Perusviat: Ovilistan liikkuminen,istuimen kork.säätö falskaa
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Perusviat: Ovilistan liikkuminen,istuimen kork.säätö falskaa
Kuulostaako tutulta:
1. Ovien yläreunassa kiertävä musta muovilista liukuu eteenpäin ajan mittaan niin että takaoven reunassa saattaa pelti näkyä noin sentin matkalta.
2. Kuljettajan istuimen korkeussäätö falskaa, istuin putoaa omia aikojaan alaspäin ja saat 'pumpata' istuinta ylöspäin harvase päivä... lisäksi kahva löystyy kiinnityksestään.
Nämä olleet jatkuvia murheita, huolto ei tunnu saavan otetta ongelmiin.
Ai niin, ja ohjauksessa jotain outoa, aivan kuin lonksahtelee satunnaisesti, tuntuu käteen ikävältä, en tiedä onko joku pallonivel tms. väljä ? Kokemuksia ?
1. Ovien yläreunassa kiertävä musta muovilista liukuu eteenpäin ajan mittaan niin että takaoven reunassa saattaa pelti näkyä noin sentin matkalta.
2. Kuljettajan istuimen korkeussäätö falskaa, istuin putoaa omia aikojaan alaspäin ja saat 'pumpata' istuinta ylöspäin harvase päivä... lisäksi kahva löystyy kiinnityksestään.
Nämä olleet jatkuvia murheita, huolto ei tunnu saavan otetta ongelmiin.
Ai niin, ja ohjauksessa jotain outoa, aivan kuin lonksahtelee satunnaisesti, tuntuu käteen ikävältä, en tiedä onko joku pallonivel tms. väljä ? Kokemuksia ?
Re: Perusviat: Ovilistan liikkuminen,istuimen kork.säätö fal
Jeps, kohta se menee rikki kokonaan..SportySedan kirjoitti:Kuulostaako tutulta:
2. Kuljettajan istuimen korkeussäätö falskaa, istuin putoaa omia aikojaan alaspäin ja saat 'pumpata' istuinta ylöspäin harvase päivä... lisäksi kahva löystyy kiinnityksestään.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Perusviat: Ovilistan liikkuminen,istuimen kork.säätö fal
Q/A:SportySedan kirjoitti:Kuulostaako tutulta:
1. Ovien yläreunassa kiertävä musta muovilista liukuu eteenpäin ajan mittaan niin että takaoven reunassa saattaa pelti näkyä noin sentin matkalta.
2. Kuljettajan istuimen korkeussäätö falskaa, istuin putoaa omia aikojaan alaspäin ja saat 'pumpata' istuinta ylöspäin harvase päivä... lisäksi kahva löystyy kiinnityksestään.
Nämä olleet jatkuvia murheita, huolto ei tunnu saavan otetta ongelmiin.
Ai niin, ja ohjauksessa jotain outoa, aivan kuin lonksahtelee satunnaisesti, tuntuu käteen ikävältä, en tiedä onko joku pallonivel tms. väljä ? Kokemuksia ?
1. En ole havainnut tai kuullut tällaisesta.
2. Niin, kuten tuossa aiemmin todettiinkin edes ko. kahvan vaihto ei auta. Tuo mekanismi on vain rakennettu tuollaiseksi - säätömekanismiin ei saa käsittääkseni muita osia erillisenä.
Jahah, tää mun vastaus hävis tässä temmellyksessä. Eli:
Ohjauksen oireet tuttuja, mulla lääkkeenä ohjausakselin vaihto. Osat maksoi GM, asennuksen kustannuksista joudut ns. keskustelemaan. Auttoi heti, on ihan erilainen ajettava.
Penkin korkeussäätö... tyttökaveri totes että pitkä takki vetäisee kahvaa, jolloin se tipahtaa. Itse huomannut että kun menee autoon ns. vauhdikkaasti tipahtaen niin se penkki antaa periksi. Summa summarum: on se mekanismi aika heppoinen mutta toistaiseksi vielä pelaa.
Listat pysyy paikoillaan.
Ohjauksen oireet tuttuja, mulla lääkkeenä ohjausakselin vaihto. Osat maksoi GM, asennuksen kustannuksista joudut ns. keskustelemaan. Auttoi heti, on ihan erilainen ajettava.
Penkin korkeussäätö... tyttökaveri totes että pitkä takki vetäisee kahvaa, jolloin se tipahtaa. Itse huomannut että kun menee autoon ns. vauhdikkaasti tipahtaen niin se penkki antaa periksi. Summa summarum: on se mekanismi aika heppoinen mutta toistaiseksi vielä pelaa.
Listat pysyy paikoillaan.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Minulle ratti piti naksuntaa kääntäessä rattia ja jos vaikkapa suoralla nykäisi rattia alareunasta itseään päin, tuli aina naksahdus myös. Jus vaihdettiin ratin akseli ja homma poissa!!!!!kimmop kirjoitti:Jahah, tää mun vastaus hävis tässä temmellyksessä. Eli:
Ohjauksen oireet tuttuja, mulla lääkkeenä ohjausakselin vaihto. Osat maksoi GM, asennuksen kustannuksista joudut ns. keskustelemaan. Auttoi heti, on ihan erilainen ajettava.
Penkin korkeussäätö... tyttökaveri totes että pitkä takki vetäisee kahvaa, jolloin se tipahtaa. Itse huomannut että kun menee autoon ns. vauhdikkaasti tipahtaen niin se penkki antaa periksi. Summa summarum: on se mekanismi aika heppoinen mutta toistaiseksi vielä pelaa.
Listat pysyy paikoillaan.
SSAero
Istuimen laskeutuminen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Istuimen laskeutuminen
Ymmärsinkö oikein - jos tuon kahvan irroittaa, niin silloin penkki ei laskeudu enää omia aikojaan?saabguru kirjoitti:Edelleen useamman auton kokemuksella väitän että ainut mikä auttaa tohon ongelmaan on kahvan vaihto erilaiseen. Ja sitkeimmät valittajat on uskonut sen jälkeen kun on mitattu penkin korkeus, otettu kahva pois ja mitattu viikon päästä penkin korkeus uudelleen. On vaan kummasti leuan lonksuttelu loppunut siihen.
Jos näin on, niin mitenkäs se paikallaan oleva kahva sitä penkkiä laskee - ja sanon heti, että en käytä pitkää takkia tahi muutoinkaan painele sitä vipua? Testasin tämän aiheen piirissä käytyjen aikaisempien keskustelujen pohjalta hieman aiemmin tätä asiaa - estin ko. vivun liikkumisen teippaamalla sen ilmastointiteipillä siihen reunusmuoviin - sujuvasti tuli istuin pikkuhiljaa alas.
Mistä kohtaa tuo uusi vipu eroaa entisestä? Eli siis miten se muuttaa tuon mekaniikan toimintaa?
Mutta kuten jo aiemminkin olen todennut - asia ei juurikaan minua kiusaa, kun pidän istuinta useimmiten aika alhaalla - pl. nuo aiemmat testaukset, kun huomasin tuon penkin valumisen alas.
korkeussäätö prkl....
No niin, nyt tuli sitten eka vika saabiin
Penkin korkeussäätö ei vain falskaa vaan se ei tee yhtään mitään. Vipu on selvästi löysässä. Koetin tutkailla tilannetta takajalkatilan kautta, että olisiko siellä joku ruuvi löysässä tms. siis löytyisikö joku helppo korjauskeino. Eihän sieltä lattianrajasta oikein mitään näe...
Minkälainen mekanismi korkeussäädössä oikein on?
Jollain oli säätöä "kiristetty", mistähän tämän saisi tehtyä. Vai meneekö jonkun osan vaihtamiseksi, kahvan vaihto? Mitäs on olleet kustannukset kohtalotovereilla.
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Penkin korkeussäätö ei vain falskaa vaan se ei tee yhtään mitään. Vipu on selvästi löysässä. Koetin tutkailla tilannetta takajalkatilan kautta, että olisiko siellä joku ruuvi löysässä tms. siis löytyisikö joku helppo korjauskeino. Eihän sieltä lattianrajasta oikein mitään näe...
Minkälainen mekanismi korkeussäädössä oikein on?
Jollain oli säätöä "kiristetty", mistähän tämän saisi tehtyä. Vai meneekö jonkun osan vaihtamiseksi, kahvan vaihto? Mitäs on olleet kustannukset kohtalotovereilla.
Re: korkeussäätö prkl....
Onko se vipu löysällä - peitelevy irti korkeussäätövivusta ja ruuvia kireämmälle?yarski kirjoitti:No niin, nyt tuli sitten eka vika saabiin![]()
Penkin korkeussäätö ei vain falskaa vaan se ei tee yhtään mitään. Vipu on selvästi löysässä. Koetin tutkailla tilannetta takajalkatilan kautta, että olisiko siellä joku ruuvi löysässä tms. siis löytyisikö joku helppo korjauskeino. Eihän sieltä lattianrajasta oikein mitään näe...
Minkälainen mekanismi korkeussäädössä oikein on?
Jollain oli säätöä "kiristetty", mistähän tämän saisi tehtyä. Vai meneekö jonkun osan vaihtamiseksi, kahvan vaihto? Mitäs on olleet kustannukset kohtalotovereilla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: korkeussäätö prkl....
Penkin korkeussäädön vivun ruuvi on korkannut. Se pitää kiinnittää uudestaan ja laittaa väliin jotain lujiteliimaa. Näin sanoivat mulle Vantaan Variston Länsiautossa ja myöskin toteuttivat tuon homman. Sen jälkeen tuo vipu on taas pelannut moitteettomasti.yarski kirjoitti:No niin, nyt tuli sitten eka vika saabiin![]()
Penkin korkeussäätö ei vain falskaa vaan se ei tee yhtään mitään. Vipu on selvästi löysässä. Koetin tutkailla tilannetta takajalkatilan kautta, että olisiko siellä joku ruuvi löysässä tms. siis löytyisikö joku helppo korjauskeino. Eihän sieltä lattianrajasta oikein mitään näe...
Minkälainen mekanismi korkeussäädössä oikein on?
Jollain oli säätöä "kiristetty", mistähän tämän saisi tehtyä. Vai meneekö jonkun osan vaihtamiseksi, kahvan vaihto? Mitäs on olleet kustannukset kohtalotovereilla.
Homman voisi hoitaa itsekin, mutta sitä varten tarvitsisi joitain työkaluja:
1. osta penkki etuasentoon.
2. irroita turvavyön alaosan kiinnikkeen muoviverhoilu.
3. irroita turvavyön alakiinnike penkistä. Tarvitset tätä varten naaraspuolisen torx -avaimen (ison sellaisen). Mulla ei ollut ja autossa on takuu päällä, joten en viitsinyt itse ostaa työkalua tuohon hommaan
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
4. irroita vivun ruuvin muovinen suojakansi.
5. nyt pääset käsiksi vivun ruuviin.
Asennus päinvastaisessa järjestyksessä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Thänks Bob...
Niin se vipu oli siis löysässä. Kiristys auttoi. En ollut illalla taskulampun valossa tiiraillessani huomannut että vivun päällä on irroitettava peitelevy... Tutkin kyllä enemmän penkin alta.
Nyt se on kuitenkin - ainakin vähän aikaa - kireällä. Saa nähdä kauanko kestää ennenkuin hajoaa lopullisesti, kuten kuulemma ominaisuuksiin kuuluu.
Saabissa näyttää muuten olevan runsaasti torx-ruuveja, kuten "Turbo Sensonic" oli myös huomannut. Mun anttilan tms. työkalusarja ei tunnu istuvan kovin hyvin torxiin. Säilytyskoppa on ihan kätevä mutta laatu on vähän niin ja näin...
Olen huomannut saman penkin alaspäin valumisen kuin muutkin. Nyt kun toi korkeussäätö ei parin päivän aikana pelittänyt niin huomasin asian jo selvästi. Olihan se sitä aikaisemminkin varmaan tehnyt mutta asiaan en oo aikaisemmin kiinnittänyt huomiota.
Nyt se on kuitenkin - ainakin vähän aikaa - kireällä. Saa nähdä kauanko kestää ennenkuin hajoaa lopullisesti, kuten kuulemma ominaisuuksiin kuuluu.
Saabissa näyttää muuten olevan runsaasti torx-ruuveja, kuten "Turbo Sensonic" oli myös huomannut. Mun anttilan tms. työkalusarja ei tunnu istuvan kovin hyvin torxiin. Säilytyskoppa on ihan kätevä mutta laatu on vähän niin ja näin...
Olen huomannut saman penkin alaspäin valumisen kuin muutkin. Nyt kun toi korkeussäätö ei parin päivän aikana pelittänyt niin huomasin asian jo selvästi. Olihan se sitä aikaisemminkin varmaan tehnyt mutta asiaan en oo aikaisemmin kiinnittänyt huomiota.
Re: Perusviat: Ovilistan liikkuminen,istuimen kork.säätö fal
mun ex sport sedaniin vaihdettiin tuo kyseinen lista takuuseen 4 kertaa vuoden sisään! ja uus omistaja sano et se on taas katki! sehän ei vain valu vaan se katkeaa eikä mikää muu auta kun sen kiini liimaaminen tai auton vaihto... en kovin monessa ssässä o törmänny tohon, mut on niitä muutamia ja niissä se on jatkuva ongelma!SportySedan kirjoitti:Kuulostaako tutulta:
1. Ovien yläreunassa kiertävä musta muovilista liukuu eteenpäin ajan mittaan niin että takaoven reunassa saattaa pelti näkyä noin sentin matkalta.
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Thänks Bob...
Siis turvavyön alakiinnikkeen (se torx -ruuvi) päällä on muovinen verhoilusuojus. Sitä ei kuitenkaan ilmeisesti enää ole uusimmissa 9-3:ssa, vaan se on jätetty pois ainakin noista Turbo Edition -malleista.yarski kirjoitti:En ollut illalla taskulampun valossa tiiraillessani huomannut että vivun päällä on irroitettava peitelevy... Tutkin kyllä enemmän penkin alta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007