9-3 SC 2.0t vector TM:n vertailussa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

miklaa kirjoitti:"mikä on ilahduttavaa, niin ollaan päästy sillä hyvin mukaan yritysautopuolelle".
Ihme, että noilla hinnoilla 8O Itse juuri valittelin automyyjälle uuden 9-5:n esittelytilaisuudessa 9-3:n hinnoittelua, kun tänä vuonna kaikki 9-3:t ovat karanneet "maagisen" 30000 euron rajan yli. Onneksi vielä viime vuonna pystyi "scooraamaan" tuon 9-3:n itselleen :wink:

Tulevaisuudessa täytyykin sitten ilmeisesti lyödä toiveet tulevaan 9-2:een, mikäli tuo 30000 euroa on aivan kiveen lyöty luku :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Mikä siinä automaatissa on sitten niin huonoa?

Itse olen nyt ajanut 100 tkm ja olen todella tyytyväinen.
Omaa ajokokemusta on VAG 1.8 T + Multitronic ja Volvo 2.4 A:sta, ja kyllä tuo Saabin systeemi on ainakin tuossa joukossa aivan ylivoimainen (vielä ylivoimaisempi BSR Steg1:llä piristettynä)
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

ptme kirjoitti:Mikä siinä automaatissa on sitten niin huonoa?

Itse olen nyt ajanut 100 tkm ja olen todella tyytyväinen.
Omaa ajokokemusta on VAG 1.8 T + Multitronic ja Volvo 2.4 A:sta, ja kyllä tuo Saabin systeemi on ainakin tuossa joukossa aivan ylivoimainen (vielä ylivoimaisempi BSR Steg1:llä piristettynä)
Eivätkös Saab ja Volvo käyttäneet samaa tomaattia :roll:
Tomppa & Saabit myyty :(
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

Ihmettelen samaa - mitä vikaa automaatissa on?
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

CC Aero kirjoitti:Olisi tosissaan voinut sen V50:n ottaa mukaan, mikä tuohon luokkaan varsinaisesti kokonsa puolesta kuuluisikin.
Mielestäni V50 on luokkaa pienempi auto - sehän oli vertailussakin äskettäin A3:n, 1-sarjan BMW:n yms. vastaavan kokoisten autojen kanssa.

Itsekin harkitsin tuon V50:n ostamista kun tuota nykyistä autoa (SS) olin hankkimassa, mutta ei meidän perhe V50:seen mahtunut. Takapenkillä ei ollut juurikaan jalkatiloja, eikä pituussuunnassa tila riittänyt turvaistuimen järkevään asentoon kiinnittämiseen selkämenosuunnassa. Etupenkillä ahdisti nimenomaan tilanpuute sivusuunnassa kyynärpääntasolla - ovi kirjaimellisesti tuntui tulevan "syliin" - perusprobleemana varmaankin auton kapeus, josta paksut ovet vievät vielä oman osansa.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

TK kirjoitti:Ihmettelen samaa - mitä vikaa automaatissa on?
Mielipiteeni miksi ei bensa-autoon automaattia:
- automaatti kuluttaa enemmän polttoainetta
- automaatti vie terävimmän "kärjen" suorituskyvystä
- automaatti nostaa hintaa

Ei ole tullut vielä vastaan yhtään bensa-autoa automaatilla, joissa noista edellä esittämistäni asioista kaksi ensimmäistä ei olisi toteutunut.
Huom! vag-yhtymän dsg-vaihteisilla en ole vieläkään ajanut eli niihin en voi edellistä yleistää.

Jos olisin hankkimassa nykyaikaista suorasuihkutusdieseliä, niin automaatti olisi ehdoton, koska eihän sitä vaihdekeppiä hullukaan vispaa, kun ne vaihteiden vetoalueet on niin lyhyitä.
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Bob kirjoitti:Mielipiteeni miksi ei bensa-autoon automaattia:
- automaatti kuluttaa enemmän polttoainetta
- automaatti vie terävimmän "kärjen" suorituskyvystä
- automaatti nostaa hintaa
Itse olen kyllä sen verran tykästynyt että jos lottovoiton saisi ja pääsis ostaan uuden 9-3ss aeron niin ehdottomasti automaattina. :D

Mulla paloi hermot edellisessä autossa (406) siihen vaihteiden ränkkäämiseen. Aina kun lähti ohittamaan, niin nelosta pesään. Kun ohi oli päässyt niin taas sai laittaa vitosta.

Mutta tämäkin on täysin makuasia... toiset tykkää, toiset ei
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Miika79 kirjoitti:
Bob kirjoitti:Mielipiteeni miksi ei bensa-autoon automaattia:
- automaatti kuluttaa enemmän polttoainetta
- automaatti vie terävimmän "kärjen" suorituskyvystä
- automaatti nostaa hintaa
Itse olen kyllä sen verran tykästynyt että jos lottovoiton saisi ja pääsis ostaan uuden 9-3ss aeron niin ehdottomasti automaattina. :D

Mulla paloi hermot edellisessä autossa (406) siihen vaihteiden ränkkäämiseen. Aina kun lähti ohittamaan, niin nelosta pesään. Kun ohi oli päässyt niin taas sai laittaa vitosta.

Mutta tämäkin on täysin makuasia... toiset tykkää, toiset ei
No, kyl määkin jos lottovoiton saisi - samahan se sitten olisi jos vaikka kuluttaisikin - tehoakin olisi sen verran, että pikku "niistäminen" ei niin haittaisi. Ilman lottovoittoa pitää paljon ajavan tehdä kompromisseja. :oops:
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Bob kirjoitti:
CC Aero kirjoitti:Olisi tosissaan voinut sen V50:n ottaa mukaan, mikä tuohon luokkaan varsinaisesti kokonsa puolesta kuuluisikin.
Mielestäni V50 on luokkaa pienempi auto - sehän oli vertailussakin äskettäin A3:n, 1-sarjan BMW:n yms. vastaavan kokoisten autojen kanssa.

Itsekin harkitsin tuon V50:n ostamista kun tuota nykyistä autoa (SS) olin hankkimassa, mutta ei meidän perhe V50:seen mahtunut. Takapenkillä ei ollut juurikaan jalkatiloja, eikä pituussuunnassa tila riittänyt turvaistuimen järkevään asentoon kiinnittämiseen selkämenosuunnassa. Etupenkillä ahdisti nimenomaan tilanpuute sivusuunnassa kyynärpääntasolla - ovi kirjaimellisesti tuntui tulevan "syliin" - perusprobleemana varmaankin auton kapeus, josta paksut ovet vievät vielä oman osansa.
Myönnettäköön, että V50 on tosissaankin ulkomitoiltaan verrattuna vähän pieni tuohon farkku A4/3-sarja/C-sarja/9-3 kategoriaan. Toisaalta V70 on jo niin selkeästi ylemmän kokoluokan auto (ainakin mielikuvissa), ettei omassa päässäni Volvolta jää enää muita vaihtoehtoja jäljelle. :D
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Bob kirjoitti:No, kyl määkin jos lottovoiton saisi - samahan se sitten olisi jos vaikka kuluttaisikin - tehoakin olisi sen verran, että pikku "niistäminen" ei niin haittaisi.
Jep. Ja kakkosautoksi Porsche 911 Turbo 8)
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Rommitommi kirjoitti: Vectorissa on myös paljon paremmat penkit kuin perusmallissa. Siitä luulis irtoovan pisteitä jonkun verran :)
Pitää paikkansa :wink:
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Miika79 kirjoitti:
Bob kirjoitti:No, kyl määkin jos lottovoiton saisi - samahan se sitten olisi jos vaikka kuluttaisikin - tehoakin olisi sen verran, että pikku "niistäminen" ei niin haittaisi.
Jep. Ja kakkosautoksi Porsche 911 Turbo 8)
Eli siis ihan samoilla linjoilla kuin minäkin. Jos olisi rahaa, niin täytyisi hommata 9-3 Sport Sedan, Combi ja Cabriolet Aero Hirschin setillä, sekä 9-5 Aero Wagon Hirschin setillä. Ja lisäksi ainoa "ei-Saab", eli tuo Porsche 911 Turbo :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Restive
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: La Loka 22, 2005 20:59
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Restive »

Rommitommi kirjoitti: Vectorissa on myös paljon paremmat penkit kuin perusmallissa. Siitä luulis irtoovan pisteitä jonkun verran :)
Mitä itse tullut istuttua muutaman kerran tuon uuden 9-3:n takapenkillä, niin ainakaan omalle selälle ei mitkään parhaat istuimet. Etupenkeistä ei ole kyllä haukuttavaa - ne on todella hyvät. Vertaan nimenomaan noita takapenkkejä BMW E46 tai vaikkapa Golf-Astra akseli.
9-5 Aero Wagon 2001
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Restive kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti: Vectorissa on myös paljon paremmat penkit kuin perusmallissa. Siitä luulis irtoovan pisteitä jonkun verran :)
Mitä itse tullut istuttua muutaman kerran tuon uuden 9-3:n takapenkillä, niin ainakaan omalle selälle ei mitkään parhaat istuimet. Etupenkeistä ei ole kyllä haukuttavaa - ne on todella hyvät. Vertaan nimenomaan noita takapenkkejä BMW E46 tai vaikkapa Golf-Astra akseli.
No kukapa sitä omassa autossaan takana istuisi :wink:
No ei, tottakai jotkut tarvitsevat tilaa, mutta itsellä ei ole tilantarvetta. Sen takia mulla onki S60 :) Sen takapenkille kehtais laittaa edes lasta istumaan, tosin sama pätee 9-3:een. En tosin tiedä miten SportCombissa, mutta ainakaan sedanissa ei liikoja tiloja ole.
Golfissa ja varsinkin uudessa Astrassa on paljon paremmat jalkatilat takana. E46:sen peruspenkit on kyllä aivan onnettomat, niissä ei pidempää matkaa tee, eikä takanakaa ole pahemmin tilaa :)
Tomppa & Saabit myyty :(
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Rommitommi kirjoitti:En tosin tiedä miten SportCombissa, mutta ainakaan sedanissa ei liikoja tiloja ole.
Golfissa ja varsinkin uudessa Astrassa on paljon paremmat jalkatilat takana. E46:sen peruspenkit on kyllä aivan onnettomat, niissä ei pidempää matkaa tee, eikä takanakaa ole pahemmin tilaa :)
Väitän, että Sportcombissa on paremmat takatilat kuin Golfissa nimittäin Golfin takaistuin on todella matala eikä reisitukea ole yhtään. Mieluummin istun takapenkillä jossa on hiukan ahdas tunnelma kuin missä reisitukea ei ole yhtään.
Nimim. melkein 185cm.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
Vastaa Viestiin