Aero-tyylinen helmasarja, automaalaamoja

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Miika79 kirjoitti:

Totta. Voi mennä muutama viikko että tulee edes yksi saab vastaan :D

Omistaako saappisi korinväriset helmat? Yks punainen sattui silmään tuossa heinolan/kaustarin risteyksessä pari päivää sitten. Siinä oli mustat helmat.
Mulla on mustat helmat ja kaiken kukkuraksi roiskeläpät edessä ja takana, eli varsinainen pappamalli :) Siitä ainakin tunnistat mun auton, jos ajan sun edelle joskus 8) , niin peräosasta on poistettu kaikki mallimerkinnät.

Mitä tuohon helmahommaan tulee, niin siihen varmaan tulee jossakin vaiheessa muutos, roiskeläpät laitoin koska mulla on kerrankin aikomus pitää auton vähän pidempään, ja on ne semmoset siivekkeet että kyllä ne suojaa kattoakin.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabanan kirjoitti:Mulla on mustat helmat ja kaiken kukkuraksi roiskeläpät edessä ja takana, eli varsinainen pappamalli :) Siitä ainakin tunnistat mun auton, jos ajan sun edelle joskus 8) , niin peräosasta on poistettu kaikki mallimerkinnät.

Mitä tuohon helmahommaan tulee, niin siihen varmaan tulee jossakin vaiheessa muutos, roiskeläpät laitoin koska mulla on kerrankin aikomus pitää auton vähän pidempään, ja on ne semmoset siivekkeet että kyllä ne suojaa kattoakin.
Mulla on kanssa Laser Red -värinen Sport Sedan ja mustilla helmoilla. Korinväriset helmat olisivat maksaneet 550 euroa extraa, eli ihanan kallista. Mieluummin satsasin rahat esim. kojelaudassa olevaan 6 CD:n jukeboksiin. Perusteena mulla olisi se vanha, mutta hyvä peruste, että kun itse ajan sillä autolla, niin en ole katsomassa, miltä se näyttää ulkoapäin. Toisaalta tuosta 6 CD:n jukeboksista on hyötyä autoa ajaessa :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Saabanan kirjoitti:Siitä ainakin tunnistat mun auton, jos ajan sun edelle joskus
Lupaan tehdä sen ohituksen mahdollisimman vaikeaksi :twisted:
Turbo Sensonic kirjoitti:Korinväriset helmat olisivat maksaneet 550 euroa extraa, eli ihanan kallista
Tuskin maksaisi noin paljon, jos nyt irrottaisi ja maalauttaisi ne. Vielä jos irrottaisi helmat itse ja veisi ne vaan maalaamoon.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Minä irrotin itse helmat, ja vein maalaamoon maalattavaksi. Maalari sano mulle ettei hän ainakaan ota vastuuta maalin pysymisestä, koska auto on jo ollut liikenteessä jonkunaikaa, sanoi että jos ne nyt maalataan, niin erittäin suurella todennäköisyydellä maali tulee lohkeilemaan irti jossain vaiheessa, ja sitten se vasta ruma on. Muovi on jo kuulema kerinnyt "imeä" itseensä likaa, niin ettei enää kannata maalauttaa, olis kuulema pitänyt heti uutena maalauttaa. No minä lähdin takaisin kotia asentelemaan mustat "siivekkeet" takaisin autoon pettyneenä, kun en uskaltanut hänen pelottelun jälkeen maalauttaa niitä. Nyt jälkeenpäin on käynyt taas mielessä, että oliskohan pitänyt kysyä toiselta maalarilta?
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Saabanan kirjoitti:Minä irrotin itse helmat, ja vein maalaamoon maalattavaksi. Maalari sano mulle ettei hän ainakaan ota vastuuta maalin pysymisestä, koska auto on jo ollut liikenteessä jonkunaikaa, sanoi että jos ne nyt maalataan, niin erittäin suurella todennäköisyydellä maali tulee lohkeilemaan irti jossain vaiheessa, ja sitten se vasta ruma on. Muovi on jo kuulema kerinnyt "imeä" itseensä likaa, niin ettei enää kannata maalauttaa, olis kuulema pitänyt heti uutena maalauttaa. No minä lähdin takaisin kotia asentelemaan mustat "siivekkeet" takaisin autoon pettyneenä, kun en uskaltanut hänen pelottelun jälkeen maalauttaa niitä. Nyt jälkeenpäin on käynyt taas mielessä, että oliskohan pitänyt kysyä toiselta maalarilta?
Joo-o. On noita mustia puskureita (vrt. helmasi) monet tutut maalauttaneet korinvärisiksi (ei uusista autoista) eikä ole ollut mitään ongelmaa maalin pysymisen kanssa.

Eli itse itseäsi lainaten: kysypä joltain toiselta maalarilta, vastaus voi olla vähän toista maata.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Kyllä sen maalin pitäisi pysyä, kunhan tekee alle kunnon tartunnat. Tuttu maalautti audistaan helmat pari vuotta sitten ja vieläkin on hyvässä kunnossa.

Keneltä maalarilta kävit kysymässä?
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

[quote="Miika79"

Keneltä maalarilta kävit kysymässä?[/quote]

Maalaamo sijaitsee Heinolan teollisuusalueella, en muista nimeä.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Kyseleppä Indolasta Automaalaamo J. Leppäkarilta. Ne maalas ton mun saabin kolarin jälkeen ja en voi moittia lopputulosta.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Jep, pitää käydä jututtamassa Leppäkaria, ja kuunnella hänen mielipidettä.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Vastaa Viestiin