Apua SC:n valintaan
Apua SC:n valintaan
Nyt olisi iso nippu kysymyksiä koskien uuden farkun hankintaa. Vanhempi 93 menee vaihtoon ja oma SS jää leikkikaluksi.
Auton malli siis 93 SC ja 150 hv:n Tids Vector.
-Kyseessä olisi ensimmäinen diesel meillä, joten onko sen tiimoilta mitään tiedettävää.
-Vaihdelaatikko, eli automaatti- vai manuaalilaatikko. Toimiiko se 6-lovinen ok?
-Moottorinlämmitin (Parkheater) Toimiiko kuten tavallinen Webasto?
-Poppivehkeet, puhelin ja gps-systeemit. Erityisesti olisi siitä navigointivehkeestä lisäinfo paikallaan.
-Vetokoukku: Irroitettava vai kiinteä?
Railsit ajattelin laittaa katolle jne. Onko teillä kokemuksia saabin "merkkituotteista", eli pyörähissistä yms.
Ja muutenkin, jos on jo tullut käyttökokemuksia ja jokin on hemmetin hyvä livävaruste tai joku mättää ihan kympillä, niin kertokaa pois poikkeen vaan. En ota hernettä nenään, vaan vinkkejä metsästän, koska itse maksan auton ja ei viittis turhaan sälään kaataa euroja.
Kiitosta vaan vinkeistä etukäteen.
Auton malli siis 93 SC ja 150 hv:n Tids Vector.
-Kyseessä olisi ensimmäinen diesel meillä, joten onko sen tiimoilta mitään tiedettävää.
-Vaihdelaatikko, eli automaatti- vai manuaalilaatikko. Toimiiko se 6-lovinen ok?
-Moottorinlämmitin (Parkheater) Toimiiko kuten tavallinen Webasto?
-Poppivehkeet, puhelin ja gps-systeemit. Erityisesti olisi siitä navigointivehkeestä lisäinfo paikallaan.
-Vetokoukku: Irroitettava vai kiinteä?
Railsit ajattelin laittaa katolle jne. Onko teillä kokemuksia saabin "merkkituotteista", eli pyörähissistä yms.
Ja muutenkin, jos on jo tullut käyttökokemuksia ja jokin on hemmetin hyvä livävaruste tai joku mättää ihan kympillä, niin kertokaa pois poikkeen vaan. En ota hernettä nenään, vaan vinkkejä metsästän, koska itse maksan auton ja ei viittis turhaan sälään kaataa euroja.
Kiitosta vaan vinkeistä etukäteen.
Meillä on parin kuukauden verran kokemusta SC Tids Linearista. Manuaali on ihan kelpo valinta - kuutosella satasta ja 1800 kierrosta.
Otettiin siihen se pro-paketti, jossa tuli vakionopeussäädin ym. Kannattaa ehdottomasti, auto on petollisen nopea ja ajelu vakkari päällä on rentoa.
Meillä on infotainment premium 150 poppivehkeet ja ihan kohtuullisesti soivat. Nyt olisi sitten hankinnassa iPod.
Irrotettava koukku on tosi siisti, irrotettuna ei juuri huomaa. Lisälämmitin on kullanarvoinen - en tiedä onko muissa merkeissä yhtä fiksua mutta SID:stä voit joko laittaa sen manuaalisesti päälle tai sitten ajastaa sen (3 vuorikausittaista aikaa). Aivan huippuvaruste nyt kun pakkasta on oikein kunnolla. Muutoinhan se toimii nimensä mukaisesti lisälämmittimenä pitäen jäähdytinnesteen aina yli 75-asteisena.
Että sellaista - aivan huipputyytyväisiä ollaan oltu, 8000 km paukkuu ihan kohta joten ajossakin on auto ollut
Kulutus asettunut viiden ja puolen tienoille - ei oikein voi vähempää edes vaatia.
Otettiin siihen se pro-paketti, jossa tuli vakionopeussäädin ym. Kannattaa ehdottomasti, auto on petollisen nopea ja ajelu vakkari päällä on rentoa.
Meillä on infotainment premium 150 poppivehkeet ja ihan kohtuullisesti soivat. Nyt olisi sitten hankinnassa iPod.
Irrotettava koukku on tosi siisti, irrotettuna ei juuri huomaa. Lisälämmitin on kullanarvoinen - en tiedä onko muissa merkeissä yhtä fiksua mutta SID:stä voit joko laittaa sen manuaalisesti päälle tai sitten ajastaa sen (3 vuorikausittaista aikaa). Aivan huippuvaruste nyt kun pakkasta on oikein kunnolla. Muutoinhan se toimii nimensä mukaisesti lisälämmittimenä pitäen jäähdytinnesteen aina yli 75-asteisena.
Että sellaista - aivan huipputyytyväisiä ollaan oltu, 8000 km paukkuu ihan kohta joten ajossakin on auto ollut

Kulutus asettunut viiden ja puolen tienoille - ei oikein voi vähempää edes vaatia.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Tämä vakiokommentti:saab93f kirjoitti:Meillä on parin kuukauden verran kokemusta SC Tids Linearista. Manuaali on ihan kelpo valinta - kuutosella satasta ja 1800 kierrosta.
Otettiin siihen se pro-paketti, jossa tuli vakionopeussäädin ym. Kannattaa ehdottomasti, auto on petollisen nopea ja ajelu vakkari päällä on rentoa.
En nyt jaksa tarkistaa mitä kaikkea kuuluu Pro-pakettiin mutta se SID2 ja vakkari maksaa sitten jälkiasennuksena (ts. ostat viiksen varaosana ja käsket ohjelmoida korjaamolla molemmat toimimaan) max. 50 euroa. Jos tossa paketissa on muuta hyödyllistä tilpehööriä halvalla niin sitten asia voi olla toinen.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Odottelen tarjousta
Kahdesta autosta tällä hetkellä. 9-3 SC vector Tids ja sitten 9-5 farkku suurinpiirteen samoilla systeemeillä.
Siis mitään en ole kirjoittanut alle ja tarjouksien loppuhinta tulee vaikuttamaan paljon päätökseeni.
Myyjä lupasi "laittaa auton täyteen roinaa", joten se on mielenkiintoista, mikä hinta tuolle roinalle oikein sitten tuleekaan.
Sen verran olen tuosta nyt lueskellut, että tuon 150hv:n diiselin kanssa olisi se automaatti ihan toimiva juttu.
Vetokoukun saavat siis myös asentaa ja jos siihen pakettiin kuuluu se irroitettava, niin otan sellaisen.
Onko porukoilla kokemusta siitä navigointilaitteesta. Kannattaako ottaa se paketti, vai onko TOM TOM 700 parempi siinä hommassa?
Siis mitään en ole kirjoittanut alle ja tarjouksien loppuhinta tulee vaikuttamaan paljon päätökseeni.
Myyjä lupasi "laittaa auton täyteen roinaa", joten se on mielenkiintoista, mikä hinta tuolle roinalle oikein sitten tuleekaan.
Sen verran olen tuosta nyt lueskellut, että tuon 150hv:n diiselin kanssa olisi se automaatti ihan toimiva juttu.
Vetokoukun saavat siis myös asentaa ja jos siihen pakettiin kuuluu se irroitettava, niin otan sellaisen.
Onko porukoilla kokemusta siitä navigointilaitteesta. Kannattaako ottaa se paketti, vai onko TOM TOM 700 parempi siinä hommassa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kysy piruuttain sisältääkö se roina Hirsch viripaketin 
Ainakin SC pärjäsi hyvin Tekniikan Maailman testissä ollen jaetulla 2 tilalla.

Ainakin SC pärjäsi hyvin Tekniikan Maailman testissä ollen jaetulla 2 tilalla.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Lämmittääkö tuo Saabin oma lisälämmitin myös pysäköidyn auton (siis ei käynnissä olevan) sisätilan lämmityslaitteen avulla, kuten Webasto ja Eberi tekevät, vaiko vain pelkästään moottorin?saab93f kirjoitti:Lisälämmitin on kullanarvoinen - en tiedä onko muissa merkeissä yhtä fiksua mutta SID:stä voit joko laittaa sen manuaalisesti päälle tai sitten ajastaa sen (3 vuorikausittaista aikaa). Aivan huippuvaruste nyt kun pakkasta on oikein kunnolla. Muutoinhan se toimii nimensä mukaisesti lisälämmittimenä pitäen jäähdytinnesteen aina yli 75-asteisena.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Odottelen tarjousta
Katso seuraava topic:Saabel kirjoitti:Onko porukoilla kokemusta siitä navigointilaitteesta. Kannattaako ottaa se paketti, vai onko TOM TOM 700 parempi siinä hommassa?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31316
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Käyttääpi automaatti-ilmastointia apunaan eli siis lämmittää koko koslan. Ja vieläpä melko tehokkaastimek kirjoitti:Lämmittääkö tuo Saabin oma lisälämmitin myös pysäköidyn auton (siis ei käynnissä olevan) sisätilan lämmityslaitteen avulla, kuten Webasto ja Eberi tekevät, vaiko vain pelkästään moottorin?saab93f kirjoitti:Lisälämmitin on kullanarvoinen - en tiedä onko muissa merkeissä yhtä fiksua mutta SID:stä voit joko laittaa sen manuaalisesti päälle tai sitten ajastaa sen (3 vuorikausittaista aikaa). Aivan huippuvaruste nyt kun pakkasta on oikein kunnolla. Muutoinhan se toimii nimensä mukaisesti lisälämmittimenä pitäen jäähdytinnesteen aina yli 75-asteisena.

#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Näin juuri tekee ja tuo ei suoranaisesti ole Saabin oma vaan on Eberin tekemä. Webastoa ei ymmärtääkseni ole vieläkään saatu toimimaan kunnolla Saabin väylässä..saab93f kirjoitti:Käyttääpi automaatti-ilmastointia apunaan eli siis lämmittää koko koslan. Ja vieläpä melko tehokkaastimek kirjoitti:Lämmittääkö tuo Saabin oma lisälämmitin myös pysäköidyn auton (siis ei käynnissä olevan) sisätilan lämmityslaitteen avulla, kuten Webasto ja Eberi tekevät, vaiko vain pelkästään moottorin?saab93f kirjoitti:Lisälämmitin on kullanarvoinen - en tiedä onko muissa merkeissä yhtä fiksua mutta SID:stä voit joko laittaa sen manuaalisesti päälle tai sitten ajastaa sen (3 vuorikausittaista aikaa). Aivan huippuvaruste nyt kun pakkasta on oikein kunnolla. Muutoinhan se toimii nimensä mukaisesti lisälämmittimenä pitäen jäähdytinnesteen aina yli 75-asteisena.
Kyllä oli kurja paluu omaan bensa SportSedaniin, kun oli pari päivää ajellut TID:llä, jossa Eberi. Ei lohko+sisälämmitin vaikka oli ollut ainakin tunnin päällä ollut yhtä lämmin. Toisaalta sisälämmmitin voisi kai olla isompikin kuin 1200W? Taloyhtiö ei vain tykkää isommista lämppäreistä...mek kirjoitti:Hyvä juttu. Viikko vielä pitää palella, ennen uuden 9-3 TID:n tuloa.
Tarjous tuli
93 SC Tids Vector autom. sisältäen kaiken muun, paitsi kattoluukun (ja sen paljon puhutun "hirssipaketin" Potkuhousulle
) alv:neen n. 37 000 egee.
Messutarjoukseen kuuluu automaattivaihteisto erikoishintaan 250 egee.
Sisältää Business,comfort ja premium paketit. Eli xenonit, sähköpenkit, integroidun puhelimen ja poppivehkeet ES4-SS3, eli sisältää sen navigointijutun yms. yms.
Eli auton vectorpaketin hinta 22 329 nousee tuonne lisävarusteilla tuonne 30 000 ja siitä sitten alv. päälle....Pitäisköhän jättää se sellaiseksi karvalakkivectoriksi, niin säästyis kymppitonni...


Messutarjoukseen kuuluu automaattivaihteisto erikoishintaan 250 egee.
Sisältää Business,comfort ja premium paketit. Eli xenonit, sähköpenkit, integroidun puhelimen ja poppivehkeet ES4-SS3, eli sisältää sen navigointijutun yms. yms.
Eli auton vectorpaketin hinta 22 329 nousee tuonne lisävarusteilla tuonne 30 000 ja siitä sitten alv. päälle....Pitäisköhän jättää se sellaiseksi karvalakkivectoriksi, niin säästyis kymppitonni...



Re: Tarjous tuli
37k€ ja saa varmasti yhden suomen parhaimmin varustellun saabin.. Ei varusteisiin nähden liian kova hinta mielestäni!Saabel kirjoitti:93 SC Tids Vector autom. sisältäen kaiken muun, paitsi kattoluukun (ja sen paljon puhutun "hirssipaketin" Potkuhousulle) alv:neen n. 37 000 egee.
Messutarjoukseen kuuluu automaattivaihteisto erikoishintaan 250 egee.
Sisältää Business,comfort ja premium paketit. Eli xenonit, sähköpenkit, integroidun puhelimen ja poppivehkeet ES4-SS3, eli sisältää sen navigointijutun yms. yms.
Eli auton vectorpaketin hinta 22 329 nousee tuonne lisävarusteilla tuonne 30 000 ja siitä sitten alv. päälle....Pitäisköhän jättää se sellaiseksi karvalakkivectoriksi, niin säästyis kymppitonni...![]()
![]()
Niinpä
Jos auto olisi myynnissä Suomessa. Vector ns. karvalakkimallina olisi veroineen täällä sen 27 000 euroa. Lisävarusteet tekevät veroineen siis sen kymppitonnin.
Katselin varustelupaketteja ja vain julmetut verot ja vakuutusmaksut estävät Aero-mallin tilauksen.(Käyttöönottomaksu ensimmäiseltä vuodelta noin 5000 euroa ja kasko vakuutus n. 2500 euroa vuodessa)
Ja sen jälkeen, kun ajattelee jälleenmyyntiä, niin tehokkaan mallin jälleenmyyntiarvo on pudonnut huomattavasti verrattuna max 150hv malliin.
Eli täällä Belgiassa auton saa Suomalaisittain katsottuna hyvinkin halvalla, mutta teho/moottorin tilavuus nostaa vuosittaiset käyttökustannukset joskus aika järkyttäviin mittasuhteisiin.
Toisaalta usein on kajastellut mielessä sellainen, että sen autonhan voisi tuoda sitten myytäväksi joskus kesälomareissullaan ja laittaa ns. riidan halki hinnan suhteen. Joku saisi Suomessa hyvin varustellun saapikkaan ja meikäläinen sitten tilaamaan uutta.
Katselin varustelupaketteja ja vain julmetut verot ja vakuutusmaksut estävät Aero-mallin tilauksen.(Käyttöönottomaksu ensimmäiseltä vuodelta noin 5000 euroa ja kasko vakuutus n. 2500 euroa vuodessa)
Ja sen jälkeen, kun ajattelee jälleenmyyntiä, niin tehokkaan mallin jälleenmyyntiarvo on pudonnut huomattavasti verrattuna max 150hv malliin.
Eli täällä Belgiassa auton saa Suomalaisittain katsottuna hyvinkin halvalla, mutta teho/moottorin tilavuus nostaa vuosittaiset käyttökustannukset joskus aika järkyttäviin mittasuhteisiin.
Toisaalta usein on kajastellut mielessä sellainen, että sen autonhan voisi tuoda sitten myytäväksi joskus kesälomareissullaan ja laittaa ns. riidan halki hinnan suhteen. Joku saisi Suomessa hyvin varustellun saapikkaan ja meikäläinen sitten tilaamaan uutta.