SC 2.8 V6 JA WEBASTO!
SC 2.8 V6 JA WEBASTO!
Terve!
Tuota webasto keskustelua on ollut tuossa aikaisemmin,mutta ei tähän uuteen moottori/korimalliin liittyen.Itselleni tulee tuossa tammikuun lopussa tuos 93 SC Aero ja siihen ei oikein tuota bensalämmintä tunne helpolla saavan.Löysin yhden liikkeen,joka moisen asennuksen omien sanojensa mukaan pystyy suorittamaan.Jos vain paikka tuolle itse lämmittimille jostakin rakosesta löytyy.Vesiputket joudutaan kuulemma vetämään jostain pidemmältä ja tekemään ne kuparista.Eli pientä lisähommaa kuulemma riittää.
Onkohan jollakin jotain tietoa tai oletteko kenties itse joutuneet tätä samaa asiaa selvittämään?En viitsisi tuota pelkkää lohkoa laittaa,kun nämä nykypäivän lohkolämmittimet lienevät ilmeisesti vain jonkinasteisia säteilylämmittimiä.Kuulemma uusista moottoreista tuo vesipropun paikka puuttuu.Ja kaiken lisäksi webastohan on huomattavasti tehokkaampi ja helppokäyttöisempi.
Nyt vain kuulemma pitäisi löytää jokin liike täältä pääkaupunkiseudulta kenellä tuollainen aero v6 auto löytyisi.Asennusliike menisi sinne tuota webaston paikkaa ihmettelemään.Meinaan ,että mahtuuko vai ei.
Jos jollain tähän aiheeseen jotain informaatiota,niin olisin hyvin kiitollinen kaikista tiedoista.
T:Vesa
Tuota webasto keskustelua on ollut tuossa aikaisemmin,mutta ei tähän uuteen moottori/korimalliin liittyen.Itselleni tulee tuossa tammikuun lopussa tuos 93 SC Aero ja siihen ei oikein tuota bensalämmintä tunne helpolla saavan.Löysin yhden liikkeen,joka moisen asennuksen omien sanojensa mukaan pystyy suorittamaan.Jos vain paikka tuolle itse lämmittimille jostakin rakosesta löytyy.Vesiputket joudutaan kuulemma vetämään jostain pidemmältä ja tekemään ne kuparista.Eli pientä lisähommaa kuulemma riittää.
Onkohan jollakin jotain tietoa tai oletteko kenties itse joutuneet tätä samaa asiaa selvittämään?En viitsisi tuota pelkkää lohkoa laittaa,kun nämä nykypäivän lohkolämmittimet lienevät ilmeisesti vain jonkinasteisia säteilylämmittimiä.Kuulemma uusista moottoreista tuo vesipropun paikka puuttuu.Ja kaiken lisäksi webastohan on huomattavasti tehokkaampi ja helppokäyttöisempi.
Nyt vain kuulemma pitäisi löytää jokin liike täältä pääkaupunkiseudulta kenellä tuollainen aero v6 auto löytyisi.Asennusliike menisi sinne tuota webaston paikkaa ihmettelemään.Meinaan ,että mahtuuko vai ei.
Jos jollain tähän aiheeseen jotain informaatiota,niin olisin hyvin kiitollinen kaikista tiedoista.
-
- "Hölösuu"
Re: SC 2.8 V6 JA WEBASTO!
Kaikissa 9-3SS/SC bensaturboissa (muistaakseni 1.8i:hin ei saa kuin säteilylämmittimen, korjatkaa jos väärässä) on ainakin paikka ihan "oikealle" lohkolämmittimelle eikä pelkästään säteilylämmittimelle. 2.8T:henkin löytyy sekä Calixin että Defan lohkolämmitin.vesal kirjoitti:
Mitä itse olen kuullut ei pitäisi mahtua Webasto/Eberi tuohon moottoritilaan. Ei ole Saabiin tai Opeliin, joissa ko. kone kumpaankaan saatavilla..
Joo - 2-litraisiin bensaturboihin laitetaan lämmitin yleensä sellaiseen koteloon moottorin vasemmalle takakulmalle. Siinä on sellainen kansi, joka korvataan lämmitysvastuksen mukana tulevalla, muutoin vastus on samantyyppinen kuin suoraan lohkoonkin tulevissa.uusi93 kirjoitti:Kaikissa 9-3SS/SC bensaturboissa (muistaakseni 1.8i:hin ei saa kuin säteilylämmittimen, korjatkaa jos väärässä) on ainakin paikka ihan "oikealle" lohkolämmittimelle eikä pelkästään säteilylämmittimelle. 2.8T:henkin löytyy sekä Calixin että Defan lohkolämmitin.vesal kirjoitti:
Mitä itse olen kuullut ei pitäisi mahtua Webasto/Eberi tuohon moottoritilaan. Ei ole Saabiin tai Opeliin, joissa ko. kone kumpaankaan saatavilla..
Tuo 1.8i -kone on taas suoraan Opelin kone valurautalohkolla ja ainakin jos se on Opelin pellin alla, niin siihen pitäisi voida laittaa tavallinen vesiproppuun tuleva lohkolämmitinkin.
-
- "Hölösuu"
Jesh, näin on.Bob kirjoitti:Tuo 1.8i -kone on taas suoraan Opelin kone valurautalohkolla ja ainakin jos se on Opelin pellin alla, niin siihen pitäisi voida laittaa tavallinen vesiproppuun tuleva lohkolämmitinkin.
Muuten, tuosta moottoritilasta vielä: aika surkuhupaisaa, kun vertaa sitä, kuinka paljon 2.8V6t ja kuinka vähän 1.8i täyttää auton moottoritilaa. 2.8V6t:ssä ei hirveästi ole hukkatilaa, mutta 1.8i:sä sitä on yllin kyllin ja moottori lepää pitkien kiinnitysvarsien päällä, ja maa näkyy selvästi moottorin ja moottoritilan välistä. Josta päästäänkin sitten seuraavaan kysymykseen: kun 1.8i:ssä ei näytä olevan moottorilla minkäänlaista "pohjapanssaria", niin onko 2.0 -litran turbomoottorissa "pohjapanssari"?
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Eipä ole..Turbo Sensonic kirjoitti: Josta päästäänkin sitten seuraavaan kysymykseen: kun 1.8i:ssä ei näytä olevan moottorilla minkäänlaista "pohjapanssaria", niin onko 2.0 -litran turbomoottorissa "pohjapanssari"?
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Joo kyllä varaosamyyjä mainitsi että lohkolämppäri on perinteinen ,ei säteilymalli,kun omaan SC Aeroon asennettiin jokin aika sitten.
Ohi aiheen,mistäköhän tosta Aero koneesta löytyis pop off/by bass venttiili,ei ainakaan pikaisella vilkaisulla näkyny sellaista perinteistä boschin mustaa muovista jollainen milestäni vanhemmissa saabeissa on ollut...on kai sitten sähköinen turbon hukkaportin vieressä...ehkä...
Ajattelin vain jos sais kivat ZIUUU äänet kuuluviin kiihdytyksissä..
Ohi aiheen,mistäköhän tosta Aero koneesta löytyis pop off/by bass venttiili,ei ainakaan pikaisella vilkaisulla näkyny sellaista perinteistä boschin mustaa muovista jollainen milestäni vanhemmissa saabeissa on ollut...on kai sitten sähköinen turbon hukkaportin vieressä...ehkä...
Ajattelin vain jos sais kivat ZIUUU äänet kuuluviin kiihdytyksissä..
mulla ainaki joku suoja sieltä löytyy, kun ei ainakaa maata näy...Turbo Sensonic kirjoitti:Bob kirjoitti: onko 2.0 -litran turbomoottorissa "pohjapanssari"?
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Tuosta lainauksesta tulee sellainen kuva, että Bob kyselee onko pohjapanssaria - minulla on ko. automalli ja tiedän, että siinä ei ole pohjapanssaria.julle05 kirjoitti:Turbo Sensonic kirjoitti:mulla ainaki joku suoja sieltä löytyy, kun ei ainakaa maata näy...Bob kirjoitti: onko 2.0 -litran turbomoottorissa "pohjapanssari"?
Tietyissä kohdin pohjassa on sen sijaan muovilevyt.
mä tarkotinki et "joku" suojaBob kirjoitti:julle05 kirjoitti:Tuosta lainauksesta tulee sellainen kuva, että Bob kyselee onko pohjapanssaria - minulla on ko. automalli ja tiedän, että siinä ei ole pohjapanssaria.Turbo Sensonic kirjoitti: mulla ainaki joku suoja sieltä löytyy, kun ei ainakaa maata näy...
Tietyissä kohdin pohjassa on sen sijaan muovilevyt.

9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black