En viitsinyt tuonne Gallup-osioon tehdä mitään erillistä kyselyä, kun kaikki tämän osion kävijät eivät siellä käy ja toisekseen asia hukkuu siellä hyvin nopeasti muiden kyselyiden joukkoon.
Kiinnostaa vain, onko täällä itseni lisäksi muita SS/SC:llä ajavia, jotka huoltavat, korjaavat tai tekevät teknisiä muutoksia autoihinsa nimenomaan itse?
Itse teen kaiken, mistä selviää ilman Tech:iä ja niihinkin töihin "ostan" vain pelkän ohjelmoinnin merkkiliikkeeltä, tehden itse kaiken muun valmistelevan työn. En oikeastaan hae mitään säästöjä, vaan autojen kanssa puuhastelu kiinnostaa ja toisekseen tällöin voin olla täysin vakuuttunut, että työn jälki on sellaista, minkä itsekin hyväksyn (Huom! Merkkiliikkeet ovat kyllä tehneet autooni takuukorjauksia, eikä niiden työn laadussa ole ollut huomautettavaa). Tai itseasiassa olen minä paria juttua fiksannut liikkeen jäljiltäkin (mm. lohko/sisätilanlämmittimen johdotus, raitisilmasuodattimen muovisuojien oikaisu/kiinnitys, ohjaustehostajan öljyvuoto).
"Galluppi" Teetkö autoosi itse mitään?
Ihan periaatteesta en jaksa.
Aikanaan, varsinkin opiskeluaikoina, tuli tehtyä useitakin "auto pura ja kokoa"-tyyppisiä remontteja moottorirempasta ruostetöihin ja nyt kun ei ole esim. Teekkareiden Autokerhon tms vastaavaa hyvää tallia työkaluineen oikeasti käytössä niin autovalinnassa painaa myös se että sijoitetaan autoon sellainen summa että sitä ei itse tarvitse myöskään korjata.
Lisäksi kun esim. renkaanvaihto maksaa nykyään 20,- niin ei viitsi mokoman takia ostaa hallitunkkia ja momenttiavainta (oletteko muuten koskaan katsoneet sitä SS:n omaa tunkkia ja niitä nostokohtia ja miettineet viitsiikö sitä rengasta vaihtaa kuin pakon edessä...).
Lisäkustomointien, jota Bob varmaan kyselyssään taas tarkoitti, tarvetta en koe tuossa nykyisessä pulkassa olevan. Tarkoitus on hankkia seuraava auto sillä taktiikalla että siinä on sitten "kaikki tarpeellinen".
Se että oikeasti himottaisi hankkia MR-tason -70-luvun 99 Combi Coupe on taas ihan toinen juttu
Aikanaan, varsinkin opiskeluaikoina, tuli tehtyä useitakin "auto pura ja kokoa"-tyyppisiä remontteja moottorirempasta ruostetöihin ja nyt kun ei ole esim. Teekkareiden Autokerhon tms vastaavaa hyvää tallia työkaluineen oikeasti käytössä niin autovalinnassa painaa myös se että sijoitetaan autoon sellainen summa että sitä ei itse tarvitse myöskään korjata.
Lisäksi kun esim. renkaanvaihto maksaa nykyään 20,- niin ei viitsi mokoman takia ostaa hallitunkkia ja momenttiavainta (oletteko muuten koskaan katsoneet sitä SS:n omaa tunkkia ja niitä nostokohtia ja miettineet viitsiikö sitä rengasta vaihtaa kuin pakon edessä...).
Lisäkustomointien, jota Bob varmaan kyselyssään taas tarkoitti, tarvetta en koe tuossa nykyisessä pulkassa olevan. Tarkoitus on hankkia seuraava auto sillä taktiikalla että siinä on sitten "kaikki tarpeellinen".
Se että oikeasti himottaisi hankkia MR-tason -70-luvun 99 Combi Coupe on taas ihan toinen juttu

I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Teen autoon (9-3SS) tiettyjä juttuja, mitä työsuhdeautoilun rajoissa voi tehdä. Eli olen asentanut 9-3SS:ään puhelimen HF -setin ja paremmat takakaiuttimet.
NG900:sta on sitten tullut ropattua hieman enemmän
Koska olen "Saab -friikki", niin totta kai Saabin tekniikan tunteminen saa mielenkiinnon ja auton ropausmotivaation kohoamaan
Vielä kun olisi joku talli-/hallipaikka ja nosturi käytössä, niin voisi tehdä hommia vielä enemmän 
NG900:sta on sitten tullut ropattua hieman enemmän

Koska olen "Saab -friikki", niin totta kai Saabin tekniikan tunteminen saa mielenkiinnon ja auton ropausmotivaation kohoamaan


#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
En osaa, joten Jussi hoitaa... 
