Vanteita SportSedaniin

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Vanteita SportSedaniin

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Minkäslaisia vanteita olette ss:ään laittanut? Itsellä olisi haaveena laittaa ens kesänä tuommoset kuin tossa tonnarissa.

http://www.bongaa.com/fi/tapahtumat/tun ... =&show=169

Soittelin jo autotekille kun kävin pari viikkoa sitten helsingissä ja tuollaiset pitäisi saada siihen alle.

Laittakaa kuvia omista autoista vanteet alla.

Nimimerkillä: Veronpalautuksia odotellessa :twisted:
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

onko kyseessä 17", itse kyselin noita 9-5:seen 18tuumaisina mutta ei kuulemma löydy tuosta mallista 5*110 8*18 :roll: :(

Täytyy vielä selvittää saako 5*108 tai 5*112 jaolla.

Dotz:lta löytyy myös vastaavan näköinen
Kuva
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Ainakin sanoin auton merkin ja mallin korostaen sanaa sportsedan, niin pitäisi löytyä tilaamalla. Kokohan oli 17"
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

osaatko sanoa mikä ET niissä olisi :?:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

ET oli 40. Tuossa linkki, mitkä pitäis sopia 2003 9-3 saabiin

http://www.tsw.com/new/app_guide_result ... &B1=Submit
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

kiitoksia, tuolta selvisi, että Volcanoa löytyy 5*112 ET42 7.5*18. eli nuo pitäisi sopia epäkeskopulteilla 9-5:seen :wink: :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Hei!
Miksi laitatte julmia pyöriä autoihinne?
+ulkonäkö ehkä paranee
-rengasmelu kasvaa
-rengaskulut kasvavat
-autosta tulee uraherkkä
-soratieajettavuus häviää kokonaan
-minulle vaihtoauton mahdollisena ostajana aiheutuu pulmia, kun ois muuten hyvä auto, mutta varustettu 17" pyörillä, ei viittis heti alkaa pyöriä vaihtelemaan "uuteen" autoon
Onko jämäkämpi tuntuma urattomalla, sileällä asfaltilla kaiken tuon väärti, jos tuollasta tietä Suomesta yleensä löytää??
Terv. eräs ihmettelijä
Mscrnt
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:15

Siksi

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

Miksi laitatte julmia pyöriä autoihinne?
+ulkonäkö ehkä paranee
-rengasmelu kasvaa
-rengaskulut kasvavat
-autosta tulee uraherkkä
-soratieajettavuus häviää kokonaan
-minulle vaihtoauton mahdollisena ostajana aiheutuu pulmia, kun ois muuten hyvä auto, mutta varustettu 17" pyörillä, ei viittis heti alkaa pyöriä vaihtelemaan "uuteen" autoon
Enpä nyt ole ihan varma mitä "julmalla" tarkoitat. Puhut tuossa ainakin vanteen halkaisijasta joka ei kyllä minun fysiikkakäsityksen mukaan vaikuta yhtään uraherkkyyteen... renkaan leveys ainakin vaikuttaa. No joo, yleensä jos vanteen korkeus kasvaa niin sitä leveyttäkin sitten hieman kasvatetaan. 8) Ulkonäkö ei ehkä parane vaan se paranee. Yleensä kaikista ulkonäköä parantavista toimenpiteistä joutuu valitettavasti maksamaan. Nämä asiathan ovat hyvin paljon auton katselijasta kiinni. Minun mielestä autosta tulee upea jos sinne laitetaan isot kiekot alle. SS:ssa kaikki alle 17" vanteet näyttää kottikärryn pyöriltä. :wink:
-Mscrnt-
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Ja eikös vectorissa tullut mukana alunperin 17" vanteet. Itse laitan nuo ihan sen takia, koska auton mukana tuli vain yhdet 16" vanteet jotka pääsevät talvirenkaiden vanteiksi.

Renkaiden hinnassa ei taida enää tänä päivänä olla suurta hintaeroa verrattaessa 17 tai 16 tuumaisia. 18" hinta pomppaakin sitten noin 100 € / rengas. Kuluminen onkin taas sitten ihan eri asia.

Se on se ulkonäkö... 8)
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

pasijalmari kirjoitti:Hei!
Miksi laitatte julmia pyöriä autoihinne?
+ulkonäkö ehkä paranee
-rengasmelu kasvaa
-rengaskulut kasvavat
-autosta tulee uraherkkä
-soratieajettavuus häviää kokonaan
-minulle vaihtoauton mahdollisena ostajana aiheutuu pulmia, kun ois muuten hyvä auto, mutta varustettu 17" pyörillä, ei viittis heti alkaa pyöriä vaihtelemaan "uuteen" autoon
Onko jämäkämpi tuntuma urattomalla, sileällä asfaltilla kaiken tuon väärti, jos tuollasta tietä Suomesta yleensä löytää??
Terv. eräs ihmettelijä
Esimerkiksi tuommoinen 225/45/17 -kokoinen vanne/kumi yhdistelmä on ihan originaalina osassa SS:n malleista. Itse päivitin ko. kokoon myöhemmin ja ohessa kokemukset myös plussina ja miinuksina:

+++ ulkonäkö parani
++ ajettavuus parani (60% moottoritieajoa, 30% valtatieajoa, 10% kaup)
+ rengasmelu pieneni (kyllä tämä on totta, verrattuna 195/65:siin)
-- rengaskulut kasvoivat
-- polttoaineen kulutus kasvoi

Uraherkkyydessä en ole havainnut muutosta eli ei ole uraherkkä.
Soratiellä en ole ajanut lainkaan (missä niitä enää on :wink: )
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Vanteita SportSedaniin

Viesti Kirjoittaja Bob »

Miika79 kirjoitti:Minkäslaisia vanteita olette ss:ään laittanut? Itsellä olisi haaveena laittaa ens kesänä tuommoset kuin tossa tonnarissa.

http://www.bongaa.com/fi/tapahtumat/tun ... =&show=169

Soittelin jo autotekille kun kävin pari viikkoa sitten helsingissä ja tuollaiset pitäisi saada siihen alle.

Laittakaa kuvia omista autoista vanteet alla.

Nimimerkillä: Veronpalautuksia odotellessa :twisted:

Itse laitoin Alession F1:set, 17x7, ET 38.

Nuo F1:set on aikamoisen samannäköiset kuin nuo Saab orig. 5-spoke ALU45:set.
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Tuossa nuo alkup. Vector vanteet. Kuva taitaa olla sama kuin laitoin erääseen toiseen topicciin, laiska mikä laiska :wink:
alua

Btw. Sen verran tuosta kulumisesta että 225/45/17 Nokian nrzi renkaista lähti kesän aikana edestä 4 mm ja takaa 2 mm pintaa. Ajoa kertyi n. 15000 km.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

TKL kirjoitti:Tuossa nuo alkup. Vector vanteet. Kuva taitaa olla sama kuin laitoin erääseen toiseen topicciin, laiska mikä laiska :wink:
alua
Offtopic: on muuten äärimmäisen tyhmään paikkaan laitettu (lue: porattu) lohkolämppärin tökkeli :roll:
Omistaja kiittelee varmaan asentajaa..

EDIT: Ellei ole sitten sun kärry TKL?
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Aero04 kirjoitti: Offtopic: on muuten äärimmäisen tyhmään paikkaan laitettu (lue: porattu) lohkolämppärin tökkeli :roll:
Omistaja kiittelee varmaan asentajaa..

EDIT: Ellei ole sitten sun kärry TKL?
Jep, minun on. Tinkasin auton oston yhteydessä Olarin Länsi-Autosta lohkiksen samaan kauppaan ja asentaja oli päräyttänyt sen tuohon. 8O
Tökkeli ei olisi erottunut juuri laisinkaan jos sen olisi asentanut "normaalisti" pieneen päämaskin viereiseen aukkoon.
Autolla oli kaupantekohetkellä ajettu 31 tkm joten moiseen asiaan ei näköjään kannattanut laittaa paukkuja koska kyseessä ei ollut uusi auto.

Lisäksi talvialut löytyivät vasta viikon viiveellä kuormakontista paskaisina talven jäljiltä. Tuolloin elettiin syyskuuta.

Näihin & takuuasioiden kanssa tulleisiin hankaluuksiin kun lisätään ylimielinen myyjä niin olipas viimeinen kerta kun asioin ko. lafkassa :evil:
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

TKL kirjoitti:
Aero04 kirjoitti: Offtopic: on muuten äärimmäisen tyhmään paikkaan laitettu (lue: porattu) lohkolämppärin tökkeli :roll:
Omistaja kiittelee varmaan asentajaa..

EDIT: Ellei ole sitten sun kärry TKL?
Jep, minun on. Tinkasin auton oston yhteydessä Olarin Länsi-Autosta lohkiksen samaan kauppaan ja asentaja oli päräyttänyt sen tuohon. 8O
Tökkeli ei olisi erottunut juuri laisinkaan jos sen olisi asentanut "normaalisti" pieneen päämaskin viereiseen aukkoon.
Autolla oli kaupantekohetkellä ajettu 31 tkm joten moiseen asiaan ei näköjään kannattanut laittaa paukkuja koska kyseessä ei ollut uusi auto.

Lisäksi talvialut löytyivät vasta viikon viiveellä kuormakontista paskaisina talven jäljiltä. Tuolloin elettiin syyskuuta.

Näihin & takuuasioiden kanssa tulleisiin hankaluuksiin kun lisätään ylimielinen myyjä niin olipas viimeinen kerta kun asioin ko. lafkassa :evil:
Heh - mulla olisi tullut myös samaan paikkaa töpseli, mutta karjaisin viimehetkellä ennen reijän porausta asentajalle, että ette kai kuvittele tekevänne siihen kohtaan reikää ja niin asentaja joutui kumartumaan hieman - töpseli löysi paikkansa rekisterikilven alareunan tasolta ja on siellä enemmän tai vähemmän onnellisena möllöttänyt jo toista vuotta.

Laitettiinko sinulle samalla kertaa sisäpistorasia - jos laitettiin, niin onneksi olkoon - olen aika varma, että asennuksessa ei käytetty alkuperäistä läpivientiä vaan porattiin vänkärin jalkotilasta konehuoneeseen reikä juuri siitä kengänkärjen kohdalta. Itsellä ko. reikään ei sitten vaivauduttu edes laittamaan mitään läpivientikumia tms. joten päivä paistoi jalkotilaan konehuoneen puolelta. Tämä oli varmaankin kosto siitä, että joutui asentaja kumartumaan tuon ulkopistokkeen kiinnittämisessä - en ollut nimittäin enää tällöin vieressä vahtaamassa. Harmitti silloin tosi paljon, kun en ottanut niitä lämmittimen kamoja sieltä liikkeeltä mukaan ja asentanut itse - kun kuitenkin piti itse tehdä asennus kotona loppuun.

Mutta vahingosta viisastuu - on näköjään pakko olla vahtimassa vieressä ettei tule isompia mokia huollossa/korjaamolla.
Vastaa Viestiin