Uusi auto -- klopisee ja klapisee

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
ppuusaari
"Kaasari"

Uusi auto -- klopisee ja klapisee

Viesti Kirjoittaja ppuusaari »

Uusi 9-3 1,8t Vector on tullut. Kaikin puolin hieno peli. Mutta lumisella tiellä pikku kuopissa etupää klopisee ja klapisee. Samanlaisia ääniä olen joskus kuullut jossain oikein vanhassa ja väljässä autossa. Onkohan se vika vai ominaisuus?
Pertti P.
Bob
"Hölösuu"

Re: Uusi auto -- klopisee ja klapisee

Viesti Kirjoittaja Bob »

ppuusaari kirjoitti:Uusi 9-3 1,8t Vector on tullut. Kaikin puolin hieno peli. Mutta lumisella tiellä pikku kuopissa etupää klopisee ja klapisee. Samanlaisia ääniä olen joskus kuullut jossain oikein vanhassa ja väljässä autossa. Onkohan se vika vai ominaisuus?
Kunnossa oleva auto ei kolise. Ei minulla ainakaan kuulu mitään kopinoita. Kuulematta minkälaisesta kopinasta on kysymys ja kuinka kova ääni on ei voi oikeastaan ihan täsmälleen sanoa mikä siellä ääntää, mutta ohessa Top 3 (kovimmasta hiljaisimpaan ääneen):

1. etuiskunvaimentimet (vajaa kaasumäärä)
2. hammastanko
3. jäähdytinpaketin vas. yläkiinnike

Niin, nuo on siis ihan kokemusperäistä tietoa...
julle05
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

Bob kirjoitti: 2. hammastanko

mistä tuon huomaa, mikäli se "klopisee" rosoisella tiellä?????
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ppuusaari kirjoitti:Uusi 9-3 1,8t Vector on tullut. Kaikin puolin hieno peli. Mutta lumisella tiellä pikku kuopissa etupää klopisee ja klapisee. Samanlaisia ääniä olen joskus kuullut jossain oikein vanhassa ja väljässä autossa. Onkohan se vika vai ominaisuus?
Eihän kyse vain ole metallisesta helinästä? Tämä ääni nimittäin tulee autonluistonestojärjestelmästä.

Jos ääni on tosiaan peräisin etuiskareista, niin sitten vain valittamaan ja penäämään takuuoikeuksiaan.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ppuusaari
"Kaasari"

Ääniä

Viesti Kirjoittaja ppuusaari »

Ääntä kuvaa hyvin terävä "klop, klop" kuoppien rytmillä. Se pistää ajamaan selkeästi varovammin, kuin edellisillä autoilla.
Pertti P.
Vastaa Viestiin