9-3 SC 2.0t vector TM:n vertailussa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

vesal kirjoitti:Volvoa puolustan sen verran(3*V40 T4,1*V70-T5 JA 1* V70D5)että volvossa on tähän mennessä olleet parhaat stereot mitä vakiona autoon voi tilata.
Meidän riisselissä on joku Volvon Premium sound system Volvon omalla soittimella ja kyllä se minulle riittää. Kajakreita linee tusinan verran aina D -pilaria myöten. Soittaa kyllä tosi hyvin. Vaikka moitiskelinkin Volvon takatiloja pienempien mallien osalta, olen silti ihan tyytyväinen ollut Volvoon ns arkiautona. Harrastuskohteet ovat minulla noita wanhoja autoja niin Saabit kuin -64 Amazonkin.
# 419 Vesa Pohjalainen
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Määrä ei korvaa laatua

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Muistelen sen verran noista poppivehkeistä Volvon osalta, että niiden vehkeet olivat ilmeisesti rakenneltu paremmista komponenteista.
Siitäkin huolimatta, että monissa autoissa on nykyään vaikka kuinka paljon kaiuttimia, niin niiden määrällä ei edelleenkään pysty korvaamaan hyvää äänenlaatua, joita voi tavoittaa jo 2-4 kaiuttimella.
Itselläni on tällä hetkellä SS:ssä ne 7 kaiutinta ja vaikka ne soivat mielestäni ihan OK, niin parempaan äänenlaatuun tottuneet kuuntelijat kiroilevat niiden huonoa laatua. Itse en aio kuitenkaan enempää rahaa niihin sijoittaa.
vesal
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Marras 29, 2005 16:11
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja vesal »

Ja hei!

Juuri näin elikkä jokainenhan arvostaa autossaan tiettyjä asioita.Minut sai saabin siirtymään autosta huokuva jonkinmoinen hyvä henki.Kulkupuoli ei samalla mallilla kuin nykyisessä autossa.Mutta kaikki komponentit huomioon ottaen... kiitettävä suoritus.

T:Vesa
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

vesal kirjoitti:Terve!

Ihan mukava huomata ettei saapas jäänyt ainakaan viimeiseksi tässä vertailussa.Nimittäin oma ensimmäinen saabi tulee tammikuun lopussa.
Nykyinen auto subarun wrx sti(vuoden vanha).Volvoa puolustan sen verran(3*V40 T4,1*V70-T5 JA 1* V70D5)että volvossa on tähän mennessä olleet parhaat stereot mitä vakiona autoon voi tilata.Edes tämän nykyisen tulevan saabin(300w+subbarit) ei pääse valitettavasti edes lähellä volvon stereoita.Tosin kukin arvostaa mitä arvostaa,mutta itselleni musiikin kuuntelu tärkeää.Ei tässä saabissakaan millään muotoa huonot poppivehkeet ole.Mutta,mutta...

T:Vesa
Volvon stereoista olen samaa mieltä, vaikka joku ne on täällä aikasemmin haukkunutkin.
Varsinkin vuosimalliin 2003 asti, kun etuovissa vielä oli diskantit, vuosimalliin 2004 ne otettiin pois ja vuosimalliin 2005 uudistettiin koko radiosysteemi. Nyt soi todella hyvin, vaikka onkin vain 6 kaiutinta. Saabin 7 kajarin systeemi ei kyllä omien kuuntelujen perusteella pääse lähelle.

Sinäänsä toki aika merkityksetön juttu, kun komponentit voi kuitenkin vaihtaa parempiin, kunhan vain paikat on suunniteltu edes jotenkin äänentoistoon sopivasti :wink:
Tomppa & Saabit myyty :(
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Rommitommi kirjoitti:Sinäänsä toki aika merkityksetön juttu, kun komponentit voi kuitenkin vaihtaa parempiin, kunhan vain paikat on suunniteltu edes jotenkin äänentoistoon sopivasti :wink:
Voihan ne vaihtaa, mutta kannattaako ensin ostaa kalliilla "huonoja" kaiuttimia ym. audiomateriaalia ja sitten jälkikäteen vaihtaa ne parempiin? Tällä kysymyksellä tarkoitan siis sitä, että jos auton ostaja on satsannut kohtuullisen määrän rahaa auton äänentoistoon, niin kyllä sen pitäisi olla vähintäänkin hyvä ihan orkkiksena, jotta sitä ei tarvitsisi alkaa modailemaan.

Itse en ole kuunnellut Volvon audiojärjestelmiä, mutta mitä Saabin audiojärjestelmiin tulee, niin mielestäni NG900/OG9-3:n AS3 "pieksee" uuden 9-3:n 7 kaiuttimen audiojärjestelmän. Molemmissahan on max. teho 150 W. Uuden 9-3:n 300 W:n audiojärjestelmää en ole vielä päässyt kuuntelemaan.

Sitä en myöskään ymmärrä, että miksi uuden 9-3:n audiojärjestelmässä on auto-loudness :evil: Kyllä itse aktivoitava/deaktivoitava loudness on lähes "must".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TA
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 18:30
Paikkakunta: Kanta-Häme

Niinpä niin...

Viesti Kirjoittaja TA »

Kyllähän tuo Rommitommin ennustus oli valitettavasti varsin osuva. No onneksi eivät Sabaa tuon enempää hyljeksineet.

Ihmettelen kyllä suuresti, että miten farmarivertailun voi voittaa auto, jonka ääritilannekäytös kuormattuna on vaarallinen ESP:stä huolimatta! Puhumattakaan jokapäivä (tai oikeastaan ilta) turvallisuutta merkittävästi heikentävistä huonoista ajovaloista, jollaiset näyttävät klonkswagenissa olevan. No, kertoohan tuo tavaraverkonkin puuttuminen ainakin minulle jo jotain turvallisuusajattelusta. Nykypäivänähän pääasia on, että ennakoitavassa kolaritestissä saa viisi tähteä...
Vector
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 08:10

Re: Niinpä niin...

Viesti Kirjoittaja Vector »

TA kirjoitti:Ihmettelen kyllä suuresti, että miten farmarivertailun voi voittaa auto, jonka ääritilannekäytös kuormattuna on vaarallinen ESP:stä huolimatta!
Vastaus tähän löytyy samasta lehdestä, heti testin jälkeiseltä aukeamalta (s. 26-27).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Niinpä niin...

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

TA kirjoitti:Kyllähän tuo Rommitommin ennustus oli valitettavasti varsin osuva. No onneksi eivät Sabaa tuon enempää hyljeksineet.

Ihmettelen kyllä suuresti, että miten farmarivertailun voi voittaa auto, jonka ääritilannekäytös kuormattuna on vaarallinen ESP:stä huolimatta! Puhumattakaan jokapäivä (tai oikeastaan ilta) turvallisuutta merkittävästi heikentävistä huonoista ajovaloista, jollaiset näyttävät klonkswagenissa olevan. No, kertoohan tuo tavaraverkonkin puuttuminen ainakin minulle jo jotain turvallisuusajattelusta. Nykypäivänähän pääasia on, että ennakoitavassa kolaritestissä saa viisi tähteä...
Hinta oli varmaan myös yksi suuri osatekijä, miksi Passatista leivottiin voittaja...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TA
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 18:30
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Niinpä niin...

Viesti Kirjoittaja TA »

Vector kirjoitti: Vastaus tähän löytyy samasta lehdestä, heti testin jälkeiseltä aukeamalta (s. 26-27).
No nythän mää hokasin! Kiitos!

:twisted: :lol: :twisted: :lol: :twisted: :lol:
Vastaa Viestiin