9-3:n TV-mainos USAssa ?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

mitähän tommoselle jenkkisaabille tulis hintaa, kun se olis rekisteröitynä suomen teille??

osaisko kukaan arvioida (luetaan: onko kukaan tuonut eurooppaan aiemmin rekisteröimätöntä suomeen??) mahtaa nousta hinta pilviin..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

turkkaki kirjoitti:mitähän tommoselle jenkkisaabille tulis hintaa, kun se olis rekisteröitynä suomen teille??

osaisko kukaan arvioida (luetaan: onko kukaan tuonut eurooppaan aiemmin rekisteröimätöntä suomeen??) mahtaa nousta hinta pilviin..
Eurooppaan on tuote ainakin kaksi yksilöä, toinen on 4.2 -litraisella V6:lla varustettu ja toinen 5.3 -litraisella V8:lla varustettu 9-7x. Trollhättanissa oli viime kesänä Saab Festival:it, ja siellä oli näytillä tuo V8. Joku kaveri teki sille laatutestiä, mikäli autoa koskaan alettaisiin tuomaan Eurooppaan. Varmaan aika inhottava duuni :wink:

Nimimerkillä "9000_automaatilla" on kuvia tuosta Trollhättanissa esitteillä olleesta 9-7x:stä.

Auton tuominen Suomeen, jos sitä ei ole aikaisemmin rekisteröity Suomessa: autolle täytyy tehdä tyyppihyväksyntäkatsastus, jonka jälkeen se voidaan rekisteröidä Suomeen. Työkaveri on tehnyt sen jenkeistä tuomalleen autolleen, jota ei ollut aiemmin rekisteröity Suomeen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Oiler
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 15:50
Paikkakunta: Vaasa

Wikipedia kertoo...

Viesti Kirjoittaja Oiler »

"Although the Saab 9-7X is developed for the North American marked only, the 2006 model is sold in many countries: Bahrain, Belgium, Canada, Czech Republic, Hungary, Jordan, Kuwait, Latvia, Lebanon, Luxemburg, Oman, Quatar, Saudi Arabia, Syria, Switzerland, and United Arab Emirates"

Netistä löytyy unkarilainen video, jossa tuota 9-7X:ää ja BMW X3:a vertaillaan. Ladattavissa täältä: http://totalcar.hu/tv/051126/
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Wikipedia kertoo...

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Oiler kirjoitti:"Although the Saab 9-7X is developed for the North American marked only, the 2006 model is sold in many countries: Bahrain, Belgium, Canada, Czech Republic, Hungary, Jordan, Kuwait, Latvia, Lebanon, Luxemburg, Oman, Quatar, Saudi Arabia, Syria, Switzerland, and United Arab Emirates"

Netistä löytyy unkarilainen video, jossa tuota 9-7X:ää ja BMW X3:a vertaillaan. Ladattavissa täältä: http://totalcar.hu/tv/051126/
Tässä on tsekkiläiseltä sivulta löytynyt "tekniset ominaisuudet" -taulukko:

http://www.srba.cz/files/pdf/srba-servis-saab-97.pdf
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Wikipedia kertoo...

Viesti Kirjoittaja MindW »

Turbo Sensonic kirjoitti:Tässä on tsekkiläiseltä sivulta löytynyt "tekniset ominaisuudet" -taulukko:

http://www.srba.cz/files/pdf/srba-servis-saab-97.pdf
Tuon V8:n tekniikka/ominaisuudet ovat vuodelta keppi ja kivi :lol:
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Hirvittää pelkkä ajatus tollasesta yli 5-litrasesta vaparista 8O 8O
No ehkä se johtuu siitä, että asuu Suomessa, mutta sitä faktaa sekään ei poista, että noissa ei oo mitään järkeä :roll:

Montakin isoa vaparikasia uudessa 9-5:ssä on :?:
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Rommitommi kirjoitti: Montakin isoa vaparikasia uudessa 9-5:ssä on :?:
Sehän se on se pahin kauhuskenaario seuraavasta 9-5:sta, että se tehdään jollekin jenkki-GM-alustalle, takaveto ja V8-vapari :evil: Sellaista "Saabia" en minä ainakaan osta...

Eski
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Tämähän on jo vanha juttu mutta aikoinaan GM sovitteli ihan tosissaan V8 moottoria 9-5:sen nokalle. Mihin tämä hanke sitten kaatui :roll:

Kuva

Linkissä on himan kokoa ja pituutta. 8O



http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... i%26sa%3DN
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

-valomerkki- kirjoitti:Tämähän on jo vanha juttu mutta aikoinaan GM sovitteli ihan tosissaan V8 moottoria 9-5:sen nokalle. Mihin tämä hanke sitten kaatui :roll:

Kuva

Linkissä on himan kokoa ja pituutta. 8O



http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... i%26sa%3DN
Jep. Muistan lukeneeni jonkun saksalaisen autolehden (olisko ollut Auto Bild?), jossa oli juttua tuosta GM:n V8 -moottorista. Sitä oli kokeiltu 9-5:ssa. Se oli "kompaktin kokoinen", 3 -venttiilitekniikalla toteutettu V8, josta kutiteltiin irti joku 300 hv ja noin 400 Nm. Kolmiventtiilitekniikkaa käytettiin sen takia, että moottori ei olisi muuten mahtunut esim. 9-5:n keulille.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Tuon linkissä olleen jutun perusteellä toi V8 piti tulla 9-5:seen ja Vectraan vuonna 2004.

Menee offtopic puolelle mutta uudessa Corvetessa käytetään perinteistä kaksi venttiili tekniikkaa, tosin venttiilin koot on kohtuullisen suuret.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Asiasta viidenteen, tuo 9-3SportCombin mainos on pyörinyt täkäläisessä tv:ssä minusta aikamoisesti ottaen huomioon kuinka marginaalibrändi on kyseessä. Siis todella paljon.

Vuosia sitten itkettiin, ettei Saabia mainosteta, nyt mainostetaan, mitkä on realistiset myyntiodotukset keväälle?

Voiko Saab ylipäätään menestyä Suomessa yhdellä "hitti" mallilla.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä mulle kelpaisi takaveto ja V8. Tietysti tuplaturbolla mieluiten se kasi. ;)
Enitenhän tällä hetkellä Saabissa harmittaakin etuvetoisuus, olisi edes neliveto mutta kun ei niin ei (X-malleja ei lasketa..).
Koneet on nelipyttyisiksi loistavia, mutta kunnon tehomalliin saisi olla vähän isompi mylly. 2.8V6 on kyllä askel juuri oikeaan suuntaan. :twisted:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Henkilökohtaisesti en usko että isoilla bensa koneilla on tulevaisuutta ja että ne nostavat Saabia pinnalle siitä suosta missä ollaan. Minusta nuo BioPower mallit ovat hyvä sauma saada sillä saralla markkinaosuutta. Aika näyttää kuinka suuri levinnäisyys ja markkinat etanolilla on,mahdollisuuksia on vaikka kuinka.

On mielenkiintoista seurata myyntilukuja nyt vuonna 2006 kun mallisto ja markkinointi on parempaa kuin esim.2005
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Kyllä isokoneiset autot tuntuu olevan suosiossa, vrt. Audi S4/RS4, BMW M5 ja tuleva M3.
Kaikki V8-koneisia, ja Audikin luopui turbotekniikasta huippumalleissa.

Mutta tosiaan, V8 ja ahdin 8)
BMW 320dA Coupe LCI
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

jcarlson kirjoitti:Kyllä mulle kelpaisi takaveto ja V8. Tietysti tuplaturbolla mieluiten se kasi. ;)
Enitenhän tällä hetkellä Saabissa harmittaakin etuvetoisuus, olisi edes neliveto mutta kun ei niin ei (X-malleja ei lasketa..).
Koneet on nelipyttyisiksi loistavia, mutta kunnon tehomalliin saisi olla vähän isompi mylly. 2.8V6 on kyllä askel juuri oikeaan suuntaan. :twisted:
Neliveto olisi kyllä asiaa varsinkin tehokkaampiin malleihin, mutta missään tapauksessa ei pitäisi tehdä takaveto-Saabia.

Tuon 2.8V6T:n erinomaisuuskaan ei ole täysin valjennut minulle. Kuten tuolla toisaalla kirjoitin, uuden 9-5 Aero Wagonin suorituskyvyn väitetään olevan aivan samalla tasolla, mutta 9-3SC Aero kuluttaa reippaasti enemmän. Lisäksi on huomioitava, että 9-5 on isompi auto ja painaakin enemmän...

Eski
Vastaa Viestiin