2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlainen?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
mazai
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 09:23

2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlainen?

Viesti Kirjoittaja mazai »

Osaisiko kukaan arvioida, että onko mahdollista asennuttaa samanlainen tai jopa sama putkisto vuosimallin 2005 1.8t-lineariin, kuin 2006:n V6 Aerossa on eli putki molemmissa reunoissa? 8)

Saab-jälleenmyyjä ei osannut sanoa juurikaan mitään ja GM-Finland ei osannut sanoa suoraan teknisestä yhteensopivuudesta kuin sen, että valtuutetut Saab-liikkeet eivät tee custom asennuksia ja putkisto ei todennäköisesti suoraan heittämällä käy.

BSR:llä näyttäisi olevan jokin sarja, mutta putken päät eivät ole yhtä miellyttävät kuin V6 Aeron pyöreät...

Itse en ole autotekninen ihminen, joten en osaa arvioida asennusmahdollisuutta customina tai oikeita kysymyksiä asiassa, kaikki jäisi jonkun liikkeen hoidettavaksi.. :oops:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

mazai kirjoitti:Osaisiko kukaan arvioida, että onko mahdollista asennuttaa samanlainen tai jopa sama putkisto vuosimallin 2005 1.8t-lineariin, kuin 2006:n V6 Aerossa on eli putki molemmissa reunoissa? 8)

Saab-jälleenmyyjä ei osannut sanoa juurikaan mitään ja GM-Finland ei osannut sanoa suoraan teknisestä yhteensopivuudesta kuin sen, että valtuutetut Saab-liikkeet eivät tee custom asennuksia ja putkisto ei todennäköisesti suoraan heittämällä käy.

BSR:llä näyttäisi olevan jokin sarja, mutta putken päät eivät ole yhtä miellyttävät kuin V6 Aeron pyöreät...

Itse en ole autotekninen ihminen, joten en osaa arvioida asennusmahdollisuutta customina tai oikeita kysymyksiä asiassa, kaikki jäisi jonkun liikkeen hoidettavaksi.. :oops:
Kannattaako laittaa nelisylinteriseen autoon tuplaputkia? Mun mielestä se näyttää aika naurettavalta, esimerkkinä vaikka Audi A4 1.8t/2.0t. Jos menisin itse ostamaan moista autoa, niin vaatisin, että siinä on vain yksi putki :wink: Sitten jos kysymyksessä olisi V6 tai isompi mylly, niin sitten ymmärtäisin, että kullekin sylinterilohkolle on oma putki...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mazai
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 09:23

Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine

Viesti Kirjoittaja mazai »

Turbo Sensonic kirjoitti: Kannattaako laittaa nelisylinteriseen autoon tuplaputkia?
Ei varmaan kannata, mutta ulkoa se näytäisi hienolta, etenkin kun siihen Aeroon ei juuri nyt ole varaa.. kevät vaan saa autonpäivitysinnon aina liikkeelle :D
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Meinasin aluksi laittaa tämän: http://www.bsrab.se/products/n354/a256/

mutta huomasin, että olit jo kommentoinut sitä. Makuasioita, mutta omasta mielestä kyllä tuo litteä aina pyöreän voittaa :)
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine

Viesti Kirjoittaja Bob »

mazai kirjoitti:Osaisiko kukaan arvioida, että onko mahdollista asennuttaa samanlainen tai jopa sama putkisto vuosimallin 2005 1.8t-lineariin, kuin 2006:n V6 Aerossa on eli putki molemmissa reunoissa? 8)

Saab-jälleenmyyjä ei osannut sanoa juurikaan mitään ja GM-Finland ei osannut sanoa suoraan teknisestä yhteensopivuudesta kuin sen, että valtuutetut Saab-liikkeet eivät tee custom asennuksia ja putkisto ei todennäköisesti suoraan heittämällä käy.

BSR:llä näyttäisi olevan jokin sarja, mutta putken päät eivät ole yhtä miellyttävät kuin V6 Aeron pyöreät...

Itse en ole autotekninen ihminen, joten en osaa arvioida asennusmahdollisuutta customina tai oikeita kysymyksiä asiassa, kaikki jäisi jonkun liikkeen hoidettavaksi.. :oops:
Onhan noihin tuplaputkia laitettu nelisylinterisiinkin - ihan tällä foorumillakin löytyy juttua. "Aero04" nimimerkin autosta on ollut kuviakin foorumilla.
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine

Viesti Kirjoittaja opardi »

Turbo Sensonic kirjoitti: Kannattaako laittaa nelisylinteriseen autoon tuplaputkia? Mun mielestä se näyttää aika naurettavalta, esimerkkinä vaikka Audi A4 1.8t/2.0t. Jos menisin itse ostamaan moista autoa, niin vaatisin, että siinä on vain yksi putki :wink: Sitten jos kysymyksessä olisi V6 tai isompi mylly, niin sitten ymmärtäisin, että kullekin sylinterilohkolle on oma putki...
Totta kai kannattaa... ellei sitten satu ajelemaan 1,8i:llä ;-) Kyllähän nyt lähemmäs 250 hp "ansaitsee" tuplat.

Yllättävän vaikeaa oli saada BSR:n putket symmetriseen asentoon ja täysin samalle korkeudelle. Joutuu ehkä vielä säätämään hiukan... lääh...
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine

Viesti Kirjoittaja Bob »

opardi kirjoitti: Totta kai kannattaa... ellei sitten satu ajelemaan 1,8i:llä ;-) Kyllähän nyt lähemmäs 250 hp "ansaitsee" tuplat.

Yllättävän vaikeaa oli saada BSR:n putket symmetriseen asentoon ja täysin samalle korkeudelle. Joutuu ehkä vielä säätämään hiukan... lääh...
Kuva, kuva... :D
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

opardi kirjoitti:Totta kai kannattaa... ellei sitten satu ajelemaan 1,8i:llä ;-) Kyllähän nyt lähemmäs 250 hp "ansaitsee" tuplat.
Meikäläisen NG900:ssa on Maptunin steg 4, jonka pitäisi mennä mainitsemasi tehoalueen yläpuolelle, mutta silti mulla ei ole (eikä tule) autossani tuplaputkia :wink: Mun mielestä mikään rivinelonen ei ansaitse tuplaputkia :wink: Sitten kun autossa on V6 tai V8, niin sitten voi jo ymmärtää nuo tuplaputket.

Eilen illalla tuli tutkittua Sport Sedanin alustaa. Ilmeisesti autoon voisi laittaa Aeron tuplaputket, jos polttoainesäiliötä "suojaavan" muovisuojan alla on kiinnikkeet putken oikeanpuoliselle haaralle. Ei tullut kuitenkaan purettua tuota muovisuojaa, joten ei voi tietää, olisiko tuo kiinnike jo varhaisemmissa vuosimalleissa kuin 2006 :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine

Viesti Kirjoittaja opardi »

Turbo Sensonic kirjoitti:Meikäläisen NG900:ssa on Maptunin steg 4, jonka pitäisi mennä mainitsemasi tehoalueen yläpuolelle, mutta silti mulla ei ole (eikä tule) autossani tuplaputkia :wink: Mun mielestä mikään rivinelonen ei ansaitse tuplaputkia :wink: Sitten kun autossa on V6 tai V8, niin sitten voi jo ymmärtää nuo tuplaputket.

Eilen illalla tuli tutkittua Sport Sedanin alustaa. Ilmeisesti autoon voisi laittaa Aeron tuplaputket, jos polttoainesäiliötä "suojaavan" muovisuojan alla on kiinnikkeet putken oikeanpuoliselle haaralle. Ei tullut kuitenkaan purettua tuota muovisuojaa, joten ei voi tietää, olisiko tuo kiinnike jo varhaisemmissa vuosimalleissa kuin 2006 :roll:
Makuasioista kannattaa aina kiistellä... :lol:

Jälkimmäiseen viitaten: ei ainakaan 2004 mallissa ollut. Putkisarjan mukana tuli pultattava levy kannakkeineen.

Kuvan voin laittaa heti kun löydän jostain digikameran ja jaksan käydä pesussa...
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

opardi kirjoitti:ei ainakaan 2004 mallissa ollut. Putkisarjan mukana tuli pultattava levy kannakkeineen.

Kuvan voin laittaa heti kun löydän jostain digikameran ja jaksan käydä pesussa...
Oliko sulla kuitenkin se musta muovinen suojus bensatankin alapuolella, joka sitten täytyy poistaa, jos aikoo laittaa autoon tuplaputket?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine

Viesti Kirjoittaja opardi »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Oliko sulla kuitenkin se musta muovinen suojus bensatankin alapuolella, joka sitten täytyy poistaa, jos aikoo laittaa autoon tuplaputket?
Jep. Muutamalla ruuvilla oli kiinni.
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Turbo Sensonic kirjoitti:
opardi kirjoitti:Totta kai kannattaa... ellei sitten satu ajelemaan 1,8i:llä ;-) Kyllähän nyt lähemmäs 250 hp "ansaitsee" tuplat.
Meikäläisen NG900:ssa on Maptunin steg 4, jonka pitäisi mennä mainitsemasi tehoalueen yläpuolelle, mutta silti mulla ei ole (eikä tule) autossani tuplaputkia :wink: Mun mielestä mikään rivinelonen ei ansaitse tuplaputkia :wink: Sitten kun autossa on V6 tai V8, niin sitten voi jo ymmärtää nuo tuplaputket.
Kysymys kuuluu miksi? Mikä on se asia joka sallii tuplaputket 6/8 koneelle?
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Sitten kun autossa on V6 tai V8, niin sitten voi jo ymmärtää nuo tuplaputket.
Entä V4?? :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine

Viesti Kirjoittaja Bob »

KARELPA kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:
opardi kirjoitti:Totta kai kannattaa... ellei sitten satu ajelemaan 1,8i:llä ;-) Kyllähän nyt lähemmäs 250 hp "ansaitsee" tuplat.
Meikäläisen NG900:ssa on Maptunin steg 4, jonka pitäisi mennä mainitsemasi tehoalueen yläpuolelle, mutta silti mulla ei ole (eikä tule) autossani tuplaputkia :wink: Mun mielestä mikään rivinelonen ei ansaitse tuplaputkia :wink: Sitten kun autossa on V6 tai V8, niin sitten voi jo ymmärtää nuo tuplaputket.
Kysymys kuuluu miksi? Mikä on se asia joka sallii tuplaputket 6/8 koneelle?
Tuplat on hyvännäköiset, mutta varsinaisesti hyötyä niistä saataneen vasta sitten, kun ne on erilliset keulalle saakka ja kiinni molemmat omissa V8:n peltipakosarjoissaan :D .
opardi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Loka 26, 2004 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2006 Aeron tuplaputket 1.8t Lineariin tai muu samanlaine

Viesti Kirjoittaja opardi »

Bob kirjoitti: Tuplat on hyvännäköiset, mutta varsinaisesti hyötyä niistä saataneen vasta sitten, kun ne on erilliset keulalle saakka ja kiinni molemmat omissa V8:n peltipakosarjoissaan :D .
Jos ihan rehellisiä ollaan niin olisin valinnut edullisemman ja vähemmän raflaavan näköisen vaihtoehdon jos niitä olisi löytynyt. Eli siis putket vain toiselle puolelle. BSR:n sarjoista olin jo tilaamassa ko. systeemiä, mutta tietoja tarkentaessani ilmeni, että putken päät olisivat jääneet roikkumaan helman alapuolelle, joka näyttää jo ihan amis/motonettuunaukselle. Perimmäisenä tarkoituksena oli kuitenkin optimaalisen virtauksen aikaansaaminen katista taaksepäin. BSR:n sivuilla on virheellinen kuva "vasemman puolen ulostuloista" jonka he auliisti myös myönsivät.

Okei, vaihtoehtoja on varmasti netti pullollaan, mutta Doc-Powerin kautta osien toimitus toimii kivutta ja suht. edullisesti.
Vastaa Viestiin