Täysin samaa mieltä. Eihän BMW:kään ole tehnyt yhtään pelkästään etuvetoista autoa, jollei Miniä lasketa mukaan. Miksi Saabin pitäisi perinteidensä vastaisesti tehdä pelkästään takavetoinen auto?Eski kirjoitti:Neliveto olisi kyllä asiaa varsinkin tehokkaampiin malleihin, mutta missään tapauksessa ei pitäisi tehdä takaveto-Saabia.
Tuon 2.8V6T:n erinomaisuuskaan ei ole täysin valjennut minulle. Kuten tuolla toisaalla kirjoitin, uuden 9-5 Aero Wagonin suorituskyvyn väitetään olevan aivan samalla tasolla, mutta 9-3SC Aero kuluttaa reippaasti enemmän. Lisäksi on huomioitava, että 9-5 on isompi auto ja painaakin enemmän...
Eski
Tuo 2.8V6t:n erinomaisuus taitaa korostua jenkkilässä, jossa autossa pitää olla enemmän kuin neljä sylinteriä. Muistan vieläkin amerikkalaisessa autolehdessä Motor Trendissä 2001 olleen vertailun, jossa oli vertailtavana meneviä "keskikokoluokan" autoja. Lehdessä oli upea kuva kirkkaan punaisesta Viggenistä, joka kiihdyttii niin, että etukumit savusivat. Taisi olla vielä yksi testin tehokkaimmista ja vääntävimmistä autoista. Loppuarvostelussa oli kuitenkin annettu miinus siitä, että autossa on "vain" neljä sylinteriä. Hei c'moon, mitä väliä sillä on, kuinka monta sylinteriä autossa on? Eikös teho ja vääntö ole ne tekijät, jotka "erottelevat jyvät akanoista"? Mutta valitettavasti jenkkilässä autossa pitää olla vähintään V6, jotta autolla olisi kunnon myyntiargumenttia