Uusi Saab 9-3 SportCombi
Uusi Saab 9-3 SportCombi
Tervehdys kaikille saabisteille!
Onko foorumilaisilla käyttökokemuksia tästä uudesta 9-3:n farmari mallista?
Appiukko on vanha saabisti, ja on ajatellut siirtyä takaisin lunastukseen menneen Pösön jälkeen.
Onko tekniikka vielä GM:n Opel-peruja, ja minkälainen tuo on käytännön tiloiltaan ja minkälaiset ovat ajo-ominaisudet?
Appiukko on vanha saabisti, ja on ajatellut siirtyä takaisin lunastukseen menneen Pösön jälkeen.
Onko tekniikka vielä GM:n Opel-peruja, ja minkälainen tuo on käytännön tiloiltaan ja minkälaiset ovat ajo-ominaisudet?
-
- "Hölösuu"
Re: Uusi Saab 9-3 SportCombi
Itse on tullut pariin kolmeen otteeseen ajettua Sport Combilla, mutta Sport Sedanista löytyy enemmän kokemusta.j.t.h kirjoitti:Tervehdys kaikille saabisteille!
Appiukkosi on tekemässä viisaan liikkeen. Mieluummin alle (toistaiseksi) ruotsalaista rautaa, kuin ranskanleipää

Sport Combi, jossa on eniten Opelin tekniikkaa, on 1.8i -malli, ja sitä tuskin tullaan Suomessa myymään suuria määriä, koska Saabilla on meneillään tuo "Turbo Edition" -kampanja, jossa saa kohtuuhintaan 1.8t Sport Sedania ja Sport Combia.
Ajo-ominaisuudet ovat todella hyvät. Ainakaan en ole itse ajanut ajo-ominaisuuksiltaan niin hyvää vakioalustaista Saabia kuin uusi 9-3:n on.
Täältä löytyy tekniset tiedot:
http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/93_ ... pecs.shtml
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Takana reilu kolme kuukautta ja 15 tkm elämää Saabin kanssa. Meillä on 150 hv:n linear SC. Auto on kerrassaan huippu, mitä huonommat olosuhteet, sitä tyytyväisempi on Saabin ratissa. Ajettavuudesta en keksi moitittavaa, moottori on tehokas ja taloudellinen, tilat riittää oikein hyvin ja laatu ja laatuvaikutelma ovat todellista premium-tasoa. Edellinne auto oli Mazda6 joka ei ollut ollenkaan hullumpi, oikeastaan todella hyvä sekin, mutta kyllä tämä uusi on kuitenkin vielä tasoa ylempänä.
Eli siis suosittelen
Eli siis suosittelen

-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-
- "Viggen"
Turbo Editionia minäkin ehdotin. Tosin, myyjä teki laskelman perusmallista, joka sattuu olemaan "hieman" hintavampi...
Itse henkilökohtaisesti pidän uuden 9-3:n ulkomuodoista. Todella näyttävän ja menevän näköinen peli. Anteeksi jos loukkaan jonkun tunteita, mutta paremman näköinen kuin 90- puolivälissä ilmestynyt Opel-Saab.
Kävimme juuri perjantaina kokeilemassa Mazda6. Mielestäni OK ajettava, mutta sen ja tämän välillä meinaako olla yliohjautuva
. Nooh; makunsa kullakin, sanoi mäyräkoira kun.... jne.
Appiukkolle kehoitin ainakin koeajoa!
Niin, ja ennen kaikkea yllättävän hyvin "ranskanleipä"
pysyi kasassa, vaikka kaveri pyyhälsi 60-70 km/h VW:n tila-autolla takakontista sisään. Ainoat viat ovat minulla, hanttarin paikalla istuneella: tyypilliset niskakivut.
Itse henkilökohtaisesti pidän uuden 9-3:n ulkomuodoista. Todella näyttävän ja menevän näköinen peli. Anteeksi jos loukkaan jonkun tunteita, mutta paremman näköinen kuin 90- puolivälissä ilmestynyt Opel-Saab.
Kävimme juuri perjantaina kokeilemassa Mazda6. Mielestäni OK ajettava, mutta sen ja tämän välillä meinaako olla yliohjautuva

Appiukkolle kehoitin ainakin koeajoa!
Niin, ja ennen kaikkea yllättävän hyvin "ranskanleipä"

-
- "Hölösuu"
9-3:ssa ja 9-5:ssa on kaikissa malleissa aktiiviset niskatuet, jotka vähentävät peräänajossa tapahtuvaa niskojen retkahdusriskiä. Eipä taida ranskanperunoista vielä löytyä sellaisia, vai löytyykö?j.t.h kirjoitti:Niin, ja ennen kaikkea yllättävän hyvin "ranskanleipä"pysyi kasassa, vaikka kaveri pyyhälsi 60-70 km/h VW:n tila-autolla takakontista sisään. Ainoat viat ovat minulla, hanttarin paikalla istuneella: tyypilliset niskakivut.

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Kyllä siltikin oli pari päivää niskat kipeänä, kun pari viikkoa sitten yritti S40 tulla takaapäin. Paha tosin sanoa kuinka kipeä olisi niska ilman aktiivisia niskatukia. Volvo tuli kuulemma noin 30-40km/h perään..Turbo Sensonic kirjoitti:9-3:ssa ja 9-5:ssa on kaikissa malleissa aktiiviset niskatuet, jotka vähentävät peräänajossa tapahtuvaa niskojen retkahdusriskiä. Eipä taida ranskanperunoista vielä löytyä sellaisia, vai löytyykö?j.t.h kirjoitti:Niin, ja ennen kaikkea yllättävän hyvin "ranskanleipä"pysyi kasassa, vaikka kaveri pyyhälsi 60-70 km/h VW:n tila-autolla takakontista sisään. Ainoat viat ovat minulla, hanttarin paikalla istuneella: tyypilliset niskakivut.