Aluvanteen fiksaus ja maalaus kotikonstein?
Aluvanteen fiksaus ja maalaus kotikonstein?
Päivää.
Emäntä raapaisi hieman aluvannetta kanttariin ja kävin Smart Repairissa kyselemässä kahden 4-5 sentin skraadun maalausta ja hinnaksi kaveri arveli 80 Euroa. Elämä on.
Millä maalilla noi voisi vetää itse, kellään kokemuksia? ALU43-malliset Saabin alkuperäiset vanteet siis kyseessä, epäilen että ihan perus-Biltemaväri siihen ei käy mutta pelkästä putsauksesta, pienestä hiekkapaperihionnasta ja maalinruiskuttelusta toi 80 € tuntuu ryöstöltä..
Emäntä raapaisi hieman aluvannetta kanttariin ja kävin Smart Repairissa kyselemässä kahden 4-5 sentin skraadun maalausta ja hinnaksi kaveri arveli 80 Euroa. Elämä on.
Millä maalilla noi voisi vetää itse, kellään kokemuksia? ALU43-malliset Saabin alkuperäiset vanteet siis kyseessä, epäilen että ihan perus-Biltemaväri siihen ei käy mutta pelkästä putsauksesta, pienestä hiekkapaperihionnasta ja maalinruiskuttelusta toi 80 € tuntuu ryöstöltä..
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
-
- "Hölösuu"
http://www.volvolandia.com/landia/index ... eadid=8339
kalliilta kyllä kuulostaa sun hinta...
luulisi että joku automaaliliike pystyisi sekottamaan sulle sopivan sävyn ja sillä sitten maalaat vauriokohdat itse.
ja ota vaikka lakka sekaan siihen sävyyn, niin ei tartte alkaa lakkaamaan enää.
tai sitten vaan kylmän tyynesti marketista vannehopeaa ja hiomapaperia ja niillä kuntoon halvalla .
kalliilta kyllä kuulostaa sun hinta...
luulisi että joku automaaliliike pystyisi sekottamaan sulle sopivan sävyn ja sillä sitten maalaat vauriokohdat itse.
ja ota vaikka lakka sekaan siihen sävyyn, niin ei tartte alkaa lakkaamaan enää.
tai sitten vaan kylmän tyynesti marketista vannehopeaa ja hiomapaperia ja niillä kuntoon halvalla .
Niin ja Amrif:in hinta tuntui olevan luokkaa 70€/vanne kun viimeksi muistan tästä keskustellun, joten sikäli toi hinta hieman hätkäyttikin.
Seuraava kysymys: happaneeko toi vanne käsiin miten nopeasti jos maali on rikki, eli onko toi alumiiniseos (mikä lieneekään materiaali oikeasti) herkkä ottamaan talvisuolasta itseensä?
Naarmut ovat nimittäin niin pieniä että melkein tekisi mieli jättää sikseen tai korjata vasta seuraavan renkaanvaihdon yhteydessä niin vois viedä ne jonnekin korjaamoon tollasenaan, ilman että koko auto on päivän pajalla.
Seuraava kysymys: happaneeko toi vanne käsiin miten nopeasti jos maali on rikki, eli onko toi alumiiniseos (mikä lieneekään materiaali oikeasti) herkkä ottamaan talvisuolasta itseensä?
Naarmut ovat nimittäin niin pieniä että melkein tekisi mieli jättää sikseen tai korjata vasta seuraavan renkaanvaihdon yhteydessä niin vois viedä ne jonnekin korjaamoon tollasenaan, ilman että koko auto on päivän pajalla.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
-
- "Hölösuu"
Re: Aluvanteen fiksaus ja maalaus kotikonstein?
Kai sä huusit sille?kimmop kirjoitti:Emäntä raapaisi hieman aluvannetta kanttariin...

AMRIF on hoitanut noita vanneasioita mielestäni tosi hyvin. Ainoa huono puoli tuossa firmassa on se, että se sijaitsee Järvenpäässä. Hinnat nyt ovat mitä ovat, mutta kai tuollainen ammattiosaaminen on sitten sen arvoista

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Meillä se on emänta ajanut kaikki vanteet naarmuille. Nyt ei aja enään kun sillä ei ole Saabin avaimia. Saa luvan ajaa omalla autollaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
käy osta jostain varaosa liikkeestä vanteen paikkaus maali ja paikka lakka. niitä on eri sävyisiä eikä todellakaan maksa 80€!!! tuo on ihan järkky hinta, mä en itte kehtais asiakkaalta ottaa 5€ enempää siitä... ottaen huomioon että aikaa menee ehkä minuutti tai kaks... riippuu tietty naarmun koosta.kimmop kirjoitti:Päivää.
Emäntä raapaisi hieman aluvannetta kanttariin ja kävin Smart Repairissa kyselemässä kahden 4-5 sentin skraadun maalausta ja hinnaksi kaveri arveli 80 Euroa. Elämä on. 80 € tuntuu ryöstöltä..
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
No minkäs ihmeen takia tuosta olisi pitänyt huutaa tai edes moittia? Vahinkoja sattuu itsellekin ja kyseessä nyt on käyttöpeli joka on kohta kolme vuotta vanha.Turbo Sensonic kirjoitti:Kai sä huusit sille?kimmop kirjoitti:Emäntä raapaisi hieman aluvannetta kanttariin...Se ehkäisee noiden kanttarien lähellä ajelua, ainakin vähäksi aikaa
![]()
No tämä oli kyllä se sotasuunnitelma seuraavaksi. Kukaan ei kyllä ole vielä kertonut että onko tossa vanteessa jotain erikoista maalia tai ainetta joka estäisi perus-Biltemamaalin käytön. Ilmeisesti ei.julle05 kirjoitti: käy osta jostain varaosa liikkeestä vanteen paikkaus maali ja paikka lakka. niitä on eri sävyisiä eikä todellakaan maksa 80€!!! tuo on ihan järkky hinta, mä en itte kehtais asiakkaalta ottaa 5€ enempää siitä... ottaen huomioon että aikaa menee ehkä minuutti tai kaks... riippuu tietty naarmun koosta.
-
- "Hölösuu"
Kyllä mä ainakin huomautin aina, kun (kohta ex-)muija ajeli kanttareihin, että kannattaa ennemmin ajaa vaikka lähempänä keskiviivaa kuin sillä riskillä, että pyörä & vanne osuu kanttariin.kimmop kirjoitti:No minkäs ihmeen takia tuosta olisi pitänyt huutaa tai edes moittia? Vahinkoja sattuu itsellekin ja kyseessä nyt on käyttöpeli joka on kohta kolme vuotta vanha.
Riskinä ovat kuitenkin seuraavat:
1) rengas menee pois tasapainosta
2) aurauskulmat menee pois säädöistään
3) vanteeseen tulee naarmu
4) vanne menee kieroksi.
Itse tulee jopa hitaissa "taskuunperuutuksissa" heti ekaksi käytyä tsekkaamassa, tuliko vanteeseen naarmu, jos rengas käy lähelläkään jalkakäytävän reunaa.
Sitten jos itse mokaa tilanteen, voi rangaista itseään pahimmalla mahdollisella tavalla ja soimata itseään muutaman päivän tekemästään hölmöydestä

Joku varmaan nyt luulee, että auton vaurioituminen on mulle haudanvakava asia. No ei se sitä ehkä ole, mutta tavoitteenani on aina, että käyttämäni tavarat pysyvät mahdollisimman hyvässä kunnossa ja siksi niitä pitää myös kohdella asiaankuuluvalla varovaisuudella. Ja jos joku särkyy, niin se on korjattava ensi tilassa.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
No sitten jos auton perushallinta on noin metsässä että ei tiedä missä tie on niin voikin jo asiasta mainita.Turbo Sensonic kirjoitti:
Kyllä mä ainakin huomautin aina, kun (kohta ex-)muija ajeli kanttareihin, että kannattaa ennemmin ajaa vaikka lähempänä keskiviivaa kuin sillä riskillä, että pyörä & vanne osuu kanttariin.
Tässä tapauksessa on kysymys raapaisusta kanttikiveen pysäköitäessä joka on dekadia pienempi asia.
-
- "Hölösuu"
Joo, no mä olen ainakin huomannut sellaisen asian (tämä ei sitten ole mikään yleistyskimmop kirjoitti:No sitten jos auton perushallinta on noin metsässä että ei tiedä missä tie on niin voikin jo asiasta mainita.

Kerran sattui sellainen juttu, että oltiin kylässä aika uudessa talossa, jossa ei oltu vielä kunnolla tehty pihatöitä. Katukivetys oli tietty madallettu pihaan johtavalta kohdalta, mutta nousi jyrkästi madalluksen oikealla ja vasemmalla puolella.
Istuin Sport Sedanin kyydissä kun nimeltä mainitsematon naishenkilö ajoi pihalta kadulle. Etupyörät meni madalluksen päältä ihan OK, mutta oikea takapyörä oikaisi 20-30 senttiä nurmikon poikki, upposi katukivetyksen ja nurmikon väliin jääneeseen tyhjään tilaan (pihatöitä ei siis oltu vielä tehty loppuun), nousi siitä takaisin korkealla katukivetykselle ja tipahti siitä takaisin katutasoon. Olo oli kuin offroad -ajoissa, kun heiluin pelkääjänpaikalla puolelta toiselle.
Rupes tuollainen piittaamattomuus pikkusen sapettamaan ja tietty tuli heti mieleen, että nyt meni vanne pilalle. Kyllä siinä tuli päästeltyä ärräpäitä ja sanottu asiasta oikein kunnolla. Lisäksi täytyi tietysti pitää "luennointia" siitä, että auto perä oikaisee käännöksissä, joka täytyy ottaa huomioon. Että jos on epävarma itsestään, niin ajaa sitten pihalta kadulle madalluksen keskiosasta, vaikkakin joku olisi pyrkimässä pihaan samaan aikaan (kyseisessä tilanteessa ei ollut). Mieluummin vihaisien tööttäyksien vastaanotto kuin vanteen turmeleminen ehdoin tahdoin

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007