Uusi Saab 9-3 SportCombi

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
j.t.h
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Maalis 11, 2006 12:26

Uusi Saab 9-3 SportCombi

Viesti Kirjoittaja j.t.h »

Tervehdys kaikille saabisteille!

Onko foorumilaisilla käyttökokemuksia tästä uudesta 9-3:n farmari mallista?

Appiukko on vanha saabisti, ja on ajatellut siirtyä takaisin lunastukseen menneen Pösön jälkeen.

Onko tekniikka vielä GM:n Opel-peruja, ja minkälainen tuo on käytännön tiloiltaan ja minkälaiset ovat ajo-ominaisudet?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Saab 9-3 SportCombi

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

j.t.h kirjoitti:Tervehdys kaikille saabisteille!

Onko foorumilaisilla käyttökokemuksia tästä uudesta 9-3:n farmari mallista?

Appiukko on vanha saabisti, ja on ajatellut siirtyä takaisin lunastukseen menneen Pösön jälkeen.

Onko tekniikka vielä GM:n Opel-peruja, ja minkälainen tuo on käytännön tiloiltaan ja minkälaiset ovat ajo-ominaisudet?
Itse on tullut pariin kolmeen otteeseen ajettua Sport Combilla, mutta Sport Sedanista löytyy enemmän kokemusta.

Appiukkosi on tekemässä viisaan liikkeen. Mieluummin alle (toistaiseksi) ruotsalaista rautaa, kuin ranskanleipää :wink:

Sport Combi, jossa on eniten Opelin tekniikkaa, on 1.8i -malli, ja sitä tuskin tullaan Suomessa myymään suuria määriä, koska Saabilla on meneillään tuo "Turbo Edition" -kampanja, jossa saa kohtuuhintaan 1.8t Sport Sedania ja Sport Combia.

Ajo-ominaisuudet ovat todella hyvät. Ainakaan en ole itse ajanut ajo-ominaisuuksiltaan niin hyvää vakioalustaista Saabia kuin uusi 9-3:n on.

Täältä löytyy tekniset tiedot:
http://www.saab.fi/main/FI/fi/model/93_ ... pecs.shtml
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Takana reilu kolme kuukautta ja 15 tkm elämää Saabin kanssa. Meillä on 150 hv:n linear SC. Auto on kerrassaan huippu, mitä huonommat olosuhteet, sitä tyytyväisempi on Saabin ratissa. Ajettavuudesta en keksi moitittavaa, moottori on tehokas ja taloudellinen, tilat riittää oikein hyvin ja laatu ja laatuvaikutelma ovat todellista premium-tasoa. Edellinne auto oli Mazda6 joka ei ollut ollenkaan hullumpi, oikeastaan todella hyvä sekin, mutta kyllä tämä uusi on kuitenkin vielä tasoa ylempänä.
Eli siis suosittelen :D
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Mites rengasmelu, ilmeisesti Saabissa hieman vähäisempi, mutta kuitenkin häiritsevä....
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
j.t.h
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Maalis 11, 2006 12:26

Viesti Kirjoittaja j.t.h »

Turbo Editionia minäkin ehdotin. Tosin, myyjä teki laskelman perusmallista, joka sattuu olemaan "hieman" hintavampi...

Itse henkilökohtaisesti pidän uuden 9-3:n ulkomuodoista. Todella näyttävän ja menevän näköinen peli. Anteeksi jos loukkaan jonkun tunteita, mutta paremman näköinen kuin 90- puolivälissä ilmestynyt Opel-Saab.

Kävimme juuri perjantaina kokeilemassa Mazda6. Mielestäni OK ajettava, mutta sen ja tämän välillä meinaako olla yliohjautuva :roll: . Nooh; makunsa kullakin, sanoi mäyräkoira kun.... jne.

Appiukkolle kehoitin ainakin koeajoa!

Niin, ja ennen kaikkea yllättävän hyvin "ranskanleipä" :wink: pysyi kasassa, vaikka kaveri pyyhälsi 60-70 km/h VW:n tila-autolla takakontista sisään. Ainoat viat ovat minulla, hanttarin paikalla istuneella: tyypilliset niskakivut.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

j.t.h kirjoitti:Niin, ja ennen kaikkea yllättävän hyvin "ranskanleipä" :wink: pysyi kasassa, vaikka kaveri pyyhälsi 60-70 km/h VW:n tila-autolla takakontista sisään. Ainoat viat ovat minulla, hanttarin paikalla istuneella: tyypilliset niskakivut.
9-3:ssa ja 9-5:ssa on kaikissa malleissa aktiiviset niskatuet, jotka vähentävät peräänajossa tapahtuvaa niskojen retkahdusriskiä. Eipä taida ranskanperunoista vielä löytyä sellaisia, vai löytyykö? :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
j.t.h kirjoitti:Niin, ja ennen kaikkea yllättävän hyvin "ranskanleipä" :wink: pysyi kasassa, vaikka kaveri pyyhälsi 60-70 km/h VW:n tila-autolla takakontista sisään. Ainoat viat ovat minulla, hanttarin paikalla istuneella: tyypilliset niskakivut.
9-3:ssa ja 9-5:ssa on kaikissa malleissa aktiiviset niskatuet, jotka vähentävät peräänajossa tapahtuvaa niskojen retkahdusriskiä. Eipä taida ranskanperunoista vielä löytyä sellaisia, vai löytyykö? :wink:
Kyllä siltikin oli pari päivää niskat kipeänä, kun pari viikkoa sitten yritti S40 tulla takaapäin. Paha tosin sanoa kuinka kipeä olisi niska ilman aktiivisia niskatukia. Volvo tuli kuulemma noin 30-40km/h perään..
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

^Duunikaverit sai toissa kesänä VW:n kanssa toisen auton perään Sörkän rantatiellä n. 40km/h vauhdilla.
Saigonia loppuviikko ja Mariaan niskakipujen kanssa.. :wink:
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Vastaa Viestiin