Apua Sport Sedanin ostoon

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Satu Lappi
"Kaasari"

Apua Sport Sedanin ostoon

Viesti Kirjoittaja Satu Lappi »

Tervehdys kaikille.
Haussa parhaillaan 2003-ikäinen melko vähän ajettu ( max.70tkm ) Sport Sedan. 1,8t:tä sillä BSR:ää oli tarkoitus käyttää tehokeinona. Mitäs seikkoja kannattaa yrittää välttää ja mitäs varusteita olisi syytä olla. Vihjeitä ja vinkkejä otetaan vastaan, koeajosta jäi nimittäin melkoinen autokuume päälle. Max 27 KEur on ollut katto - joten ihan kaikkea siihen ei voi vaatia..

ps. Älkää pelästykö typerää nimimerkkiä, se kun tuli aikanaan otettua jossain vahingossa niin on jäänyt päälle... :roll:
agios
"Aero"

Viesti Kirjoittaja agios »

Jos löytäisit sellaisen jossa tuo musa puoli on kumminkin 7 kaiuttimella.
2003 mallissa oli vielä lastentautina etupään kolina. Katso että sinne on laitettu joustintukien kumit. 2004 mallissa ne on jo tehtaalta valmiina. Juuri meni minulta punainen 41 th ajettu vaihtoon. Ostin uuden samanlaisen. Ihan hyviä pelejä. Se musa puoli kyllä kuuluukin pakettiin jossa on nahkarattia ja autom.ilmastointi.
Satu Lappi
"Kaasari"

Nojuu, Hämeenlinnan Länsiautolla onkin hopeinen jossa melko sopuisasti löytyisi sitä ja tätä kohtuuhintaan. Oli tarkoitus mennä tänään koeajolle, mutta pyhäpäivä prkl. Ja onhan tässä ihan hyvä kankkunenkin päällä..

Kiitos jeesistä, kuunnellaanpas etupäätä sitten koeajolla sillä korvalla!
opardi
"Kaasari"

Osta pois!

Viesti Kirjoittaja opardi »

Täällä olisi myynnissä 2004 vm. (ensirek. 29.10.2003) 1,8t Linear, valmiiksi BSR Stage 1 piristetty, 67000 rullattu yksilö. En ole vielä ehtinyt laittaa myyntiin.
Lisukkeena on vakionop. säädin, kahdet alut + renkaat (17" ja 15").

P.S. Sorry, kiireessä en nyt ehtinyt tutkia miten onnistuu privaattiviestin lähettäminen...
Satu Lappi
"Kaasari"

Re: Osta pois!

opardi kirjoitti:Täällä olisi myynnissä 2004 vm. (ensirek. 29.10.2003) 1,8t Linear, valmiiksi BSR Stage 1 piristetty, 67000 rullattu yksilö. En ole vielä ehtinyt laittaa myyntiin.
Lisukkeena on vakionop. säädin, kahdet alut + renkaat (17" ja 15").

P.S. Sorry, kiireessä en nyt ehtinyt tutkia miten onnistuu privaattiviestin lähettäminen...
Muuten jees mutta yksityishenkilöt harvemmin ottaa nykyisen vaihdossa.
Ja ollaan kuitenkin hintaluokassa jossa myyjän takuutkin jonkun verran kiinnostaa. Laita kuitenkin infoa jos puoli vuotta vanha C4:nen kiinnostaa. Ei muuta vikaa kun että 1,6nen ei oikein kulje. Sitä edellinen oli kun 406 3.0 V6 niin ehti tottua siihen että on kulkupuoli kunnossa. Siitä tämä Saabikuume siis muutenkin. Melko viisaalla sijoituksella kohtuullinen kulkupuoli.
julle05
"Turbo"
Viesti:

Re: Apua Sport Sedanin ostoon

Viesti Kirjoittaja julle05 »

Satu Lappi kirjoitti:Tervehdys kaikille.
Haussa parhaillaan 2003-ikäinen melko vähän ajettu ( max.70tkm ) Sport Sedan. 1,8t:tä sillä BSR:ää oli tarkoitus käyttää tehokeinona. Mitäs seikkoja kannattaa yrittää välttää ja mitäs varusteita olisi syytä olla. Vihjeitä ja vinkkejä otetaan vastaan, koeajosta jäi nimittäin melkoinen autokuume päälle. Max 27 KEur on ollut katto - joten ihan kaikkea siihen ei voi vaatia..

ps. Älkää pelästykö typerää nimimerkkiä, se kun tuli aikanaan otettua jossain vahingossa niin on jäänyt päälle... :roll:
muista katsoa että kaikki listat on pysyny paikallaa ja että ei etu lokarit ole lähteny kaarentaitoksesta ruostumaan(kivet hakkaa, itse olen suojannut ne kivenisku teipillä, kun huomasin ongelman)!!! kaikkien kaijuttimien täytyy myös soida hyvin! taka iskareita on vaihdettu paljon takuuseen! myös ohjaustehostin on joissain saabeissa sylkenyt talvella öljyjä pihalle ja niitä on vaihdettu paljon!!! varmista ettei tehostin päästä mitään"ylimääräisiä"ääniä....

itselläni on tasan vuoden vanha ss ja olen erittäin tyytyväinen... itselläni ei noita vikoja ole ollut ja aion seuraavaksi autoksikin ostaa ssän! on mulla tietty kuskin puolen B-pilarin(tai miksikäs sitä listaa nyt kutsutaan, mikä kulkee siinä ovien tiivisteiden yläpuolella...)musta muovi lista vaihdettu jo kahteen kertaan kun se aina katkeaa!!!!! olen saabin liikkeellä töissä, joten on aika tarkkaa tietoa :D

ps. itse olen vielä tarkempi, miltä vaikuttaa-oikea korjaamon riesa-....
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

julle05 kirjoitti:

muista katsoa että kaikki listat on pysyny paikallaa ja että ei etu lokarit ole lähteny kaarentaitoksesta ruostumaan(kivet hakkaa, itse olen suojannut ne kivenisku teipillä, kun huomasin ongelman)!!! kaikkien kaijuttimien täytyy myös soida hyvin! taka iskareita on vaihdettu paljon takuuseen! myös ohjaustehostin on joissain saabeissa sylkenyt talvella öljyjä pihalle ja niitä on vaihdettu paljon!!! varmista ettei tehostin päästä mitään"ylimääräisiä"ääniä....

itselläni on tasan vuoden vanha ss ja olen erittäin tyytyväinen... itselläni ei noita vikoja ole ollut ja aion seuraavaksi autoksikin ostaa ssän! on mulla tietty kuskin puolen B-pilarin(tai miksikäs sitä listaa nyt kutsutaan, mikä kulkee siinä ovien tiivisteiden yläpuolella...)musta muovi lista vaihdettu jo kahteen kertaan kun se aina katkeaa!!!!! olen saabin liikkeellä töissä, joten on aika tarkkaa tietoa :D

Itse olen ajanut SS:llä n. 50000 km - ylläluetelluihin vikoihin en ole tuota ohjaustehostinta ja iskareita lukuunottamatta törmännyt missään.

Tuon ohjaustehostimen pumpun hajoaminen on helposti todennettavissa tarkistamalla onko tehostimen öljyä vuotanut tai vuotaako sitä yli tehostajan öljysäiliön korkista. Jos vuotaa niin pumpun ja siihen integroidun säiliön vaihto on edessä - sinällään vika johtuu pumpun akselin stefan hajoamisesta, jolloin moottoriöljyä pääsee tunkeutumaan tehostajan öljyn sekaan. Toistaiseksi tuota stefaa ei käsittäkseni ole vielä erikseen varaosana saatavissa.

Mitä kaarentaitosta tarkoitat kun mainitsit tuosta etulokarien ruostumisesta?

Tuo B-pilarin "listajutska" myös kiinnostaa - itsellä on ainakin kaikki listat ehjiä ja paikoillaan - enkä ole muiltakaan foorumeilta vastaavista kuullut - kuva varmaan valaisisi asiaa?
julle05
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

Bob kirjoitti:
julle05 kirjoitti:

Itse olen ajanut SS:llä n. 50000 km - ylläluetelluihin vikoihin en ole tuota ohjaustehostinta ja iskareita lukuunottamatta törmännyt missään.

Tuon ohjaustehostimen pumpun hajoaminen on helposti todennettavissa tarkistamalla onko tehostimen öljyä vuotanut tai vuotaako sitä yli tehostajan öljysäiliön korkista. Jos vuotaa niin pumpun ja siihen integroidun säiliön vaihto on edessä - sinällään vika johtuu pumpun akselin stefan hajoamisesta, jolloin moottoriöljyä pääsee tunkeutumaan tehostajan öljyn sekaan. Toistaiseksi tuota stefaa ei käsittäkseni ole vielä erikseen varaosana saatavissa.

Tuo B-pilarin "listajutska" myös kiinnostaa - itsellä on ainakin kaikki listat ehjiä ja paikoillaan - enkä ole muiltakaan foorumeilta vastaavista kuullut - kuva varmaan valaisisi asiaa?

sitä pientä kaistaletta mikä taittuu loka kaaren sisäpuolelle.... en oikein paremmin osaa selostaa ja kuvaa ei satu nyt olemaa. siihen tuntuu kivet hakkaavan aika pahasti, joten olen laittanu siihen kivenisku teippiä pienet näkymättömät siivut :wink: jos kivet on hakannu ruostumiseen asti kaaret, niin takuu korjaa!

b-pilarin lista ei suinkaa katkea kaikissa autoissa, sanoivat korjaamolla että joissain autoissa ne vaan katkeaa siitä takaoven yläpuolelta missä on se"vekki". sen listan tarkotus on ottaa tiiviste"kiini"ettei se hankaa maalia rikki...

onko sulla mitä kaikkea menny takuusee???
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

julle05 kirjoitti:
Bob kirjoitti:
julle05 kirjoitti: muista katsoa että kaikki listat on pysyny paikallaa ja että ei etu lokarit ole lähteny kaarentaitoksesta ruostumaan(kivet hakkaa, itse olen suojannut ne kivenisku teipillä, kun huomasin ongelman)!!! kaikkien kaijuttimien täytyy myös soida hyvin! taka iskareita on vaihdettu paljon takuuseen! myös ohjaustehostin on joissain saabeissa sylkenyt talvella öljyjä pihalle ja niitä on vaihdettu paljon!!! varmista ettei tehostin päästä mitään"ylimääräisiä"ääniä....

sitä pientä kaistaletta mikä taittuu loka kaaren sisäpuolelle.... en oikein paremmin osaa selostaa ja kuvaa ei satu nyt olemaa. siihen tuntuu kivet hakkaavan aika pahasti, joten olen laittanu siihen kivenisku teippiä pienet näkymättömät siivut :wink: jos kivet on hakannu ruostumiseen asti kaaret, niin takuu korjaa!

b-pilarin lista ei suinkaa katkea kaikissa autoissa, sanoivat korjaamolla että joissain autoissa ne vaan katkeaa siitä takaoven yläpuolelta missä on se"vekki". sen listan tarkotus on ottaa tiiviste"kiini"ettei se hankaa maalia rikki...

onko sulla mitä kaikkea menny takuusee???
Jees - nyt ymmärtää meikäläinen - joo ei oo tuossa kaistaleessa kiveniskemiä, mutta maali on kyllä hankautunut parista paikkaa, kun sitä sisälokaria ei oltu asennettu kuskinpuolella kunnolla paikoilleen, vaan se tuli takaosasta sen peltireunuksen päälle. Tuon olen korjannut laitamalla lokarin kunnolla paikoilleen ja hieman paikkamaalia pellin päälle - sinällään pelti ei ollut ruosteessa vielä - nähtävästi se on kuitenkin galvanoitu tms.
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

Tämäkin aihe olisi luettavampi jos tuossa lainaamisessa käytettäisiin järkeä :roll:

Ei sitä edellisen kirjoittajan tekstia tarvitse kokonaisuudessaan lainata...
BMW 320dA Coupe LCI
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

AC kirjoitti:Tämäkin luettavampi tuossa käytettäisiin järkeä :roll:

Ei edellisen tarvitse lainata...

Ymmärrän :lol: .
Revs
"Koeajolla"

Viesti Kirjoittaja Revs »

Olen harkitsemassa Saab 9-3 sportsedan turbo edition 2.0 vm -04 hankkimista. Viitsittekö pistää joitain asioita joihin tässä hankinnassa kannattaisi kiinnittää huomiota. Kilometrejä on parikymmentätuhatta mittarissa.
kimmop
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Revs kirjoitti:Olen harkitsemassa Saab 9-3 sportsedan turbo edition 2.0 vm -04 hankkimista. Viitsittekö pistää joitain asioita joihin tässä hankinnassa kannattaisi kiinnittää huomiota. Kilometrejä on parikymmentätuhatta mittarissa.
Hakutoimintoa voisi käytellä...

No, tuossa on takuu voimassa, joten pidät huolta että näin pakkasella ei etu- eikä takaiskarit kolise (ideaalitapaus olisi jos voisit ajaa autoa niin että se seisoo kylmässä ulkona muutaman tunnin, koska nuo kolisevat ilmeisesti parhaiten kylmänä), ohjauksessa ei ole klappia yhtään (ei paikallaan seisten eikä vauhdissakaan), ovenkahvat eivät ole harmaat vaan mustat, peilien juuret eivät kupli ruosteesta eivätkä pyöränpultitkaan ole ruosteiset.

Nuo kun ovat kunnossa/korjataan myyjän piikkiin kirjallisella sopparilla niin aika turvallinen ostos.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
pasijalmari
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

ei kai nuo ovekahvat ja pultit oo nii hirvee tärkei kuiteskaa, vaikk niist ain valitellaa??
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
kimmop
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja kimmop »

pasijalmari kirjoitti:ei kai nuo ovekahvat ja pultit oo nii hirvee tärkei kuiteskaa, vaikk niist ain valitellaa??
No eipä juuri, mutta vituttaa ne silti jos (esim. mulla) mustassa autossa on harmaat kahvat ja vieressä olevassa 80-luvun Nissanissa on samanlaiset kuin uudet.

Kosmeettisia vaurioitahan ne mutta kun ne menee takuuseen niin miksipä niitä ei vaatisi vaihdettavaksi.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Vastaa Viestiin