93 ss kierrokset

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

93 ss kierrokset

Viesti Kirjoittaja agios »

Onko kukaan huomannut että 2003 mallissa on ajossa hieman alemmat kierrokset kuin 2005. Itsellä oli -03 malli ja sillä kun ajoi motorilla 120hniin kierrokset oli 2200rpm. Nyt kun on 2005 malli niin samalla vauhdilla on kierroksia 2400rpm. Hyvä niin kun liikkeelle lähtökin on paljon jouhevampaa kuin edellisellä. Oliskohan vähän päivitetty kun valituksia em. aiheesta on jonkun verran tullut.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: 93 ss kierrokset

Viesti Kirjoittaja Bob »

agios kirjoitti:Onko kukaan huomannut että 2003 mallissa on ajossa hieman alemmat kierrokset kuin 2005. Itsellä oli -03 malli ja sillä kun ajoi motorilla 120hniin kierrokset oli 2200rpm. Nyt kun on 2005 malli niin samalla vauhdilla on kierroksia 2400rpm. Hyvä niin kun liikkeelle lähtökin on paljon jouhevampaa kuin edellisellä. Oliskohan vähän päivitetty kun valituksia em. aiheesta on jonkun verran tullut.
Olen siinä käsityksessä, että nuo liikkeellelähtö ongelmat (heikko vääntö alakierroksilla) korjattiin moottorinohjaussoftaan jo 2003 aikana toimitettuihin autoihin. Nuo esim. autolehtien testaamat autot silloin kun SS tuli markkinoille olivat 2002 puolella tehtyjä.

En ole tästä varma, mutta välityksiähän on voitu 2005/2006 malleihin pidentää, koska ainakin ilmoitettuja virallisia kulutuslukemia on hieman kaunisteltu.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 93 ss kierrokset

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

agios kirjoitti:Onko kukaan huomannut että 2003 mallissa on ajossa hieman alemmat kierrokset kuin 2005. Itsellä oli -03 malli ja sillä kun ajoi motorilla 120hniin kierrokset oli 2200rpm. Nyt kun on 2005 malli niin samalla vauhdilla on kierroksia 2400rpm. Hyvä niin kun liikkeelle lähtökin on paljon jouhevampaa kuin edellisellä. Oliskohan vähän päivitetty kun valituksia em. aiheesta on jonkun verran tullut.
Onko kyseessä saman mallin (1.8i, 1.8t, 1,9TiD, 2.0t tai 2.0T) autot? Esimerkiksi 1.8i:n vaihdelaatikon välitykset ovat paljon tiheämmät kuin muissa malleissa. Kun ajaa motaria 120 km/h vitosvaihde päällä, kierrokset ovat jo 3500 rpm. 140 km/h:n nopeudessa ne ovat jo 4000 rpm :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Auto oli ja on sama 1.8 t. Kyllä parani liikkeelle lähtö huomattavasti. Jollakin tavalla myös jouhevammalta tuntuu ajo.Tai voihan se olla kuvitteluakin.
Mscrnt
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:15

Vääntö

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

Omassa 2.0t:ssä (käyttöönotettu 2002) puuttuu puhti 2-vaihteelta alhaisilla kierroksilla. Mitään muuta moitetta en keksi. Tuntuu että pitäisi kyllä jouhevammin koneen vääntää tuolla alueella.
-Mscrnt-
Vastaa Viestiin