Ilmastoinnin ääni

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
saab93_vector
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 06:46

Ilmastoinnin ääni

Viesti Kirjoittaja saab93_vector »

Nyt kun ilmat ovat lämmenneet ja olen laittanut ilmastoinnin päälle, niin sen päällä ollessa kuuluu jostain matkustajan puolelta edestä vaimeaa ulinaa. Moottorinkierrosluku tuntuu vaikuttavan siihen. Kompurako siellä ääntelee? Onko kellää vastaavaa? Viime kesänä ei muistaakseni vastaavaa ilmennyt..
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Ilmastoinnin ääni

Viesti Kirjoittaja Bob »

saab93_vector kirjoitti:Nyt kun ilmat ovat lämmenneet ja olen laittanut ilmastoinnin päälle, niin sen päällä ollessa kuuluu jostain matkustajan puolelta edestä vaimeaa ulinaa. Moottorinkierrosluku tuntuu vaikuttavan siihen. Kompurako siellä ääntelee? Onko kellää vastaavaa? Viime kesänä ei muistaakseni vastaavaa ilmennyt..
Tuntuu pitävän minullakin vaimeaa ulinaa - ääni on voimistunut hieman viime kesästä - ainakin siltä tuntuu. Mutta hyvin tuntuu vielä jäähdyttävän.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Sen kyllä tiedän että kun aineet on vähissä niin ääni muuttuu. Toisissa se tulee sellaiseksi "kahisevaksi". Juuri yhdessä rellussa ääni loppui kun laitettiin uudet aineet. Muuten merkkihuollossa hinta oli kolmin kertainen.
Kannattaa vähän katsella,niitähän tekee myös jotkin kodinkone korjaajatkin ja sama on tulos.
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

No niin. Tänä päivänä kun lähdin ajamaan niin se alkoi kuulumaan minullakin. Alta vuoden vanha niin taitaa kuulua asiaan. Seurataan tilannetta mutta siitä hyvä etten edellisessä kirjoituksessa sanonut ettei minulla ainakaan.
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Re: Ilmastoinnin ääni

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

saab93_vector kirjoitti:Nyt kun ilmat ovat lämmenneet ja olen laittanut ilmastoinnin päälle, niin sen päällä ollessa kuuluu jostain matkustajan puolelta edestä vaimeaa ulinaa. Moottorinkierrosluku tuntuu vaikuttavan siihen. Kompurako siellä ääntelee? Onko kellää vastaavaa? Viime kesänä ei muistaakseni vastaavaa ilmennyt..
Juu, ihan sama juttu. On vaan suhteellisen ärsyttävää kun se käy musiikin päälle, eikä mun autossa kuunnella musiikkia edes mitenkään hiljaa.. :roll:
Jos joku keksii fiksun keinon vaimennukseen, niin olisin kiitollinen. :)
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
saab93_vector
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 06:46

Viesti Kirjoittaja saab93_vector »

Kävin sitten huollattamassa ilmastoinnin eli lisäsivät aineet täyteen. Kylmäainetta oli muuten jäljellä enää noin kolmannes, joten oli korkea aika (auto on 2/2004 rekisteröity). Huoltomies meinasi etteivät laita tehtaalla välttämättä täyteen, vaan sen verran että toimii. Ainakin jossain toisessa automerkissä näin. Nyt ulinaäänet ovat hävinneet ja viilentääkin ihan eri tavalla. :)
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

saab93_vector kirjoitti:Kävin sitten huollattamassa ilmastoinnin eli lisäsivät aineet täyteen. Kylmäainetta oli muuten jäljellä enää noin kolmannes, joten oli korkea aika (auto on 2/2004 rekisteröity).
Jopas.

Itselläni on ollut mielessä kun tuli tarjouslappujakin kotiin mutta arvelin että kai se kolme vuotta vanhassa vielä on kunnossa. Jospa innostuisi tarkistuttamaan, desinfiointi tuolle kait olisi kans aika tehdä.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Laitetaan nyt tämän otsikon alle kun en jaksa uuttakaan laittaa..

Niin.. mitään pirkkaniksiä karmean hajuiselle ilmastoinnille. Tai oikeastaan sille ei-ilmastointimodelle.. :roll:
Laitoin tuossa yksi päivä ilmastoinnin pois päältä (silmät kuivuu ja piilarit tippuu päästä) ja autoon tulvahti varsin mukava märän hikisukan haju, joka ei todellakaan lähtenyt edes puolen tunnin hurinan aikana pois. :x

Pitäisköhän vaan tunkea ritilänvälit täyteen wunderbaumeja.. :roll:
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Aerochick kirjoitti:Laitetaan nyt tämän otsikon alle kun en jaksa uuttakaan laittaa..

Niin.. mitään pirkkaniksiä karmean hajuiselle ilmastoinnille. Tai oikeastaan sille ei-ilmastointimodelle.. :roll:
Laitoin tuossa yksi päivä ilmastoinnin pois päältä (silmät kuivuu ja piilarit tippuu päästä) ja autoon tulvahti varsin mukava märän hikisukan haju, joka ei todellakaan lähtenyt edes puolen tunnin hurinan aikana pois. :x

Pitäisköhän vaan tunkea ritilänvälit täyteen wunderbaumeja.. :roll:
Itse käytin viime kesänä Forten ainetta, en just nyt muista nimeä. Laakkoselta. Purkki töhisemään 5 minuutiksi apparin jalkatilaan ilmastointi täysillä ja tuuletus -> vuodeksi hävis hajut. Maksoi parikymppiä.

Extreme-versio: ilmastoinnin desinfiointi liikkeessä ~100 €
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

^ Nöyrä kiitokseni! Kuva
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

kimmop kirjoitti:
Itse käytin viime kesänä Forten ainetta, en just nyt muista nimeä.
Forté Air Conditioner Treatment http://www.tecalemit.fi/korjaamolaitteet/forte06.asp
Hyvä tuote, olen ostanut suoraan Tecalemitilta (Hankasuontie, Konala).
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Jyrki73 kirjoitti:
kimmop kirjoitti:
Itse käytin viime kesänä Forten ainetta, en just nyt muista nimeä.
Forté Air Conditioner Treatment http://www.tecalemit.fi/korjaamolaitteet/forte06.asp
Hyvä tuote, olen ostanut suoraan Tecalemitilta (Hankasuontie, Konala).
Just tää. Käyttöohjetta ei tullut purkissa, joten joskus olen näemmä senkin hakenut:

http://www.forte-nwe.com/FIN/gebruiksaa ... e_ACT.html
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
THomaX
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 08:55
Paikkakunta: Kaarina

Re:

Viesti Kirjoittaja THomaX »

Aerochick kirjoitti:Laitetaan nyt tämän otsikon alle kun en jaksa uuttakaan laittaa..

Niin.. mitään pirkkaniksiä karmean hajuiselle ilmastoinnille. Tai oikeastaan sille ei-ilmastointimodelle.. :roll:
Laitoin tuossa yksi päivä ilmastoinnin pois päältä (silmät kuivuu ja piilarit tippuu päästä) ja autoon tulvahti varsin mukava märän hikisukan haju, joka ei todellakaan lähtenyt edes puolen tunnin hurinan aikana pois. :x

Pitäisköhän vaan tunkea ritilänvälit täyteen wunderbaumeja.. :roll:
Mulla on toi sama ongelma! Se haju on todellakin epämiellyttävä... Hyvä että tuli haettua tietoa foorumeilta, ei tosiaan ole montaa ongelmaa joihin ei täältä apua löytyisi :)
THomaX
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 08:55
Paikkakunta: Kaarina

Re: Ilmastoinnin ääni

Viesti Kirjoittaja THomaX »

Olen nyt "desifioinut" ilmastointia noilla foorumin ohjeilla. Seuraavassa tuloksia:

Löysin motonetin hyllystä sellaisen hajunpoistajan kuin Autoglyn aircon satinizer ja se tuli ostettua, koska rakastan autoglymin tuotteita kuin hullu puuroa. Purkki maksoi 25e, eli hippasen tyyris. Autosta tuli raikas, vaan harmikseni raikkaus kesti vain viikon kunnes taas oli havaittavissa tuota samaa märän sukan hajua :( Tuo oli eka kerta kun glymin tuote petti.
Bauhaussin hyllystä sitten tarttui käteen CRC airco kleen (sekin oli spray, ei vaahto), jolla oli hintaa 10e. Tuon CRC:n vaikutus on nyt kestänyt kuukauden ja auto on edelleen raikas, joten suosittelen.
Tollainen desispray kannattaa kyllä "poksauttaa" autoon vaikka kerran vuodessa ihan jo ennalta ehkäisemään hajun syntymistä.
Tuo hajun syntyminen ei kanssa tunnu olevan auton iästä kiinni, olin tuossa viikko sitten reilun vuoden vanhan Kia Carnivalin puikoissa ja tuota epämiellyttävää hajua tuli myös sen ilmastoinnista :O
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ilmastoinnin ääni

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

nyt en ymmärrä, miksi joku laittaa automaatti-ilmastoinnin
pois päältä, sehän on AUTOMATTINEN.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Vastaa Viestiin