Nightpanel

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Nightpanel

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

otsikon mukainen härveli on päivällä miltei kätevämpi kuin pimeessä, vielä kun sais ite päättää mitkä kaikki valaistukset se pimentää...
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
yarski
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 20:15
Paikkakunta: Rauma

Onko

Viesti Kirjoittaja yarski »

En kyllä oo edes koittanut sitä päivällä käyttää, ei silloin noi mittarivalot yms. ainakaan mun silmään niin hirveästi paista. Vähentää se tietenkin virrankulutusta ja sitäkautta myös pienentää bensankulutusta... :D
Oikeesti, olisi kyllä hyvä jos saisi itte päättää että mitä night panel himmentää. Itte laittaisin sen pimentämään aivan kaikki valot. Hyvä varuste se on, ekakerran saabistina en oo aikaisemmin moista edes kaivannut. On täsä Saabissa monta muutakin pientä hyvin mietittyä ja toteutettua yksityiskohtaa...
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Hauskana yksityiskohtana huomasin, että NP näyttää himmentävän myös ratin painikkeiden valaistuksen, mutta ei kuitenkaan täysin sammuta niitä.

Itse käytän kyllä NP:tä pitkillä pimeillä maantieosuuksilla - olen myös määrittänyt, että vain 0-140 valaistaan, mikäli nopeus on alle 140:n.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Eihän se nopeus ikinä ole alle 140? ;) Itse en kyllä koskaan löytänyt mitään iloa tuosta namiskasta, mutta olihan se hauska vetäistä rajottajalle ja vilkasta kun kierroslukumittari tekee nopeusennätyksiä :)
STCF #3
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jostain syystä tuo "lämpö-bensa-ahtopaine" -osio syttyy vähän väliä...
Lämmöt on normaalit, bensaa on riittävästi ja hmmm... :roll:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Bob kirjoitti:Hauskana yksityiskohtana huomasin, että NP näyttää himmentävän myös ratin painikkeiden valaistuksen, mutta ei kuitenkaan täysin sammuta niitä.

Itse käytän kyllä NP:tä pitkillä pimeillä maantieosuuksilla - olen myös määrittänyt, että vain 0-140 valaistaan, mikäli nopeus on alle 140:n.
Joo, mulla on ihan sama homma. Nopeusmittari näyttää ainoastaan 0-140 km/h Night Panelin ollessa päällä.

Se huono puoli uuden ysikolmosen Night Panel -painikkeessa on, että mielestäni se on sijoitettu erittäin huonoon paikkaan. NG900/OG9-3:ssa se oli selvästi näkyvässä paikassa, mutta Sport Sedanissa se jää ajaessani ratin kehän taakse, kun penkki ja ratti on säädetty meikäläiselle sopivaksi. Sitten täytyy ajaessa kurkkia, että mikäköhän namiskuukeli pimensi kojelaudan valot. NG900:ssa ei tarvitse kuin kurottaa vaistomaisesti SIDiä kohti ja nappula löytyy oitis.

Muutama kaverini on istunut Saabin kyydissä silloin, kun tuo Black (NG900:ssa) / Night Panel -toiminto on ollut päällä. Ovat vain todenneet, että aivan hyödytön ominaisuus, mutta ovat arvostaneet sitä myöhemmin, kun ovat ajaneet Saabilla hämärällä/pimeällä :wink:

Jo sekin asia puhuu tuon Night Panelin puolesta, että Saabin lisäksi tuo toiminto löytyy jo muistakin automerkeistä. Muistaakseni se ilmestyi noista muista automerkeistä ensimmäisenä Citroen Picassoon. Olivat varmaan huomanneet Saabia tutkiessaan, että kuinka hyvä ominaisuus se on :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Night panel yksin on jo riittävän vahva syy osta saapas :)
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Minusta myös parhaita oivalluksia saapissa. Toinen on tuo nopeusmittari, jossa suuret nopeudet haarvalla. Muistaakseni sitä ei kyllä ole enää valitettavasti uusissa 9-3 ja 9-5!
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Korjaus: Suuret nopeudet tiheämmällä.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Petter kirjoitti:Minusta myös parhaita oivalluksia saapissa. Toinen on tuo nopeusmittari, jossa suuret nopeudet haarvalla. Muistaakseni sitä ei kyllä ole enää valitettavasti uusissa 9-3 ja 9-5!
Uusissa 9-3:ssa on 140 km/h lähtien tiheämmällä, 9-5:ssa ei.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Toinen on tuo nopeusmittari, jossa suuret nopeudet haarvalla.
Ääni tälle (siis nopeammat tiheämmällä). Edellinen auto oli Laguna V6, jossa mittari oli tasavälein 0-260 ja jotenkin tosi omituisella jaolla. Toisaalta vakionopeudensäädin oli paremmin toteutettu (erillinen näyttö, josta näki asetetun nopeuden numeroina ja ohjaus rattinäppäimillä).

t. MRe
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

MRe kirjoitti:
Toinen on tuo nopeusmittari, jossa suuret nopeudet haarvalla.
Ääni tälle (siis nopeammat tiheämmällä). Edellinen auto oli Laguna V6, jossa mittari oli tasavälein 0-260 ja jotenkin tosi omituisella jaolla. Toisaalta vakionopeudensäädin oli paremmin toteutettu (erillinen näyttö, josta näki asetetun nopeuden numeroina ja ohjaus rattinäppäimillä).

t. MRe
Eikös se valittu nopeus ole sama kuin mikä noepusmittarissa näkyy 8O Viiksessä oleva cruise on just hyvä. Ei tarvii kättä liikuttaa ratilta mihinkään. Pelkkä keskisormen suoristaminen riittää.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Petter kirjoitti:Minusta myös parhaita oivalluksia saapissa. Toinen on tuo nopeusmittari, jossa suuret nopeudet haarvalla. Muistaakseni sitä ei kyllä ole enää valitettavasti uusissa 9-3 ja 9-5!
Joo - tuommoista ei ole uudemmissa 9-3:issa - uudemmissa on suuremmat nopeudet päinvastoin tiheämmällä asteikolla.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Eikös se valittu nopeus ole sama kuin mikä noepusmittarissa näkyy Viiksessä oleva cruise on just hyvä. Ei tarvii kättä liikuttaa ratilta mihinkään. Pelkkä keskisormen suoristaminen riittää.
Oletko joskus ajanut autoa, jossa cruise on ratissa? Mulla on kokemuksia Modeosta ja Rellusta ja molemmissa se oli selvästi parempi kuin tuo viiksi (kokemuksia vanhasta 9-3:sesta ja nyt uudesta SC:stä). Varsinkin kun sen ottaa välillä pois päältä, niin tosi helposti lipsahtaa "virrat pois"-asentoon, jonka jälkeen asetusnopeuden saa hakea taas uudelleen. Muuten ihan ok, jos vain tuo "off" olisi toteutettu jotenkin muuten (vaikka painamalla sitä nappulaa keskiöön päin tms.)

Nopeusmittari taas näyttää mitä näyttää. Tsekkaa vaikka GPS:llä. Siinä mielessä olet oikeassa, ettei se erillinen näyttö sitä tarkkuutta parantanut, mutta ainakin Rellussa ja niillä renkailla se oli lähempänä kuin nopeusmittari. Ja aina näki, mikä oli asetusnopeus. Mutta ilman tuotakin voi elää.

Ja keskisormea voi suoristaa muussakin tarkoituksessa ;)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

MRe kirjoitti:Varsinkin kun sen ottaa välillä pois päältä, niin tosi helposti lipsahtaa "virrat pois"-asentoon, jonka jälkeen asetusnopeuden saa hakea taas uudelleen. Muuten ihan ok, jos vain tuo "off" olisi toteutettu jotenkin muuten (vaikka painamalla sitä nappulaa keskiöön päin tms.)
Uudessa 9-3:ssa tuo cruisen poiskytkentä on kyllä tosi herkkä. NG900:ssa saa napsauttaa kytkintä oikein kunnolla, että cruise lähtee pois päältä. Totuttelukysymys.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin