Sensoripaikat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Sensoripaikat

Viesti Kirjoittaja 966 »

Päivää Saabistit! Pääsin pitkän (14v.) tauon jälkeen taas itsekin Saabin onnelliseksi omistajaksi ja kyselemään pieniä, mutta tärkeitä yksityiskohtia Teiltä.Tuli tilattua 93 Sportcombi ilman peruutustutkaa ja nyt pitäisi asentaa sellainen (Krystal RK 002/4) omatoimisesti. Asennushan on muuten tosi simppeli, mutta sensoreiden paikat (mitoitus) olisi hyvä tietää tarkasti ennen kuin pistää aukkoporan töihin.Puskurin kuorta (muovia) ei oikein kannata irrottaa kun istuu niin hyvin paikallaan ja takaa on aika paha mitoittaa palkissa olevien aukkojen paikkoja.Hattu kourassa pyydän, että joku teistä sportcombin onnellisista omistajista mittaisi autostaan kahden keskimmäisen sensorin etäisyyden toisistaan samoin keskimmäisen ja reunimmaisen.Etukäteen jo kiitoksia. Ps. Harmittaa toi 14v. näin jälkeenpäin. 966/Mauri
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

Ainakin Cobran jälkiasennustutkassa tuli tarkat ohjeet anturien etäisyyksistä ja korkeudesta ihan toimivuuden kannalta.. Onko sulla ohjeita tuohon?
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

sensorit

Viesti Kirjoittaja agios »

Oli tuossa tarjous peruutustutkasta ja torstaina laittavat ss:n.
Saa nähdä miten laittavat.Merkki muuten Gemel.
Ohjeissa sanotaan että voi päältä maalata mutta asentajat meinas että
voi tulla ongelmia. Otan maahantuojalta selvää ja maalaan itse.
Mainostavat netissäkin että voi maalata. Eihän tuo iso homma ole ja kun
itse tekee niin säästäähän siinäkin.
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 966 »

Sensoreista tuli sijoitusohjeet toimivuuden osalta,mutta pitäisi saada Saabin puskuriin mitoitetut paikat. Saabin tehdas on tehnyt valmiit aukot puskurin runkoon(teräsosaan), mutta niiden paikantaminen ulkopuolelta on mahdotonta .Tehdasasennetuista sais mitoitettua paikat, ettei tulis porattua umpiteräkseen vaan valmiin aukon kohdalle.Puskurin musta lista on sopivalla korkeudella pystysuunnassa ja suorassa, ettei tarvitse käyttää rumia kallistusholkkeja. Etäisyys reunasta on n.15-20cm ja muu jako suunnilleen tasan.Sijoitus reunaan (15-20cm) takaa tunnistamisen hieman auton ulkopuolellekin ja mustan listan kohdalla ei tarvitse antureita maalata, ja onhan asennus alkuperäisemmän näköinenkin. Täällä Hyvinkäällä ei ole vielä toisia Sportcombeja ettei voi mittanauhan kanssa tutkiskella.966/Mauri
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

Aero04 kirjoitti:Ainakin Cobran jälkiasennustutkassa tuli tarkat ohjeet anturien etäisyyksistä ja korkeudesta ihan toimivuuden kannalta.. Onko sulla ohjeita tuohon?
Kuka myy PK-seudulla Cobraa SS:iin :?: Ja paljonko se maksaa :?:
markkul
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Joulu 16, 2004 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja markkul »

Syksyllä oli Saabilla tarjous omasta alkueräisestä peruutustutkasta. Hinta oli asennettuna 600€ luokkaa. Laiteen asennutin Laakkosella Konalassa. Anturithan on nätisti puskurin kumilistassa, joten mitään porauksia ja maalauksia ei tarvita. Vaatii vain kumilistojen vaihdon ja töpselit kiinni. Ajotietokoneeseen laite pitää myös ohjelmoida. Asennussarjaa saa myös tilattua Elkpartsilta (http://www.elkparts.com/). En tiedä miten tarvikelaitteet käyttäytyvät, mutta tukassa on myös sellainen toimito, että kun seinän vierustaa peruuttaessa etäisyys sivulle ei muutu, niin mitataan matkaa vain taaksepäin. Hienosti ja luotettavasti toimiva peli, suosittelen!
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

No nyt tuli ss tutka-asennuksesta ja kyllä tämä gemelkin laitetaan siihen listaan kiinni. (Sensorit siis) . Tyytyväinen kyllä voi olla ja ei kyllä yhtään eroa originalista mitä olen muitakin vilkuillut.
Vastaa Viestiin