Kuljettajan turvavyön heikko palautus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kuljettajan turvavyön heikko palautus
Oletteko törmänneet sellaiseen juttuun, että kun nousette pois autosta, niin kuljettajan turvavyö kelaa itsensä takaisin rullaan (=palauttaa) todella hitaasti ja joskus turvavyö on jopa vaarassa jäädä oven väliin, jos ei tsekkaa tilannetta ennen kuin lyö oven kiinni? Valitin tästä asiasta Variston Länsiautossa 30000 km:n huollossa, mutta sanoivat mulle, että kyllä se turvavyön palautus toimii ihan normaalisti. Pelkääjän paikalla ei ole samaa ongelmaa. Täytyisi varmaan hoitaa tuokin asia kuntoon ennen kuin auton takuu loppuu (ensi vuoden lokakuussa).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Kuljettajan turvavyön heikko palautus
Sama homma mullakin ja samat kommentit valitukseen saanut...Turbo Sensonic kirjoitti:Oletteko törmänneet sellaiseen juttuun, että kun nousette pois autosta, niin kuljettajan turvavyö kelaa itsensä takaisin rullaan (=palauttaa) todella hitaasti ja joskus turvavyö on jopa vaarassa jäädä oven väliin, jos ei tsekkaa tilannetta ennen kuin lyö oven kiinni? Valitin tästä asiasta Variston Länsiautossa 30000 km:n huollossa, mutta sanoivat mulle, että kyllä se turvavyön palautus toimii ihan normaalisti. Pelkääjän paikalla ei ole samaa ongelmaa. Täytyisi varmaan hoitaa tuokin asia kuntoon ennen kuin auton takuu loppuu (ensi vuoden lokakuussa).
Pari kertaa on vyö jäänyt väliin - pitäisi varmaakin lähteä ulos autosta hidastettuna - vähän niinkuin nykyään on tapana ameriikkalaisissa tv-ohjelmissa - hidastettua kävelyä poispäin...
Oli oli, mutta esimerkiksi tuo meikäläisen pirssi oli jo kuulemma uudempaa sarjaa eli siinä ei pitänyt tuota kelautumisongelmaa olla, mutta tosiasiassa kelautuminen on aika heikkoa/hidasta - varsinkin kuljettajan puolella.Vector kirjoitti:Eikös näistä turvavöistä ollut joku takaisinkutsukampanja? Ei tosin varmaan sama ongelma, mutta muistelisin, että vikana oli, että vyö ei kelautunut kunnolla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ihan sama juttu mulla. Muistaako kukaan tuota takaisinkutsukampanjaa ja onko siitä kenelläkään jäljellä (takaisinkutsukirje tms.) mitään infoa?Bob kirjoitti:Oli oli, mutta esimerkiksi tuo meikäläisen pirssi oli jo kuulemma uudempaa sarjaa eli siinä ei pitänyt tuota kelautumisongelmaa olla, mutta tosiasiassa kelautuminen on aika heikkoa/hidasta - varsinkin kuljettajan puolella.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tosta AKEn dokumentistahan se selviääTurbo Sensonic kirjoitti:Muistaako kukaan tuota takaisinkutsukampanjaa ja onko siitä kenelläkään jäljellä (takaisinkutsukirje tms.) mitään infoa?
http://www.ake.fi/pdf/recallM1.pdf
Näyttäisi osuvan alustanumeroille 31000001-41015059.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitos! Täytyypä ilmeisesti mennä uudelleen Länsiautoon puimaan asiaa. Onhan se kumma, jos ei asiakkaan vaatimuksesta vaihdeta ainakin kuskin turvavyötäkoistha kirjoitti:Tosta AKEn dokumentistahan se selviää
http://www.ake.fi/pdf/recallM1.pdf
Näyttäisi osuvan alustanumeroille 31000001-41015059.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Sattuukos autosi sitten noiden parametrien sisään ? Jos sattuu, niin olet vahvoilla. AKE seuraa nimittäin sille ilmoitettujen kampanjoiden toteutumista.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Taisi olla tuo takaisinkutsu vuosimallien 2003-2004 Sport Sedaneille. Ja kuten tuosta alhaalta voi lukea, auton vuosimalli on 2005, joten eipä taida kuulua takaisinkutsun piiriin. Mutta voihan sitä silti käydä purnaamassa tuosta asiasta uudemman kerran.koistha kirjoitti:Sattuukos autosi sitten noiden parametrien sisään ? Jos sattuu, niin olet vahvoilla. AKE seuraa nimittäin sille ilmoitettujen kampanjoiden toteutumista.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Katso uudestaan sitä vyötä, jos se olisi vaikka ruvennut "rispaantumaan"Turbo Sensonic kirjoitti: Onhan se kumma, jos ei asiakkaan vaatimuksesta vaihdeta ainakin kuskin turvavyötä
Luulisi nyt kuitenkin, että Länkkäri haluaisi tehdä töitä kun maksaja on varma. Ellei sitten maahantuojalta ole tullut paimenkirjettä asiasta
Mulla vaihdettiin 9-5:n kuskin vyö takuuaikana, siinä oli muutama haituva näkyvissä ja sitten se 9-5T:n mainostama vyön aaltoilu. Takavyöt kelautuvat myös huonosti mutta Olarin Länkkärin viimeisen Saab-työnjohtajan kanssa jutellessani kuulin, ettei vyön vaihdolla tulla välttämättä hullua hurskaammaksi - olivat vaihtaneet muutamaan autoon eikä tilanne ollut muuttunut mihinkään. Olisiko sitten alihankkijalta tullut erä, jossa kelauksen hitaus on ominaisuus
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Itse kävi tossa -01 9-5:ssä (siis lienee hieman OT ellei sitten sama alihankkija) niin että kuskin vyö lakkasi lähes kokonaan kelautumasta sisälle. En saanut enää takuuseen, joten jouduin maksamaan uuden vyön itse
Kaiken lisäksi jouduin jostain syystä odottamaan uutta vyötä yli kuukauden, sitä kun ei kuulemma voinut laittaa postissa tulemaan kun siinä on räjähdysainetta. Mutta luulisi nyt Ruåtsista rekkoja tulevan useamminkin kuin kerran kuussa. Kuitti on tallessa, joten jos (ja kun?) vaihdan uuteen saabbiin joskus niin siinä vaiheessa kun kaikki on sovittu niin kaivan kuitin esiin ja vaadin vielä lisäalennuksen. Siis jos Olarin Länsi-autossa olen kauppoja hieromassa.
Lisäksi takapenkin vyöt kelautuvat tosi huonosti sisään, neuvo oli että niitä kannattaa aikaajoin vetää muutama kerta kokonaan ulos ja antaa kelautua sisään, niin vertyvät. Osin tämä auttaakin...
Mutta ottaa päähän tämänkaltainen turvallisuuteen liittyvä vika tosi paljon
Tosin kaverin tuoreessa bemarissa myös kuskin vyö imee tosi hitaasti sisään...? Mikähän logiikka näissä on takana, luulisi että voimakas jousi ei olisi kustannuskysymys.
(Jopas taas helpotti kun sai keuhkota hetken)
Kaiken lisäksi jouduin jostain syystä odottamaan uutta vyötä yli kuukauden, sitä kun ei kuulemma voinut laittaa postissa tulemaan kun siinä on räjähdysainetta. Mutta luulisi nyt Ruåtsista rekkoja tulevan useamminkin kuin kerran kuussa. Kuitti on tallessa, joten jos (ja kun?) vaihdan uuteen saabbiin joskus niin siinä vaiheessa kun kaikki on sovittu niin kaivan kuitin esiin ja vaadin vielä lisäalennuksen. Siis jos Olarin Länsi-autossa olen kauppoja hieromassa.
Lisäksi takapenkin vyöt kelautuvat tosi huonosti sisään, neuvo oli että niitä kannattaa aikaajoin vetää muutama kerta kokonaan ulos ja antaa kelautua sisään, niin vertyvät. Osin tämä auttaakin...
Mutta ottaa päähän tämänkaltainen turvallisuuteen liittyvä vika tosi paljon
Tosin kaverin tuoreessa bemarissa myös kuskin vyö imee tosi hitaasti sisään...? Mikähän logiikka näissä on takana, luulisi että voimakas jousi ei olisi kustannuskysymys.
(Jopas taas helpotti kun sai keuhkota hetken)
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Tämä nyt alkaa menemään taas off topicin puolelle, mutta:
Aika monella, ellei kaikilla on ongelmaa tuon rispaantuneen vyön reunan kanssa varsinkin ajan myötä automallista riippumatta. Eihän tuo normaalisti kauheasti haittaa, mutta huomasin erään kerran juhlatamineissa upouuden kravatin kanssa, että rispaantunut reuna pisti solmion nypyille. Silloin otti pattiin.
Mahtaako olla jotain kotikonstia reunan siloitteluun. Tonninen hiomapaperi ja kuumailmapuhallinta perään?
Aika monella, ellei kaikilla on ongelmaa tuon rispaantuneen vyön reunan kanssa varsinkin ajan myötä automallista riippumatta. Eihän tuo normaalisti kauheasti haittaa, mutta huomasin erään kerran juhlatamineissa upouuden kravatin kanssa, että rispaantunut reuna pisti solmion nypyille. Silloin otti pattiin.
Mahtaako olla jotain kotikonstia reunan siloitteluun. Tonninen hiomapaperi ja kuumailmapuhallinta perään?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Meikäläisen autossa nuo turvavyöt ovat ulkonäöllisesti aivan uutta vastaavat eli mitään rispautumisia ei ole, mutta kun ei kunnolla kelaa sisään, niin ei kelaa.
Kelausjousisysteemi on varmaankin alimitoitettu.
Ainoa mikä auttaa on riittävän hidas irtautuminen autosta ja odotus ennen oven sulkemista - ei siinä mielessä kovin kiireisen miehen tai naisen peli...
Kelausjousisysteemi on varmaankin alimitoitettu.
Ainoa mikä auttaa on riittävän hidas irtautuminen autosta ja odotus ennen oven sulkemista - ei siinä mielessä kovin kiireisen miehen tai naisen peli...