SS, pakkanen ja takaluukku?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

SS, pakkanen ja takaluukku?

Viesti Kirjoittaja Bob »

Tätä on sivuttu jossakin aikaisemmassakin keskustelussa, mutta palaan aiheeseen sen vuoksi, josko nyt olisi aiheeseen ratkaisun joku keksinyt.

Saatteko parinkymmenen asteen pakkasella SS:nne takaluukun kiinni? Jos saatte, niin mitä sille on tehty?

Omassani tavarasäiliön kantta ei saa kovemmalla pakkasella suljettua - takuuseen sitä on yritetty korjata viime talvena mm. vaihdettu koko lukko, mutta jos sen avaa kovemmalla pakkasella, niin narulla pitää kiinni laittaa. :evil: .
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: SS, pakkanen ja takaluukku?

Viesti Kirjoittaja Bob »

Bob kirjoitti: niin narulla pitää kiinni laittaa. :evil: .
Itseasiassa sellainen joustava koukkupäinen "mustekala" toimii paremmin kuin naru - sen saa nopeasti kiinni koukkupäillä niihin kuormansidontasilmukoihin.
Mscrnt
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:15

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

Saatteko parinkymmenen asteen pakkasella SS:nne takaluukun kiinni? Jos saatte, niin mitä sille on tehty?
Kyllä tuota juuri joulun aikoihin tuli availtua ja pakkasta lähes -25. Ei ollut ongelmia. Auto on ollut minulla vasta syksystä asti joten sen historiasta en kovin hyvin ole perillä. Itse olen viimeisimmän pesun jälkeen sohinut lukkoihin lukkoöljyä jottei pääsisi jäätymään.
-Mscrnt-
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Mscrnt kirjoitti:
Saatteko parinkymmenen asteen pakkasella SS:nne takaluukun kiinni? Jos saatte, niin mitä sille on tehty?
Kyllä tuota juuri joulun aikoihin tuli availtua ja pakkasta lähes -25. Ei ollut ongelmia. Auto on ollut minulla vasta syksystä asti joten sen historiasta en kovin hyvin ole perillä. Itse olen viimeisimmän pesun jälkeen sohinut lukkoihin lukkoöljyä jottei pääsisi jäätymään.
Sulla on vm. 2005?

Eli jotakin kehitystä on siis tapahtunut - hyvä niin - nyt kun tietäisi mitä, niin voisi toteuttaa ne muutokset omaanikin eli jos korjaantuisi esim. pehmeämpien pakkasessa kovettumattomien tiivisteiden (jos siis vika on tiivisteissä) tms. vaihdolla.

Huvittaisi todellakin käyttää tuota takaluukkua myös talvellakin.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Bob kirjoitti:Saatteko parinkymmenen asteen pakkasella SS:nne takaluukun kiinni? Jos saatte, niin mitä sille on tehty?
Parikymmenen asteen pakkasta en ole tänä talvena päässyt testamaan, mutta eilen lähtiessäni Jyväskylästä Helsinkiä kohden pysähdyin eräällä kaverilla kylässä ja lähtiessäni hänen luotaan pakkasta oli -18°C :evil: Takaluukku toimi aivan moitteettomasti. Ja autohan oli vm. 2005.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
yarski
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 20:15
Paikkakunta: Rauma

On toiminut

Viesti Kirjoittaja yarski »

On se luukku toiminut, ainakin vielä. Pari kertaa on kyllä auennut oudosti. Kyllä, pakkasta oli. Auto on seissyt muutaman tunnin ja kun piti lähteä liikkeelle niin sidissä näkyi "takaluukku auki". Luukku kiinni ja matka jatkui, ei muita murheita...
treidaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 09:11

Viesti Kirjoittaja treidaaja »

Toistaiseksi on vielä mennyt kiinni, mutta kun pakkasta yli -10°C niin tarvitaan jo todellakin voimaa. Autoni on mallia 2004.
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

Kyllä mun ainakin piti viime talvena säädellä lukon tavaratilan puoleista osaa, jotta kannen saa talvella kiinni. Ja säätöön tarvii aika spesiaalit työkalut, paitsi jos poraa raakasti muovisuojaan sopivasti reiät kuten minä tein. :idea: Luukun takalamput ovat hiukan ylempänä kuin nurkissa. Mielestäni suurin syy pieneen 'sovitusvirheeseen' on, että luukun alareuna törmää takapuskuriin. Autoni 01/2005.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Mscrnt
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:15

Viesti Kirjoittaja Mscrnt »

Sulla on vm. 2005?
Uups, jäi mainitsematta tuo vuosimalli eli 2003.

Muistin juuri, että säädin ennen pakkasia myös sitä lukkomekanismin lenkkiä koska luukkua sai paiskoa kunnolla kiinni jo "kesäkeleillä". Eli se lenkki on kiinni muistaakseni kahdella tähtipää ruuvilla. Löysäsin niitä ja "nostin" lenkkiä ylemmäs. Sitten alkoi kesäkelillä toimia jouhevammin. Liekö sitten auttaa myös talven käyttäytymiseen. Luulisi ammattimekaanikon tietävän tällaiset säätömahdollisuudet joten tuskin sinun tapauksessasi on kyse vain tästä säädöstä.

Edit: Nyt tuo lenkki on säädetty ylimpään mahdolliseen asentoon joten saa nähdä mitä seuraavaksi jos tuo ajan kanssa alkaa temppuilemaan. :)
-Mscrnt-
Vastaa Viestiin