BSR Stage 3
BSR Stage 3
Noh niin, nyt on aika avata röörit, eli siis putkisto vaihtoon. Ainoa asia mikä mietityttää on pakokaasupäästöt asennuksen jälkeen?!? Eli siis vaikuttavatko väljempi downpipe sportticatilla ja paremmin virtaava takaosa jotenkin ko. arvoihin kun nyt näyttää siltä, että katsastukseen pitkästä aikaa taas joudutaan?!? Toinen probleema on aukon tekeminen takahelmaan... jossain muistan nähneeni koristelistan aukolle, mutta onko olemassa jotain "sapluunaa" kolon veistämiseen??
Liekö kellään täällä kokemusta aiheesta?
-ahdistunut-
Liekö kellään täällä kokemusta aiheesta?
-ahdistunut-
Re: BSR Stage 3
Tuolta löytyy Saabin ohje siihen takahelmaan, mutta ei sielläkään mittoja ole, mutta ostamalla se lista pystyy helposti päättelemään mitä pitää leikata: http://www.saabcentral.com/~viscouse/SG ... _Cover.pdfopardi kirjoitti:Noh niin, nyt on aika avata röörit, eli siis putkisto vaihtoon. Ainoa asia mikä mietityttää on pakokaasupäästöt asennuksen jälkeen?!? Eli siis vaikuttavatko väljempi downpipe sportticatilla ja paremmin virtaava takaosa jotenkin ko. arvoihin kun nyt näyttää siltä, että katsastukseen pitkästä aikaa taas joudutaan?!? Toinen probleema on aukon tekeminen takahelmaan... jossain muistan nähneeni koristelistan aukolle, mutta onko olemassa jotain "sapluunaa" kolon veistämiseen??
Liekö kellään täällä kokemusta aiheesta?
-ahdistunut-
Sportcat saattaapi aiheuttaa sen, että päästöt ei pysy sallituissa rajoissa tai sitten pysyy - vähän tapauskohtaista. Tuosta downpipesta sain sellaista infoa, että siinä pitäisi olla joku hyväksymisleima jonka suomalainen katsastusmieskin hyväksyy - eli ei auta vaikka se olisikin hyväksytty jossakin muussa maassa eu-alueella. Muut asiaan vihkiytyneemmät oikaiskoot jos olen väärässä - nämä tiedot kuitenkin sain, kun kyselin asiasta parilta myyjältä. Takavaimennin ei aiheuta ongelmia, kunhan liitokset ovat tiiviitä.
Morje
Kertokaapa käyttökokemuksia Stage3:n osalta 1.8t:ssä:
- Hinnat asennuksineen suomessa?
- Vastasivatko satsaukset odotuksia ja kuinka paljon km takana?
- Käytännön huomioita vrt. stage1:set? (esim. merkkihuollot, katsastukset, käytettävyys norm. ajossa jne)
- Onko vertailuja alempien settien kanssa tehty.
Olis tarkoitus päivitää tehoja omaan 1.8t:hen. (-05 ja takuu päättyy)
Hieman pitää vielä taistella stage1:n ja stage3:n välillä.
Ja lisähepat takaraivossa odottaa irtipääsyä...
Kiitos tiedoista.
Kertokaapa käyttökokemuksia Stage3:n osalta 1.8t:ssä:
- Hinnat asennuksineen suomessa?
- Vastasivatko satsaukset odotuksia ja kuinka paljon km takana?
- Käytännön huomioita vrt. stage1:set? (esim. merkkihuollot, katsastukset, käytettävyys norm. ajossa jne)
- Onko vertailuja alempien settien kanssa tehty.
Olis tarkoitus päivitää tehoja omaan 1.8t:hen. (-05 ja takuu päättyy)
Hieman pitää vielä taistella stage1:n ja stage3:n välillä.
Ja lisähepat takaraivossa odottaa irtipääsyä...
Kiitos tiedoista.
Saabismiko sairaus?
Jälkiviisaana (tai sitten ei), mikset ole kokeillut steg 1:stä jo aiemmin niinPetroska kirjoitti:MorjeOlis tarkoitus päivitää tehoja omaan 1.8t:hen. (-05 ja takuu päättyy)
Hieman pitää vielä taistella stage1:n ja stage3:n välillä.
Ja lisähepat takaraivossa odottaa irtipääsyä...
tietäisit jo mihin se pystyy (=vastinetta rahalle).
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Kaippa jollain luulisi jo olevan kokemuksia steggi 3:stakin, jotta onko
siinä järkeä etuvetoisella autolla
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
irtoamaan steggi 1:lläkin, ainakin alkuperäisrenkailla/GoodYear Eagle NCT5 215/16.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Pakko kommentoida tähän, että tuolta netistä luettuna muuan kaveri kommentoi Steg-3:a hieman liian ärhäkkääksi muutoksiin nähden. Eli jos tarkoitus on mennä hepoissa yli vakio 2.0T:n 210hp lukeman, tulisi hänen mukaan vaihtaa nokka-akselit koneen oikeanlaisen hengittävyyden vuoksi. Mene ja tiedä? Pakoputki, Suuttimet ja softa on aika vähän huomioon ottaen että mennään 150 -> 230hp / 240 -> 370Nm. Ja vielä pointtina, "nettifaktojen" perusteella 350Nm on maksimi 5-vaihteiselle manuaalilaatikolle. Stage 1 on ainakin useiden kommenttien perusteella erittäin "normaalin" ja sivistyneen tuntuinen ajettava, joten sen kanssa ei voi mennä pahasti vikaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
BSR Stage 1'stä voinee pitää samana kuin Hirschin sarjaa.
Muista säädöistä en BSR'n suhteen tiedä, mutta kyllä ainakin oma SC'ni on todella mukava ajettava Hirschillä. Automaattilaatikko vaihtaa pintakaasulla todella aikaisin isompaan, ja melutaso moottorin suhteen pysyy todella matalana. Auto kulkee kivasti (=vääntää todella hyvin) ilman revittelyä, ja vain pienoinen nykäys tuntuu pintakaasulla kun turbo alkaa nostamaan paineita heti vaihdon jälkeen. Autossa on niin vähän maileja että pohjaan ei ole kaasupoljin vielä ehtinyt kuin kerran kokeilumielessä joten siitä kokemukset tuonnempana.
Miinuksena on se että 'miehekkämpää' moottorin ääntä ei ole tullut Hirschin mukana. Voi olla kuvitelmaa mutta mielestäni BSR'n mukana soundi parani toisin kuin Hirschin suhteen (vain kerran kyydissä).
Vaimo menetti uuden SC'n myötä navigoinnin, sähköisen takaluukun ja setin muita varusteita, mutta suli Saballe täysin kun oli ajanut yhden työmatkan.![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Muista säädöistä en BSR'n suhteen tiedä, mutta kyllä ainakin oma SC'ni on todella mukava ajettava Hirschillä. Automaattilaatikko vaihtaa pintakaasulla todella aikaisin isompaan, ja melutaso moottorin suhteen pysyy todella matalana. Auto kulkee kivasti (=vääntää todella hyvin) ilman revittelyä, ja vain pienoinen nykäys tuntuu pintakaasulla kun turbo alkaa nostamaan paineita heti vaihdon jälkeen. Autossa on niin vähän maileja että pohjaan ei ole kaasupoljin vielä ehtinyt kuin kerran kokeilumielessä joten siitä kokemukset tuonnempana.
Miinuksena on se että 'miehekkämpää' moottorin ääntä ei ole tullut Hirschin mukana. Voi olla kuvitelmaa mutta mielestäni BSR'n mukana soundi parani toisin kuin Hirschin suhteen (vain kerran kyydissä).
Vaimo menetti uuden SC'n myötä navigoinnin, sähköisen takaluukun ja setin muita varusteita, mutta suli Saballe täysin kun oli ajanut yhden työmatkan.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Sanoisin, että kuvitelmaa. Sen verrna noita ääniä oon kuullut, ettei pysty kertomaan onko vakio vai ei. Okein jos hiuksia halotaan, niin tokihan se nostettu ahtopaine muuttaa ääntä sekä Hirschillä että BSR:llä. Mutta muutos on lienee käytännössä olematon.Bugracer kirjoitti: Miinuksena on se että 'miehekkämpää' moottorin ääntä ei ole tullut Hirschin mukana. Voi olla kuvitelmaa mutta mielestäni BSR'n mukana soundi parani toisin kuin Hirschin suhteen (vain kerran kyydissä).
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Kuten Bugracer tuolla kirjoittikin, on mielestäni virisoftan ehdottomasti paras piirre on automaattivaihteiston toiminnan muuttuminen: käytetään parantunutta vääntöä, eikä korkeita kierroksia.
Tietysti sitten se kiihtyvyys yli 100 km/h nopeuksilla, mutta sitähän ei Suomessa talvella tarvita..![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tietysti sitten se kiihtyvyys yli 100 km/h nopeuksilla, mutta sitähän ei Suomessa talvella tarvita..
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole