Apua SC:n valintaan

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Niinpä

Viesti Kirjoittaja Bob »

Saabel kirjoitti:Jos auto olisi myynnissä Suomessa. Vector ns. karvalakkimallina olisi veroineen täällä sen 27 000 euroa. Lisävarusteet tekevät veroineen siis sen kymppitonnin.
Katselin varustelupaketteja ja vain julmetut verot ja vakuutusmaksut estävät Aero-mallin tilauksen.(Käyttöönottomaksu ensimmäiseltä vuodelta noin 5000 euroa ja kasko vakuutus n. 2500 euroa vuodessa)
Ja sen jälkeen, kun ajattelee jälleenmyyntiä, niin tehokkaan mallin jälleenmyyntiarvo on pudonnut huomattavasti verrattuna max 150hv malliin.
Eli täällä Belgiassa auton saa Suomalaisittain katsottuna hyvinkin halvalla, mutta teho/moottorin tilavuus nostaa vuosittaiset käyttökustannukset joskus aika järkyttäviin mittasuhteisiin.
Toisaalta usein on kajastellut mielessä sellainen, että sen autonhan voisi tuoda sitten myytäväksi joskus kesälomareissullaan ja laittaa ns. riidan halki hinnan suhteen. Joku saisi Suomessa hyvin varustellun saapikkaan ja meikäläinen sitten tilaamaan uutta.
Eli siis 625 euroa pelkästään käyttömaksuun ja vakuutukseen joka kuukausi?! Aivan uskomatonta!

Minun mielestäni tämä Suomen järjestelmä ei olekkaan niin huono, kun sitä tarkemmin ajattelee... no mekin tulemme saamaan tuollaisen käyttömaksujärjestelmän (onhan siitä autoverosta niin paljon urputettu) - täytyy vain toivoa, että uudet autotkin sitten halpenisivat, eikä verohuojennus menisi pelkästään maakohtaisten tehdashintojen tasaamiseen.
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Ensimmäisenä vuonna

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Aeron hinnat ovat tuota luokkaa. Alle 3 litrainen kone ja tehot 250 hv....
Rajana voidaan pitää tuota 2 litran tilavuutta ja 150 hv:n tehoa. Ensimmäisenä vuonna, kun ostat auton, olipa se uusi tai käytetty, niin joudut maksamaan käyttöönottomaksun ja käyttöveron. Tuossa teholuokassa se on jotakuinkin 950 egee (150 hv ja 2 l) ja putoaa sitten vuositasolla tuonne 336 egeen. Tällä hetkellä 0 tason bonuksilla (10 kolaritonta vuotta) on kaskon vuosimaksuni n. 1600 egee siinä 9-3 SS arcissa vm 03.
Ennen sillä Aeron 2 litran koneella ja 210 hv:n koneella oli käyttöönottomaksu n. 2500 egen luokkaa ja seuraavat vuodet olivat se sama 336 egee (2 litran kone), mutta tällä 250 hv:n koneella se on tuo 5000 egee ja vuosimaksu on sitten muistaakseni tuhannen euron luokkaa.
Tuosta syystä käytettyjä isomoottorisia/tehoisia autoja saa täällä suhteettoman halvalla. Esim. käytiin katsomassa 270 cdi mersua, jonka hinta oli pudonnut vajaassa kolmessa vuodessa 48% uuden hinnasta. Mersun liike lupasi kaupan tekijäisiksi vuoden täystakuun.
Se, että Suomessa joudutaan mahdollisesti loppujen lopuksi lopettamaan tuollaiset autojen verotukset ja erityisesti käytettyjen tuontiautojen ylenpalttinen verotus, tullaan todellakin jollain tavalla kompensoimaan. Onko se käyttömaksu sitten jotain näin radikaalia, niin siihen en pysty sanomaan mitään. Tästä Belgian menettelystäkin on valituksia käynnissä, joten ei sitä täälläkään ihan suopeasti katsella.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäisenä vuonna

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabel kirjoitti:Ennen sillä Aeron 2 litran koneella ja 210 hv:n koneella oli käyttöönottomaksu n. 2500 egen luokkaa ja seuraavat vuodet olivat se sama 336 egee (2 litran kone), mutta tällä 250 hv:n koneella se on tuo 5000 egee ja vuosimaksu on sitten muistaakseni tuhannen euron luokkaa.
Eli kannattaa ennemmin ostaa 2.0T kuin 2.8V6t, ja virittää se (2.0T) esim. Hirschin setillä 252 hv:aan 370 Nm:iin :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Jeps!

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Periaatteessa näin, mutta kyllä se ekan vuoden käyttöönottomaksu ja vakuutusmaksut ovat sitä luokkaa, että hitaampia hirvittää..
8O (210 hv---->2500 egee...)
Periaatteessa tein tuon oman SS:n päivityksen juuri tuosta syystä, että se alkuperäinen hinta, verot, vakuutukset + se Hirschin paketti tuli sitten loppupeleissä " edullisimmaksi vaihtoehdoksi. Eli siihen 1,8t malliin lyötiin kesällä se lastu.
Vastaa Viestiin