Vanteita SportSedaniin
Vanteita SportSedaniin
Minkäslaisia vanteita olette ss:ään laittanut? Itsellä olisi haaveena laittaa ens kesänä tuommoset kuin tossa tonnarissa.
http://www.bongaa.com/fi/tapahtumat/tun ... =&show=169
Soittelin jo autotekille kun kävin pari viikkoa sitten helsingissä ja tuollaiset pitäisi saada siihen alle.
Laittakaa kuvia omista autoista vanteet alla.
Nimimerkillä: Veronpalautuksia odotellessa
http://www.bongaa.com/fi/tapahtumat/tun ... =&show=169
Soittelin jo autotekille kun kävin pari viikkoa sitten helsingissä ja tuollaiset pitäisi saada siihen alle.
Laittakaa kuvia omista autoista vanteet alla.
Nimimerkillä: Veronpalautuksia odotellessa
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
ET oli 40. Tuossa linkki, mitkä pitäis sopia 2003 9-3 saabiin
http://www.tsw.com/new/app_guide_result ... &B1=Submit
http://www.tsw.com/new/app_guide_result ... &B1=Submit
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Hei!
Miksi laitatte julmia pyöriä autoihinne?
+ulkonäkö ehkä paranee
-rengasmelu kasvaa
-rengaskulut kasvavat
-autosta tulee uraherkkä
-soratieajettavuus häviää kokonaan
-minulle vaihtoauton mahdollisena ostajana aiheutuu pulmia, kun ois muuten hyvä auto, mutta varustettu 17" pyörillä, ei viittis heti alkaa pyöriä vaihtelemaan "uuteen" autoon
Onko jämäkämpi tuntuma urattomalla, sileällä asfaltilla kaiken tuon väärti, jos tuollasta tietä Suomesta yleensä löytää??
Terv. eräs ihmettelijä
Miksi laitatte julmia pyöriä autoihinne?
+ulkonäkö ehkä paranee
-rengasmelu kasvaa
-rengaskulut kasvavat
-autosta tulee uraherkkä
-soratieajettavuus häviää kokonaan
-minulle vaihtoauton mahdollisena ostajana aiheutuu pulmia, kun ois muuten hyvä auto, mutta varustettu 17" pyörillä, ei viittis heti alkaa pyöriä vaihtelemaan "uuteen" autoon
Onko jämäkämpi tuntuma urattomalla, sileällä asfaltilla kaiken tuon väärti, jos tuollasta tietä Suomesta yleensä löytää??
Terv. eräs ihmettelijä
Siksi
Enpä nyt ole ihan varma mitä "julmalla" tarkoitat. Puhut tuossa ainakin vanteen halkaisijasta joka ei kyllä minun fysiikkakäsityksen mukaan vaikuta yhtään uraherkkyyteen... renkaan leveys ainakin vaikuttaa. No joo, yleensä jos vanteen korkeus kasvaa niin sitä leveyttäkin sitten hieman kasvatetaan. Ulkonäkö ei ehkä parane vaan se paranee. Yleensä kaikista ulkonäköä parantavista toimenpiteistä joutuu valitettavasti maksamaan. Nämä asiathan ovat hyvin paljon auton katselijasta kiinni. Minun mielestä autosta tulee upea jos sinne laitetaan isot kiekot alle. SS:ssa kaikki alle 17" vanteet näyttää kottikärryn pyöriltä.Miksi laitatte julmia pyöriä autoihinne?
+ulkonäkö ehkä paranee
-rengasmelu kasvaa
-rengaskulut kasvavat
-autosta tulee uraherkkä
-soratieajettavuus häviää kokonaan
-minulle vaihtoauton mahdollisena ostajana aiheutuu pulmia, kun ois muuten hyvä auto, mutta varustettu 17" pyörillä, ei viittis heti alkaa pyöriä vaihtelemaan "uuteen" autoon
-Mscrnt-
Ja eikös vectorissa tullut mukana alunperin 17" vanteet. Itse laitan nuo ihan sen takia, koska auton mukana tuli vain yhdet 16" vanteet jotka pääsevät talvirenkaiden vanteiksi.
Renkaiden hinnassa ei taida enää tänä päivänä olla suurta hintaeroa verrattaessa 17 tai 16 tuumaisia. 18" hinta pomppaakin sitten noin 100 € / rengas. Kuluminen onkin taas sitten ihan eri asia.
Se on se ulkonäkö...
Renkaiden hinnassa ei taida enää tänä päivänä olla suurta hintaeroa verrattaessa 17 tai 16 tuumaisia. 18" hinta pomppaakin sitten noin 100 € / rengas. Kuluminen onkin taas sitten ihan eri asia.
Se on se ulkonäkö...
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Esimerkiksi tuommoinen 225/45/17 -kokoinen vanne/kumi yhdistelmä on ihan originaalina osassa SS:n malleista. Itse päivitin ko. kokoon myöhemmin ja ohessa kokemukset myös plussina ja miinuksina:pasijalmari kirjoitti:Hei!
Miksi laitatte julmia pyöriä autoihinne?
+ulkonäkö ehkä paranee
-rengasmelu kasvaa
-rengaskulut kasvavat
-autosta tulee uraherkkä
-soratieajettavuus häviää kokonaan
-minulle vaihtoauton mahdollisena ostajana aiheutuu pulmia, kun ois muuten hyvä auto, mutta varustettu 17" pyörillä, ei viittis heti alkaa pyöriä vaihtelemaan "uuteen" autoon
Onko jämäkämpi tuntuma urattomalla, sileällä asfaltilla kaiken tuon väärti, jos tuollasta tietä Suomesta yleensä löytää??
Terv. eräs ihmettelijä
+++ ulkonäkö parani
++ ajettavuus parani (60% moottoritieajoa, 30% valtatieajoa, 10% kaup)
+ rengasmelu pieneni (kyllä tämä on totta, verrattuna 195/65:siin)
-- rengaskulut kasvoivat
-- polttoaineen kulutus kasvoi
Uraherkkyydessä en ole havainnut muutosta eli ei ole uraherkkä.
Soratiellä en ole ajanut lainkaan (missä niitä enää on )
Re: Vanteita SportSedaniin
Miika79 kirjoitti:Minkäslaisia vanteita olette ss:ään laittanut? Itsellä olisi haaveena laittaa ens kesänä tuommoset kuin tossa tonnarissa.
http://www.bongaa.com/fi/tapahtumat/tun ... =&show=169
Soittelin jo autotekille kun kävin pari viikkoa sitten helsingissä ja tuollaiset pitäisi saada siihen alle.
Laittakaa kuvia omista autoista vanteet alla.
Nimimerkillä: Veronpalautuksia odotellessa
Itse laitoin Alession F1:set, 17x7, ET 38.
Nuo F1:set on aikamoisen samannäköiset kuin nuo Saab orig. 5-spoke ALU45:set.
Tuossa nuo alkup. Vector vanteet. Kuva taitaa olla sama kuin laitoin erääseen toiseen topicciin, laiska mikä laiska
alua
Btw. Sen verran tuosta kulumisesta että 225/45/17 Nokian nrzi renkaista lähti kesän aikana edestä 4 mm ja takaa 2 mm pintaa. Ajoa kertyi n. 15000 km.
alua
Btw. Sen verran tuosta kulumisesta että 225/45/17 Nokian nrzi renkaista lähti kesän aikana edestä 4 mm ja takaa 2 mm pintaa. Ajoa kertyi n. 15000 km.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Offtopic: on muuten äärimmäisen tyhmään paikkaan laitettu (lue: porattu) lohkolämppärin tökkeliTKL kirjoitti:Tuossa nuo alkup. Vector vanteet. Kuva taitaa olla sama kuin laitoin erääseen toiseen topicciin, laiska mikä laiska
alua
Omistaja kiittelee varmaan asentajaa..
EDIT: Ellei ole sitten sun kärry TKL?
Jep, minun on. Tinkasin auton oston yhteydessä Olarin Länsi-Autosta lohkiksen samaan kauppaan ja asentaja oli päräyttänyt sen tuohon.Aero04 kirjoitti: Offtopic: on muuten äärimmäisen tyhmään paikkaan laitettu (lue: porattu) lohkolämppärin tökkeli
Omistaja kiittelee varmaan asentajaa..
EDIT: Ellei ole sitten sun kärry TKL?
Tökkeli ei olisi erottunut juuri laisinkaan jos sen olisi asentanut "normaalisti" pieneen päämaskin viereiseen aukkoon.
Autolla oli kaupantekohetkellä ajettu 31 tkm joten moiseen asiaan ei näköjään kannattanut laittaa paukkuja koska kyseessä ei ollut uusi auto.
Lisäksi talvialut löytyivät vasta viikon viiveellä kuormakontista paskaisina talven jäljiltä. Tuolloin elettiin syyskuuta.
Näihin & takuuasioiden kanssa tulleisiin hankaluuksiin kun lisätään ylimielinen myyjä niin olipas viimeinen kerta kun asioin ko. lafkassa
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Heh - mulla olisi tullut myös samaan paikkaa töpseli, mutta karjaisin viimehetkellä ennen reijän porausta asentajalle, että ette kai kuvittele tekevänne siihen kohtaan reikää ja niin asentaja joutui kumartumaan hieman - töpseli löysi paikkansa rekisterikilven alareunan tasolta ja on siellä enemmän tai vähemmän onnellisena möllöttänyt jo toista vuotta.TKL kirjoitti:Jep, minun on. Tinkasin auton oston yhteydessä Olarin Länsi-Autosta lohkiksen samaan kauppaan ja asentaja oli päräyttänyt sen tuohon.Aero04 kirjoitti: Offtopic: on muuten äärimmäisen tyhmään paikkaan laitettu (lue: porattu) lohkolämppärin tökkeli
Omistaja kiittelee varmaan asentajaa..
EDIT: Ellei ole sitten sun kärry TKL?
Tökkeli ei olisi erottunut juuri laisinkaan jos sen olisi asentanut "normaalisti" pieneen päämaskin viereiseen aukkoon.
Autolla oli kaupantekohetkellä ajettu 31 tkm joten moiseen asiaan ei näköjään kannattanut laittaa paukkuja koska kyseessä ei ollut uusi auto.
Lisäksi talvialut löytyivät vasta viikon viiveellä kuormakontista paskaisina talven jäljiltä. Tuolloin elettiin syyskuuta.
Näihin & takuuasioiden kanssa tulleisiin hankaluuksiin kun lisätään ylimielinen myyjä niin olipas viimeinen kerta kun asioin ko. lafkassa
Laitettiinko sinulle samalla kertaa sisäpistorasia - jos laitettiin, niin onneksi olkoon - olen aika varma, että asennuksessa ei käytetty alkuperäistä läpivientiä vaan porattiin vänkärin jalkotilasta konehuoneeseen reikä juuri siitä kengänkärjen kohdalta. Itsellä ko. reikään ei sitten vaivauduttu edes laittamaan mitään läpivientikumia tms. joten päivä paistoi jalkotilaan konehuoneen puolelta. Tämä oli varmaankin kosto siitä, että joutui asentaja kumartumaan tuon ulkopistokkeen kiinnittämisessä - en ollut nimittäin enää tällöin vieressä vahtaamassa. Harmitti silloin tosi paljon, kun en ottanut niitä lämmittimen kamoja sieltä liikkeeltä mukaan ja asentanut itse - kun kuitenkin piti itse tehdä asennus kotona loppuun.
Mutta vahingosta viisastuu - on näköjään pakko olla vahtimassa vieressä ettei tule isompia mokia huollossa/korjaamolla.