Takaisin Saabiin

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
ppuusaari
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 09:02
Paikkakunta: Janakkala

Takaisin Saabiin

Viesti Kirjoittaja ppuusaari »

Kolmen vuoden ja Alfa 156 2.0 JTS:n ja BMW 316i Sportin jälkeen takaisin Saabiin. 9-3 1.8t Vector tilattuna Marras-Joulukuun taitteeseen. Edellinen Saabi oli 900 2.3 Talladega -97, ja sen jälkeen ei minulla mieluista autoa olekkaan ollut.

t. Pertti P :lol:
Pertti P.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Onneksi olkoon hankinnasta! Kannattaa pysyä Saabistina, eikä "hairahtua" muihin automerkkeihin :wink:

P.S. Tilasitko Sedanin vai Combin?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ppuusaari
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 09:02
Paikkakunta: Janakkala

Sedan

Viesti Kirjoittaja ppuusaari »

Sellainen sedan ois tulossa! Toivottavasti pelittää.

Tarkistelin jo mahdollisuuksia pistää siihen Hirschin 195 hv paketti, mutta kyllä tää on kummallista touhua noiden lakien ja sääntöjen kanssa. Eli eihän se ole ainakaan laillisesti mahdollista. Takuut ilmeisesti pelaisivat, mutta jarrut pitäsi vaihtaa.
Pertti P.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sedan

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ppuusaari kirjoitti:Sellainen sedan ois tulossa! Toivottavasti pelittää.

Tarkistelin jo mahdollisuuksia pistää siihen Hirschin 195 hv paketti, mutta kyllä tää on kummallista touhua noiden lakien ja sääntöjen kanssa. Eli eihän se ole ainakaan laillisesti mahdollista. Takuut ilmeisesti pelaisivat, mutta jarrut pitäsi vaihtaa.
Joo, kiitos Suomen lainsäädännön :cry:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ppuusaari
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 09:02
Paikkakunta: Janakkala

Hirsch

Viesti Kirjoittaja ppuusaari »

Näin vastattiin:
"Dear Mr Puusaari

Thank you very much for your inquiry concerning the brakes of
the SAAB 9-3 1,8t with 195 hp.

Due to Finish homologation laws it is actually necessary to install
the 9-3 Aero brakes in the car with a Hirsch Performance upgrade.

In the near future there is no change available of this regulation.

Best regards from Switzerland"

Ja siinä se!
Pertti P.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hirsch

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ppuusaari kirjoitti:Näin vastattiin:
"Dear Mr Puusaari

Thank you very much for your inquiry concerning the brakes of
the SAAB 9-3 1,8t with 195 hp.

Due to Finish homologation laws it is actually necessary to install
the 9-3 Aero brakes in the car with a Hirsch Performance upgrade.

In the near future there is no change available of this regulation.

Best regards from Switzerland"

Ja siinä se!
No sitten tarvitsisi ostaa seuraavat osat:

Etupyörät:

Article : Jarrukotelo
PartNo : 93176375
Usage : AERO, Broms 16''+ LH
Order Quantity : 1

Article : Jarrukotelo
PartNo : 93176376
Usage : AERO, Broms 16''+ RH
Order Quantity : 1

Article : Pidin
PartNo : 93176378
Usage : 16''+ broms
Order Quantity : 2

Article : Jousi
PartNo : 93176377
Usage : 16''+ Brakes
Order Quantity : 2

Article : Jarrulaikka (Jarrulevy)
PartNo : 24435132
Usage : AERO, Broms 16'' +
Order Quantity : 2

Article : Jarrukilpi
PartNo : 12790369
Usage : AERO, Broms 16'' +
Order Quantity : 2

Article : Jarrupalikkasarja (Jarrupalasarja)
PartNo : 12802167
Usage : AERO, Broms 16'' +
Order Quantity : 2


Takapyörät

Article : Jarrukotelo
PartNo : 93172186
Usage : B207R, LH
16'' Jarrul. läpimitta 292 mm / 11,5 in. Paksuus 20 mm / 0,79 in.
Order Quantity : 1

Article : Jarrukotelo
PartNo : 93172187
Usage : B207R, RH
16'' Jarrul. läpimitta 292 mm / 11,5 in. Paksuus 20 mm / 0,79 in.
Order Quantity : 1

Article : Pidin
PartNo : 93172189
Usage : 16'' broms
Order Quantity : 2

Article : Jarrulaikka (Jarrulevy)
PartNo : 9191336
Usage : B207R
16'' Jarrul. läpimitta 292 mm / 11,5 in. Paksuus 20 mm / 0,79 in.
Order Quantity : 2

Article : Jarrukilpi
PartNo : 9191334
Usage : LH
16'' Jarrul. läpimitta 292 mm / 11,5 in. Paksuus 20 mm / 0,79 in.
Order Quantity : 1

Article : Jarrukilpi
PartNo : 9191335
Usage : RH
16'' Jarrul. läpimitta 292 mm / 11,5 in. Paksuus 20 mm / 0,79 in.
Order Quantity : 1


Sitten vain kyselemään hintoja :wink: Voi olla aika ihanan kallista :roll:

Niin, ja sitten autossa voisi enää käyttää minimissään 16" -vanteita. Ei mikään ongelma, jos ei ole käyttänyt pienempiä tähänkään asti.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jarmoduuni
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 08:24

Re: Sedan

Viesti Kirjoittaja jarmoduuni »

Turbo Sensonic kirjoitti:
ppuusaari kirjoitti:Sellainen sedan ois tulossa! Toivottavasti pelittää.

Tarkistelin jo mahdollisuuksia pistää siihen Hirschin 195 hv paketti, mutta kyllä tää on kummallista touhua noiden lakien ja sääntöjen kanssa. Eli eihän se ole ainakaan laillisesti mahdollista. Takuut ilmeisesti pelaisivat, mutta jarrut pitäsi vaihtaa.
Joo, kiitos Suomen lainsäädännön :cry:
Maksaa muutokset alustajuttuineen n. 9000-10000 euroa teetettynä. Kallista siis. Mutta jos jättää tekemättä, niin miten mahtaa suhtautua vakuutusyhtiö vahingon sattuessa korvausvelvollisuuteensa, jos huomaa lastutetun auton johon ei ole tehty muutoskatsastusta? Regressoiko korvaukset liikennevakuutustapauksessa ja kieltäytyykö maksamasta KASKOSTA?
SS 1.8t
Vastaa Viestiin