9-3ss 1.8t vaihtuu 9-5 Aeroksi

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
treidaaja
"Tuplakaasari"

9-3ss 1.8t vaihtuu 9-5 Aeroksi

Viesti Kirjoittaja treidaaja »

Vai vaihtuuko?
Lyökää nyt järkeä päähän etten tee tuota vaihdosta!
Jotenkin tuo 9-5 tuntuu mahtavalta peliltä omaani verrattuna vaikka on kalliimpi kuin omani ja 2 vuotta vanhempi ja 60tkm enemmän ajettu.
Järki sanoo älä hel******ä vaihda. Mutta tunne vannoo tehojen, nahkapenkkien, automaatin ja ESP:in nimeen. :cry:
Bob
"Hölösuu"

Re: 9-3ss 1.8t vaihtuu 9-5 Aeroksi

Viesti Kirjoittaja Bob »

treidaaja kirjoitti:Vai vaihtuuko?
Jotenkin tuo 9-5 tuntuu mahtavalta peliltä omaani verrattuna vaikka on kalliimpi kuin omani ja 2 vuotta vanhempi ja 60tkm enemmän ajettu.
Järki sanoo älä hel******ä vaihda. Mutta tunne vannoo tehojen, nahkapenkkien, automaatin ja ESP:in nimeen. :cry:
Omista tarpeista ja mielihaluistahan se vaihtotarve riippuu.

Itse en vaihtaisi wanhempaan ja nimenomaan wanhempaa suunnittelua edustavaan autoon, vaikka hyvästä autosta onkin kysymys.
Tuon 9-5 aeron korjaaminen on myös oleellisesti kalliimpaa (niiden osien osalta, jotka poikkeaa 9-5:en "massaosista").

Hauska harrasteautohan tuollainen 9-5 aero olisi - sitä ei käy kieltäminen.
treidaaja
"Tuplakaasari"

Bob kirjoitti:
treidaaja kirjoitti:Vai vaihtuuko?
Omista tarpeista ja mielihaluistahan se vaihtotarve riippuu.

Itse en vaihtaisi wanhempaan ja nimenomaan wanhempaa suunnittelua edustavaan autoon, vaikka hyvästä autosta onkin kysymys.
Tuon 9-5 aeron korjaaminen on myös oleellisesti kalliimpaa (niiden osien osalta, jotka poikkeaa 9-5:en "massaosista").

Hauska harrasteautohan tuollainen 9-5 aero olisi - sitä ei käy kieltäminen.
Joo uskon, että nykyinen auto on varmasti varmempi ja edullisempi korjattava kuin tuo AERO. Nykyisellä 9-3:ella ei ole ollut mitään ongelmia, elämäni tähänastisista autoista ehdottomasti paras.
Se tästä vaihdosta tekeekin tuskaisan, 9-3 on ollut uudesta asti minulla ja olen pitänyt sitä kuin kukkaa kämmenellä ja nyt kun olen testannut 9-5 AEROA niin olisin vaihtoon valmis. Maksaisin melkein kympin väliin ja saisin pari vuotta vanhemman ja yli kaksi kertaa enemmän ajetun vanhemmalla tekniikalla tilalle. Onko mitään järkeä?
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eipä tuossa Aerossa mitään kustannuksi lisäävia vikoja/huoltoja ole perusmalleihin verratuna! Loppupeleissä erot ovat aika pieniä. Jarrut taitavat olla hieman arvokkaammat vaihtaa kokonsa puolesta, mutta muuta en kyllä keksi.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

9-5T kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti: Jarrut taitavat olla hieman arvokkaammat vaihtaa kokonsa puolesta, mutta muuta en kyllä keksi.
Palatkin on samat.
Totta :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

9-5T kirjoitti:
Bob kirjoitti: Tuon 9-5 aeron korjaaminen on myös oleellisesti kalliimpaa (niiden osien osalta, jotka poikkeaa 9-5:en "massaosista").
:?: Mitä nämä kalliimmat osat on, ahdin, softa, aeromerkki, alusta on matalampi mutta osat halvempia.

EDIT: tulpat on kalliimpia Aero/2.0T kuin 2.3t/2.0t
Eli osat, joiden valmistusmäärät ovat pienempiä esim. kytkimen osat, turbo, jarrulevyt...

tai sitten hajoaa jokin isompi osa esim. vaihdelaatikko, jossa uutena ei ehkä ole hinnassa aero-lisää, mutta tavallisempaan malliin saattaa löytää helpommin vaihtolaatikon vaikkapa käytettynä.

Tuolla 9-5-puolellahan taisi vastikään olla keskustelua tasonsäädöllä olevan 9-5:n takaiskareista olivat muistaakseni todella suolaisen hintaiset - ja ainakin aero-farkuissa saattaa olla tämän tyyppistä tavaraa kiinni...

Lyhyesti: pelkästään jarrupalojen hintoja vertailemalla ei välttämättä saa esille todellista kustannusvaikutusta, vaan kannattaa huomioida myös sellainenkin tilanne jos jokin kalliimpi/harvinaisempi lisävaruste menee rikki (mikä tosin Saabissa on epätodennäköistä).
Edgar
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Edgar »

"Maksaisin melkein kympin väliin ja saisin pari vuotta vanhemman ja yli kaksi kertaa enemmän ajetun vanhemmalla tekniikalla tilalle. Onko mitään järkeä?[/quote]"

Kuulostaa hyvältä kaupalta :D Kannattaa vähän tinkiä, jos saisit maksaa vielä vähän lisää väliä. Samalla kannattaa katsella, jos löytyisi vielä enemmän ajettu ja vanhempi yksilö. :wink:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

treidaaja kirjoitti:Joo uskon, että nykyinen auto on varmasti varmempi ja edullisempi korjattava kuin tuo AERO. Nykyisellä 9-3:ella ei ole ollut mitään ongelmia, elämäni tähänastisista autoista ehdottomasti paras.
Se tästä vaihdosta tekeekin tuskaisan, 9-3 on ollut uudesta asti minulla ja olen pitänyt sitä kuin kukkaa kämmenellä ja nyt kun olen testannut 9-5 AEROA niin olisin vaihtoon valmis. Maksaisin melkein kympin väliin ja saisin pari vuotta vanhemman ja yli kaksi kertaa enemmän ajetun vanhemmalla tekniikalla tilalle. Onko mitään järkeä?
Joo, ja mahdollisesti saisit vielä lisäksi nuo moottorin huohotusongelmat "kaupan päälle". 9-3SS:ssä ei ainakaan ole noita moottorin huohotusongelmia.

Olen itse kerran meinannut vaihtaa Saabini vanhempaan Saabiin, mutta onneksi en sitä tehnyt :roll:

Vielä Aeroista: jos olet katsellut autoilmoituksia, niin nyt alkaa saamaan vuoden 2003-2004 9-3 SS Aerojakin ihan kohtuuhintaan. Automaatilla varustetut maksavat noin 28000-30000 euroa riippuen ajokilometreistä. Ja vaikka tuo 1.8t tai sitten 2.0T Aero voi olla laiska, niin kyllähän siihen saa helposti piristystä. Eli siinäkin mielessä ei ehkä kannattaisi vaihtaa vanhempaan, mutta kuitenkin tehokkaampaan Saabiin.

Täytyy kyllä itsekin myöntää, että on tullut katseltua noita 9-5:ia, josko ostaisi sellaisen NG900:n tilalle. Mutta toistaiseksi on mennyt sisu kaulaan, kun on lukenut noita 9-5:n moottoriongelmatopiceja täältä foorumilta ja jutellut Saabin huoltokorjaamopäälliköiden kanssa :roll:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Itselläni 9-5 on ainoa Saab johon koko perhe mahtuu kyytiin, mutta vaikka tila ei ratkaisisi valitsisin silti ennemmin 9-5 Aeron kuin 9-3 1.8t:n :D

Huohotinongelma ei koske M2004- ja vanhemmissa on 8 vuoden moottoritakuu, joten kannatta vain varmistaa, että huoltokirjassa on leimat kohdillaan. Eipä minua suoraan sanottuna haittaisi, jos saisin tuohon omaan 6 vuotta vanhaan AeroWagoniin uuden koneen takuuseen... Moottoritakuun voi nähdä myös etuna, jos haluaa...

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:Huohotinongelma ei koske M2004- ja vanhemmissa on 8 vuoden moottoritakuu, joten kannatta vain varmistaa, että huoltokirjassa on leimat kohdillaan. Eipä minua suoraan sanottuna haittaisi, jos saisin tuohon omaan 6 vuotta vanhaan AeroWagoniin uuden koneen takuuseen... Moottoritakuun voi nähdä myös etuna, jos haluaa...

Eski
Totta. Ja kaikista halvimmalla käytetyn Saabin saa ei-merkkiliikkeestä, mutta siinä täytyy sitten olla tarkkana, että kaikki huollot on tehty ja vielä ajallaan. Jos yksikin huolto on mennyt pitkäksi, niin sitten saa taistella takuista ja yleensä moottoriremppa ei tällöin mene takuuseen.

Keskustelin tuosta moottoritakuuasiasta Vähämaan Autopalvelun toimitusjohtajan Jyrki Vähämaan kanssa. Hän sanoi, että kun moottori on hajonnut, he ottavat huoltokirjasta kopion ja faksaavat sen Saksaan, jossa on GM:n takuuosasto. Tämän takuuosaston päätökset ovat olleet aika tiukkoja, eli jos joku huolto on mennyt pitkäksi, on GM hylännyt tuon takuun ja tällöin on joutunut maksamaan moottorinkorjauksen omasta pussista. Siinä vaiheessa voi enää vain arvailla, onko seuraava automerkki enää Saab :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

Eski kirjoitti:Huohotinongelma ei koske M2004- ja vanhemmissa on 8 vuoden moottoritakuu, joten kannatta vain varmistaa, että huoltokirjassa on leimat kohdillaan. Eipä minua suoraan sanottuna haittaisi, jos saisin tuohon omaan 6 vuotta vanhaan AeroWagoniin uuden koneen takuuseen... Moottoritakuun voi nähdä myös etuna, jos haluaa...Eski
Onhan tuommoinen takuu ilman muuta etu, mutta kun vaatimukset huoltojen suorittamiselle ovat kuten TS tuossa aiemmin mainitsi, niin 8 vuoden määräaikaishuolloista merkkiliikkeellä kertyisi ainakin minun vuotuisilla kilometreilläni tosi iso lasku.
treidaaja
"Tuplakaasari"

Kuulostaa hyvältä kaupalta :D Kannattaa vähän tinkiä, jos saisit maksaa vielä vähän lisää väliä. Samalla kannattaa katsella, jos löytyisi vielä enemmän ajettu ja vanhempi yksilö. :wink:[/quote]

:lol: :lol: :lol:

Löyty vielä vanhempi eli vm:2001, mutta väliin vain 4000€.
Mitäkö sain?

SAAB 9-5 AERO vm 2001 automaatti
Ajettu alle 90tkm.
Kaikki huollot suoritettu merkkiliikkeessä ajallaan, huoltokirja.
1 omistaja.
Webasto.
Auto ilmastoinnilla
Sähkökäyttöisillä ilmastoiduilla nahkapenkeillä.
Nahkasisustuksella
AS3 stereoilla
AS3:seen integroidulla puhelimella.
Varashälyttimellä.
Kummatkin rengassarjat SAABIN orkkis vanteilla (17")

Pakko todeta, että suu on yhtä hymyä vaikkakin sain vanhemman ja enemmän ajetun, mutta jokin siinä on, että tuntuu he*****n hyvältä kaupalta. Mun paras ostos ehdottomasti,vaikka frendit sanookin, että hullu jos vaihdat vanhempaan malliin.

Paljonkohan nuo ilmastoidut nahkapenkit on uutena maksanu?
G-mies
"Ukkomies"

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Onnittelut täältäkin! Sait muuten parhaimmat valot, mitä on TM:ssä koskaan testattu ja vielä kunnon lampunpesurit.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onnittelut ja tervetuloa Aero-teamiin :D

Eski
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Onneks olkoon. Kauppa on järkevä aina kun ostaja on tyytyväinen ostokseensa 8)

Teho tekee kummasti hyvästäkin autosta paremman :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vastaa Viestiin