Perävaunupistorasia ja myös BSR-kokemusta

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
ptpjok
Matalapaineturbo

Perävaunupistorasia ja myös BSR-kokemusta

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

Niin, oli SS 1.8t(01/2005) eka huollossa ja BSR-softa odottelikin jo toista viikkoa latausta. :? No ensin tota pistorasia juttua: jo viime keväänä venekärryn kanssa kaikki OK, mutta kärryttelyn jälkeen vilkut välkkyivät konekivääritahtiin. Ei kun Saab huoltoon: kuulemma resetoivat muistin, niin pelaavat OK. Vaan kun meinasin syksyllä lainata kaverin kärryä, niin mitkään kärryn valot ei pelanneet. No nyt huollossa vaihdettiin takuuseen jokin takapään releboksi(n.500,-). Niitä on kuulemma pitänyt vaihtaa useita. Arveluttaa vain jotta uskaltaako kytkeä venekärryn tulppaa, joka aikanaan pelasi kyllä 900i16 ja 900S-autojen perässä. :?: Tuo BSR-kokemus on vasta tosi vähäistä keleistäkin johtuen, mutta lienee uskottavaa tuo 204hp/310Nm. Renkaiden sutimisen huomaa isommilla vaihteilla ja vaikkapa paikallaan kaasua polkaisten turbo ei aikasemmin sillai mahtavasti vingahtanut ! :D :saab:
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Bob
"Hölösuu"

Re: Perävaunupistorasia ja myös BSR-kokemusta

Viesti Kirjoittaja Bob »

ptpjok kirjoitti:Niin, oli SS 1.8t(01/2005) eka huollossa ja BSR-softa odottelikin jo toista viikkoa latausta. :? No ensin tota pistorasia juttua: jo viime keväänä venekärryn kanssa kaikki OK, mutta kärryttelyn jälkeen vilkut välkkyivät konekivääritahtiin. Ei kun Saab huoltoon: kuulemma resetoivat muistin, niin pelaavat OK. Vaan kun meinasin syksyllä lainata kaverin kärryä, niin mitkään kärryn valot ei pelanneet. No nyt huollossa vaihdettiin takuuseen jokin takapään releboksi(n.500,-). Niitä on kuulemma pitänyt vaihtaa useita. Arveluttaa vain jotta uskaltaako kytkeä venekärryn tulppaa, joka aikanaan pelasi kyllä 900i16 ja 900S-autojen perässä. :?: Tuo BSR-kokemus on vasta tosi vähäistä keleistäkin johtuen, mutta lienee uskottavaa tuo 204hp/310Nm. Renkaiden sutimisen huomaa isommilla vaihteilla ja vaikkapa paikallaan kaasua polkaisten turbo ei aikasemmin sillai mahtavasti vingahtanut ! :D :saab:
Mikä "releboksi" siellä maksaa 500€ ?
900i
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja 900i »

Olisiko sähkökeskus tai sitten perävaunun valojen ohjainlaite.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

Sitähän minä tässä hämmästelenkin, kun vetokoukun mukana tulee vain sellainen "kapula" / pistoke, jolla johtosarja liitetään sulakerasiaan, että mikä se on tuo "releboksi"?

Tuo liitinkapula/pistoke maksaa erillisenä about viiskymppiä, eli siitä ei ainakaan liene kysymys...

Ehkä se on sitten tuo koko sähkökeskus - ainakin hinta viittaa juuri siihen.

Olen itse laittamassa koukkua ja jos siinä on uhkana, että noinkin kallis osa kärtsäilee silloin tällöin, niin pitänee vielä harkita - koukullinen auto on jokatapauksessa saatava...

Mitenkäs muilla koukullisten SS/SC:n omistajilla - onko ollut ongelmia?
uusi93
"Aero"

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Bob kirjoitti:Sitähän minä tässä hämmästelenkin, kun vetokoukun mukana tulee vain sellainen "kapula" / pistoke, jolla johtosarja liitetään sulakerasiaan, että mikä se on tuo "releboksi"?

Tuo liitinkapula/pistoke maksaa erillisenä about viiskymppiä, eli siitä ei ainakaan liene kysymys...

Ehkä se on sitten tuo koko sähkökeskus - ainakin hinta viittaa juuri siihen.

Olen itse laittamassa koukkua ja jos siinä on uhkana, että noinkin kallis osa kärtsäilee silloin tällöin, niin pitänee vielä harkita - koukullinen auto on jokatapauksessa saatava...

Mitenkäs muilla koukullisten SS/SC:n omistajilla - onko ollut ongelmia?
Hyvin toimii, ja en kyllä tuollaisesta ongelmasta ole muualta kuullut. Koukkuna mulla on nykyisessä SC:ssä irroitettava Saabin originaali ja samanlainen oli edellisessä SS:ssäkin.
KARELPA
"Aero"
Viesti:

Re: Perävaunupistorasia ja myös BSR-kokemusta

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

ptpjok kirjoitti:Renkaiden sutimisen huomaa isommilla vaihteilla ja vaikkapa paikallaan kaasua polkaisten turbo ei aikasemmin sillai mahtavasti vingahtanut ! :D :saab:
Eipä tuo ilman kuormaa nosta ahtoja yhtään sen korkeammalle kuin ilman viriboksiakaan joten joko on turboon tullut vika tai sitten omistaja sai myös henkisen ylilatauksen lataamisen yhteydessä. Ei turbon vinkuminen ilman kuormaa lisäänny. Sori oli ihan pakko!
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

Paitsi jos sinne on änkästy sellainen vv "suodatin" niin kyllä se hieman selkeemiin kuuluu.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
KARELPA
"Aero"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Onkos trionic 8:ssa tuo kuumalanka immu?
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
treidaaja
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja treidaaja »

Mitenkäs muilla koukullisten SS/SC:n omistajilla - onko ollut ongelmia?[/quote]

Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa koukun tai sen sähköjen kanssa. Mutta kun yrittää irroittaa sitä muovista koukun suojusta niin käteen jää yksi osa siitä ja yksi istuu siellä sisällä minne pitäisi laittaa koukku :twisted:

Ai niin mulle tuli pistorasiana sellanen uudenmallinen onko nyt 12 napainen rasia ja kärryssäni tietty normaali vanhemman mallinen niin tuli vaihdettua kärriin tuo uusi pistoke niin on kärrin lainaajat vähentyny huomattavasti :lol: :lol:
ptpjok
Matalapaineturbo

Vielä peräkoukusta

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

Kiinteä koukku laitettiin uutena Saab-liikkeessä,(vai missä se nyt sitten
asennataankin). Ja kaipa ne vaihtoi eka huollossa sitten jonkun
sähkökeskuksen, joita kuulemma Pirkanmaan SS-autoihin on vaihdettu.
Mielestäni saa omistajakin hiukan lataantua moisesta
helposta tuunauksesta. :twisted:
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Vastaa Viestiin