2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlainen?
2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlainen?
Osaisiko kukaan arvioida, että onko mahdollista asennuttaa samanlainen tai jopa sama putkisto vuosimallin 2005 1.8t-lineariin, kuin 2006:n V6 Aerossa on eli putki molemmissa reunoissa?
Saab-jälleenmyyjä ei osannut sanoa juurikaan mitään ja GM-Finland ei osannut sanoa suoraan teknisestä yhteensopivuudesta kuin sen, että valtuutetut Saab-liikkeet eivät tee custom asennuksia ja putkisto ei todennäköisesti suoraan heittämällä käy.
BSR:llä näyttäisi olevan jokin sarja, mutta putken päät eivät ole yhtä miellyttävät kuin V6 Aeron pyöreät...
Itse en ole autotekninen ihminen, joten en osaa arvioida asennusmahdollisuutta customina tai oikeita kysymyksiä asiassa, kaikki jäisi jonkun liikkeen hoidettavaksi..
Saab-jälleenmyyjä ei osannut sanoa juurikaan mitään ja GM-Finland ei osannut sanoa suoraan teknisestä yhteensopivuudesta kuin sen, että valtuutetut Saab-liikkeet eivät tee custom asennuksia ja putkisto ei todennäköisesti suoraan heittämällä käy.
BSR:llä näyttäisi olevan jokin sarja, mutta putken päät eivät ole yhtä miellyttävät kuin V6 Aeron pyöreät...
Itse en ole autotekninen ihminen, joten en osaa arvioida asennusmahdollisuutta customina tai oikeita kysymyksiä asiassa, kaikki jäisi jonkun liikkeen hoidettavaksi..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine
Kannattaako laittaa nelisylinteriseen autoon tuplaputkia? Mun mielestä se näyttää aika naurettavalta, esimerkkinä vaikka Audi A4 1.8t/2.0t. Jos menisin itse ostamaan moista autoa, niin vaatisin, että siinä on vain yksi putki Sitten jos kysymyksessä olisi V6 tai isompi mylly, niin sitten ymmärtäisin, että kullekin sylinterilohkolle on oma putki...mazai kirjoitti:Osaisiko kukaan arvioida, että onko mahdollista asennuttaa samanlainen tai jopa sama putkisto vuosimallin 2005 1.8t-lineariin, kuin 2006:n V6 Aerossa on eli putki molemmissa reunoissa?
Saab-jälleenmyyjä ei osannut sanoa juurikaan mitään ja GM-Finland ei osannut sanoa suoraan teknisestä yhteensopivuudesta kuin sen, että valtuutetut Saab-liikkeet eivät tee custom asennuksia ja putkisto ei todennäköisesti suoraan heittämällä käy.
BSR:llä näyttäisi olevan jokin sarja, mutta putken päät eivät ole yhtä miellyttävät kuin V6 Aeron pyöreät...
Itse en ole autotekninen ihminen, joten en osaa arvioida asennusmahdollisuutta customina tai oikeita kysymyksiä asiassa, kaikki jäisi jonkun liikkeen hoidettavaksi..
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine
Ei varmaan kannata, mutta ulkoa se näytäisi hienolta, etenkin kun siihen Aeroon ei juuri nyt ole varaa.. kevät vaan saa autonpäivitysinnon aina liikkeelleTurbo Sensonic kirjoitti: Kannattaako laittaa nelisylinteriseen autoon tuplaputkia?
Meinasin aluksi laittaa tämän: http://www.bsrab.se/products/n354/a256/
mutta huomasin, että olit jo kommentoinut sitä. Makuasioita, mutta omasta mielestä kyllä tuo litteä aina pyöreän voittaa
mutta huomasin, että olit jo kommentoinut sitä. Makuasioita, mutta omasta mielestä kyllä tuo litteä aina pyöreän voittaa
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine
Onhan noihin tuplaputkia laitettu nelisylinterisiinkin - ihan tällä foorumillakin löytyy juttua. "Aero04" nimimerkin autosta on ollut kuviakin foorumilla.mazai kirjoitti:Osaisiko kukaan arvioida, että onko mahdollista asennuttaa samanlainen tai jopa sama putkisto vuosimallin 2005 1.8t-lineariin, kuin 2006:n V6 Aerossa on eli putki molemmissa reunoissa?
Saab-jälleenmyyjä ei osannut sanoa juurikaan mitään ja GM-Finland ei osannut sanoa suoraan teknisestä yhteensopivuudesta kuin sen, että valtuutetut Saab-liikkeet eivät tee custom asennuksia ja putkisto ei todennäköisesti suoraan heittämällä käy.
BSR:llä näyttäisi olevan jokin sarja, mutta putken päät eivät ole yhtä miellyttävät kuin V6 Aeron pyöreät...
Itse en ole autotekninen ihminen, joten en osaa arvioida asennusmahdollisuutta customina tai oikeita kysymyksiä asiassa, kaikki jäisi jonkun liikkeen hoidettavaksi..
Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine
Totta kai kannattaa... ellei sitten satu ajelemaan 1,8i:llä Kyllähän nyt lähemmäs 250 hp "ansaitsee" tuplat.Turbo Sensonic kirjoitti: Kannattaako laittaa nelisylinteriseen autoon tuplaputkia? Mun mielestä se näyttää aika naurettavalta, esimerkkinä vaikka Audi A4 1.8t/2.0t. Jos menisin itse ostamaan moista autoa, niin vaatisin, että siinä on vain yksi putki Sitten jos kysymyksessä olisi V6 tai isompi mylly, niin sitten ymmärtäisin, että kullekin sylinterilohkolle on oma putki...
Yllättävän vaikeaa oli saada BSR:n putket symmetriseen asentoon ja täysin samalle korkeudelle. Joutuu ehkä vielä säätämään hiukan... lääh...
Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine
Kuva, kuva...opardi kirjoitti: Totta kai kannattaa... ellei sitten satu ajelemaan 1,8i:llä Kyllähän nyt lähemmäs 250 hp "ansaitsee" tuplat.
Yllättävän vaikeaa oli saada BSR:n putket symmetriseen asentoon ja täysin samalle korkeudelle. Joutuu ehkä vielä säätämään hiukan... lääh...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine
Meikäläisen NG900:ssa on Maptunin steg 4, jonka pitäisi mennä mainitsemasi tehoalueen yläpuolelle, mutta silti mulla ei ole (eikä tule) autossani tuplaputkia Mun mielestä mikään rivinelonen ei ansaitse tuplaputkia Sitten kun autossa on V6 tai V8, niin sitten voi jo ymmärtää nuo tuplaputket.opardi kirjoitti:Totta kai kannattaa... ellei sitten satu ajelemaan 1,8i:llä Kyllähän nyt lähemmäs 250 hp "ansaitsee" tuplat.
Eilen illalla tuli tutkittua Sport Sedanin alustaa. Ilmeisesti autoon voisi laittaa Aeron tuplaputket, jos polttoainesäiliötä "suojaavan" muovisuojan alla on kiinnikkeet putken oikeanpuoliselle haaralle. Ei tullut kuitenkaan purettua tuota muovisuojaa, joten ei voi tietää, olisiko tuo kiinnike jo varhaisemmissa vuosimalleissa kuin 2006
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine
Makuasioista kannattaa aina kiistellä...Turbo Sensonic kirjoitti:Meikäläisen NG900:ssa on Maptunin steg 4, jonka pitäisi mennä mainitsemasi tehoalueen yläpuolelle, mutta silti mulla ei ole (eikä tule) autossani tuplaputkia Mun mielestä mikään rivinelonen ei ansaitse tuplaputkia Sitten kun autossa on V6 tai V8, niin sitten voi jo ymmärtää nuo tuplaputket.
Eilen illalla tuli tutkittua Sport Sedanin alustaa. Ilmeisesti autoon voisi laittaa Aeron tuplaputket, jos polttoainesäiliötä "suojaavan" muovisuojan alla on kiinnikkeet putken oikeanpuoliselle haaralle. Ei tullut kuitenkaan purettua tuota muovisuojaa, joten ei voi tietää, olisiko tuo kiinnike jo varhaisemmissa vuosimalleissa kuin 2006
Jälkimmäiseen viitaten: ei ainakaan 2004 mallissa ollut. Putkisarjan mukana tuli pultattava levy kannakkeineen.
Kuvan voin laittaa heti kun löydän jostain digikameran ja jaksan käydä pesussa...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine
Oliko sulla kuitenkin se musta muovinen suojus bensatankin alapuolella, joka sitten täytyy poistaa, jos aikoo laittaa autoon tuplaputket?opardi kirjoitti:ei ainakaan 2004 mallissa ollut. Putkisarjan mukana tuli pultattava levy kannakkeineen.
Kuvan voin laittaa heti kun löydän jostain digikameran ja jaksan käydä pesussa...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine
Jep. Muutamalla ruuvilla oli kiinni.Turbo Sensonic kirjoitti:
Oliko sulla kuitenkin se musta muovinen suojus bensatankin alapuolella, joka sitten täytyy poistaa, jos aikoo laittaa autoon tuplaputket?
Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine
Kysymys kuuluu miksi? Mikä on se asia joka sallii tuplaputket 6/8 koneelle?Turbo Sensonic kirjoitti:Meikäläisen NG900:ssa on Maptunin steg 4, jonka pitäisi mennä mainitsemasi tehoalueen yläpuolelle, mutta silti mulla ei ole (eikä tule) autossani tuplaputkia Mun mielestä mikään rivinelonen ei ansaitse tuplaputkia Sitten kun autossa on V6 tai V8, niin sitten voi jo ymmärtää nuo tuplaputket.opardi kirjoitti:Totta kai kannattaa... ellei sitten satu ajelemaan 1,8i:llä Kyllähän nyt lähemmäs 250 hp "ansaitsee" tuplat.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine
Tuplat on hyvännäköiset, mutta varsinaisesti hyötyä niistä saataneen vasta sitten, kun ne on erilliset keulalle saakka ja kiinni molemmat omissa V8:n peltipakosarjoissaan .KARELPA kirjoitti:Kysymys kuuluu miksi? Mikä on se asia joka sallii tuplaputket 6/8 koneelle?Turbo Sensonic kirjoitti:Meikäläisen NG900:ssa on Maptunin steg 4, jonka pitäisi mennä mainitsemasi tehoalueen yläpuolelle, mutta silti mulla ei ole (eikä tule) autossani tuplaputkia Mun mielestä mikään rivinelonen ei ansaitse tuplaputkia Sitten kun autossa on V6 tai V8, niin sitten voi jo ymmärtää nuo tuplaputket.opardi kirjoitti:Totta kai kannattaa... ellei sitten satu ajelemaan 1,8i:llä Kyllähän nyt lähemmäs 250 hp "ansaitsee" tuplat.
Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine
Jos ihan rehellisiä ollaan niin olisin valinnut edullisemman ja vähemmän raflaavan näköisen vaihtoehdon jos niitä olisi löytynyt. Eli siis putket vain toiselle puolelle. BSR:n sarjoista olin jo tilaamassa ko. systeemiä, mutta tietoja tarkentaessani ilmeni, että putken päät olisivat jääneet roikkumaan helman alapuolelle, joka näyttää jo ihan amis/motonettuunaukselle. Perimmäisenä tarkoituksena oli kuitenkin optimaalisen virtauksen aikaansaaminen katista taaksepäin. BSR:n sivuilla on virheellinen kuva "vasemman puolen ulostuloista" jonka he auliisti myös myönsivät.Bob kirjoitti: Tuplat on hyvännäköiset, mutta varsinaisesti hyötyä niistä saataneen vasta sitten, kun ne on erilliset keulalle saakka ja kiinni molemmat omissa V8:n peltipakosarjoissaan .
Okei, vaihtoehtoja on varmasti netti pullollaan, mutta Doc-Powerin kautta osien toimitus toimii kivutta ja suht. edullisesti.