ss- uudet etu kajarit

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

ss- uudet etu kajarit

Viesti Kirjoittaja julle05 »

onko kellään kokemusta, että minkä merkkiset 6,5" laadukkaat kajarit menisivät ssn etu oviin vakio paikalle?? olen vaihtanut ne jo kertaalleen, mutta tein sellasen virityksen ovipanelointiin ja kiinnitin ne siihen. se vaan ei ole hyvä systeemi, koska vaikka mitä tekee niin verhoilu"rämisee"... siis pitäis saada laadukkaat kaijuttimet etuoviin vakio paikalle!!! onko tietoa mitkä käy?????

ps. orkkikset on ihan p.........tä! vahvistin riittää...
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Re: ss- uudet etu kajarit

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

julle05 kirjoitti:onko kellään kokemusta, että minkä merkkiset 6,5" laadukkaat kajarit menisivät ssn etu oviin vakio paikalle?? olen vaihtanut ne jo kertaalleen, mutta tein sellasen virityksen ovipanelointiin ja kiinnitin ne siihen. se vaan ei ole hyvä systeemi, koska vaikka mitä tekee niin verhoilu"rämisee"... siis pitäis saada laadukkaat kaijuttimet etuoviin vakio paikalle!!! onko tietoa mitkä käy?????

ps. orkkikset on ihan p.........tä! vahvistin riittää...
Tarkista ettei sulla ole sama "vika" kun mulla oli, eli oviverhoilua ei oltu leikattu pois kajariritilän takaa, ja se aiheutti helvetinmoista räminää, ja tietenkin Bassot oli persiistä kun paine ei päässyt purkautumaan ohjaamoon. Leikkasin itse mattoveitsellä pois ritilän sisäpuolella olevan "nahan", irotettuani ensin ovipaneelin. Äänet parani aivan eri svääreihin.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Joo, ja oviverhoilun eristys auttaa myöskin asiaa. Mulla tehtiin ovikaiuttimien vaihto kerran ja oviverhoiluun laitettiin eristysainetta koko oviverhoilun alueelle. Molemmat hommat tehtiin takuutyönä.

Nyt ovikaiuttimet eivät pahemmin särise ja pärise. Ainoa huono homma on se, että nyt osa kuljettajan oven ovikaiuttimesta tulevasta paineesta yrittää purkautua ikkunanavaajakytkinten kautta ja siksi kuskin ovessa oleva "ikkunanavaajakytkinkeskus" särisee välillä epämiellyttävästi. Kai sen ja oviverhoilun väliinkin pitäisi laittaa jotain eristettä jossain vaiheessa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Re: ss- uudet etu kajarit

Viesti Kirjoittaja julle05 »

Saabanan kirjoitti:
julle05 kirjoitti:onko kellään kokemusta, että minkä merkkiset 6,5" laadukkaat kajarit menisivät ssn etu oviin vakio paikalle?? olen vaihtanut ne jo kertaalleen, mutta tein sellasen virityksen ovipanelointiin ja kiinnitin ne siihen. se vaan ei ole hyvä systeemi, koska vaikka mitä tekee niin verhoilu"rämisee"... siis pitäis saada laadukkaat kaijuttimet etuoviin vakio paikalle!!! onko tietoa mitkä käy?????

ps. orkkikset on ihan p.........tä! vahvistin riittää...
Tarkista ettei sulla ole sama "vika" kun mulla oli, eli oviverhoilua ei oltu leikattu pois kajariritilän takaa, ja se aiheutti helvetinmoista räminää, ja tietenkin Bassot oli persiistä kun paine ei päässyt purkautumaan ohjaamoon. Leikkasin itse mattoveitsellä pois ritilän sisäpuolella olevan "nahan", irotettuani ensin ovipaneelin. Äänet parani aivan eri svääreihin.


juu.. tiedän nuo kaikki jo, kiitos vaan :wink: mutta haluaisin tietää onko kukaan löytänyt uusia kaijuttimia jotka kävisivät vakio paikalle???? olen jo kerran vaihtanut paremmat, mutta olen ruuannut ne oviverhoiluun kaiutin ritilän taa kiini(pysyy ihan hyvin ja kuuluu...), mutta olis kiva pidempää käyttöä varten saada uudet vakio paikoille(jos vaikka tulee jotain takuu korjauksia yms...

kuuluuko vakiot teillä hyvin? kun olen vähän ollut sitä mieltä että ne alkaa särkeä pahasti kun laittaa kovemmalle... autossani on es2 7/150... itse olen taakse laittanu vahvistimen ja 4 kajaria ja subbarin :D
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

julle05 kirjoitti:onko kellään kokemusta, että minkä merkkiset 6,5" laadukkaat kajarit menisivät ssn etu oviin vakio paikalle??
Kattelin tuolta saabcentral.com:ista että siellä ovat värkänneet oviin Image Dynamics CX62:sia. Nuo mahtuu vissiin juuri ja juuri paikalleen ilman muutoksia. Ainoa ongelma, että ei löydy maahantuojaa tuolle merkille, joten ne pitäisi tilata jenkeistä.

Noissa ovikaiuttimissa kannattaa huomioida se, että alkuperäiset on 2 ohmiset. Neliohmisten kanssa saattaa tulla vahvistintehon kanssa ongelmia.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

Miika79 kirjoitti:
julle05 kirjoitti:onko kellään kokemusta, että minkä merkkiset 6,5" laadukkaat kajarit menisivät ssn etu oviin vakio paikalle??
Kattelin tuolta saabcentral.com:ista että siellä ovat värkänneet oviin Image Dynamics CX62:sia. Nuo mahtuu vissiin juuri ja juuri paikalleen ilman muutoksia. Ainoa ongelma, että ei löydy maahantuojaa tuolle merkille, joten ne pitäisi tilata jenkeistä.

Noissa ovikaiuttimissa kannattaa huomioida se, että alkuperäiset on 2 ohmiset. Neliohmisten kanssa saattaa tulla vahvistintehon kanssa ongelmia.
kiitti!

ostin jo kaiuttimet ja laitoin paikalleen. malli oli caliber competition 6,5" mid basso, vähän täyty koteloa leikata mihin se tulee, mutta hyvin mahtu ja soi paljon paremmin kun alkuperäset vaikka onkin 4ohmia!

eikä säre vaik kuin kovaa"luukuttaa" :lol: nyt on kaikki kaiuttimet vaihdettu paitsi keski kaiutin kojelaudassa, kun en tiedä miten se irtoaa... autossa on nyt 16kaiutinta.... hyvin potkii.
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

julle05 kirjoitti:
Miika79 kirjoitti:
julle05 kirjoitti:onko kellään kokemusta, että minkä merkkiset 6,5" laadukkaat kajarit menisivät ssn etu oviin vakio paikalle??
Kattelin tuolta saabcentral.com:ista että siellä ovat värkänneet oviin Image Dynamics CX62:sia. Nuo mahtuu vissiin juuri ja juuri paikalleen ilman muutoksia. Ainoa ongelma, että ei löydy maahantuojaa tuolle merkille, joten ne pitäisi tilata jenkeistä.

Noissa ovikaiuttimissa kannattaa huomioida se, että alkuperäiset on 2 ohmiset. Neliohmisten kanssa saattaa tulla vahvistintehon kanssa ongelmia.
kiitti!

ostin jo kaiuttimet ja laitoin paikalleen. malli oli caliber competition 6,5" mid basso, vähän täyty koteloa leikata mihin se tulee, mutta hyvin mahtu ja soi paljon paremmin kun alkuperäset vaikka onkin 4ohmia!

eikä säre vaik kuin kovaa"luukuttaa" :lol: nyt on kaikki kaiuttimet vaihdettu paitsi keski kaiutin kojelaudassa, kun en tiedä miten se irtoaa... autossa on nyt 16kaiutinta.... hyvin potkii.
Jos haluaa parantaa tilantunnetta ja ottaa keskikajarin pois toiminnasta, menettää samalla vilkun naksunnan.. Kokemusta on.. :idea:
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

Aero04 kirjoitti: Jos haluaa parantaa tilantunnetta ja ottaa keskikajarin pois toiminnasta, menettää samalla vilkun naksunnan.. Kokemusta on.. :idea:
Häh, mulla 7 (tai siis oikeastaan 6) kaiuttimen systeemi ILMAN keskikaiutinta. Kyllä vilkku jostain kuuluu aivan selvästi :roll:
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

SportySedan kirjoitti:
Aero04 kirjoitti: Jos haluaa parantaa tilantunnetta ja ottaa keskikajarin pois toiminnasta, menettää samalla vilkun naksunnan.. Kokemusta on.. :idea:
Häh, mulla 7 (tai siis oikeastaan 6) kaiuttimen systeemi ILMAN keskikaiutinta. Kyllä vilkku jostain kuuluu aivan selvästi :roll:
miten sen voi vaihtaa???? onko helppoa....?
mek
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 12:58

Viesti Kirjoittaja mek »

Kokeilkaapas MTX Thunder 3000 sarjan kaiuttimia, hieno ääni ja tosi matala asennussyvyys. Olivat ainoat 6 ½" kaiuttimet, jotka sopivat Octavian oviin alkuperäisille paikoille ilman että mitään piti muuttaa.

2-tiekaiuttimissa on oma, pienikokoinen jakosuodin ja diskanteille on pienet kotelot, joten ne voi asentaa tarralla pinta-asennuksena.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

mek kirjoitti:Octavian
:?: :?: :?: Mitä tällä "neljällä pyörällä ja lootalla" on tekemistä Saabin kanssa? :wink:

Jos joku ei tajunnut tuota ylläolevaa lainausmerkeissä olevaa juttua, niin 70-80 -luvulla oli seuraava sanonta:

"Osta Skooda, neljä pyörää ja loota" :wink:

Ei vaan, kyllä nuo Skodat ovat nykyisin ihan hyviä autoja...
Sekunnin murto-osan kävi mielessä, että olisin ottanut työsuhdeautoksi Octavia RS:n. No onneksi otin kuitenkin loppuen lopuksi Saabin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

mek kirjoitti:Octavian
Octavia??? Tämä ei liittyne mitenkään Saabiin?

Liittyykö tuo jotenkin uusiin Audeihin -> Audi Octavia?? :idea:
mek
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 12:58

Viesti Kirjoittaja mek »

Octavialla ei olet tässä mitään muuta tekemistä kuin se, että se oli esimerkkinä autosta johon on vaikea löytää vakiopaikoille sopivia kaiuttimia. MTX:t olivat silloin 6 vuotta sitten löytämistäni laatukaiuttimista ainoat, jotka sopivat Octaviaan.

Asennussyvyys on MTX:llä todella matala, esim. 6½":lla vain 49 mm. En tiedä mitään muuta kaiutinmerkkiä, joissa olisi yhtä matala asennussyvyys. Jos siis mikään muu ei 93 SS:n etuovien vakiopaikoille sovi, niin MTX:stä voi löytyä ratkaisu.
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

mek kirjoitti:Octavialla ei olet tässä mitään muuta tekemistä kuin se, että se oli esimerkkinä autosta johon on vaikea löytää vakiopaikoille sopivia kaiuttimia. MTX:t olivat silloin 6 vuotta sitten löytämistäni laatukaiuttimista ainoat, jotka sopivat Octaviaan.

Asennussyvyys on MTX:llä todella matala, esim. 6½":lla vain 49 mm. En tiedä mitään muuta kaiutinmerkkiä, joissa olisi yhtä matala asennussyvyys. Jos siis mikään muu ei 93 SS:n etuovien vakiopaikoille sovi, niin MTX:stä voi löytyä ratkaisu.
saabin ovi kaiuttimien asennus syvyys on 61mm.
Eros
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Tammi 05, 2007 21:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Eros »

Lähteeks noi etuovien ritilät ihan vaan repimällä irti vai onks niis jotain tiettyjä kohtia kehällä mistä kannattaa ekana yrittää.

Sitkeessä tuntuu olevan.

:?
Vastaa Viestiin