutta tuo jotenkin pisti hämmästyttämään.
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Re: Hätähuuto Tovereille!!!!

Viesti Kirjoittaja SSAero »

TKL kirjoitti:
pelle hermanni kirjoitti:TUNNUSTUS!!!!!!

-tankkasin aamulla tankin täyteen ja olin ajanut 100 km neljäsosa tankki mennyt(maantietä 80 kmja 20 kaup) POIKA ON JANOINEN!!!!(en uskonut että noin mutta katseltuani manuaalia 17,7 l/100 kaup)
Samaa luokkaa näyttää olevan kulutus kuin velipojan Mondeo ST220 STW:ssä, nuo V6:set eivät yksinkertaisesti pärjää kovin pienellä soppamäärällä.. kolikon kääntöpuolelta löytyy sitten sitä v :twisted: :twisted: ntö :twisted:
Iteslläni oli aiemmin Ford Mondeo ST220 STW, eikä keskikulutus seka-ajossa mennyt koskaan 12 litran huonommalle puolelle. Em. seka-ajo salli myös polkaisuja runsaasti.

SSAero

Ps. Vaihdoin juuri tuon ST220:n 2004 93SS Aeroon. :D
jar
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 07:45

SC Aero

Viesti Kirjoittaja jar »

Miedomman version ollessa huollossa, ajelin sijaisautona SC Aerolla, tosin manuaalilla.

+ taatusti ajettavuudeltaan paras ajamani auto
+ ajajan ympäristö miellytävämpi kuin monessa vielä kalliimmassa
+ tehoa käytettävissä kun sitä tarvii
- talvinopeusrajoitukset

Toiset tykkää....
"2375"
99 EMS grp 2
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hätähuuto Tovereille!!!!

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

SSAero kirjoitti:Vaihdoin juuri tuon ST220:n 2004 93SS Aeroon. :D
Joo, "voortistista" saabistiksi. Mulla oli sama homma joskus 90 -luvulla. Ja sen jälkeen en ole "taakseni katsonut", eikä ole tarvinnut miettiä muiden automerkkien hommaamista.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin