9-3:n TV-mainos USAssa ?
mitähän tommoselle jenkkisaabille tulis hintaa, kun se olis rekisteröitynä suomen teille??
osaisko kukaan arvioida (luetaan: onko kukaan tuonut eurooppaan aiemmin rekisteröimätöntä suomeen??) mahtaa nousta hinta pilviin..
osaisko kukaan arvioida (luetaan: onko kukaan tuonut eurooppaan aiemmin rekisteröimätöntä suomeen??) mahtaa nousta hinta pilviin..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Eurooppaan on tuote ainakin kaksi yksilöä, toinen on 4.2 -litraisella V6:lla varustettu ja toinen 5.3 -litraisella V8:lla varustettu 9-7x. Trollhättanissa oli viime kesänä Saab Festival:it, ja siellä oli näytillä tuo V8. Joku kaveri teki sille laatutestiä, mikäli autoa koskaan alettaisiin tuomaan Eurooppaan. Varmaan aika inhottava duuniturkkaki kirjoitti:mitähän tommoselle jenkkisaabille tulis hintaa, kun se olis rekisteröitynä suomen teille??
osaisko kukaan arvioida (luetaan: onko kukaan tuonut eurooppaan aiemmin rekisteröimätöntä suomeen??) mahtaa nousta hinta pilviin..
Nimimerkillä "9000_automaatilla" on kuvia tuosta Trollhättanissa esitteillä olleesta 9-7x:stä.
Auton tuominen Suomeen, jos sitä ei ole aikaisemmin rekisteröity Suomessa: autolle täytyy tehdä tyyppihyväksyntäkatsastus, jonka jälkeen se voidaan rekisteröidä Suomeen. Työkaveri on tehnyt sen jenkeistä tuomalleen autolleen, jota ei ollut aiemmin rekisteröity Suomeen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Wikipedia kertoo...
"Although the Saab 9-7X is developed for the North American marked only, the 2006 model is sold in many countries: Bahrain, Belgium, Canada, Czech Republic, Hungary, Jordan, Kuwait, Latvia, Lebanon, Luxemburg, Oman, Quatar, Saudi Arabia, Syria, Switzerland, and United Arab Emirates"
Netistä löytyy unkarilainen video, jossa tuota 9-7X:ää ja BMW X3:a vertaillaan. Ladattavissa täältä: http://totalcar.hu/tv/051126/
Netistä löytyy unkarilainen video, jossa tuota 9-7X:ää ja BMW X3:a vertaillaan. Ladattavissa täältä: http://totalcar.hu/tv/051126/
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Wikipedia kertoo...
Tässä on tsekkiläiseltä sivulta löytynyt "tekniset ominaisuudet" -taulukko:Oiler kirjoitti:"Although the Saab 9-7X is developed for the North American marked only, the 2006 model is sold in many countries: Bahrain, Belgium, Canada, Czech Republic, Hungary, Jordan, Kuwait, Latvia, Lebanon, Luxemburg, Oman, Quatar, Saudi Arabia, Syria, Switzerland, and United Arab Emirates"
Netistä löytyy unkarilainen video, jossa tuota 9-7X:ää ja BMW X3:a vertaillaan. Ladattavissa täältä: http://totalcar.hu/tv/051126/
http://www.srba.cz/files/pdf/srba-servis-saab-97.pdf
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Wikipedia kertoo...
Tuon V8:n tekniikka/ominaisuudet ovat vuodelta keppi ja kiviTurbo Sensonic kirjoitti:Tässä on tsekkiläiseltä sivulta löytynyt "tekniset ominaisuudet" -taulukko:
http://www.srba.cz/files/pdf/srba-servis-saab-97.pdf
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Tämähän on jo vanha juttu mutta aikoinaan GM sovitteli ihan tosissaan V8 moottoria 9-5:sen nokalle. Mihin tämä hanke sitten kaatui
Linkissä on himan kokoa ja pituutta.
http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... i%26sa%3DN
Linkissä on himan kokoa ja pituutta.
http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... i%26sa%3DN
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jep. Muistan lukeneeni jonkun saksalaisen autolehden (olisko ollut Auto Bild?), jossa oli juttua tuosta GM:n V8 -moottorista. Sitä oli kokeiltu 9-5:ssa. Se oli "kompaktin kokoinen", 3 -venttiilitekniikalla toteutettu V8, josta kutiteltiin irti joku 300 hv ja noin 400 Nm. Kolmiventtiilitekniikkaa käytettiin sen takia, että moottori ei olisi muuten mahtunut esim. 9-5:n keulille.-valomerkki- kirjoitti:Tämähän on jo vanha juttu mutta aikoinaan GM sovitteli ihan tosissaan V8 moottoria 9-5:sen nokalle. Mihin tämä hanke sitten kaatui
Linkissä on himan kokoa ja pituutta.
http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... i%26sa%3DN
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Asiasta viidenteen, tuo 9-3SportCombin mainos on pyörinyt täkäläisessä tv:ssä minusta aikamoisesti ottaen huomioon kuinka marginaalibrändi on kyseessä. Siis todella paljon.
Vuosia sitten itkettiin, ettei Saabia mainosteta, nyt mainostetaan, mitkä on realistiset myyntiodotukset keväälle?
Voiko Saab ylipäätään menestyä Suomessa yhdellä "hitti" mallilla.
Vuosia sitten itkettiin, ettei Saabia mainosteta, nyt mainostetaan, mitkä on realistiset myyntiodotukset keväälle?
Voiko Saab ylipäätään menestyä Suomessa yhdellä "hitti" mallilla.
Kyllä mulle kelpaisi takaveto ja V8. Tietysti tuplaturbolla mieluiten se kasi.
Enitenhän tällä hetkellä Saabissa harmittaakin etuvetoisuus, olisi edes neliveto mutta kun ei niin ei (X-malleja ei lasketa..).
Koneet on nelipyttyisiksi loistavia, mutta kunnon tehomalliin saisi olla vähän isompi mylly. 2.8V6 on kyllä askel juuri oikeaan suuntaan.
Enitenhän tällä hetkellä Saabissa harmittaakin etuvetoisuus, olisi edes neliveto mutta kun ei niin ei (X-malleja ei lasketa..).
Koneet on nelipyttyisiksi loistavia, mutta kunnon tehomalliin saisi olla vähän isompi mylly. 2.8V6 on kyllä askel juuri oikeaan suuntaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Henkilökohtaisesti en usko että isoilla bensa koneilla on tulevaisuutta ja että ne nostavat Saabia pinnalle siitä suosta missä ollaan. Minusta nuo BioPower mallit ovat hyvä sauma saada sillä saralla markkinaosuutta. Aika näyttää kuinka suuri levinnäisyys ja markkinat etanolilla on,mahdollisuuksia on vaikka kuinka.
On mielenkiintoista seurata myyntilukuja nyt vuonna 2006 kun mallisto ja markkinointi on parempaa kuin esim.2005
On mielenkiintoista seurata myyntilukuja nyt vuonna 2006 kun mallisto ja markkinointi on parempaa kuin esim.2005
Neliveto olisi kyllä asiaa varsinkin tehokkaampiin malleihin, mutta missään tapauksessa ei pitäisi tehdä takaveto-Saabia.jcarlson kirjoitti:Kyllä mulle kelpaisi takaveto ja V8. Tietysti tuplaturbolla mieluiten se kasi.
Enitenhän tällä hetkellä Saabissa harmittaakin etuvetoisuus, olisi edes neliveto mutta kun ei niin ei (X-malleja ei lasketa..).
Koneet on nelipyttyisiksi loistavia, mutta kunnon tehomalliin saisi olla vähän isompi mylly. 2.8V6 on kyllä askel juuri oikeaan suuntaan.
Tuon 2.8V6T:n erinomaisuuskaan ei ole täysin valjennut minulle. Kuten tuolla toisaalla kirjoitin, uuden 9-5 Aero Wagonin suorituskyvyn väitetään olevan aivan samalla tasolla, mutta 9-3SC Aero kuluttaa reippaasti enemmän. Lisäksi on huomioitava, että 9-5 on isompi auto ja painaakin enemmän...
Eski