Perävaunupistorasia ja myös BSR-kokemusta
Perävaunupistorasia ja myös BSR-kokemusta
Niin, oli SS 1.8t(01/2005) eka huollossa ja BSR-softa odottelikin jo toista viikkoa latausta.
No ensin tota pistorasia juttua: jo viime keväänä venekärryn kanssa kaikki OK, mutta kärryttelyn jälkeen vilkut välkkyivät konekivääritahtiin. Ei kun Saab huoltoon: kuulemma resetoivat muistin, niin pelaavat OK. Vaan kun meinasin syksyllä lainata kaverin kärryä, niin mitkään kärryn valot ei pelanneet. No nyt huollossa vaihdettiin takuuseen jokin takapään releboksi(n.500,-). Niitä on kuulemma pitänyt vaihtaa useita. Arveluttaa vain jotta uskaltaako kytkeä venekärryn tulppaa, joka aikanaan pelasi kyllä 900i16 ja 900S-autojen perässä.
Tuo BSR-kokemus on vasta tosi vähäistä keleistäkin johtuen, mutta lienee uskottavaa tuo 204hp/310Nm. Renkaiden sutimisen huomaa isommilla vaihteilla ja vaikkapa paikallaan kaasua polkaisten turbo ei aikasemmin sillai mahtavasti vingahtanut !

93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Re: Perävaunupistorasia ja myös BSR-kokemusta
Mikä "releboksi" siellä maksaa 500€ ?ptpjok kirjoitti:Niin, oli SS 1.8t(01/2005) eka huollossa ja BSR-softa odottelikin jo toista viikkoa latausta.No ensin tota pistorasia juttua: jo viime keväänä venekärryn kanssa kaikki OK, mutta kärryttelyn jälkeen vilkut välkkyivät konekivääritahtiin. Ei kun Saab huoltoon: kuulemma resetoivat muistin, niin pelaavat OK. Vaan kun meinasin syksyllä lainata kaverin kärryä, niin mitkään kärryn valot ei pelanneet. No nyt huollossa vaihdettiin takuuseen jokin takapään releboksi(n.500,-). Niitä on kuulemma pitänyt vaihtaa useita. Arveluttaa vain jotta uskaltaako kytkeä venekärryn tulppaa, joka aikanaan pelasi kyllä 900i16 ja 900S-autojen perässä.
Tuo BSR-kokemus on vasta tosi vähäistä keleistäkin johtuen, mutta lienee uskottavaa tuo 204hp/310Nm. Renkaiden sutimisen huomaa isommilla vaihteilla ja vaikkapa paikallaan kaasua polkaisten turbo ei aikasemmin sillai mahtavasti vingahtanut !
![]()
Sitähän minä tässä hämmästelenkin, kun vetokoukun mukana tulee vain sellainen "kapula" / pistoke, jolla johtosarja liitetään sulakerasiaan, että mikä se on tuo "releboksi"?
Tuo liitinkapula/pistoke maksaa erillisenä about viiskymppiä, eli siitä ei ainakaan liene kysymys...
Ehkä se on sitten tuo koko sähkökeskus - ainakin hinta viittaa juuri siihen.
Olen itse laittamassa koukkua ja jos siinä on uhkana, että noinkin kallis osa kärtsäilee silloin tällöin, niin pitänee vielä harkita - koukullinen auto on jokatapauksessa saatava...
Mitenkäs muilla koukullisten SS/SC:n omistajilla - onko ollut ongelmia?
Tuo liitinkapula/pistoke maksaa erillisenä about viiskymppiä, eli siitä ei ainakaan liene kysymys...
Ehkä se on sitten tuo koko sähkökeskus - ainakin hinta viittaa juuri siihen.
Olen itse laittamassa koukkua ja jos siinä on uhkana, että noinkin kallis osa kärtsäilee silloin tällöin, niin pitänee vielä harkita - koukullinen auto on jokatapauksessa saatava...
Mitenkäs muilla koukullisten SS/SC:n omistajilla - onko ollut ongelmia?
Hyvin toimii, ja en kyllä tuollaisesta ongelmasta ole muualta kuullut. Koukkuna mulla on nykyisessä SC:ssä irroitettava Saabin originaali ja samanlainen oli edellisessä SS:ssäkin.Bob kirjoitti:Sitähän minä tässä hämmästelenkin, kun vetokoukun mukana tulee vain sellainen "kapula" / pistoke, jolla johtosarja liitetään sulakerasiaan, että mikä se on tuo "releboksi"?
Tuo liitinkapula/pistoke maksaa erillisenä about viiskymppiä, eli siitä ei ainakaan liene kysymys...
Ehkä se on sitten tuo koko sähkökeskus - ainakin hinta viittaa juuri siihen.
Olen itse laittamassa koukkua ja jos siinä on uhkana, että noinkin kallis osa kärtsäilee silloin tällöin, niin pitänee vielä harkita - koukullinen auto on jokatapauksessa saatava...
Mitenkäs muilla koukullisten SS/SC:n omistajilla - onko ollut ongelmia?
Re: Perävaunupistorasia ja myös BSR-kokemusta
Eipä tuo ilman kuormaa nosta ahtoja yhtään sen korkeammalle kuin ilman viriboksiakaan joten joko on turboon tullut vika tai sitten omistaja sai myös henkisen ylilatauksen lataamisen yhteydessä. Ei turbon vinkuminen ilman kuormaa lisäänny. Sori oli ihan pakko!ptpjok kirjoitti:Renkaiden sutimisen huomaa isommilla vaihteilla ja vaikkapa paikallaan kaasua polkaisten turbo ei aikasemmin sillai mahtavasti vingahtanut !![]()
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Mitenkäs muilla koukullisten SS/SC:n omistajilla - onko ollut ongelmia?[/quote]
Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa koukun tai sen sähköjen kanssa. Mutta kun yrittää irroittaa sitä muovista koukun suojusta niin käteen jää yksi osa siitä ja yksi istuu siellä sisällä minne pitäisi laittaa koukku
Ai niin mulle tuli pistorasiana sellanen uudenmallinen onko nyt 12 napainen rasia ja kärryssäni tietty normaali vanhemman mallinen niin tuli vaihdettua kärriin tuo uusi pistoke niin on kärrin lainaajat vähentyny huomattavasti

Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa koukun tai sen sähköjen kanssa. Mutta kun yrittää irroittaa sitä muovista koukun suojusta niin käteen jää yksi osa siitä ja yksi istuu siellä sisällä minne pitäisi laittaa koukku
Ai niin mulle tuli pistorasiana sellanen uudenmallinen onko nyt 12 napainen rasia ja kärryssäni tietty normaali vanhemman mallinen niin tuli vaihdettua kärriin tuo uusi pistoke niin on kärrin lainaajat vähentyny huomattavasti
Vielä peräkoukusta
Kiinteä koukku laitettiin uutena Saab-liikkeessä,(vai missä se nyt sitten
asennataankin). Ja kaipa ne vaihtoi eka huollossa sitten jonkun
sähkökeskuksen, joita kuulemma Pirkanmaan SS-autoihin on vaihdettu.
Mielestäni saa omistajakin hiukan lataantua moisesta
helposta tuunauksesta.
asennataankin). Ja kaipa ne vaihtoi eka huollossa sitten jonkun
sähkökeskuksen, joita kuulemma Pirkanmaan SS-autoihin on vaihdettu.
Mielestäni saa omistajakin hiukan lataantua moisesta
helposta tuunauksesta.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx