Huoltohinnat
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Koska asustelet Uudellamaalla, niin suosittelen Vähämaan Autopalvelua Hyvinkäällä. Tuntiveloitushinta on huomattavasti halvempi kuin Länsiautossa ja työt tehdään ammattitaidolla. Lisäksi Vähämaan Autopalvelu on valtuutettu Saab -huoltoliike, joten heidän leimansa ovat aivan käypiä huoltokirjassa. Heiltä löytyy myös Tech 2 ja muut Saab -huollon työkalut (mm. WISsit, EPC:t jne.), joita muistaakseni Torekista ei löydy (ainakaan heillä ei ole Tech 2:sta).Bob kirjoitti:Ja itse itselleni vastaten... kyselin hieman huoltohintoja liikkeiltä, joilla on oikeus myös tuo huoltoleima antaa.
Tulos oli hieman murheellinen.
Hinta kyllä selvisi ja lienee noin 320 - 350 euroa, mutta mitä toimenpiteitä/osia siihen sitten kuuluu, siihen ei enää osattu vastata . jos maksan parituhatta wanhaa markkaa, niin haluan kyllä tietää mitä tuolla rahalla saan vastinetta.
Todennäköisesti ostan osat ja teen itse, sillä minä kyllä tiedän mitä tuossa huollossa pitäisi tehdä.
Huom! Tuonne Torekkiin en siis ole ollut vielä yhteydessä - onkohan heillä oikeus antaa "virallinen" leima huoltokirjaan?
Lisäys: Vähämaan Autopalvelun työntekijät käyvät myös GM Finlandin / Saabin järjestämillä koulutuskursseilla, jotka koskevat uusimpia Saabeja, joten siltäkin osin heillä on käytössään "päivitettyä" tietotaitoa.
Toinen lisäys: en ole vielä käyttänyt Sport Sedania huollossa Vähämaalla, mutta NG900 on käynyt siellä monta kertaa (viimeksi vaihdelaatikkorempassa ). Tuli siinä samalla juteltua itse toimitusjohtajan kanssa Sport Sedanin huolloista ja ovat huoltaneet niitäkin (jopa 1.8i:täkin ), joten jos viet autosi sinne, niin eivät ole ainakaan sormi suussa, että mitä sille pitäisi tehdä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ainakin kaikki perushuollot ja mekaaniset työt kaveri tekee ammattitaidolla ja mikä tärkeintä, tuntiveloituksella. Eli jos homma kestää esim. puoli tuntia, niin sitten se myös maksaa puolen tunnin hinnan toisin kuin isoissa taloissa, joissa kaikissa on tämä nykykäytännön mukainen kiinteä hinta.Mitro kirjoitti:Torekista saa virallisen leiman huoltokirjaan. Kyseinen Seppo on työskennellyt Saabien kanssa oliko se nyt jotakuinkin 30 vuotta, joten tietotaito on kohdallaan.
Joo, ainut haittapuoli on se ettei hänellä ole Tech2:sta..
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Huoltohinnat
Nähtyäni listan mitä tuohon 60:n huoltoon kuuluu (Salon PP -Autossa), tein vastaavat asiat itse. Eikä tuo takuukaan ole enää voimassa niin miksi kantaa euroja merkkiliikkeen huoltoon "tyhjästä".Bob kirjoitti:Mitäpä olette maksaneet 60tkm:n huollosta? Ja missäpäin?
Pitäisi kohta käyttää huollossa tahi tehdä itse riippuu hieman siitä mitä tuommoinen toimenpide maksaa. Rahalle pitäisi saada vastinetta - pelkästään huoltoleimasta en ole valmis maksamaan kovinkaan paljon extraa - edellistä autoa vaihtaessa ei ketään kiinnostanut onko leimoja tai ei.
360 EUR on kohtuusumma rahaa leimasta huoltokirjassa jota ei vilkaistakaan autonvaihdon yhteydessä.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Toropainen on kyllä valtuutettu Saab-korjaaja. Ja mitä leimojen käymiseen GM:lle tulee niin ainakin meidän huoltokirjamme, jossa on joka toinen leima Torekista hyväksyttiin mukisematta.Mitro kirjoitti:Torekista saa virallisen leiman huoltokirjaan. Kyseinen Seppo on työskennellyt Saabien kanssa oliko se nyt jotakuinkin 30 vuotta, joten tietotaito on kohdallaan.
Joo, ainut haittapuoli on se ettei hänellä ole Tech2:sta..
Suosittelen silti.
-Mitro
Meidän 9-5:een kun tehtiin muutama viikko sitten moottoritakuun alainen jakopääremppa ja öljyloukon pesu.
Ja ihan mainitakseni, remontin hinta oli 1500 euroa ja se kesti puolitoista päivää. Variston LänsiAutossa tutkittiin auton helinää ja siellä paikansivat äänen jakoketjuun. Moottori oli muuten puhdas mutta tuo öljysumpun pesu tehtiin ihan varmuuden vuoksi. Samalla sitten uusittiin huohotinletkut, koska vanhat olivat jo aika huonossa hapessa.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Oikeampi termi lienee: oli valtuutettu Saab-korjaaja. Kuten 9-5T sanoi, sitä ei löydy enää Suomen valtuutettujen korjaamoiden listalta ja joku oli selvittänyt taannoin, että valtuutus olisi mennyt 2003.MikkoA kirjoitti: Toropainen on kyllä valtuutettu Saab-korjaaja.
Tosin, Torek-Auto oli vielä viime kesänä valtuutteujen korjaamoiden listalla kansainvälisillä sivuilla eli ota näistä nyt sitten selvää.
Mutta kuten sanoin, perinteiset hommat kaveri tekee kunnolla ja eihän nykypäivänä normaaleissa huolloissa ole juuri muuta, kuin öljyn vaihtoja ja tarkastuksia. Kuriosioteettina mainittakoon, että Torek-Autolla työkalut 9-5:n takapuslien vaihtamiseksi. Niitä ei joka paikassa ole.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Remontti tehtiin LänsiAutossa. Ja ainakin meidän tapauksessamme LA:ssa oltiin kiinnostuneita ainoastaan siitä että huoltokirjassa oli kaikista huolloista merkinnät. Kukaan ei edes maininnut että sillä olisi merkitystä missä huollot on tehty.9-5T kirjoitti:
Tehtiinkö remppa Torekissa? Sitä ei löydy valtuutettujen huoltojen joukosta mutta Saab ei muutenkaan hallitse nettisivuja. Moottoritakuuseen taitaa riittää öljynvaihdosta leima mistä tahansa huoltamosta.
Torekin tilanne valtuutettuna huoltona on kieltämättä aika erikoinen. Seppo kertoi kysyessäni että hänen huoltonsa on valtuutettu Saab-huolto.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Varmasti remontin olisi voinut tehdä Torekissakin. Menin LänsiAutoon Cruisea kytketyttämään ja samalla huoltoneuvojan kanssa kuunneltiin moottorin helinää.9-5T kirjoitti:Moottoritakuu on eriasia kuin normaali takuu jos Torek on valtuutettu olisi rempan voinut teettää sielläkin.MikkoA kirjoitti:Remontti tehtiin LänsiAutossa. Ja ainakin meidän tapauksessamme LA:ssa oltiin kiinnostuneita ainoastaan siitä että huoltokirjassa oli kaikista huolloista merkinnät. Kukaan ei edes maininnut että sillä olisi merkitystä missä huollot on tehty.9-5T kirjoitti:
Tehtiinkö remppa Torekissa? Sitä ei löydy valtuutettujen huoltojen joukosta mutta Saab ei muutenkaan hallitse nettisivuja. Moottoritakuuseen taitaa riittää öljynvaihdosta leima mistä tahansa huoltamosta.
Torekin tilanne valtuutettuna huoltona on kieltämättä aika erikoinen. Seppo kertoi kysyessäni että hänen huoltonsa on valtuutettu Saab-huolto.
Vaikka olen aina LA:ta karttanutkin perustuen huonoihin kokemuksiin AS:n puitteissa niin nyt oli kyllä hyvää palvelua.
Auto sisään seuraavana päivänä tuosta helinän kuuntelusta ja uudet varaosat jakopäähän. Päivän painivat moottorin kimpussa ja soittivat että auton saa hakea pois.
Nyt ainoa ääni mikä kuuluu moottorista on lyhyen moniurahihnan ääni. Täytyypä jostain keksiä se pitkä niin pääsee tuostakin äänestä eroon...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Ei riittänyt minun kolkin kohdalla Euromasterin huoltoleima --> auto maailmalle.9-5T kirjoitti:Moottoritakuuseen taitaa riittää öljynvaihdosta leima mistä tahansa huoltamosta.
EDIT: Pahasti tämä topic jo OT... ...ei kai vielä SS/SC kolkeissa tarvita lisätakuita...
Viimeksi muokannut tevisu, Ti Helmi 14, 2006 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tästähän oli juttua aiemmin ja tämä on kinkkinen juttu.
Saabihan ilmeisesti voi itse päättää ehdot koska itse on päättänyt korjata vialliset koneet. Tiedetään eu asetukset tiedetään...
Saabihan ilmeisesti voi itse päättää ehdot koska itse on päättänyt korjata vialliset koneet. Tiedetään eu asetukset tiedetään...
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015